Annons:
Etikettövrigt
Läst 957 ggr
[sanna70]
11/28/14, 10:42 AM

Fadderbarn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om bara hälften av oss skaffade ett fadderbarn skulle vi hjälpa 5 ooo ooo barn i världen. Bara en tanke. . 

Detta är julklapp till vårt fadderbarn

Annons:
fridarebecka
11/28/14, 10:51 AM
#1

Har funderat på detta ett tag nu, men inte tagit steget. Är främst orolig över att "inte veta" var pengarna går, att de ska gå till organisationen i sig och inte till barnen. Vilken organisation är du fadder genom? Vilken organisation bör jag välja? Vill verkligen göra detta nu, kan jag spara mer än 1000 kronor per månad för roliga resor till mig själv så kan jag lägga 200 för att hjälpa utsatta barn att få ett bättre liv…

Emo
11/28/14, 11:00 AM
#2

Har man en del kontakter (riktiga vänner) i en del olika länder där behoven finns är det så lugnt och skönt att veta att gåvorna kommer fram till rätt behövande.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[sanna70]
11/28/14, 12:39 PM
#3

1# Jag har Barnbyar.se

I regel blir man tilldelad ett barn. När du anmäler dig så får du hemskickat brev med all information och även bilden på ditt fadderbarn och bakgrundsbild om barnet och familjen. Du får varje år information om ditt fadderbarn, bild och hur det går med skola, hälsa mm. Man kan även sända små gåvor (som ovan) Jag brukar sända små block, pennor, sopbubblor, hopprep, kritor, pärlor mm mm I regel så köper jag saker när jag ser något som skulle passa och lägger det i en låda hemma sen när det dags så fyller jag ett kuvert och sänder.  Du får tillbaka ett brev (alltid) där dem tackar för sakerna och räknar upp allt som var med i paketet. Det finns även möjlighet att besöka sitt fadderbarn, då får man kontakta organisationen och du/ni kan få en guide som möter er och visar er vägen till just det samhälle/byn där ni har ert fadderbarn. Resan får ni bekosta själva men det finns familjer som åker till sina respektive fadderbarn.  Ni har även möjlighet till personlig kontakt med barnet i fråga, ni skriver på Engelska och barnet på sitt språk. När du får brevet så får du både originalet och översättningen till Engelska så på så sätt går det att hålla personlig kontakt. 

http://www.sos-barnbyar.se/

[sanna70]
11/28/14, 12:50 PM
#4

#2 Ja, det är bra om man kan hjälpa andra oavsett på vilket sätt man gör det.

Om man har ett fadderbarn så får det barnet skolgång, mat varje dag, sjukvård, kläder, utbildningsmaterial, dessutom går en del av pengarna till hela byn. Tex dem bygger skolor, brunnar, vägar mm mm Så det blir hjälp till mycket.

Upp till toppen
Annons: