Annons:
Etikettföretagande
Läst 1522 ggr
[Carpinus]
5/7/15, 7:31 AM

"Ökat missnöje med svenska banker"

"Kundernas missnöje med bankerna i Sverige växer snabbt. Två förklaringar är service som uppfattas som dålig och att företag utanför banksektorn har digitala tjänster som uppfattas som bättre.

– Det här är alarmerande, svenska banker har anledning att vara oroliga, säger Karl Bjurström, ansvarig för strategi och digital transformation på konsultföretaget Capgemini Consulting."

SvD Näringsliv

Annons:
[Jimmy.L]
5/7/15, 7:39 AM
#1

Inte förvånad man kan ju inte sätta in pengar som kronor och sedlar på många banker.

[Carpinus]
5/7/15, 7:47 AM
#2

#1 Nej, och man lägger ner kontor på allt fler orter och flyttar ut kontoren från stadskärnorna på andra för att göra sig mer otillgängliga.

Geru
5/7/15, 4:35 PM
#3

Den enda banken som jag tycker gör ett bra jobb är handelsbanken. Och den är jag ju då självklart medlem i med. Den har kvar många kontor.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Carpinus]
5/7/15, 5:01 PM
#4

#3 Mitt Handelsbankskontor var bra, men nu har man flyttat till ett område som ligger helt avlägset så det har jag ingen direkt tillgång till. Fast jag är kund fortfarande.

[Carpinus]
6/22/15, 10:37 AM
#5

_"I hela landet lägger storbankerna ner kontor. Särskilt i glesbygden försvinner de i rask takt, men även i mellanstora städer märks trenden. I Gävleborgs län har 15 bankkontor lagts ned under de tio senaste åren, visar en granskning som P4 Gävleborg gjort."---

"Anders Nilsson driver Wilmars bagarbod i Los i Ljusdals kommun och han får åka till grannkommunen Bollnäs för att banka sin kassa.
-- De har en automat där på en bank. Det är tio mil till Bollnäs, så jag blir arg på bankerna. Vilken funktion har de egentligen? säger Anders Nilsson."---_

SR Ekot

Huygens
6/22/15, 1:03 PM
#6

Undra om bankerna lägger ner sina kontor som i en överenskommelse, i kartell?

Annons:
Aniara14
6/22/15, 9:08 PM
#7

Det verkar som att Handelsbanken går helt emot strömmen i det här fallet:

"Under dom senaste 10 åren har Swedbank, Nordea och SEB tillsammans lagt ner drygt 250 kontor, men Handelsbanken har valt att göra tvärtom. Dom har öppnat 8 fler kontor under samma period."

Citat ur Dagens Eko 22 juni kl. 17.45

Jag tror också att man kan ta ut och sätta in riktiga pengar, dvs kontanter,  inne på kontoren hos Handelsbanken, alltså inte bara i nån automat. Dessutom så är deras brevgiro betaltjänst helt gratis till skillnad från alla dom övriga bankerna som tar en årsavgift på mellan 150-348 kr.

Se Konsumenternas Bank- och Finansbyrås hemsida för prisjämförelser mellan bankernas olika tjänster.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Geru
6/22/15, 9:51 PM
#8

#7 Ja, man kan sätta in kontanter. Vissa kontor har att du måste säga till innan du vill ta ut kontanter över 5000 kronor, så dom har någon dag eller två på sig att få dit mängden pengar.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: