Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1934 ggr
[Jimmy.L]
2014-06-08 18:51

Soraya Post (FI) svarar om dotterns förlovning

"De ville ha varandra" sa jag i intervjun. Utifrån det lilla lösryckta citatet har jag blivit anklagad för rasism och kulturrelativism. Jag har också ifrågasatts som politiker. Hur kan en person som tillåtit sin dotter förlova sig vid sexton års ålder - för 20 år sedan - representera sina väljare på ett ansvarsfullt sätt?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19009524.ab

Annons:
RobinEH
2014-08-27 19:00
#1

Jag hörde nått om att samma dotter skall ha lämnat grundskolan vid 11 års ålder.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

JonasDuregard
2014-08-28 07:30
#2

#1 Jag hittar bara uppgiften på sidor med tydlig rasistisk profil (till exempel SvPs partiorgan).

De säger att de fått ett tips om det, men nämner även en inspelad intervju.

Verkar vara rent skvaller som egentligen inte är värt att upprepas. Skulle vara enkelt för en journalist att kolla om dottern har gått ur grundskolan, har de inte ens gjort det är de pajasar och man kan lugnt strunta i allt de säger.

olaka
2014-08-28 08:07
#3

En hel drös med par förlovade sig ju när man gick på gymnasiet, jag förstår inte?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

JonasDuregard
2014-08-28 08:18
#4

#3 Det menas att hon genomförde ett "inofficiellt barnäktenskap". http://www.svt.se/nyheter/val2014/post-min-dotter-gifte-sig-nar-hon-var-16

Oklart exakt hur hon uttryckte sig.

Hon säger i alla fall att FI är emot den sortens arrangemang, samt att hon inte skulle agerat så idag (det här var 20 år sedan).

Men som hon skriver i artikeln: "När jag hör om unga människor i Sverige som flyttar ihop eller förlovar sig före arton års ålder utan att deras föräldrar blir anklagade för barngifte, så vet jag att jag är annorlunda."

Tycker hon har en poäng där.

RobinEH
2014-08-31 01:00
#5

Pedagoger ifrågasatte tydligen hennes möjlighet att bli advokat, därav lämnade hon skolan i specifik ålder.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Halvdansken
2014-08-31 14:01
#6

Så fånigt. När jag var i den åldern (snart 40 år sen) så var det jätteinne at förlova sig. Sen sprack det ju på löpande band. Tösen blev ju inte bortgift.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: