Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1149 ggr
Mia-45
3/5/15, 8:24 AM

Vart är regeringen?

En sak som jag undrat över är att vart är regeringen?
Jag tycker de syns väldigt lite i media? 
Om man tänker tillbaka på förra sittande regering så såg man dessa varje dag i nyheter och dylikt. 
Eller är det bara jag som missar?

Känns lite som om de "gömmer sej"

Annons:
[Jimmy.L]
3/5/15, 8:36 AM
#1

Bra fråga även jag är förvånad att dom syns så lite som dom gör.

[Hayabusa]
3/5/15, 9:30 AM
#2

De kanske gömmer sig i de tomma ladorna? 😉

snigelpiga
3/5/15, 10:54 AM
#3

De kanske har flytt "från sjunkande skeppet".  Vem vet.

Mia-45
3/5/15, 12:00 PM
#4

Ja jag tycker bara det verkar konstigt på nåt sätt att de syns så lite som de gör. 🤔
En regering ska väl synas…kanske inte varje dag men näst intill…Eller har jag fel?
Har de inget att säga eller medla eller någonting?

[sanna70]
3/5/15, 12:05 PM
#5

Ja, det är en väsentlig skillnad om vi jämför hur mycket dem syntes i tv rutan vid valet. .  I nuläget ekar tystnaden från dem och man får en känsla av "avvakta" ja, fyra år går rätt fort ändå, som tur är. Hoppas att dem inte hinner orsaka mer skada tills dess.

Mia-45
3/5/15, 12:10 PM
#6

#5 Känns precis som om de avvaktar ja. Men på vad?
Ska de hinna ändra något så måste de väl ändå börja NU och sen synas liiiite mer. Förtroendet ökar ju inte som sagt.

Annons:
[sanna70]
3/5/15, 12:18 PM
#7

Dem kanske "jobbar" på nya tomma löften inför nästa val. .  Verkar inte som att dem kan göra så mycket för oss under nuvarande omständigheter

kamera0710
3/5/15, 12:39 PM
#8

Man kanske i stället ska fråga sig: Var ärr journalisterna som ska bevaka inrikespolitiken?

Kommer i sammanhanget att tänka på när några personer fick frågan "hur länge tror du att Linda Rosing kommer att kunna hålla sig kvar i rampljuset?"

En av de svarande var Tomas Ravelli, som sade: "Så länge ni i media fortsätter att skriva om henne."

Zepp
3/5/15, 10:32 PM
#9

Vem har tid med politik.. och vad kostar inte journalister som kan politik?

Näe, nu är det mellon som gäller.. en nationell angelägenhet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: