Annons:
Etikettkyrkan-religion-och-politik
Läst 1590 ggr
[sanna70]
3/6/15, 10:54 AM

Hatet mot Judar

"Sverige måste sluta sanktionera extrema islamister ekonomiskt och politiskt.

Nalin Pekgul kräver samhällets stöd i kampen mot antisemitismen."

http://www.expressen.se/kultur/toppnyheter-/nalin-pekgul-hatet-mot-judar-gror-i-tensta/

Annons:
[Ladymoon]
3/6/15, 8:03 PM
#1

Det har i Sverige i modern tid aldrig funnits något hat mot judar, och nu plötsligt så har det blivit så.

Mycket sorgligt, men media bör poängtera att det inte är svenskarna som står för judehatet. Tyvärr så mörklägger media detta.

Det är fruktansvärt att Europa inte kan erbjuda någon säkerhet för judarna längre, fruktansvärt och mycket mycket sorgligt!

Zyperior
3/7/15, 1:13 AM
#2

Sett Nalin i en hel del debatter mot Jimmie Åkesson bland andra. Tycker hon haft en helt skev bild av samhället då. Men detta glädjer mig. Muslimer som uttalar sig så här ger mig hopp om att fredens religion är just fredlig. Tyvärr är hon en av ytterst få.

När hon beskriver dessa talare och ledares åsikter tänker jag direkt på Westboro Baptist Church i USA med paroller som "God hates fags", "God hates Sweden" etc. Då snackar vi om en ytterst liten grupp som för alla utom dem själva har helt sjuka åsikter.
Dessa talare och ledare är ju deras motsvarighet inom islam och dessa bjuds aktivt in av förbund och organisationer som företräder 100.000-tals människor. Detta förstör det lilla hopp Nalin ger mig om att islam skulle vara en fredens religion.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: