Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1080 ggr
Mysan59
6/26/15, 5:08 PM

Löfven: Invandringen en stor ansträngning

Nu erkänner till och med Löfven att invandringen kostar mycket.

"Stefan Löfven: Det är en stor ansträngning

– Europa riskerar att tappa 17 miljoner i arbetskraft inom tio år. Då kan vi stå där om några år och fundera på vad vi gör nu då. Jag sticker inte under stol med att det är en stor ansträngning i det här ögonblicket, men det är också en tillgång för landet. Vi måste inse att om inte vi gör detta nu så kommer vi att stå med ett gigantiskt problem om några år."

http://www.expressen.se/nyheter/politik/lofven-invandringen-en-stor-anstrangning/

Annons:
Zepp
6/26/15, 5:21 PM
#1

Har han förnekat detta innan?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mysan59
6/26/15, 5:37 PM
#2

Varken förnekat eller nåt annat, bara stoppat huvudet i sanden och låtsats som ingenting.

Zepp
6/26/15, 5:44 PM
#3

Hm.. tror ingen förnekat att krig och elände leder till flyktingströmmar och att dessa i sin tur leder till ansträngd ekonomi i länder där de anländer.. främst Grekland och italien inom EU!

För o inte tala om Turkiet!

Problemet är hur vi fördelar bördan inom EU!

Speciellt borde vi ägna en tanke åt Grekland.. som har ytterligare bekymmer med sin ekonomi.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mysan59
6/26/15, 5:57 PM
#4

Jovisst jag säger ingenting om det, men vi måste ändå vara lite realister och också kunna ta hand om dom som kommer. Vi kan inte bara ta emot utan att kunna erbjuda hjälp också. Och det ska inte ske på bekostnad av övriga i redan bor i landet, t.ex. pensionärerna som får det sämre och sämre, skolorna som helt krackelerat, vård och omsorg…

Zepp
6/26/15, 6:12 PM
#5

Har pensionärerna i Grekland det bättre än våra?

Eller vill du att de skall få det lika dåligt eller sämre än våra?

Fast jag tror inte att det ser så ut som du försöker påskina.. utan allt mer pengar ur statskassan går till att subventionera helkaklade badrum och läxhjälp åt brattsen!

Du har väl ett sprillans nykaklat badrum och läxhjälp till dina barn?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mysan59
6/29/15, 12:00 PM
#6

Vänta lite nu… Vad menar du med om pensionärerna i Grekland har det bättre?

Om JAG vill att dom ska få det lika dåligt eller sämre? Självklart bättre!

Och vadå, jag försöker påskina, det är väl bara att läsa tidningarna, så ser man ju hur det ser ut idag här i Sverige.

Och jag som arbetslös och långtidssjukskriven har definitivt inget nykaklat badrum (mer än vad hyresvärden gjort innan jag flyttade in) och läxhjälp… Näe för det första är mina barn vuxna och har egna barn och när dom var små hade jag verkligen ingen hjälp.

Jag är arbetarklass, så försök inte skylla på mig. Jag har aldrig någonsin haft någon lyx!

Annons:
Fialialej
6/29/15, 4:11 PM
#7

Jag vet inte om jag någonsin hört en politiker påstå att flyktinginvandring är en dans på rosor. Alla är nog väl medvetna om att det är en utmaning, framförallt med dagens och framtidens förväntade flyktingströmmar som väntas till europa. Men man måste kanske också inse att de här människorna inte har nån annanstans att ta vägen, att de som kommer hit faktiskt skapar jobb - inte bara genom att själva atbeta och starta företag, utan ochså för de som jobbar med att stötta de som kommer hit. För om man bara ser andra människor som ett problem lär situationen inte lösa sig.

"På natten är alla katter svarta"

[VSK]
6/29/15, 4:18 PM
#8

#7

Om de inte har nån annanstans att ta vägen än till Sverige? Då är du fel underrättad. Det finns massor med länder på det här jordklotet.

Zepp
6/29/15, 9:15 PM
#9

#6

Jag är oxå arbetarklass och har ingen fantasilön!

Däremot äger jag en fastighet.. och rätt vad det var så började de slänga en massa pengar på mig ur statskassan.. utan att jag bett om det eller röstat för det!

Det började för 8 år sedan när vi.. nåja inte jag då.. valde att lägga skattemedel på att subventionera helkaklade badrum, för redan välbeställda.

Så skyll inte på mig heller!

Man behöver inte vara något mattesnille för att räkna ut hur bidragsberoende medelklassen blivit, med alla nya avdrag och subsidier som tillkommit.

Och det räcker med att ha något som när tankeförmåga att förstå att det finns de som förlorat på "reformerna"!

Det är jävligt lätt att skylla allt på de som flyr för sina liv och tala om hur mycket detta kostar oss och sen inte ens ta upp hur vi subventionerar redan välbeställda!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kamera0710
6/30/15, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Instämmer! Låt oss också komma i håg att 20 procent av världens befolkning står för 80 procent av förbrukningen/användningen av världens naturresurser.

Här en bild till från ett kommersialismens tempel.

Zyperior
6/30/15, 6:25 PM
#11

"Har han förnekat detta innan".. 

!?

I flera år har man ju debatterat mot SD att invandring är nödvändigt och att sverige skulle stå still utan invandring och att vi behöver en flyktingkvot över ett visst antal och att det Löfven nu säger varit rasism när SD sagt samma sak.

I flera år har man ljugit sina väljare och Svenska folket rakt upp i ansiktet. Jag gick på dem ett tag, men insåg mitt misstag efter valet 2010. Sedan dess har alternativen varit väldigt få.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zepp
6/30/15, 7:32 PM
#12

Invandring är inte nödvändig.. vi kan klara oss utan invandring!

Däremot så skulle vi bli färre för varje år iomed att utvandringen är större än invandrigen.. vi skulle kunna klara det oxå!

Utan vad det handlar om är att folk flyr för sina liv.. och oftast till vissa länder, främst inom EU är det Italien och Grekland, globalt flyr de till grannländer.. stor del till Turkiet och Pakistan!

Vi lär inget kunna göra mot de krig och annat som leder till dessa flyktingströmmar, vi får en bråkdel av flyktingarna.. och de kostar!

Det är inget mot vad det kostar i länder med svagare ekonomier.. tex Grekland.. och Turkiet!

Det handlar fortfarande om att vissa vill ha lätta lösningar.. och lätt urskiljningsbara syndabockar.. för att de själva inte har fått del utav alla möljigheter som ett rikt land som Sverige kan erbjuda!

Vi har numera hög arbetslöshet, (lågutbildade) och arbetskraftsbrist (högutbildade), vi behöver importera arbetskraft för att försörja de med låg utbildning!

Sedan minst 10 år har vi gynnat de med hög lön för att det skall löna sig att utbilda sig, så att fler skall välja universitesutbildning, som vi har brist på!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zyperior
6/30/15, 8:39 PM
#13

Nej främst inom EU är inte Italien och Grekland. De flesta anländer dit, men de flyr inte dit. De flyr igenom det vidare upp till norra europa, där de vet att de blir insläppta utan vidare. Hade jag också gjort om jag ställts inför det valet.

Det där med "bråkdel" och "promille" har ju ekat genom de senaste åren. Vridna argument som målar upp en lögn. Om jag tog in 100 flyktingar i min lägenhet, skulle det vara en ännu mindre andel. Skitsamma om min lägenhet är knökad och det knappt går att andas där inne eller?

Det kostar en bråkdel att ta hand om flyktingarna i Turkiet. Där hamnar de inte i dyra integrationsprojekt signerade av Bert Karlsson. Där finns flyktingläger. Där finns betydligt fler flyktingar än i Sverige. Dit vill SD skänka mer pengar än andra partier. 

Absolut handlar det om lätta lösningar. Men inte från det håll du insinuerar.
Det handlar om att de övriga sju inte hade en aning om, och har det än knappt idag om vilket parti SD var/är. Nu pratar jag nutid, btw. 2006 och framåt.

Man trodde man enkelt kunde avhysa SD som rasister och sen skulle man fortsätta i sitt lilla spår obehindrat, enkelt löst.
Har något ändrats sedan man började med detta? Nix pix.

Man tror fortfarande att lösningen är så enkel som att avhysa SD som rasister.

Den svåra lösningen är nu att erkänna sina fel, att allting man sagt om invandringen varit populistiskt verklighetsfrånvänt skitsnack, för att hävda sig mot SD. Och sedan ta den hand de sträckt ut så länge. Det första partiet som vågar sig på den lösningen visar på riktigt mod och riktigt ordentligt ansvar för Sverige.

Asylsökande är sällan högutbildade med svenska mått mätt. Dvs, vi får ännu fler lågutbildade och måste då importera ännu fler högutbildade.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Zepp
6/30/15, 8:53 PM
#14

Hur många Miljarder vill SD skänka till Turkiet?

Hur har de tänkt att finansiera detta.. drabbar det skattebetalarna?

Snacka går.. men snacka så det går funkar sällan!

Vi tar emot rätt lite flyktingar, det är en ansträngning.. men att vi skulle lösa flyktingproblematiken själva genom att ge pengar till Turkiet är det knappast någon som tror på.. förutom några rasister!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zyperior
6/30/15, 10:08 PM
#15

Bara läsa på nätet. https://sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Kolla under "Bistånd".

Med tanke på hur mycket vi minskar invandringen till Sverige med SD vid rodret tror jag knappast deras politik kostar skattebetalare någonting. Mycket kostnader där kommer kunna omfördelas till verkliga lösningar mot allt det utanförskap som nu istället skapas.

Hur hade övriga 7 tänkt finansiera de miljoner flyktingar som sitter i flyktingläger? Ska de svälta ihjäl där borta? Hur ska de finansiera fortsatt gränslös invandring? Hur ska de finansiera bostadbyggande och jobbskapande åtgärder?..För att ställa samma fråga som dig..kommer det drabba skattebetalarna?

Att öka bistånden löser inte världens flyktingproblematik, det har ingen påstått så jag vet inte riktigt vad du menar där, men den gör livet för de miljoner i flyktingläger bättre, istället för de i förhållande få som kommit hit, som inte blir nöjda när de hamnar i Norrland och vägrar kliva av bussen.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: