Annons:
Etikettpolitiker
Läst 996 ggr
nikki101
2014-08-26 20:23

Vad tycker ni en politiker ska tänka på?

Vad vill ni att en politiker ska göra, tycker ni att det är något speciellt han/hon ska tänka på?

Annons:
Zepp
2014-08-26 20:38
#1

Jaaa.. att de skall tänka mer på mig!

Efter 58 år så har jag insett att ingen j*vel tänker på mig och mina behov, de tänker på sig och sina behov!

Snart startar jag ett nytt parti.. Zepparatiserna.. där bara jag får vara medlem!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[SisselaJ]
2014-08-26 23:56
#2

#1 "Alla tänker på sig men ingen tänker på mig." #0 Det som gör mig arg är när politiker beter sig och gör saker som de själva argumenterar emot. Har inget verkligt exempel, men säg t.ex. om en miljöpartist kör en bränsleslukande bil fram och tillbaka till jobbet som ligger 0,5km bort. Om det nu var ett bra exempel.

LajvKrattan
2014-08-27 13:03
#3

#2 Att Al Gore flyger runt i ett privat flygplan?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[SisselaJ]
2014-08-27 14:07
#4

#3 ja det var väl ett passande exempel

Geru
2014-08-27 15:02
#5

#2 Du menar när politiker är dubbelmoraliska? xD

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[SisselaJ]
2014-08-27 15:30
#6

#5 jajamen. Förjävligt beteende enligt mig! Ingen har rätt att ställa krav på andra om de själva inte kan leva efter dem. Dubbelmoral i allmänhet, inte bara hos politiker, gör mig irriterad! (Och ja, vet dock att det är lätt hänt)

Annons:
Zepp
2014-08-27 16:03
#7

Nu har jag utarbetat ett ekonomiskt politisk program för mitt nya parti!

Fördelningen av resurserna är helt uppåt väggarna.. så min nya politik lyder sålunda!

"Till mig vad jag behöver och lite till, till alla andra vad de behöver, men bara det"!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
2014-08-28 08:20
#8

#2 "Har inget verkligt exempel, men säg t.ex. om en miljöpartist kör en bränsleslukande bil fram och tillbaka till jobbet som ligger 0,5km bort."

Är det bättre eller sämre än principlöshet? Alltså om samma person skulle skippa sitt miljöengagemang och bara skita i allt, skulle det göra dig mindre arg?

[SisselaJ]
2014-08-28 09:03
#9

#8 det skulle nog göra mig minst lika arg. Då kan man ju undra varför denna person värnat om klimatet i första taget. Då skulle jag gissa på att det endast handlat om att välja ett säkert kort för att få röster. Och falska personer gillar man ju inte heller. (Hoppas jag förstått din beskrivning rätt?)

JonasDuregard
2014-08-28 09:39
#10

#9 Ok, om jag uttycker mig så här: Blir du mindre arg på en person som struntar i miljön som kör samma bil?

[SisselaJ]
2014-08-28 10:00
#11

#10 ja då blir jag mindre arg. Då finns det inget löfte som kan brytas eller en förebild att förstöra. Men hur jag ser på en person som skiter i miljön är en annan sak.

Tuva-Lena
2014-09-01 10:41
#12

Vara rakryggad och inte vika för (grupp)trycket från andra partier, eller samhällsvindar som blåser åt pipsvängen!

Tror jag föredrar Zepp's parti framför alla andra!😉

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Carpinus]
2014-09-02 10:56
#13

En politiker skall tänka på att man är granskad in i minsta detalj! Inte ens om man för en stund kanske sjunker in i sig själv istället för att klappa i takt till pausmusiken i en debatt skall man inbilla sig att man inte är iakttagen.

Jimmy Åkesson "verkade trött" skrev Peter Kadhammar, något som nog alla råkar ut för, och då inte minst politiker som går på högvarv för närvarande. Ändå gör Åkessons lite frånvarande uppträdande  att PK kan sätta epitetet "särling" på honom.

Kadhammar skriver också: "Sverigedemokrater gnäller alltid över att de blir ojuste behandlade. Förra veckan var jag beredd att ge dem rätt" (om Rapportgranskarnas märkliga siffertrollande, min anm.) Men gjorde Kadhammar det? Nej, men däremot högg han snabbt på att Åkesson inte klappade i takt på kommando. Jag tycker att det säger en hel om hur media silar mygg och sväljer kameler i sin granskning av Åkesson och SD. Man kan ju sedan alltid vifta med den berömda "offerkoftan", det är ett bekvämt sätt att negligera kritik…

"Jag vet inte om det vi såg i går var en tillfällig svacka eller förändring av Jimmie Åkessons personlighet. Men jag vet att det jag såg var en politikers genomklappning. Kanske var det ögonblicket politiknördar talar om. Ögonblicket då spelplanen plötsligt förändras", skriver Kadhammar.  Undrar om det inte kan vara det värsta stolpskottet i den gärdsgårdsserie som Kadhammar, Cantwell och Lars Lindström bildat i denna valrörelse?

Annons:
Upp till toppen
Annons: