Annons:
Etikettövrigt
Läst 926 ggr
[ludden]
2014-10-27 19:17

Romsons toppman smugglade knark

En politisk topptjänsteman i regeringskansliet Rosenbad, som handplockats av Miljöpartiets språkrör Åsa Romson, dömdes för narkotikasmuggling under 2012.

http://www.expressen.se/nyheter/romsons-toppman-smugglade-knark/

Annons:
Zepp
2014-10-28 00:09
#1

Det förklarar ju lite om varför MPs politik har en del flummiga drag!?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Farwuq
2014-10-28 11:40
#2

Är straffet avtjänat så ska det inte spela någon roll.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Jimmy.L]
2014-10-28 20:15
.m.m
2014-10-28 22:53
#4

Jättefint av Fridolin att hänvisa till att brottet är avtjänat. Jag kan till viss del även om jag tar mig rätten att känna mig skeptisk. Det intressanta här är dock: om det är nåt annat parti som har avtjänade olagligheter så blir det ett himla rabalder, inte minst från dem själva. Känns mycket föga förtroendeingivande mins sagt…

JonasDuregard
2014-10-30 09:40
#5

#4 Så vem har Fridolin eller Romson kritiserat för att ha en kriminell bakgrund?

För övrigt: Oftast brukar förtroendevalda granskas hårdare än tjänstemän. Det kan man ju tycka vad man vill om, men det är i alla fall inte särskilt förvånande att ens bakgrund ställer till det mer om man står på en vallista än om man anställs som tjänsteman.

Farwuq
2014-10-30 12:17
#6

Det är troligen många toppnamn - oavsett politisk färg - som inte har rent mjöl i påsen.

Det är så lätt att finna fel, hos sina politiska motståndare

Så…  Onekligen är det kanske lämpligt att hitta lämpliga bibelcitat här.

Matt 7

Döm inte, så blir ni inte dömda. Ty med den dom ni dömer med, skall ni bli dömda, och med det mått ni mäter med, skall det mätas upp åt er. Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? Eller hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga, du som har en bjälke i ditt eget öga? Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta ut flisan ur din broders öga.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[PeterWem]
2014-10-30 13:43
#7

Tycker det är i fel ände att börja i. Romson personligen har knarkat, skitit i att betala skatt, målat båten med förbjuden färg, och tömt sitt avloppsvatten i sjön. Sveriges svar på Berlusconi ger intressantare politik.

.m.m
2014-12-11 15:02
#8

#7. Källor på de två första påståendena?

Upp till toppen
Annons: