Annons:
Etikettekonomi
Läst 1355 ggr
Christina
9/16/06, 12:42 AM

Lägga ner myndigheter?

Vilka myndigheter kan komma att läggas ner om alliansen vinner valet? Väldigt få misstänker jag. Det drar med sig stora kostnader  att avskeda och flytta om fast anställda. Det är ett besparingslöfte som jag starkt tvivlar på kommer att sättas i verket.

Annons:
Lorita
9/16/06, 2:11 PM
#1

Man kan ju inte börja med att säga upp folk om man lovar att minska på arbetslösheten så det kommer nog att dröja ett bra tagFundersam

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




charlie
9/16/06, 9:43 PM
#2

Man skulle kunna börja med att spara 20 mijoner kr genom att lägga ner hemslöjdsverket. Vad är detta för land egentligen?

---

Lorita
9/16/06, 9:48 PM
#3

HemslöjdsverketFundersamvaaaaaaaaaaaaaaa ??? det var ett värk det, finns det fler för direkt nedläggning Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




stry
9/16/06, 10:01 PM
#4

Ingen vet hur många myndigheter det finns. Det är sant, man tillsatte faktiskt en utredning för att ta reda på det. Har inget hört om det, kanske är det lika bra så.

Politiker, vänster som höger har en sak gemensamt. De vill ha makt, mer makt. Således finns idag inget politiskt initiativ på någon kant som ämnar minska politikernas inflytande och styre över oss medborgare.

Tragiskt men sant.

Lorita
9/16/06, 10:10 PM
#5

#4 jag vet då jag processat och vunnit mot en enig kommun (alla partier), det kostar inte den enskilde tjänstemannen att driva ett ärende. Ingen ersättning får man som liten Svensson heller trots att jag kan bevisa att jag förlorat pengar på vägen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Lisbeth
9/16/06, 11:02 PM
#6

# 4 Fasen jag är beroende av politikIfokus. Jag måste rehabiliteras från den här förbaskade sidan! Skönt att det är över i morgon Skrattande

Jorå det finns ett alternativ nu hör de till vänsterblocket det är sant. Men de vill ha ett samhälle där makten utgår från folket. Det är inte bara rött eller blått som gäller. De vill uppmuntra till kritiskt tänkande och ifrågasättande. Lite civil olydnad utan våldsinslag.

Vilket är då detta FANTASTISKA PARTI.

Jo Miljöpartiet gott folk RÖSTA GRÖNT i morgon skippa gubbstyret

Jiiiipppiiiiiii

Annons:
[Carpinus]1
9/7/17, 11:47 AM
#7

#4 Elva år senare är det fortfarande svårt att ha koll på hur många myndigheter det finns…

"Enligt regeringskansliet finns det cirka 350 statliga myndigheter i Sverige. Enligt SCB:s "allmänna myndighetsregister" finns det exakt 335, varav 243 är så kallade statliga förvaltningsmyndigheter. Enligt Statskontoret fanns det vid årsskiftet 343 statliga myndigheter. Tydligen är myndigheterna så många att det är svårt att hålla reda på antalet."---

Peter Hjörne i GP

Och nu får vi en till…

"En myndighet för arbetsmiljökunskap blir verklighet nästa år, efter budgetförhandlingar mellan regeringen och Vänsterpartiet, skriver V i ett pressmeddelande".---

SR

(Gammal tråd men passande rubrik.)

Upp till toppen
Annons: