Annons:
Etikettövrigt
Läst 1304 ggr
MissClue
2015-03-09 00:43

Knepig tanke

Jag fick en tankeställning efter att en kollega till mig som har gett väldigt mycket negativa synpunkter ang invandring. Hen tänker att de flesta som flyttar till landet (norge) kommer dit och vandaliserar. Att de flesta som sitter i fängelse är av utländskt medborgarskap. Hen verkar inte vilja utveckla eller ha någon djupare syn ang detta så jag biter ihop, men det jag vill fräsa tillbaka var varför inte skicka ut alla män ur landet isåfall?För de flesta som begår brott och sitter i fängelse är män oavsett nationalitet. De flesta gör ju inte det men för hen ang utlänningar så drar hen alla över ett streck så varför inte göra det med alla män. lika orättvist. Efter den tanken började jag fantisera om hur samhällen skulle fungera och se ut om det var uppdelat män och kvinnor. Som två öar utan kontakt med varandra( måste bortse från fortplantning då) Om kvinnor föreställer sig ett land utan män och män utan kvinnor..

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
[Hayabusa]
2015-03-09 08:11
#1

Intressant tanke. Kanske en inte helt bra jämförelse, men det finns ju fängelse för män respektive kvinnor. Har inga som helst belägg, men kan föreställa mig att det förekommer mer våld bland "fängelse för män" än "fängelse för kvinnor". Dock inte fritt från våld i det senare, om man ska tro på "Orange is the new black".

[sanna70]
2015-03-09 08:17
#2

Efterlyst besvarar frågan. 

Begår invandrare fler brott? Ja, det är 2,5 gånger vanligare"

https://www.youtube.com/watch?v=-lFnDa9ckRM&t=13

Zyperior
2015-03-09 09:14
#3

#2
Här står alltså en Socialdemokrat av hög rang och häver ur sig "rasistiska" floskler. Inte nog med det, Socialdemokraterna har sina rötter i nazistiska värderingar från den tid då de uppförde rasbiologiska institutet.
Socialdemokraterna, ett rasistiskt och nazistiskt parti.

(Obs! inlägget är ironiskt)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

72mm
2015-03-09 18:20
#4

Eftersom vi alla vet att det inte finns några som helst skillnader på män och kvinnor måste alltså mäns extrema överrepresentation bland våldsbrotten bara vara en social konstruktion. Inget man man klandra männen för, det är samhället som har gjort att det blir så. (Hänger på trenden med ironiska inlägg)

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Hayabusa]
2015-03-09 22:50
#5

#4 Precis. Dessutom brukar feministrörelsen hävda att alla män har ansvar/skuld eftersom alla män ingår i en förtryckande struktur, vare sig man vill eller ej. Kan man säga samma sak om andra grupperingar? Nej, då är det inte lika accepterat.

Zepp
2015-03-10 00:02
#6

Jupp.. sätt alla män i fängelse, då de är våldsbenägna!

Oså alla som är invandrare, direkt från flyktingförläggningen till fängelse utan att passera Gå!

Hm.. de flesta invandrare är Nordbor.. så in med alla Danskar, Norrmän och Finländare oxå.. oavsett kön!

Oså.. har jag för mig,, jämför man gruppen "invandrare" med gruppen svenskar med låg social status så försvinner skillnaden i brotts och våldsbenägenhet, dvs de flesta invandrare tillhör denna grupp.

Såå.. in med alla med låg status i fängelse oxå,, dvs främst arbetare.. iallafall sådana med låg inkomst.. om de inte begår brott så kommer deras barn att göra det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
72mm
2015-03-10 00:07
#7

"jämför man gruppen "invandrare" med gruppen svenskar med låg social status så försvinner skillnaden i brotts och våldsbenägenhet"

Det är ju det det inte gör.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zepp
2015-03-10 00:09
#8

Det gjorde det iallafall förr om åren!

Har du nyare statistik?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: