Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1237 ggr
[sanna70]
7/13/15, 9:48 PM

Män som rasiststämplar muslimska feminister

"Äntligen! Så torde många kvinnor känna. Kvinnor och flickor som under de senaste decennierna har upplevt hur deras bostadsområden kommit att bli alltmer präglade av en intolerant och fundamentalistisk islamism. Äntligen når berättelserna om såväl förtrycket som kampen mot förtrycket ut. Äntligen tvingas lagstiftare och myndighetspersoner konfronteras med de dubbla standarder som gällt i Sverige.

Men personerna som uppmärksammar förtrycket behandlas inte som frihetskämpar, utan betraktas med misstänksamhet. Är de inte egentligen allihop islamofober? Vänsterpartisten Amineh Kakabaveh har fått känna på det de senaste veckorna. Socialdemokraten Nalin Pekgul mycket längre än så.

För ett par veckor sedan utkom Hanna Gadbans bok ”Min jihad – jakten på liberal islam”. I den beskriver hon bland annat hur svenska skattepengar går till att finansiera radikala islamistiska rörelser, och hur dessa arbetar."

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2774799-susanna-birgersson-en-antirasistisk-inkvisition

Annons:
[Carpinus]1
6/20/17, 9:06 AM
#1

Patriarkatet har funnits i Sverige förr och finns där på sina håll fortfarande. Det är ingen generationsfråga - "gubbar" finns i det i alla åldrar, även ner i tonåren där "morsan" förväntas sköta marktjänsten i vissa familjer. Det är inte ens en könsfråga - vissa kvinnor på vänsterpartiet förtjänar epitetet "gubbar", åtminstone i sin syn på kvinnor drabbade av eller stridande mot hederskulturen.

För ingenstans är väl patriarkatet så synligt som i heders- och moralpolissammanhang, och vi är många som häpet ser hur de radikala kretsarna tiger ihjäl ett synsätt som aldrig hade fått passera opåtalt och utan strid om det förekommit på "Svenssonnivå".

Vänsterpartisten Amineh Kakabaveh påminner på Expressen debatt på nytt om den kamp hon och hennes medsystrar tvingas föra mot "radikala" svenskar, inte minst inom hennes eget parti,  som förenats i något slags samförstånd med kvinnoförtryckare. Jag skulle inte vilja kalla dessa politiker "hyggliga men naiva" *, utan snarare fega och falska. Kakabaveh skriver: 

"Nu får vi berätta för våra systrar och bröder att hedersförtyck, könsstympning, mödomshinneoperationer, barn- och tvångsäktenskap är en del av den svenska verkligheten. Det är tragiskt att vi som tar kampen mot detta har fått finna oss i att bli kallade rasister eller illojala "husblattar". Fundamentalistiska organisationer med reaktionära ledare belönas med skattefinansierade bidrag trots att de sprider sitt kvinnoförakt. Och vi anses förråda vårt ursprung."--- 

"Vad man inte vill se är hur religiösa fundamentalister använder rasism som argument för att hindra kvinnors frigörelse. Det är ömkligt att se dessa kvinnoförtryckare när de under antirasistisk täckmantel försvarar de privilegier patriarkatet ger dem. Och det är tragiskt att se ofta hyggliga men naiva* svenska politiker, inför dessa reaktionära krafter, inte våga kräva invandrarkvinnors rättigheter i det svenska samhället. Här finns en viktig strid att föra i den feministiska kampen. Alla måste våga."---

http://www.expressen.se/debatt/alla-maste-vaga-aven-med-risk-for-att-bli-kallad-rasist/

Se även denna tråd.

[Göstage]
9/25/18, 6:25 PM
#2

Som väntat:

"Det blir ingen plats i riksdagens utskott denna mandatperiod heller för Vänsterpartiets omstridda riksdagsledamot Amineh Kakabaveh.

_ - Jag fick höra att jag inte driver de frågor som Vänsterpartiet ska driva och att det inte finns något förtroende för mig hos partiets valberedning, säger Amineh Kakabaveh till SVT Nyheter."---
_

"Efter partiledaren Jonas Sjöstedt var hon den vänsterpartist som fick mest personkryss i valet (3500) samtidigt som det finns de i partiet som anser att hon bidragit till att svartmåla förorter och muslimer."---

"Hon tänker dock fortsätta arbeta precis som tidigare säger hon. - Jag kommer att driva frågor om hedersvåld och religiöst förtryck, det drabbar hundratusentals, miljontals kvinnor och barn runt om i världen säger hon. Varför ska jag vara tyst och tiga? säger hon."---

https://www.svt.se/svts/kakabaveh-v-i-fortsatt-brak-med-sin-partiledning

[Hayabusa]
9/25/18, 6:30 PM
#3

Kollektivismen.

Upp till toppen
Annons: