Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 707 ggr
[Carpinus]
8/4/15, 7:10 AM

"Bert gjorde miljonvinst - får även lönebidrag"

"Han kritiserar andra bolag i flyktingbranschen för att vara giriga.

Men själv gör Bert Karlssons bolag Jokarjo nu en vinst på nästan 24 miljoner kronor.

GT kan avslöja att bolaget samtidigt får miljontals kronor per år i lönebidrag från Arbetsförmedlingen.

– Det är mycket i samhället som inte är rimligt, säger Bert Karlsson."---

GT

Annons:
Gahella
8/4/15, 7:55 AM
#1

Han är helt omättlig, stackars krake 😕

[Hayabusa]
8/4/15, 8:25 AM
#2

Sverige är ett synnerligen generöst land.

Vår regering gillar inte vinster i välfärden, men vinster i migrationen är tydligen ok.

m2studio
8/4/15, 9:18 AM
#3

Jag tycket att han har rätt kontakter överallt. enkelt. Det är många lik honom som har kontakter hit o dit och klipper till sig stora vinster.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Hayabusa]
8/4/15, 9:28 AM
#4

#3 Bra kontakter är alltid en stor fördel, det gäller för alla.

Saken är den att Bert gör stora pengar med statens/regeringens goda minne. Bert gör inget som är olagligt och det är (än så länge) inte förbjudet att tjäna pengar. Han (Bert) gör med andra ord inget fel - tvärtom. Har vi t ex sett vänsterfolket öppna flyktingboende? Nej, inte vad jag vet. Deras "insats" består i att riva ner sina antagonisters posters etc. Det känns kanske bra för dem (vänstern), men är knappast en konstruktiv & konkret lösning på något som helst.

Det som jag själv anser är så galet är att vänstern (och regeringen i stort) avskyr vinster i välfärden, men gäller det migration - ja, då är det ok.  Att tala med kluven tunga, tycker jag.

kallepudas
8/4/15, 4:12 PM
#5

#4 Håller med att budskapet förmedlas med kluven tunga. 

Bert gör inget fel för vem driver företag som går plus-minus-noll….den som gör det kan ju genast lägga av för det går ju ut på att gå mer plus än minus i alla lägen.

[Carpinus]1
5/16/17, 11:03 AM
#6

Berts bolag Jokarjo gör dubbelt upp i vinsten 2016 jämfört med föregående år - 120 miljoner, eller drygt  328 767 kronor per dag. Nog gör han ett girigt intryck, men å andra sidan: hur skulle politikerna och migrationsverket löst det utan honom? Och som han uttryckte det redan 2015: "Migrationsverket får skylla sig själva".

http://www.expressen.se/gt/bert-karlssons-nya-rekordvinst-pa-flyktingar/

Annons:
[Hayabusa]
5/16/17, 11:31 AM
#7

#6 Sverige har råd. Har jag hört.

Upp till toppen
Annons: