Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1430 ggr
[Fisken 50+]
2014-09-14 12:44

Ingen bra start .....

   – Hejsan!

   Jag trodde att valdagen skulle vara fylld av den härliga traditionen, att nu gör vi alla vår röst hörd, en känsla av gemenskap, glädje, extra god middag och en spännande avslutning i tv-soffan.

   Ingen bra start på dagen då jag råkade se löpsedlarna som bara hade ett budskap: ”vi gillar olika” & ”rösta mot rasism”. – Ska dom aldrig ge sig! Humöret åkte ned i skorna och jag måste nu kortfattat avreagera mig.

– Jag gillar inte alltid olika!

   – Jag har aldrig och kommer aldrig att verka för rasism!

– Jag röstar på SD!

– Många av Er påstår att jag med automatik är rasist! – Skärpning!

– Reinfeldt dömer mig som en hatare!

   – Löfven förstår att jag är en oroad medborgare!

   Med tanke på partiernas program behöver man inte vara en Einstein för att begripa att rasister dras till SD men en mycket stor majoritet av de som röstar på SD är inte rasister. Hade deras stöd bestått av endast rasister hade de inte ens kommit upp i en halv procent.

   – Trevlig söndag önskas alla!

Annons:
VildaVittra
2014-09-14 12:52
#1

"Hade deras stöd bestått av endast rasister hade de inte ens kommit upp i en halv procent."

Rasism är vanligare än vad du tydligen tror. Sedan går två av dina kommentarer inte att kombinera, då du röstar på ett parti som verkar för att människor ska stanna kvar i sina länder där de kommer att dö, enbart av den orsaken att de tycker att de människorna inte har samma värde. 

Jag tror faktiskt inte jag mött en enda SD-anhängare som varit i kontakt med flyktingmottagandet, hade ni varit det så tror jag (eller hoppas) att ni varit av en annan mening. Andra kulturer är inte ett hot mot vår kultur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Allamej
2014-09-14 12:58
#2

Jag beklagar din dåliga dag men dom har berömt Svenskarnas Parti för ett bra jobb. Dom åker runt i bilar och filmar, "åh fan jag fick en neger" hörs då och då.

Dom har hållit med moderaterna på alla frågor som förstört vårt land, som privatiseringen av allt och att bevara FAS 3. Det finns massor.

Jag satt på valvakan för 4 år sedan och när resultaten kom in att SD hade kommit in i riksdagen så grät jag som ett barn.

Jag har följt Sverigedemokraternas väg i drygt 22 år. Japp, sen innan dom ens kallade sig Sverigedemokrater. Jag vet vad dom står för och jag vet att dom är rasister. Jag lyckades omvända en del av dom som inte var helt pålästa… men jag kan nog inte påverka dig.

Om jag inte hade vetat vilket parti jag skulle röstat på men var missnöjd så skulle jag röstat blankt.

En blank röst är en röst som säger att visst, jag röstar men inget av alternativen passar mig.

En röst på SD är en röst till rasism, ovillighet att hjälpa och ett hat mot homosexuella.

Jag slår vad om att du är en av dom som kan se en person ligga på marken. tiggandes om hjälp för att denne har ramlat, och bara fnysa när du går förbi.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Maria
2014-09-14 13:12
#3

#0 Du efterlyser en känsla av gemenskap men gillar inte budskapet  ”vi gillar olika” & ”rösta mot rasism”

Snacka om motsägelsefullt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
2014-09-14 13:17
#4

"Andra kulturer är inte ett hot mot vår kultur. "
Det är ju en intressant åsikt, då det ofta påpekas att de vitas invandring till andra världsdelar just hotade eller rent av ödelade den inhemska kulturen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Allamej
2014-09-14 13:29
#5

Den vita mannen har gjort så otroligt stor skada på så otroligt många folkslag att en väldans massa ödmjukhet till dessa är väl på sin plats.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

VildaVittra
2014-09-14 13:30
#6

#4 Så enligt dig så förstördes kulturen av att man landsteg och inte av att man med våld och hot tvingade befolkningen till att omvända sig samt att stora delar av de befolkningarna dog av våra sjukdomar? 

Fast såklart, det är ju den synen SD har av muslimer, vi som faktiskt levt tillsammans med den religionen måste ju vara de okunniga?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Allamej
2014-09-14 13:38
#7

Jag har muslimer i släkten, jag har muslimska vänner och tro det eller ej men en av de trevligaste och raraste av mina sköterskor när jag låg på sjukhuset var muslim. 

Jag har en Koran i bokhyllan eftersom jag var nyfiken på vad min faster konverterade till. Hon gjorde det dock långt innan hon träffade sin blivande make.

Att se dessa människor som konsekvent onda enbart pga. en religion är något jag inte kan förstå.

Människa som människa, spelar ingen roll vilken färg. Det finns rötägg i alla kulörer.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Schnauzertik
2014-09-14 13:47
#8

den härliga traditionen, att nu gör vi alla vår röst hörd, en känsla av gemenskap, glädje, extra god middag och en spännande avslutning i tv-soffan.

Oj kan det vara det som SD menar med  att vi måste värna om våra svenska traditioner?

Hörde en intervju på TV med en annan SD anhängare om vad han såg som svenska traditioner. Efter mycket hummande kläckte han ur sig svensk folkmusik. Tillfrågad om exempel kom mera hummande och sedan svaret att Lotta Engberg var en bra representant för svensk folkmusik.  Kommentarer överflödiga.

Värd för Pensionärer

Maria
2014-09-14 14:08
#10

#9 Och vad vill du ha sagt med de länkarna?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Halvdansken
2014-09-14 14:12
#11

#6. Jag är fullt medveten om att min jämförelse  haltar grovt, men att tro att kulturer inte påverkas/hotas/utplånas av andra kulturer är fel.  Man kan ju bara se hur den amerikanska påverkar jorden runt med snabbmat, musik, språk osv.
Det måste inte nödvändigtvis vara landstig och hugg ihjäl.
Sjukdomar sprids tyvärr blixtsnabbt med flygplan nuförtiden.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Schnauzertik
2014-09-14 14:22
#12

#11 #4

Det var välformulerat och du har absolut en poäng där, men därifrån till att det skulle ha relevans för just denna diskussionen köper jag inte rakt av.

Värd för Pensionärer

VildaVittra
2014-09-14 14:28
#13

#11 Tror du att den svenska kulturen tidigare varit utan influenser utifrån? Att vi satt här och åt våra kåldolmar, drack vårt öl innan vi dansade runt julgranen? 

Vi lever i ett samhälle av idag där vi via datorer och resor där vår kultur skulle kunna "smittas", så varför är det i så fall så fruktansvärt att andra kulturer finns här? Det är ju inte som att SD kommer gå hem och fika hos en muslim direkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
.m.m
2014-09-14 14:29
#14

Verkar som du blev dömd direkt TS. Allvarligt! Jag förstår dig och många tänker precis som du. Stå på dig. Fler och fler vaknar. #1. Du får nog allt börja styrka det du häver ur dig. Inte hittills alla gånger jag bett dig göra det, har du gjort det. Ändå fortsätter haglet. Senast idag på SVT gjordes det klart att rasism inte ökat ett dugg i Sverige. Det är det senaste exemplet, det finns många fler, delvis avsnitt från Almedalen då de pratade med professorer på området. Det var ett lågt antagande att folk med erfarenheter eller bakgrund inte röstar SD, det är ju precis det de gör. Hur många källor till det behöver du? Ingen SD ser kultur som ett hot. Däremot har det visats sig gång på gång att Sveriges vision för mångkultur löper amok. Det är dessa SD ställer sig bakom. De lyssnar på experterna. Är det rasism att ta av sig skygglapparna och ta in forskare eller vad andra länder tänker? Senast idag uttryckte tyska tidningar att de är förvånade över att invandringsfrågan inte kommit upp förrän nu då vi har den mest generösa invandringen i hela Europa. Det är lika många invandrare som genomsvenskar som röstar SD. Det mest invandrartäta området i Sverige ger SD 35% av sina röster. 35! Hade invandrarna generellt fått bestämma så hade de röstat Åkesson som stadsminister. Hur går det ihop med dina påståenden? Varför lyssnar du inte på dem som lever i nöd här i vårt land? Eller gäller det bara utanför Sveriges gränser, för det verkar ju inte finnas något större intresse för dem väl de är här. Vi ska inte ha ställen i Sverige som någon kan kalla för ghetto. Det är inte bra för Sverige. Det är inte bra för invandrarna. Det är inte bra för någon.

VildaVittra
2014-09-14 14:36
#15

#14 Lite intressant att du drar en parallell mellan flykting och invandrare, det är ju faktiskt inte samma sak.'

Var skrev jag att rasismen ökat? Du får nog börja att läsa korrekt istället. Rasismen har varit konstant. 

"Varför lyssnar du inte på dem som lever i nöd här i vårt land?"

Du har alltså inte läst alls vad jag skrivit om. 

Men jag ser det som positivt att SD-anhängare uppfattar mig som ett hot, då gör jag ju något rätt. 👍 Skicka hur många otrevliga pm som ni vill, på denna fråga kommer jag aldrig att ge mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2014-09-14 14:39
#16

VildVittra, var har jag sagt att  jag tror att den "svenska kulturen tidigare varit utan influenser utifrån"? Klart den har. Det har alla kulturer. Alltid.

Men nu ska jag inte trådkapa, sorry.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

.m.m
2014-09-14 14:53
#17

#2. Alliansen som väckt USA:s med andras avund och beundran = förstört vårt land, verkar vidsynt. Jag rekommenderar dig Åkessons bok om du på allvar vill ha en inblick i vad som egentligen har hänt inom partiet de år han har varit med. Inte bara vad du uppfattat utifrån. Blankt är bra. Är man för demokrati så visar många att den missdemokratin som visats i vårt land med denna valrörelse är ett stort hot mot ett demokratiskt samhälle. Då markerar väldigt många. Inget fel i det, det ska respekteras som alla andra röster. "En röst på SD är en röst till rasism, ovillighet att hjälpa och ett hat mot homosexuella." Förklara dig. "Jag slår vad om att du är en av dom som kan se en person ligga på marken. tiggandes om hjälp för att denne har ramlat, och bara fnysa när du går förbi." Ovanstående citat är väldigt obehagligt att läsa från dig. du avslutar allt med ett grovt direkt angrepp mot TS . Riktigt gräsligt och lågt. Är du medveten om att det säger mer om dig än den/de du försöker slunga dyna över?

VildaVittra
2014-09-14 14:55
#18

#16 Så vad är då farligt med att det finns troende muslimer i Sverige? 

Vi har ju kommit fram till att:

Influenser har alltid skett utan att kulturen försvunnit (så länge man då inte dödar befolkningen).

Att vi influeras via media och resor.

Att influenser från USA med deras ohälsosamma livsstil är ett större problem än om någon börjar bära en palestinasjal.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2014-09-14 14:55
#19

#16 Så vad är då farligt med att det finns troende muslimer i Sverige? 

Vi har ju kommit fram till att:

Influenser har alltid skett utan att kulturen försvunnit (så länge man då inte dödar befolkningen).

Att vi influeras via media och resor.

Att influenser från USA med deras ohälsosamma livsstil är ett större problem än om någon börjar bära en palestinasjal.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

.m.m
2014-09-14 15:20
#20

# 6. Intressant att du utser dig själv som någon slags allvetare på andra religioner och kultur och på så sätt underkänner andras, utan andras inblick i deras liv, bakgrund eller erfarenheter. #7. Håller med på alla punkter. #8. Du hänvisar till ett humorinslag de gjort om alla partier. Såg det också. Det var roligt. #13. har SD uttryckt något negativt med att vi har olika kulturer i vårt samhälle? Kan faktiskt vara så att de riktar sin kritik istället hur detta sköts? Muslimer röstar själva på SD. Om de fikar däremot vet jag inte. #15. Beläggen lyser med sin frånvaro. Talande. Var ser du paraleller? Är det mig du refererar till som SD anhängare? Jag ser det nästan som en komplimang. Jag märker att du försöker kategorisera mig, men tyvärr lägger du mig i fel fack. Låt mig hjälpa dig. Jag kan närmast jämföras med en av alla de upprörda medborgare som reagerat starkt över att vårt demokratiska samhälle är hotat och mest rent snack. Inte helt olik TS som det verkar. I vilket fack ligger du? En person som bara anklagar för att uttrycka mig fint, utan att lyssna eller ha belägg är inte ett hot för någon mer än sig själv. Du får ragga PM på annat håll, jag är inte intresserad.

Annons:
Halvdansken
2014-09-14 15:26
#21

#19. "Så vad är då farligt med att det finns troende muslimer i Sverige? "
Ingen aning - var har jag sagt det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2014-09-14 15:35
#22

#20 Intressant att du anser dig kunna veta vad jag tycker om mig själv, du kanske skulle starta en tråd om det på Övernaturligt? 

Belägg för något du läste fel? Kräver du det verkligen? 😃 Tack för dagens gapflabb. 

Personen/personerna som jag avsåg är fullt medvetna om att det är dom jag avsåg. Lite för fega för att visa sina rasistiska ansikten öppet, helt i enlighet med resten av SD. 

"har SD uttryckt något negativt med att vi har olika kulturer i vårt samhälle?"

😮 Du vet återigen inte vad du röstar på?

"Var ser du paralleller?"

Jag skrev om flyktingar, du svarade med invandrare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

.m.m
2014-09-14 16:50
#23

#22. Trevligt att du finner lite söndagsnöje. Jag har kanske varit otydlig. Ska försöka vara tydligare denna gång. Belägg på det här: Du säger att SD vill att människor ska stanna i sina hemländer och dö. Belägg på det? Jag hittar nämligen bara källor på annat. Jag ser precis vad du skriver. Du citat: "vi som faktiskt levt med religionen." Till skillnad från vilka av de du vänder dig till? "Inte jag mött en enda SD-anhängare som varit i kontakt med flyktingmottagandet… Ni.". Vilka syftar du på och Vad vet du om det? Jag hävdar vidare även att flyktingar som kommit hit och röstar SD i allra högsta grad var/är i kontakt med flyktingmottagande. Hade du sett inslaget i Almedalen jag hänvisar till så hade du hört att rasism är mycket lägre här än i andra länder. Att det faktiskt är ovanligt. Ditt uttalande blir missvisande således för att du får det att verka som att det är vanligt, och dels att du berättar för den du tilltalar hur mycket denne kan och vet. Nej jag vet inte vilka jag röstar på än, men du verkar vara en riktig allvetare så du kan väl berätta det för mig? SD Fega för att visa sina ansikten? Till skillnad från att du undviker att berätta vad du står menar du? Noterat att du fortsätter undvika att kommentera vissa saker.

[Fisken 50+]
2014-09-14 19:02
#24

   – Är det ingen som är lite bekymrad exempelvis över vad som kan hända när Sunni och Shia får större representation? – Se på verkligheten runt om i världen! 1400 år av hat slår förr eller senare och regelbundet ut i våld.

   Genom historien har det knappt funnits några muslimer i Sverige. 1970 ca 4000 och 2010 ca 400 000. Ett mångkulturellt protestantiskt kristet samhälle som Sverige har historiskt knappt, direkt, påverkats av Islam då denna religion i mycket liten utsträckning funnits här. Indirekt har påverkan periodvis varit både stor och viktig. En verklighet idag är att inom delar av Islam fanatism, extremism och oförsonlighet frodas.

   Jag ser inte Islam och muslimer som tro eller grupp som ett hot. Inom religionen finns det många olika inriktningar så man kan givetvis inte generalisera. Många bortser till exempel ifrån det faktum att inte bara tron påverkar hur människor formas utan minst lika stor betydelse har även det samhälle man växer upp i. Men varför förneka att det är ett ganska nytt och främmande inslag hos oss. Jag har svårt att förstå hat, fanatism och oförsonlighet och vill inte ha det här. – Är det rasistiskt?

   Som det är nu delas vi medborgare extremt förenklat upp i för respektive mot invandring. Min vardag, verklighet och tolkning av omvärlden talar om för mig att vi har problem. Inte bara ett utan många och som är svåra att lösa. Invandring är inte enbart positiv utan medför en mängd olika problem, små som stora.

   Jag har ingen patentlösning men vi förbättrar inget genom låta etablissemanget fortsätta på inslaget spår. Frågor gällande invandring och integration är ytterst komplexa men vi förbättrar inte situationen genom ett ensidigt skrikande.

Geru
2014-09-14 20:47
#25

Det är rätt enkelt för mig.

Om jag vet att någon har samhörighet med en brottsling, så betraktar jag den som har samhörighet som en brottsling med, i och med stödet som h*n ger till brottslingen.

Alltså, alla som har samhörighet med SD blir betraktade som rasister.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Bagtjesen
2014-09-14 21:44
#26

#25 Du gör det väldigt lätt för dig - människor är människor och en del begår kriminella handlingar - Jag har gamla vänner som är ekonomiska brottslingar och hälare. Och jag har inte sett ett enda parti som inte har personer som är dömda för brott, ekonomiska, vålds eller annat. De som är dömda och avtjänat skall ju tas upp i samhället igen - det är väl det som är idéen?

Skulle man därför överge demokratin?

Sedan är rasist ett så otydligt begrepp att det är oanvändbart i en diskussion. Dess ursprungliga betydelse är det med annan hudfärg, en annan "ras", Att pådyvla det i tid och otid på andra personer är inte en särskilt framkomlig väg - det har egentligen numera bara kommit att betyda "en som inte tycker som jag tycker…".

Om man tar var och en persons handling och bedömer den var och en för sig, så ser det annorlunda ut - och är det inte så vi vill ha det - eller skall vi ha summarisk ståndsrätt på gatan? För alla vi ogillar?  Vems famn hamnar man i då?


Geru
2014-09-14 22:00
#27

#26 Människor är människor, säger du och försvarar sedan brottslighet:p Lätt? Nej, men det är det enda rätta att göra. Det gör ont att skära bort vänner och bekanta ur livet, men det är deras val. Jag kan inte tvinga någon att tycka som jag, och dom får ha sin uppfattning om saker, men jag behöver definitivt inte vara del av den personens liv om den känner att diskriminering är så viktigt. 

Jag har brottslingar som vänner, beror givetvis på vilken typ av brottsling man har att göra med också. Det var ett exempel för att åskådliggöra hur jag tänker med SD-anhängare. 

Jag repeterar, i fall om att någon är extra seg med att ta upp informationen: Jag har vänner som är brottslingar, och visst kan man vara vän med brottslingar. Det är ett exempel, och beror mycket överlag på brottet. Skattefusk? Visst. Våldtäkt? Not so much. 

Rasism har, enligt min uppfattning och många andras, börjat inkludera annat med. Kortfattat är rasism, enligt mig, diskriminering av någon pga hudfärg, kultur eller religion. Det är också en enkel sak att kolla. Du verkar tycka att många saker är svårare än vad det är?

Jag ser individer, och jag ser deras val. Om dom stödjer rasism så blir dom rasister i mina ögon. 

SD är och förblir ett rasistiskt parti. Dom är även socialt och kulturellt konservativa. Och emot HBTQ. Vilken del av dom är det som man ska tycka om?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
.m.m
2014-09-16 08:49
#28

#27. På vilket sätt menar du att SD diskriminerar folk av annan religion eller hudfärg när alla möjliga skalor och religioner finns inom partiet?

Geru
2014-09-16 16:59
#29

#28 Behöver jag säga det när Åkesson själv säger att Islam är det största hotet mot Sverige?

Och det är rent av korkat att tro att man som invandrare själv inte kan vara rasist, eller vara med i ett parti som är det, och sen framför allt att bara för att det finns medlemmar i partiet som har invandrar bakgrund så är dom inte rasister, seriöst nu?

"Det finns inga brottslingar här, jag själv har aldrig gjort nått, så ingen annan här kan ju vara det heller".

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

.m.m
2014-09-16 19:38
#30

#29. Nu svarade du inte riktigt på mitt inlägg som var ett frågeställning till ditt påstående. Har du nånsin funderat på vad SD faktiskt har fått det ifrån? Det är ganska stora ord, det håller jag med om. Är det personliga åsikter eller är det något många andra länder faktiskt diskuterar? Lätt att avfärda sådant som rasism när man inte vet annat och hör det ordet hundratrettioelva gånger om dan. Börja kika i tråden "andra länder om Sverige".

Geru
2014-09-16 19:55
#31

#30 Jag svarade. Åkesson har sagt själv att han tycker islam är extremt farligt för Sverige, och aktivt jobbar emot det. Det kan inte vara någonting annat än diskriminering. Själva uttalandet är diskriminerande, vilket gör att dom faller in under genren rasist. Hur kan det vara så svårt att se?

Antagligen att det finns ett kulturellt arv som kan vara problematiskt, men det gör inte hela islam till en världsfara som måste bekämpas.

Spelar det någon roll om andra länder diskuterar det? Det spelar ingen roll alls. Bara för att ett land gör någonting, eller tycker någonting, betyder inte det att det är rätt. Det finns en så lång, lång, lång rad med exempel i den frågan.

Om någon gör något idiotiskt 13(11) gånger om dagen så är det fortfarande idiotiskt. Och jag kommer tycka det och säga det varje gång. Sen kan du själv välja att göra om samma misstag, eller lära dig något nytt och gå vidare. Så som man ska göra.

Jag diskuterar här, i den här tråden. Jag har inget intresse av att bli hänvisad till annan plats, så antingen tar du det här eller så backar du helt enkelt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

.m.m
2014-09-17 19:12
#32

Intressant inställning. "Jag tänker inte lära mig mera om jag inte blir serverad". Intressant också ditt första stycke. Det är ju nämligen så SD blir behandlade nu. Det torde enligt dina beräkningar innebära att de blir djupt diskriminerade. Hur många i Sverige reagerar på det?

Geru
2014-09-17 19:42
#33

#32 Det är mest det att jag ska leta efter någonting som du inte ens länkat till, som inte ens är relevant i tråden, och som du inte ens vill ge en TL:DR av. 

Visst blir SD diskriminerade. Visst är det ett problem. Samtidigt är det så att man inte heller kan ha ett parti som beter sig hur som helst, och säger vad som helst utan att det till slut blir så att ingen ens vill peta på dom med en pinne, vilket är lite det som hänt. 

Men visst är PK maffian ute och håller på där med. Men det är inte bara deras fel att det ser ut som det gör.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[NeferNefer]
2014-09-17 19:46
#34

#32: SD blir inte diskriminerade bara för att folk inte önskar samarbeta med rasister, även om offerkoftorna försöker påstå det. Alla väljer väl själva vilka de vill samarbeta med. Demokrati betyder inte att 13 % får sätta dagordningen och bestämma över alla. Tänk vilken mandatperiod som helst. Hur stort inflytande har oppositionen haft? Nä, precis, det är majoriteten som bestämmer. Inte sitter oppositionen som offerkoftor och gnäller över att de blir "diskriminerade".

Rasism är att diskriminera folk utifrån ursprung, hudfärg, religion - precis vad SD sysslar med när de pekar ut islam som vår tids största hot. Eller talar om alla som inte är "etniska svenskar".

Annons:
Upp till toppen
Annons: