Annons:
Etikettekonomi
Läst 687 ggr
Mysan59
2015-03-30 16:06

"Ny varning: Skenet bedrar om svensk ekonomi"

Jag kan ju inte påstå att jag blir direkt förvånad.

Det kanske är dags att åtminstone börja diskutera om vi verkligen har råd att ta in flera här i Sverige. Det finns knappt några bostäder, skolorna fungerar inte bra, sjukvården är åt helsicke.

Det kan ju inte bara vara Sverige som ska ta emot dessa mängder av flyende människor. Det finns ju faktiskt andra länder inom EU också. Dags att dom drar sitt strå till stacken.

"Men SVT:s Rapport konstaterar nu att befolkningstillväxten i just Sverige är så extrem att den officiella BNP-statistik som används av till exempel regeringen, blir missvisande.

– Jämfört med många andra rika länder har Sverige en högre befolkningstillväxt, konstaterar Jesper Hansson, prognoschef vid Konjunkturinstitutet, som gör klart att BNP per capita egentligen har fallit i Sverige.

Han konstaterar att BNP per invånare (capita) är ett bättre mått på välståndet och välfärden i ett land än enbart BNP. Medan BNP per capita har backat i Sverige, minus 0,2 procent sedan 2007, var motsvarande utveckling i Tyskland och Österrike plus 4,8 respektive plus 1,2 procent."

http://mobil.svd.se/naringsliv/ny-varning-skenet-bedrar-om-svensk-ekonomi_svd-4431353

Annons:
[Devya]
2015-03-30 16:08
#1

Varför skulle andra länder vilja sätta sig i samma situation som Sverige då?

Mysan59
2015-03-30 16:23
#2

#1 Fast det behöver dom ju inte göra, men dom kan väl hjälpa till?

Varför ska bara vi ta emot alla? Men det förstås, 87% vill ju ha det så här.

[Devya]
2015-03-30 16:27
#3

#2 De hjälper redan till så mycket de tycker att de kan.

Finland tar knappt in några men det finns jättesvåra integrations problem som det är där borta så jag klandrar dem inte.

Mysan59
2015-03-30 16:51
#4

Vi har väl inte bättre integration här? Många får ju bo i flyktingförläggningarna alldeles för länge, fast jag vet inte hur länge.

Sen har vi ju alla dessa problemområden, såsom Rinkeby, Rosengård, Vivalla och allt vad dom heter.

Det kan ju inte bara fortsätta och fortsätta…

[Devya]
2015-03-30 17:10
#5

#4 Det menade jag inte heller. Jag bara sa att de har inget fungerade integration där och därför är det ju förståeligt att de inte tar in mer än vad de klarar av, då de ändå inte vid det här skedet klarar av alla problem.

Ralph
2015-03-30 17:12
#6

Sätt en plugg i hålet.

Annons:
Zyperior
2015-03-30 17:46
#7

Devya, precis. Vi kan absolut inte kräva att andra länder ska vara så ansvarslösa som oss och säga "Titta på oss, vi förstör vårat land totalt, ni borde göra det samma med era länder". Det är ju vettigare att Sverige följer Finlands exempel isf.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Mysan59
2015-03-30 19:57
#8

#5 och #7 Jo jag håller ju med er.

[sanna70]
2015-03-30 23:52
#9

Bra att sanningen äntligen börjar sippra fram,  inte en dag för tidigt ..

Magi-cat
2015-03-31 08:44
#10

#5 Vad menar du med att "de har inget fungerade integration där "?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: