Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 1298 ggr
[Carpinus]
6/10/15, 11:47 PM

MP vill förenkla avstängning av medlemmar

"De interna konflikterna inom Miljöpartiet (MP) är fler än någonsin, skriver partistyrelsen i handlingar inför helgens kongress. Nu vill partistyrelsen få möjlighet köra över lokalavdelningar och göra det lättare att stänga av medlemmar och lokalavdelningar."---

TT

Annons:
[Carpinus]
6/11/15, 10:52 PM
#1

Besk hälsning till MP inför kongressen i helgen…

_"Helst hade Miljöpartiet sett landsbygden som ett enda ostört reservat, isolerat från människors påverkan. Att människor lever, verkar och skall frodas på landsbygden verkar bitvis vara en provocerande tanke för Miljöpartiet.
Rovdjur som hotar människor, boskap och företag? De ska fredas till varje pris. Bilar som är det enda rimliga alternativet för människor utan tillgång till kollektivtrafik? De ska beskattas så hårt att varje mil skall vara ett spöstraff. Miljöpartiet vet alltid bäst och har alltid rätt."---

"Den enkla sanningen är att om MP i höstens val hade fått samma valresultat men regeringsmakten fortsatt tillhöra Alliansen, så hade språkrören Gustav Fridolin och Åsa Romson troligtvis fått avgå redan på valnatten. 6,89 procent var ett praktfiasko. Att MP nu är en del av regeringen har förhindrat en nödvändig självrannsakan om varför ett parti som enligt egen utsago vill göra så himla mycket gott, mest uppfattas vara störigt, mästrande och oansvarigt.
En stor del av partiets problem, såväl kommunikativt som politiskt, kan endast tillskrivas dess ena språkrör Åsa Romson. Klavertrampen har varit många. Det hade inte överraskat om Fridolin går in i valrörelsen 2018 med en ny språkrörskollega."---_

Csaba Bene Perlenberg i GP-ledare

[Carpinus]
6/12/15, 7:02 AM
#2

Läser att regeringen genom sin konsumentminister miljöpartisten Per Bolund vill att Sverige skall rättvisemärkas. Gäller dock ej politiken.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2744358-sverige-ska-rattvisemarkas

[Carpinus]1
11/29/17, 12:27 AM
#3

Inte stor idé att kunna stänga av medlemmar om man låter dem hållas ända till dess media upptäcker dem. MP, ett ögontjänarparti? Ja, åtminstone om man skall tro Lena Mellin på Aftonbladet.

"Enligt uppgift till Dagens Nyheter har Nilsson anklagats för sexuella trakasserier och närmanden i tio års tid. Tidningen har talat med ett 20-tal partikamrater till honom som anser att han betett sig illa mot dem. Men vad gjorde Miljöpartiet under det decennium partiet känt till problemet? Uppenbarligen inte tillräckligt, möjligen ingenting alls. Men när Mariebergskollegan publicerade de många berättelserna om hans uppträdande tog det hus i helvete.  Först uppmanade partisekreterare Amanda Lind honom att ta time-out. Lite senare ville hon att han skulle gå ännu längre, nämligen lämna partiet. Det har Stefan Nilsson nu gjort. Men han tänker sitta kvar i riksdagen, med ett månatligt arvode på 65 400 kronor, som vilde till valet nästa år. Fin kille på alla sätt och vis."---

"Miljöpartiet, som är uttalat feministiskt och alltid har en man och en kvinna i ledningen för varje vald församling, reagerade alltså inte förrän media publicerade hur han beter sig mot kvinnor - och i ett fall även ett litet barn. Det är en del av ett mönster. Miljöpartiet gör ofta så."--- (Exempel på detta - se länk.)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/qnnw9g/mp-visste-men-gjorde-inget-forran-media-skrev

[Carpinus]1
2/15/18, 9:12 PM
#4

#3 Inte oväntat har Stefan Nilsson själv  en något annorlunda bild av processen än Mellin:

"Utan att veta vad jag anklagas för, och utan att få möjlighet att försvara mig, blev jag uppmanad att avsäga mig min riksdagsplats. Miljöpartiets rykte och rädslan för mediedrev var viktigare än mina dryga 30 år av politiskt arbete", skriver Stefan Nilsson på  Expressen debatt.

https://www.expressen.se/debatt/metoo-anvandes-som-politiskt-vapen-mot-mig/

Upp till toppen
Annons: