Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1851 ggr
[VSK]
8/5/15, 7:17 AM

Här misshandlas Nyheter Idag och får kameran......

Här misshandlas Nyheter Idag och får kameran sönderslagen av “antirasister”.

"Så ja, grattis ni i AFA och andra “utomparlamentariska” rättvisekämpar. Ni lyckades slå ner en zigenarjude. Ni har spottat en rumän i ansiktet. Allt för kampen. Ni har fått mig att bli mer trygg omgiven av högerextremister än av motsvarande grupp på vänsterkanten. Var det värt det?"

http://nyheteridag.se/har-misshandlas-nyheter-idag-och-far-kameran-sonderslagen-av-antirasister/

Annons:
Emo
8/5/15, 7:20 AM
#1

Sverige är fantastiskt. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Hayabusa]
8/5/15, 7:54 AM
#2

Ja, vad säger man? Civilklädda Stasi agerar i rättvisans namn.

[Jimmy.L]
8/5/15, 8:11 AM
#3

Ja jag kan förstå att människor inte gillar reklamen.

Ja jag kan förstå att SL borde inte ha godkänt reklamen.

Ja jag tycker dom människor som var på Norrmalmstorg gjorde det bra.

Men jag kan inte förstå hur man kan begå skadegörelse.

Jag förstår inte hur man kan kasta ägg på polisen som gör sitt jobb.

Jag förstår inte hur man kan ta till våld mot andra som är på plats rasister eller inte så gör bara kriminella.

Den enda vinnaren i detta är SD, grattis ni som tar till skadegörelse och våld ni har gett SD den bästa reklamen dom kan få bättre än det smörja dom satte upp!

[Hayabusa]
8/5/15, 8:22 AM
#4

#3 Instämmer. Kan tänka mig att händelseförloppet var precis det som SD förutspådde.

"Ja jag kan förstå att SL borde inte ha godkänt reklamen.". Nej, det kan man givetvis diskutera. Ska SL ha någon reklam överhuvudtaget? Om, ja - exakt var drar man gränsen mellan "gott och ont"? Tänker inte enbart på politiska budskap utan reklam rent generellt.

[sanna70]
8/5/15, 10:33 AM
#5

Det fanns absolut inget rasistiskt i den reklamen men jag kan förstå att vänster tog tillfället i akt att skapa kaos, förstörelse och misshandel. Det är dem bäst på. . 

Att ta upp problemet med tiggeri är inte rasism, åter igen så vill hälften av Svenska folket se ett tiggeriförbud - är dem alla rasister då? 

Varför inte hjälpa folk på plats i deras hemländer? Varför är det fel? Rumänien får stora bidrag från Sverige, varför inte sätta lite press på dem i stället? Är det bara för att SD vågar nämna det? Det känns onekligen så. .

vallhund
8/5/15, 1:03 PM
#6

#5 Menar du nån av alla de miljoner som EU låst för att Rumänien inte ansökt om dem eftersom en hel del av dem är öronmärkta för t ex Romska barns skolgång?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[sanna70]
8/5/15, 2:56 PM
#7

 Då är det väl fortfarande upp till Rumänien att ställa det till rätta genom att skicka en ansökan. Vore det inte bättre att sätta lite press på Rumänien så att dem tar hand om  sitt folk i stället för att låta människor tigga och utstå både tvång och våld. 

Nog vore det bättre än att passivt kolla på alla som sitter ute på gatorna. .  Fast 7 klöver verkar tycka att det är mera hedervärt att behandla folk som luft genom att inte låtsas om dem. SD är såvitt jag vet det enda parti som vågar uttala sig i frågan

vallhund
8/5/15, 4:56 PM
#8

#7 Pressen är att de måste öronmärka pengarna, vilket de vägrar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Zyperior
8/5/15, 5:17 PM
#9

#8 Ett bra alternativ till att sätta press är väl då kanske att dra in andra bidrag till landet om de inte utnyttjar detta bidrag. Om Rumänien anser att de mest utsatta i sitt eget land inte behöver öronmärkta resurser, behöver väl knappast landet få några bidrag alls.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kallepudas
8/5/15, 6:21 PM
#10

Ska man demonstrera mot saker man inte gillar så kan man väl för tusan se till att man gör det på ett korrekt sätt hur svårt kan det vara egentligen men tydligen en grupp lågutbildade våldsbenägna inom antirasist-skaran också som anser att dom har rätt att använda våld & på så vis hamna på en lägre nivå än det dom demonstrerar emot…man undrar ju hur dom tänkte där? 

Tänk om gruppen som gillar att demonstrera någon gång gjorde motsatsen och inte ens befann sig på platsen…tror löpsedlarna & pressen hade haft kul åt det upplägget & tänk er själva se till exempel en grupp nazister gå längs folktomma gator & sedan står dom & gormar sin dynga och ingen lyssnar på dom. Polisen hade kunnat sitta där & dricka kaffe & käka bullar med öronproppar

[VSK]
8/5/15, 6:34 PM
#11

Enligt fotografen som blev misshandlad och fick sin utrustning förstörd så filmade Aftonbladet misshandeln och polisen stod och tittade på.

Så detta innebär ju att Aftonbladets film vore högintressant för åklagarna.

kallepudas
8/5/15, 6:43 PM
#12

#11 Skamligt om det stämmer att poliserna bara tittar på när ett solklart brott begås.

[VSK]
8/5/15, 6:54 PM
#13

#12

Det stämmer. Har läst hans egna ord.

Annons:
[sanna70]
8/8/15, 10:31 AM
#14

"Flera personer på vänsterkanten vill hävda att ingenting hände när jag filmade på Östermalm. Att jag hittat på att kameran blivit skadad, att jag åkt på stryk. Eftersom de både är polis, åklagare och domare så får jag väl försöka förklara i offentligheten varför jag hävdar det jag gör. Ibland önskar man att man arbetade på en vanlig tidning, då hade man sluppit behöva försvara sig såhär"

http://nyheteridag.se/jag-kanske-ska-be-om-ursakt/

Emo
8/8/15, 10:46 AM
#15

Dubbelmoral?

Uppmana till vandalism och sedan bli upprörd av att själv drabbas av vandalism.

http://www.expressen.se/kvallsposten/vansterkvinnas-bil-vandaliserad-efter-kritik-mot-sd/

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[sanna70]
8/8/15, 10:57 AM
#16

Jag är emot våld och vandalism, man ska inte sänka sig till Vänsters nivå. Låt dem göra bort sig själva, det gör dem så bra ändå. .

[VSK]
8/8/15, 10:57 AM
#17

#15

Själv tror hon det beror på att hon uppmanat folk att riva ner Sverigedemokraternas affischer.

Nu vet man inte vem eller vilka som gjort detta och varför, men nog tusan tycker jag att hon skulle ha ett betydligt högre straff än så. Alltså hon har uppmanat folk till uppvigling och att bryta mot svensk lag. Grova böter och fängelsestraff är det rättmätiga straffet, ej förstörd bil. 

Själv så tror jag inte denna vandalism på bilen har nåt att göra med hennes lagöverträdelse att göra. Jag tror det är ungdomar som bara haft tråkigt.

Upp till toppen
Annons: