Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1738 ggr
stillness
2012-06-02 10:50

Bilderbergruppen - Mötet 2012

En grupp bestående av de mest Rikaste människorna (Eliten) bestående blandat av Politiker ifrån världens alla hörn, bankmän,affärsmän etc

Träffas i Hemlighet utanför deras egna folkvalda regering bakom stängda dörrar och pushar världen åt deras håll de vill med vinst intressen, sätter priser på olja,bensin, bestämmer KRIG etc.

Carl bildt, Reinfeldt är några ifrån sverige tex som är med

Detta håller mainstream median tyst om och fockuserar på Underhållning som Idol,Lets Dance som håller folket i trance.

Medans en grupp Elit människor inför mer och mer kontroll i vårt samhälle likt 1984.

Videos nedan utanför Bilderbergmötet 2012

*******************************************************

Mer och mer avslöjar dessa skurkar "Bilderbergruppen"

Goda saker göres i Ljus

Onda saker i mörkret

Där av dessa är så hemliga

Men inte lägre

:)

Annons:
stillness
2012-06-02 10:57
#1

Video:2

stillness
2012-06-02 10:59
#2

video:3

Halvdansken
2012-06-02 12:49
#3

Tror inte att carl Bildt och reinfeldt hör till de rikaste eliten i världen, och nån större hemlighet om när och var de träffas ser det heller inte ut till att vara.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[FruStein]
2012-06-02 21:21
#4

Varken Carl Bildt eller Fredrik Reinfeldt har inflytande på toppnivå så jag tar detta med en stor nypa salt.

stillness
2012-06-02 22:01
#5

Bilderbergruppen är som ett avancerat nätverk likt en spindel i mitten och de har människor ifrån många länder.

Det handlar ej enbart om rikast människor utan om vem som kan påverka bla som tex politiker.

Eliten(de som styr politikerna) har alla pengar i världen de vill ha makt

Det är detta de är intresserade av makt och de jobbar åt dessa, där av allt kaos vi ser nu runt omkring oss.

En till Video med mer information

[drummer]
2012-06-02 22:37
#6

Det har aldrig varit någon hemlighet. Det är en konference där folkvalda politiker samt högre uppsatta i affärsvärlden träffas för att utbyta ideer och erfarenheter. Ganska naturligt igentligen.

Men sen finns det ju konspirationsälskarna som vill skylla på allt från snuva till inflation på en hemlig grupp som kanske är utomjordiska ödlor.

Annons:
Halvdansken
2012-06-03 13:22
#7

De utomjordiska ödlorna är en helt fantstisk teori. Tydligen är det engelska kungahuset ödlor. Har en bok som bara handlar om konspirationer och det vimlar  av diverse hemliga sällskap. Så pass många att om politiker och "eliten" ska delta i alla så har de aldrig tid att utföra sina ämbeten!

Sen har jag alltid undrat om det skulle vara bättre om dessa väldspolitiker INTE pratade samman? Hade man kanske kunnat stoppa Hitler, Stalin mfl om man haft mer gemensamma konferenser på 20-30 talet?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

stillness
2012-06-25 16:05
#8

CNBC - Vi är alla slavar till Rotchild bankerna Otroligt de säger det i mainstream tv nu till och med och inte i  så kallade konspirations filmer.

:)

Fridaybrew
2012-06-26 17:23
#9

Konspirationsteorier.ifokus läcker =(

/Fridaybrew

JonasDuregard
2012-06-26 22:55
#10

#9 Glad

Jag brukar hålla till där och på liknande hörn av iFokus en del. Där tas sånt här emot med öppna armar, glädjande att se att det blir mer mothugg här! Ibland kan man glömma att det bara är en liten minoritet av befolkningen som är fundamentalistiska konspirationstroende…

[drummer]
2012-06-26 23:04
#11

#10 Jag tror att dom flesta här inne har en ganska bra verklighetsanknytning även om man politiskt har olika uppfattningar.

Det skrämmande är att folk inte fattar att många av dom här konspirationsteorierna har skapats av personer som använder det för politiska eller personliga fördelar och där ofta ekonomiska vinning ligger bakom. Man kan tjäna mycket på att antingen starta en religiös tro eller en new age konspirations samfund. Ingen skillnad igentligen.

Halvdansken
2012-06-26 23:05
#12

Jag älskar konspirationsteorier som just teorier. Har läst en hel del om det, och har olika böcker också. Att ta en händelse, vända på den och hitta en alternativ förklaring. Det finns massor med rimliga argument angående Kennedymordet (där är jag tveksam), månlandningen , World Trade osv.

Jättekul att vrida och vända på tankar är en spännande sak, men att fullständigt gå upp i det och tro på alla alternativ är lite väl bra.

Ockham's Razor är en bra utgångspunkt i sådana här diskussioner.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[GunillaR]
2012-07-02 00:05
#13

Just det - Konspirationsteorier handlar om teorier, inte sanningar. Jag tycker detta ämne är intressant, och därför startade jag sajten.

Och vi köper INTE allt på Konspirationsteorier! Det där är förutfattade meningar.

Ni är välkomna in och kolla läget!

Annons:
JonasDuregard
2012-07-02 09:37
#14

#13 "Och vi köper INTE allt på Konspirationsteorier!"

Men nära nog…

Förutom att chemtrails och sådana tokigheter ses som hårda fakta så tycker jag det är mer upprörande att det finns en uttalat antesemitisk tongång i diskussionen inne på konspirationsteorier (och jag menar inte i den utökade bemärkelsen där nästan allt kan räknas som antisemitism utan jag menar en genuin tro på en judisk världskonspiration).

Se till exempel den här tråden:

http://konspirationsteorier.ifokus.se/discussions/4fd0f881d3b4fd7993000e20-ritualmord-genom-tiderna?discussions-4

(här finns en arkiverad kopia ifall ovanstående tas bort av någon konspiratör Flört)

Där skriver bland annat du GunillaR att judar möjligtvis är en "gren av nefilim". Du skriver också "Ingen rök utan eld".

[GunillaR]
2012-07-02 11:28
#15

Jag ser gärna att ni kommer in och diskuterar om KTiF om trådarna där och inte här på Politik.

Detta tror jag att sajtvärden på Politik är helt överens med mig om.

Man måste få lov att ha olika synpunkter på vad som händer i vårt samhälle.

Vad gäller rymdödlorna så är det helt ok för mig att folk vill skriva om denna teori, även om jag inte tror på denna teori.

Att TS valde lägga in information om Bilderberggruppen här på politik borde ju vara av största intresse eftersom våra topp-politiker är med på dessa möten. Detta är en sanning och ska inte förväxlas med en teori.

Geru
2012-07-02 13:46
#16

#15 Men det som händer på mötet är någonting som är en teori med tanke på vad hen skriver.

Själv skulle jag inte vilja att dom slutar med möten där extremt många makt människor träffas. Det är nyttigt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Coturnix
2012-07-02 16:16
#17

Majoriteten cementerar det bestående. Framsteg är endast möjligt genom minoriteten.

Bertrand Russell

JonasDuregard
2012-07-02 17:06
#18

#17 Tycker du citatet är bra eller dåligt? (Det talar ju för sammanslutningar av bilderberg-typ, eller åtminstone samma sak fast med ett annat klientel)

Coturnix
2012-07-02 20:41
#19

#18  Tycker Du?
Enligt majoritetens eventuella åsikter i frågan, lutar det ju åt att majoriteten anser att det är helt okej att vissa "sammanslutningar" "verkar för majoritetens bästa"…utan att majoriteten är särskilt intresserad eller överhuvudtaget bryr sig om vilket eller vad "sammanslutningen" verkar för.

JonasDuregard
2012-07-03 00:47
#20

"Tycker Du?"

Jag frågade först.

Jag läste resten av ditt inlägg ett par gånger men lyckades inte läsa ut  innebörden. Kanske är det för sent på kvällen, kanke är det obegripligt.

Annons:
blombuketten
2012-07-03 18:48
#21

#19. Du vet väl att det majoriteten väljer brukar kallas demokrati?

Upp till toppen
Annons: