Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1165 ggr
[Anne54]
10/2/14, 4:24 PM

V=SD=MP

   Denna rubrik är faktiskt giltig vad gäller invandring, integration och relaterade frågor. Den gemensamma nämnaren är 110 decibel! 😕

   Kraftfulla generaliseringar som i sak kan ha grund snedvrids, tappar trovärdighet och all relevans. För att kompensera bristen på realism höjs ljudnivån till disconivå. 😮

   C har åtminstone förstått att vråla så högt man kan inte förstärker argumenteringen.

Annons:
olaka
10/2/14, 5:56 PM
#1

Så vad du säger är att man inte får vara superengagerad i en politisk fråga? Punchverandavolym på samtalen är det enda som räknas?

Anledningen till att vissa politiker låter upprörda kan ju vara att de faktiskt är det, på vilket sätt står detta engageman som motsats till "realism"?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Anne54]
10/2/14, 10:18 PM
#2

#1

   Jag ska förtydliga så att du slipper använda din fantasi och läsa in saker som inte existerar.

   Att vara superengagerad är ofta positivt och vi skulle behöva fler sådana. Däremot nämns överhuvudtaget inte detta i min text - inte heller den innebörd du försöker läsa in är relevant. Det du pratar om och tydligen tycker är adekvat är att ju mer engagemang desto mer motiverat att avsevärt höja rösten. – Att skrika gör alltså dig och dina åsikter trovärdiga och realistiska. Jaha – det låter väldigt väl genomtänkt.

   Du måste skämta med din fråga om hur upprört engagemang kan stå som motsats till realism. Din fantasi är fortsättningsvis lika god som tidigare och resulterar ännu en gång i att du roar dig med att läsa in saker som fullständigt saknar relevans. Upprört engagemang kan självklart vara orealistiskt, realistiskt och allt där emellan och kan aldrig vara i någon sorts motsatsförhållande som du hävdar.

   Det jag nämner är "Kraftfulla generaliseringar som i sak kan ha grund snedvrids, tappar trovärdighet och all relevans. För att kompensera bristen på realism höjs ljudnivån till disconivå." Har du fortfarande problem med att förstå innebörden i dessa två enkla meningar?

olaka
10/2/14, 10:40 PM
#3

#2

Bra, då har vi slagit fast vad du inte menar. 

Då återstår själva pudelns kärna: Vad menar du? 

Man skulle kunna försöka uttolka något från den mening du kursiverar, men med tanke på den avhyvling jag fick när jag försökte mig på det konststycket senast så törs jag fan inte. Kan du ge exempel på det du skriver, så man kan föra en diskussion kring dem?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Anne54]
10/2/14, 11:11 PM
#4

Självklart, vännen!

Det finns massor men vi kan ta ett mycket enkelt och aktuellt exempel.

SD = rasister

kraftfull generalisering

har grund

generaliseringen medför snedvridning och minskad trovärdighet

relevansen och den kvarvarande trovärdigheten försvinner i samma takt som ljudnivån höjs

Realism medför att SD = nazister, rasister, smygrasister, icke-nazister, icke-rasister, icke smyg-rasister

Mer begripligt?

Maria
10/3/14, 6:21 AM
#5

#4 Jag har läst men upplever det du skriver helt obegripligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Schnauzertik
10/3/14, 9:19 AM
#6

Fel från början.

SD = rasister är ingen generalisering.

Värd för Pensionärer

Annons:
Halvdansken
10/3/14, 9:23 AM
#7

Jag fattar heller ingenting av vad du vill säga.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Anne54]
10/3/14, 12:00 PM
#8

#6

En bra dag då jag har lärt mig något nytt.

I enlighet med ditt sätt att se det hela måste alltså exempelvis V = kommunister!

Intressant! Jag har inte sett det så tidigare men du har säkert rätt.

Upp till toppen
Annons: