Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 2720 ggr
Zyperior
2015-04-05 12:53

Mångkulturen

Med anledning av inlägg i en annan tråd här på PiF tänker jag motivera varför jag anser att mångkultur är en dålig ide.

Ofta motiveras mångkultur med enskilda positiva aspekter, så som maträtter, musik, konst etc. Dessa saker har berikat vår kultur under väldigt lång tid, det är både utvecklande och bra, det förnekar jag inte. Det finns dock en väsentlig skillnad på dessa handplockade positiv anpassade för Sverige och den mångkultur vi politiskt korrekt måste tycka om idag.

I dagens mångkultur importerar vi inte kebab, tacos, orientalisk musik, manga etc. Vi importerar kulturer som en helhet. Vi får därmed inte bara de positiva aspekterna utan även många negativa aspekter.

Om vi bortser från de konflikter som redan finns mellan och inom andra kulturer så kan vi se till de vi skapar med denna import först. Med många kulturer i ett och samma land som drar i samma statskassa åt varsitt håll är det bäddat för konflikter. Svenskar måste maka på sig för andra kulturer, andra kulturer måste maka på sig för svenskar och även importerade kulturer måste maka på sig för andra importerade kulturer. Det blir för många kockar till soppan och konflikterna kommer, i takt med att de importerade kulturerna växer sig starkare, att öka.

Lägg sedan till konflikter inom den svenska kulturen som redan existerar, idag har vi till exempel en minoritetsregering och polariseringen av den svenska politiken blir bara skarpare och skarpare. Feminismen mot patriarkatet. Rika mot fattiga. 
Lägg sedan till de konflikter som de importerade kulturerna medför, konflikter mellan sunni och shia, konflikter mellan muslimer och judar, syrier/assyrier och muslimer. 
Lägg sedan till den svenska konflikträdslan och daltande. Man ser passivt på medans judar flyr landet och vägrar lägga sig i när IS massrekryterar muslimer bakom svenska gränser. En anekdot min morfar berättat om min morbror och min moster passar bra in här. De hade åkt bil en hel dag och under senare delen av dagen kunde mina morsyskon inte låta bli att börja bråka med varandra. Min morfar blir mer och mer irriterad och tillslut säger han till dem att lägger de inte av åker de ut. De tror inte på honom och fortsätter, varpå han stannar bilen mitt ute på landsvägen i de norrländska skogarna och slänger ut dem och åker iväg. När han en stund senare kommer tillbaks och hämtar dem höll de tyst och rörde inte en min resten av bilresan.
Om mångkulturen ens ska ha en liten chans att fungera behövs samma attityd. Skärp er eller åk ut. Idag ger man istället incitament för att konflikterna ska fortsätta. Varför ska terroristerna sluta rekrytera här för? De får ju jobb, terapi och sjukvård här. Judarna flyr nu Sverige så muslimernas förföljelse av dem har betalat sig.

Önskar det slutade med kulturer här men vi har en kvar värd att nämna och det är EU. Denna gemensamma europeiska kulturyttring som genomsyras av korruption och kostar betydligt mer än den smakar. Som nöjt ser på medans Sverige tar emot flest invandrare per capita medans de övriga länderna slipper.

"Men allt detta är positivt, för vi kan äta kebab." tycker folk. Många av dessa har en oerhörd förmåga att racka ner på till exempel amerikansk kultur och den så kallade amerikaniseringen. Det är aldrig någon som talar om hur oerhört positivt det är att McDonalds finns och att Paradise Hotel visas på TV. Bara vissa kulturer är bra, andra är dåliga samtidigt som man hävdar att de är lika mycket värda allihop. Jag tycker de är lika lite värda allihop, den svenska inkluderad. Men ska vi ha en kultur i Sverige bör det logiskt sett vara den svenska och ingen annan.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Jimmy.L]
2015-04-05 21:39
#1

Detta inlägg blev bortröstad men jag väljer lägga tillbaka den. Jag förstår inte vad kebab har gjort för ont för att hamna i denna diskution då jag själv tycker det är mycket gott.

Zyperior
2015-04-05 21:52
#2

Tack för att du la tillbaks den. Mycket trevligare när argument används och man för diskussion, än att man missbrukar anmälningsknappen.

Jag tycker också det är gott med kebab. Åt det idag. Se rad 3-5 i TS.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Jimmy.L]
2015-04-05 22:01
#3

Finns mycket bra med mångkulturen tycker jag. Nya intressanta människor, ny matkultur. Det som inte funkar över huvud taget är integrationen där vi är troligen sämst i världen.

Zyperior
2015-04-05 22:16
#4

#3 Integrationen kan möjligtvis få in den enskilde individen i samhället, till jobb och bostad. Men konflikterna kommer finnas kvar och de kommer öka både i antal och intensitet, tills den ena sidan "vinner". Som nu när judarna lämnar Sverige t.ex. 

Jag ser gärna ett mångkulturellt Sverige ur den aspekten också. Där flera kulturer är assimilerade till den Svenska. Men det är inte den mångkultur vi har i Sverige idag. Idag har vi bara flera kulturer som bråkar om rätten att få ha Sverige som sitt eget.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[sanna70]
2015-04-06 11:12
#5

Det finns ett  märkligt fenomen med mångkultur. Vi uppmanas att behandla alla likt men ändå kan vi se klara skillnader. Vi ska tycka om människor från alla världens hörn (vilket är rätt) men samtidigt kan vi se hur judar trakasseras och förföljs utan att någon ingriper. Detta har pågått i många år och det är först nu som det har börjat uppmärksammas. Man kan ju tycka att det är lite märkligt att samtidigt som politiker i Malmö skriker sig hesa över alla rasister och dem tar upp Hitler och talar om den hemska tiden som aldrig bör glömmas - samtidigt så låter dem just denna folkgrupp utstå ett liv i rädsla. Jag kan inte se det som något annat än dubbelmoral och svek på det värsta tänkbara sätt.

Ett av hundratals exempel är en man från Malmö som blev kallad för neger och misshandlad, vi kunde genast se i våra dagstidningar att det var en rasistisk gärning och nynazister och SD anklagades för detta. Sanningen visade sig vara helt annorlunda men den kunde man bara läsa på Fria tider. Den mannen blev påhoppad och misshandlad av en annan folkgrupp men detta valde man att ha överseende med i media. Åter igen - dubbelmoral.

En annan sak som jag har reagerat på är ett flyktingboende med 300 personer. Polisen har varit tvungna att göra utryckningar 60 gånger på mindre än ett år. Det har varit bränder,  misshandel (oftast) folk har förts till sjukhus, blod skrik och hot är vanligt företeelse och det värsta av allt är att det faktiskt finns små barn som får leva i detta. Nu planeras det ett boende som ska ta emot 700 flyktingar, jag tvivlar på att det kommer att sluta väl men jag hoppas att jag har fel.

Att ta hit människor från krigsländer där dessa krigar mot varandra, kanske har många förlorat sina anhöriga i just det kriget som sker och att sedan sätta allihopa på samma ställe och tro att dem ska förlåta och börja tycka om varandra är ganska naivt. Vi kan se dagligen hot, våld och misshandel på dessa boende men det går bara att läsa på Fria tider om det. Jag kan mycket väl förstå att PK media håller tyst om dessa händelser, detta är en obekväm sanning som skulle missgynna dem partier som vår media håller om ryggen. 

Bortsett från allt detta så kan vi se hur kriminella ligor tar över våra samhälle allt mer, jo i Tv och media får vi höra att det är motorcykelgäng men sanningen är annorlunda även om många föredrar att blunda för detta. 

Det skulle behövas ändringar, förbättringar och skärpta lagar. Det skulle behövas fler poliser, hårdare straff, mera övervakning men framförallt så behövs det mod. Detta är något som våra politiker har minst av och därför kan vi bara sitta och titta på medans kriminaliteten eskalerar.  

Jag skulle kunna skriva lika långt meddelande om positiva saker med mångkultur för det finns mycket som är bra men detta vet vi redan, jag är inte rasist men jag tycker att man ska visa lite ödmjukhet och tacksamhet när man kommer till ett land som ger möjlighet till ett liv i trygghet. Det vore bra mycket lättare att leva om man kunde samsas och sträva åt samma mål i stället för att motarbeta varandra och ställa till kaos.

Zyperior
2015-04-06 14:10
#6

Måste säga att jag är lite förvånad. Trodde detta va värt att diskutera. Men det kanske är självklarheter jag påpekar i TS?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Halvdansken
2015-04-06 14:14
#7

Som jag ser det så blandar man samman "mångkultur" med "multietnisk".

Folk får komma från vilka länder som helst, och vara vita, gröna, svarta, gula o gredilina, men en stor del av kulturen ska vara gemensam.

Tex att man hälsa genom att ta i hand. Att kvinnor o män är jämställda, att det är ok med religion, men den tillhör privatlivet och styr inte samhället. Att alla får äta den mat man vill hemma, men man kan inte kräva särbehandlig på jobb eller i skolor.  Och så vidare. Alltså en gemensam grund. Oavsett ursprungsland.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Carpinus]
2015-04-06 14:45
#8

#6 Det är en fråga som spänner över ett vitt fält! Även om jag själv inte rest så mycket i världen älskar jag att få veta mer om olika kulturer, och jag har haft gott om inflyttade arbetskamrater som berikat min tillvaro genom att berätta om sina hemländer. I gengäld har jag försökt dela med lite från min erfarenhet från det land som blivit deras. Pratar jag enbart illa om Sverige, då nedvärderar jag även deras val, så ser jag på det.

Jag har väldigt svårt för allt romantiserande av det exotiska om det sker i förening med nedvärdering av den kultur vi själva växt upp med. Oavsett om den råkar vara en smältdegel av tyskt, holländskt, finskt och franskt så är det dock historia och tradition vi bör ha rätt att vara stolta över. När vår före detta statsminister föraktfullt påstod att "ursvenskt är bara barbariet" så betygsatte han den nation han representerade. (Och om vi nu är sådana barbarer, varför skall vi då "öppna våra hjärtan" i enlighet med en annan av hans floskler?)

För min del är det så att jag har lättare att förstå andra kulturer om jag känner att även "vår egen" behandlas med respekt. Alla dessa "multikultiivrare" som gärna gör sin stämma hörd är oftast själva "kärnsvenska", men tillägnat sig något som liknar självförakt enligt den gamla jantelagen. Den får de gärna leva efter, men när de försöker stoppa den i halsen på andra tycker jag att det är rätt simpelt…

Jag är tacksam för kåldolmarna, kaffet och annat som kommit till oss från andra kulturer - och kebaben går an den också! Fast cocacolaflaskan, det mest amerikanska av det amerikanska, den skapades av en svensk. Radialkullagret och skiftnyckeln är andra svenskprodukter från vår bespottad kultur. (Skiftnyckel heter f.ö.  visst "sjvedik" på ryska - "den lille svensken".)

[Hayabusa]
2015-04-06 18:53
#9

#8 Bara som kuriosa: På danska heter skiftnyckel: svensknøgle

Det vill säga: Svensknyckel

Halvdansken
2015-04-06 19:20
#10

Det är för att den  uppfunnen av en svensk.
Finns en dansk maträtt som heter "Svensk pølseret", som inte finns i Sverige (Korv o potatis i tärningar, som stekts i ugnen).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Hayabusa]
2015-04-06 20:02
#11

#10 Precis.

[Carpinus]
2015-04-06 23:01
#12

#9 Ja, men jag befarade att det skulle bli för mycket Sverigeinformation att ta in för de motsträviga, så jag nöjde mig med ryska… 😉

[Hayabusa]
2015-04-07 07:33
#13

#12 Haha, så kan det vara 😉

Annons:
Neutralis
2015-04-12 15:19
#14

Fick inte skriva i tråden "Gott & blandat" nedanstående text som på ett lysande sätt försöker motverka den upplevelse Sanna70 haft av mångkulturen i Sverige. Passar bra här också…

"Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen." 

"Som en logisk konsekvens av detta skall allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in."

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf

[tk1971]
2015-04-12 15:41
#15

#14: Skrämmande! Jag har egen erfarenhet av detta med att komma från en annan kultur. Det är det som svenskar inte riktigt fattar. Man KAN ta till sig aspekter från två kulturer. Varför MÅSTE man hålla sig till en?

Varför måste man tvingas att överge sin ursprungliga kultur och identitet? Jag förstår det allvarligt talat inte. Och jag är helt säker på att det aldrig kommer att lyckas heller. Hur i hela friden skulle det gå till? Just det, det är här som det blir problem för svenskarna - de kan aldrig riktigt sätta sig in i det, eftersom de inte har någon egen erfarenhet av att något annat än sin egen kultur.

Halvdansken
2015-04-12 16:57
#16

Jag är svensk som nu bor i Danmark. Har också bott i Nya Zealand.

I inget av länderna kan jag fira midsommar om man gör i Sverige. Jo - kan, kan jag, men ingen begriper det - öh majstång och små grodorna…. ?
I NZ är det mitt i vintern, i Danmark firar man st Hans den 23 med bål (som vår Valborg ungefär).
Är jag därmed "tvingad att överge sin ursprungliga kultur och identitet"? Ska jag kunna kräva  att hålla fri midsommarafton för att det "är min kultur"? Var går gränsen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Neutralis
2015-04-12 17:25
#17

#16

Förstår inte riktigt kopplingarna du gör. Målet för SD är att ta bort mångkulturen i Sverige genom att  invandrare skall ta seden dit de kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att istället bli en del av den svenska nationen.

Rent praktiskt hur de ska nå det målet förutom att dra in allt stöd… Ger mig kalla kårar. Frågar du mig så får det vara hur många kulturer som helst som det nu redan är 2015, och som får gå sin gilla gång baserat på frivilliga val. Råkar någon annan kultur influera "oss" som det har gjorts historiskt, så fine då kör vi på det… Eftersom vi vill.

Denna kommentar har tagits bort.
[Jimmy.L]
2015-04-12 17:56
#19

#18 Borttagen har inget med tråden att göra!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Zyperior
2017-01-15 00:05
#21

En bra analys av samhällsutvecklingen sedan jag författade TS för snart två år sedan.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

m2studio
2017-01-15 01:16
#22

#21 av: Zyperior

Hej, det var bra prat show. Jag förstår dig och din frustrationer och över huvud taget vad du menar med den video,n.  

MEN din video helt tydligt visar att du är ung och oerfaren i vissa område som du och andra som tänker som du inte har bra koll på , så som dagens politik och politiska konsekvensen som skapas av vissa bestämmelse, historia, Svenska historia, värld historia, religion, kultur uppfattningar, att man är tvungen att ge och ta, erfarenheter som politiker saknar som egentligen är folkets fel av valt dem politikerna, EU regler, USA påverkan på EU och särskild Sverige, folk som tänker på sina egna vinster och påverkar dagens politik och en massa andra ämne som dem tar tid för fina människor som du att lära. Jag menar inget illa, missförstår inte mig, bli inte arg av mig, du kan var arg av det du sa i video,n och du har 100% rätt att vara arg, men inte av mig.

Jag menar att om du kunde alla dem ämne som jag nämnde kunde förstår dagens problem lite lättare och istället att visa din frustration på den här sättet kunde komma med vettiga och logiska förslag som kunde avlasta politikerna och hjälpa din samhälle lite effektivare samt snabbare.

JA, du har rätt att det finns massa med sådana problem, men en del av dina statiska siffror var lite fel och ensidig som i en kunnig persons ögat inte har ett dugg värde, och om du visste vilka stora problem Sverige har i dagens läge skulle aldrig nämna dem mindre obetydliga så händelse som har hänt förut, händer nu och kommer att hända i framtiden även om invandrare försvinner från Sverige idag på en gång.

Journalister inte får skriva en del saker som händer idag i Sverige som du inte har nån aning om, och normalt en grupp som styr media bestämmer att ska vara så, så dagens Sveriges problem inte är MÅNGKULTURELLA värderingar, utan att i dagens läge världen ligger i en så farlig situation som du som en Svensk inte vågar att veta det, därför vi blir sysselsätta med en viss nyheter som är stora problem för en lite samhälle med 9 miljon människor,  men inte jämför med det som finns och ligger över hela världen befolkningens huvud just nu.

Så ha lite tålamod och försök att blir lite kunnigare på dem nämnda området jag nämnde i början av mitt svar.

Jag håller med dig i stor sett i dem flesta av det du nämnde, men eftersom du inte har förstått vad är grund orsaken som sådana problem dyker upp, vill säga att bli inte arg, det problem som du ser som stor problem är så ytlig som inte är nödvändig att upphetsa folk för dem.

Lycka till min vän.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Zyperior
2017-01-15 03:58
#23

#21 Hmm, du vet att det inte är jag i videon va?

Det är en förhållandevis känd youtuber som går via aliasen "Enargblattetalar"/"Angryforeigner".

För att förstå vad denna youtuber kommer ifrån så behöver du se bra många fler än bara en video av han. Rekommenderar att du går in på hans kanal och ser, ja i princip alla där han iaf gör politiska poänger. Inte nådigt fördomsfullt av dig att påstå vad någon har koll på och inte baserat på en video.

Alltså, det här stycket;
"din video helt tydligt visar att du är ung och oerfaren i vissa område som du och andra som tänker som du inte har bra koll på , så som dagens politik och politiska konsekvensen som skapas av vissa bestämmelse, historia, Svenska historia, värld historia, religion, kultur uppfattningar, att man är tvungen att ge och ta, erfarenheter som politiker saknar som egentligen är folkets fel av valt dem politikerna, EU regler, USA påverkan på EU och särskild Sverige, folk som tänker på sina egna vinster och påverkar dagens politik och en massa andra ämne som dem tar tid för fina människor som du att lära."

För enkelhetens skull, kan vi låtsas att det är jag i videon (jag håller ju trots allt med honom i princip allt han säger).
Vad i videon talar om för dig att jag inte har koll på dessa?

_"Journalister inte får skriva en del saker som händer idag i Sverige som du inte har nån aning om, och normalt en grupp som styr media bestämmer att ska vara så, så dagens Sveriges problem inte är MÅNGKULTURELLA värderingar, utan att i dagens läge världen ligger i en så farlig situation som du som en Svensk inte vågar att veta det"

_För det första, jag är fullt medveten om att journalister inte "får" skriva om en del saker som händer. Skillnaden är att jag vill påstå att dem helt enkelt inte "vill" skriva om dem. Det finns ganska många undersökningar som visar på att en större del av MSM-journalister är vänster/gröna. (Källa) MPs stöd har dessutom ökat markant sedan den studien gjordes (Källa). Det är därför vi idag har alternativ media (som Bonnierägda Aftonbladet på lösa grunder försöker tysta ner, Källa)

För det andra, detta luktar ganska mycket konspirationsteori, men du får gärna upplysa mig som svensk, och alla andra svenskar som hänger här på iFokus, vad du vet som inte vi vet. Vad är det som är så farligt som skapar dessa vågor av våldtäkter och nya trender så som gruppvåldtäkter i samma takt som invandringen till Sverige ökat?
(För övrigt, att påpeka att ignorans beror på vilket land man kommer ifrån skulle kunna tolkas som rasism av väldigt många).

Sen är ditt inlägg ett av de mest nedlåtande och fördomsfulla jag någonsin läst här. Jag är inte den som anmäler inlägg bara för att jag eventuellt skulle känna mig kränkt av det, men om det inte va riktat mot mig utan någon annan och denna valde att anmäla inlägget hade jag haft full förståelse för det. Det spelar ingen roll om du säger "Jag menar inget illa med det", för i praktiken säger du att jag är en idiot men menar inget illa med det. Ganska motsägelsefullt, inte sant?
Jag kan ha överseende med denna rötna attityd tillsvidare men..

Nu förväntar jag mig konkreta argument som svar. För hela ditt inlägg #21 va inte bara nedlåtande, fördomsfullt och potentiellt rasistiskt, utan också mest tomma ord och väldigt lite hänvisning till någon som helst fakta som visar på att det du säger stämmer.

Får jag inte detta kommer jag anmäla.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

m2studio
2017-01-15 17:49
#24

Hej igen #23 av: Zyperior, Jag är ledsen att du känner dig förnedrat, vilket att det absolut inte varit min mening. Tyvärr angående hotet att anmäla mitt PM ändrar ingenting heller. 

Om du inte vill acceptera vilka grund kunskaper fattas i din PM, det är helt okej acceptera inte, men att du fortfarande vill ha en store bror att backa upp dig och garderar dig och stänga en annans PM är självverket bevis på din ungdomliga erfarenheten som inte är stort.

Psykologi har bevisat att om man accepterar en annans åsikt i 100% som du gör för den unga manen som gjorde video,n, och göra reklam att man ska kolla på alla hans andra Youtube kanal och video och mm,  kan vara själva tecken på att du kan vara han och är rädd att blir igenkänd och du vill gömma dig bakom ZYPERIOR men sprida dina video,n utan att blir ifrågasätt.

ytterligare vill jag säga också att det är inte fel att man är/vara Svensk och det ska man vara stöld över att vara Svensk, som du skrev att " ATT UPPLYSA MIG SOM EN SVENSK OCH SOM ANDRA SVENSKAR".

Jag är Svenskmedborgare och ursprungligt är från Mellan Östen. Men varför du tar en sådan skydd mot Svenskar? har du blivit anklagad många gånger? Har det blivit ett trauma för dig?

Jag inte vill svara längre än det för att du inte har dem nämnda kunskaper för att kunna förstå samhälles olika problem.

Jag menade ingen annan som inte har förstått från PM, utan min Svenska inte är lika bra som du, och jag inte kan skriva meningar som förmedlar andra betydelse och vara snett menat till någon annan, utan helt artig och ärligt med respekt svarade dig och som sagt menade inte illa, men eftersom förmodligen du blev traumatiserat från före av någon annan som motargumenterade dig, då du inte kan ta den på ett demokratisk sätt dessutom du trodde att jag föds Svensk tog det extra hård mot dig själv och blev extra arg och vill anmäla mig. 

Det är bra och veta att siten´s värd läser alla PM och innan du anmäler mig eller an annan tråd kommer han att tar bort den PM som motarbeta Siten, som har hänt dig i en annan tråd som jag har kollat.

Men var god och anmäla mitt PM, du behöver kanske store bros hjälp att backa upp dig, men här värden tar bort andra PM´s som pratar om dina mot förväntningar inom samhälles problem, vad ska du göra i själva samhälle?  

Försten en av dina länkar som du kallar "Källa", inte är källa, utan en oorganiserade site som skriver mycket inriktning och är mot själva iFokus site policy egentligen.

Att vara kritiskt mot invandrare är inget fel, att vara debattör är inget fel, att vara poliktiker och ville synas som en modern invandrare som vill stå vid andra människor som vill ha ett bra och harmonisk samhälle är inget fel, och mm liknande, du får gärna säga ditt och det är helt lagligt, men det fungerar ej utan grund kunskap inom vissa område. Det kommer man inget vart.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Zyperior
2017-01-15 18:59
#25

Inte ett dugg förvånad. Ytterligare bara massa substanslöst svammel. Ska göra både dig och mig en tjänst, samt alla som läser tråden i framtiden. Sitevärd/medarbetare, skulle ni kunna städa upp tråden och ta bort alla inlägg från #22 till detta inklusive mina så vi kan tråden kan innehålla vettig argumentation istället för massa.. Vet inte ens vad jag ska välja att kalla det..

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

m2studio
2017-01-17 16:18
#26

:).

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Zyperior
2017-01-17 16:40
#27

#26 Nåväl, vill inte Sajtvärd städa upp så får det väl vara. Ingen fara, jag tar inte illa upp. Tycker bara ditt sätt att föra diskussion på är intetsägande.. Du har sagt absolut noll i dina förhållandevis långa inlägg. Tolkar dock din brist på argument som att du själv är inkompetent på dessa områden och där av inte kan argumentera för din sak. Hade du haft några argument så hade du i syfte att försvara din ståndpunkt lyft fram dessa vid detta laget, oavsett om JAG förstår dem eller inte pågrund av min "inkompetens", för andra läsare av denna tråd. Men din ståndpunkt, som ingen här vet vad den är egentligen, faller. En debatt kan inte vinnas på något annat än argument, det enda du argumenterat om är min kompetens, inte ämnet mångkultur. Därav står mina argument om att mångkulturen är dålig och farlig fast. :) back at ya!

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
m2studio
2017-01-19 10:56
#28

Du kan tycka och tro vad du vill , hur du vill, det är fritt. Men att ta slutsatser av sina inlägg på den här sättet du gör är igen bevis på okunskap. Jag sa inte mycket i själva verket utan att vad jag själv tyckte om tråden och ämnet.

Du kan vara bäste argumenterade i dina inlägg och försätta att tycka om det i hela ditt liv men löser ingenting. 

Själv klart VÄRDEN tycker inte som du och jag och andra kanske, därför jag inte känd behovet att besvara på dina arga argument angående borttagningar av vissa svar.

Livet skulle vara mycket skönare om man kunde sudda bort sina misstag så lätt min vän. Istället borde vi lära oss av det vi har gjort och sagt som är fel i tidigare stunder som följer med en hela livet som kallas historia.   

Skaffa kunskap bara förslog jag.

Lycka till.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Zyperior
2017-01-19 14:25
#29

#28 Har inte gjort några misstag, inga som du lyckats bevis iaf. Du har bara uttryckt fördomar om min kompetens, vilket inte säger något om min argumentation för trådens ämne. När jag sedan ber dig om sakliga argument och förklara vad det är jag som svensk inte förstår så vågar/kan du inte komma med något, istället får jag massa skitnödiga bortförklaringar. Kul ändå att du hjälper till att hålla min tråd levande så min obestridda argumentation syns för fler. =)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

m2studio
2017-01-20 12:03
#30

Ingen orsak.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Zyperior
2017-04-04 23:03
#31

Förstår inte vad alla politiker klagar över idag i medierna gällande moralpoliser i förorter, könssegregerade skolbussar, nerbrända fritidsgårdar som vill satsa på särskilda tjejkvällar och parallella samhällen? Detta är ju mångkulturen i ett nötskal. Dem har ju fått precis det dem önskade. Allianspartier som inte gjorde ett skit utan snarare la grunden för det hycklar som aldrig förr när de så genomskinligt i opposition beskyller regeringen för allt. Regeringspartierna vägrar såklart erkänna problemen på riktigt och står i nyhetssändningar och flosklar fram "högre lärartäthet", "bättre bemannade socialkontor" och "högre polisnärvaro". 1. Högre lärartäthet? - Jo det behövs i hela landet. Att få utbildade lärare (utan värderingar som bara förstärker problematiken med hederskultur) att jobba i dessa skolor kommer bli väldigt svårt. 2. Fler tjänstemän i kommunen? - Jo för byråkratiska luftslott är (som vanligt) den socialdemokratiska lösningen på allt. Folk som lever på jorden vet att detta bara kostar pengar och hjälper inte någon. 3. Högre polisnärvaro? - Säg det till din partikollega Dan Eliasson innan han hittar på något fiffigt armband istället. Sen, va hjälper poliser som inte kan eller får ingripa? I områden där de får vända i dörren för att de blir utsatta för stenkastning om de ens kommer i närheten? Vad jag tycker behövs på kort sikt är att sätta skräck i förtryckarna. Få dem att känna sig osäkra. Sätt in spaningspatruller som lockar fram dem och sätter dit dem. Tillslut vågar de inte fortsätta för de kommer aldrig veta om de är bevakade eller inte. På lång sikt, en regering som vågar vara ärlig med problemen och ansvariga för skolor och andra statligt finansierade verksamheter som utövar förtryck skall kunna dömas till fleråriga fängelsestraff och skadestånd. Inte som nu, bjuda in till pressträff där det räcker med att de säger att "de inte visste om att det förekom". Sen till er som ifrågasätter var feministerna är i dessa frågor.. Antar att frågorna är retoriska, annars kan jag meddela att feminister förespråkar hedersvåld och hederskultur. Att de skulle stå för jämställdhet vet vem som helst med någorlunda IQ att de inte gör. Feminister avskyr jämställdhet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

mangemani4
2017-04-05 09:20
#32

i grund och botten så har jag inget emot mångkultur. det jag har emot är allt som förs med utav den och när jag säger det så menar jag hur folk resonerar, typ "nu är de här och nu kan du inte säga ditten och datten, göra det och det osv för det kan kränka någon" och har även nått emot de folk som totalt vägrar att anpassa sig utan istället vill att allt från deras egna land ska vara det som gäller i sverige och att sedan vänster folk gör allt för att få det att bli så. det är inte en hudfärg som gör mig kritiskt skeptisk, utan att folk vägrar att anpassa sig och fult nog använder det blödiga och fega vänsterfolket som ett vapen och skydd för att få igenom sina viljor.

folk som anpassat sig, de är mer än välkomna enligt mig, men folk som vägrar att anpassa sig, vad gör de ens här när det då finns länder som är mer anpassade efter hur de vill leva.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Carpinus]1
2018-01-13 10:14
#33

#8  "När vår före detta statsminister föraktfullt påstod att "ursvenskt är bara barbariet" så betygsatte han den nation han representerade. (Och om vi nu är sådana barbarer, varför skall vi då "öppna våra hjärtan" i enlighet med en annan av hans floskler?)

Rätt ironiskt att just Reinfeldt nu åker ut runt som ordförande i Trygghetskommissionen och ser följder av att barbarerna öppnade sina hjärtan. Kanske kan han nu konstatera att utvecklingen kommit utifrån…

"Förre statsministern Fredrik Reinfeldt träffade under torsdagen, i egenskap av att vara ordförande för Trygghetskommissionen, företagare från utsatta förorter på Järvafältet. Reinfeldt leder Trygghetskommissionen som ska komma med förslag på hur man kan öka tryggheten och förbättra säkerheten för företagarna. Reinfeldt anser att det han upplever väldigt tydligt är en frustration och delvis en liten uppgivenhet över en utveckling som boende och företagare på Järvafältet tycker är väldigt negativ.

Under Fredrik Reinfeldts första mandatperiod som statsminister, 2006, skakades Ronna i Södertälje av bland annat attacker mot den lokala polisstationen och samma utveckling som vi idag ser på bland annat Järvafältet. Reinfeldt åkte 2006 till Ronna för att studera och lära. Reinfeldt ville då inte beskriva Ronna som ett problemområde utan menade bland annat efter besöket sina nya insikter att “Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.”---

  "Det som inte framgått är att problemen på Järvafältet, och andra områden, främst vilar på Alliansens beslut men framför allt icke-beslut under perioden från det att Fredrik Reinfeldt besökte Ronna och konstaterade att svenskt var barbari och utveckling kom utifrån. Regeringen Löfvens ansvar för utvecklingen är att inledningsvis ha fortsatt Reinfeldts politik och endast vidtagit åtgärder, eller insett allvaret, först när det är uppenbart eller när situationen blivit för allvarlig. Finansborgarrådet Karin Wanngård (S) i Stockholms stad är ett exempel, om än på kommunal nivå, hur socialdemokraterna haft svårt att hantera utvecklingen på till exempel Järvafältet."

Johan Westerholm på ledarsidorna.se

Upp till toppen
Annons: