Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 938 ggr
[VictoriaR]1
12/20/14, 8:26 AM

Vilka sidor är det ok att länka till?

Hej! Det har förts en diskussion här där sajtvärden påpekat att vissa sidor inte är ok att länka till pga att deras åsikter är extrema. Är det alltså inte ok att länka till media som drivs av människor med en politisk höger eller vänstersyn? Det borde alltså vara förbjudet att länka till våra största tidningar Aftonbladet/Expressen/DN, eftersom dessa är vänstervridna? Om det nu är ok, borde det inte vara ok att länka till tidningar på hhögekanten också? Så länge innehållet inte anses som stötande, och om det gör det så borde man kunna argumentera för detta. Jag känner mig mycket stött av det som Aftonbladet/Expressen, DN skriver, därför anser jag att dessa i så fall borde förbjudas också. Är det tänkt att man ska lägga fram fakta utan att kunna styrka innehållet med en källa i så fall?

Annons:
[Carpinus]
12/20/14, 8:39 AM
#1

Jag försökte att få till en debatt om källor för fjorton dagar sedan, men tyvärr var det inte så många som hade synpunkter då. Personligen har jag svårt att tänka mig att länka till såväl Expo som Avpixlat (om man skall ta en från respektive kant), eftersom man kan förvänta sig någon form av partsinlaga. Ser jag att någon länkar till sådana källor klickar jag aldrig på länken.

Sedan finns det enskilda journalister och kolumnister i dagspressen som också hemfaller åt subjektivt och instängslat tänkande, men generellt känns för min del en länk till Aftonbladet mer pålitlig än en till Fria Tider.

[VictoriaR]1
12/20/14, 9:17 AM
#2

Generellt är alla tidningar jag nämnde vänstertidningar, därför borde man inte få länka till dessa heller anser jag.  Jag håller absolut inte med dig om att aftonbladet eller någon annan av tidningarna jag nämnde är pålitlig, eftersom deras mål är att motarbeta sådant som vars politiska ideologi inte stämmer överens med deras egna.

Därför borde man I så fall inte få länka till någon av dessa tidningar heller.                     Om det är sajtvärdens mål att alla ska trivas på forumet borde man förbjuda vänstertidningar också eftersom dessa kan anses stötande för mig och andra.

Där kommer min andra fråga in, hur ska man styrka sina påståenden om man inte kan ta till några källor? Antingen borde alla källor vara ok så får man vara källkritisk, eller så borde Inga källor vara ok eftersom alla medier har en politisk färg.

[Jimmy.L]
12/20/14, 1:56 PM
#3

Jag sätter ner foten när det gäller Avpixlat, Fria tider och SMR dom sidorna tycker jag inte är okej. Det är okej att länka till SD. 

#2 Jag förbjuder inte folk från att länka till Aftonbladet, Expo, DN, Expressen m.m..

Du får hitta andra källor i så fall om du inte vill länka till den vanliga pressen.

[VictoriaR]1
12/20/14, 2:02 PM
#4

Hej och tack för att du tog upp tråden igen!

Tycker du inte det är hyckleri att man får länka till vänstertidningar men inte tidningar på högerkanten?

Det är alltså bara ok att länka till samtiden?

Silvestris
12/20/14, 3:22 PM
#5

Det går väl alldeles utmärkt att länka till vilken tidning som helst, men man ska alltid vara källkritisk. Jag kan ju för all del använda mig av Vakttornet som källa till kunskap, men får då räkna med att jag kanske inte riktigt tas seriöst av andra läsare.

[Jimmy.L]
12/20/14, 3:35 PM
#6

#4 Nej inga högerextrema tidningar. Alla ska känna sig välkomna här men inte till priset att man länkar till material som bygger på hat mot andra folkgrupper. Trivs man inte med det får man leta reda på en sajt som tillåter högerextrema sajter.

Annons:
[VictoriaR]1
12/20/14, 4:25 PM
#7

SD/Expressen/DN/Aftonbladet är ju vänsterpropaganda? Varför ska man acceptera sådant?

Samtiden måste vara ok eftersom det är ok att länka till SD eller hur? Det är deras partitidning så om den är förbjuden får du gärna komma med argument om varför. Det borde vara ok att länka till alla riksdagspartiers tidningar eller hur?

[Jimmy.L]
12/20/14, 4:28 PM
#8

#7 Jag har sagt varför om du inte gillar det är det bara att lämna sajten svårare än så är det inte!

[VictoriaR]1
12/20/14, 4:31 PM
#9

Men du säger du emot dig själv, i ditt första inlägg skrev du att det är ok att länka till SD? Varför har du ändrat dig helt plötsligt?

Denna kommentar har tagits bort.
[VictoriaR]1
12/20/14, 5:42 PM
#11

Varför inte?  Tidningen tillhör ett riksdagsparti och speglar därför deras politik,     det borde alltså inte spela någon roll om man länkar till Samtiden eller SDs partisida eftersom det står för samma saker, eller hur?

Varför ska jag inte få använda mig av källor som mitt parti officiellt har lagt ut på webben? Vi pratar nu om ett etablerat riksdagsparti och inget extremistparti.

Om man känner sig stött av vad andra riksdagspartier tycker kanske man inte har någonting på ett politikforum att göra?  Vad hände med yttrandefriheten? Är det mitt fel att vissa blir arga för att SD har åsikter olikt deras?

Tycker du inte att all information som ett riksdagsparti officiellt har lagt ut borde få användas på ett forum som riktar in sig på politik? Annars kanske du ska döpa om sidan till sjuklövern.ifokus?

[Jimmy.L]
12/20/14, 6:22 PM
#12

#11 Sista gången nu jag har all rätt att bestämma över sajten och vad som är tillåtet att posta här. Gillar du inte det är det bara att lämna sajten och söka ett annat forum!

[VictoriaR]1
12/20/14, 7:05 PM
#13

Vilket larvigt argument. Om nu medlemmar känner sig så stötta, kan du ordna en kategori där man kan diskutera SD och visa källor? Då kan man välja om man vill se inlägget eller inte. På så vis kan vi medlemmar som är intresserade skriva om detta.

Jag anser att du använder diskriminerande regler på användare som inte har samma politiska åsikt som dig, pinsamt.

Annons:
[Jimmy.L]
12/20/14, 8:00 PM
#14

#13 Det är bara för dig att lämna sajten om det inte passar. 👋! Hejdå hoppas du hittar en sajt som passar dig.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: