Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Arbetsmarknad Bostadspolitik Djurskydd/Djurfrågor Ekonomi Energifrågor Företagande Försvarspolitik Ideologi Infrastruktur Invandring och integration Jämställdhet Kultur Kungahuset/Kungligheter Kyrkan. Religion och politik Livskvalitet Livsmedel/Jordbruk/Fiske Miljö & Klimat Off Topic Om iFokus och sajten Ordet fritt. Fria diskussioner Politiker Politiska partier Politiska skandaler Rättsfrågor/Integritet Sexualpolitik Skatter Skola / Utbildning Terrorism Topplistor. Utrikespolitik Valfrågor/Riksdagsval Vård och omsorg Välfärdssystem Övrigt
Ordet fritt. Fria diskussioner

Vad är det som händer i Malmö?

2015-08-10 10:25 #0 av: sanna70

"En man som bor alldeles intill platsen hörde en kraftig smäll. Barnen vaknar och börjar gråta. Jag öppnar köksfönstret och känner att det luktar bränt. Då ber jag min fru ringa polisen, säger han.Han är skakad av det inträffade.Det är för djävligt. Det är skrämmande. Speciellt när man har barn, man vet inte var det ska smälla. Det passerar mycket folk på den här gatan. Någon kunde ha bli rejält skadad.En kvinna som kommer gående med sina små barn ser polisens avpärrningsband.Vi tar ju den vägen nästan varje dag, säger hon.En annan man vid avspärrningen berättar att han stod vid uttagsautomaten nära explosionsplatsen tidigare under kvällen. Vi kan säga att vi kom undan med livet i behåll. Hade vi stått där när det smällde så vet jag inte hur det hade gått, säger han."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-om-explosion-pa-mollevangen-det-ar-en-handgranat/

"Bombkarta över Malmö"

http://www.sydsvenskan.se/malmo/bombkarta-har-har-sprangladdningar-detonerat-i-malmo/

"Problem är inga stoppskyltar,det är vägvisare" 

Anmäl
2015-08-10 10:39 #1 av: Farwuq

Fy fanken, Malmö är ett tillhåll för gangsters.
Skånes Chicago.

Ledsen

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-08-10 10:42 #2 av: Hayabusa

#1 Ja, det händer lite för ofta och mycket för att det ska vara en slump. Hemskt.

Anmäl
2015-08-10 15:00 #3 av: sanna70

Bomber, skjutningar, misshandel, knivhuggningar. . Igår blev en kvinna knivhuggen i magen i Malmö.  . Hur står dem ut med sig själva dem som utför dessa brott? 

Anmäl
2015-08-10 21:46 #4 av: Huygens

Undra om någon tagit med sej inbördeskriget till Malmö?

Anmäl
2015-08-11 00:22 #5 av: m2studio

Polisen själv säger att de inte resurser för att hålla Malmö i lugna stunder, samt händer mycket och Malmö kommer att räknas som Stor Copenhagen också, kanske de håller på att hitta en utväg för att Sverige acceptera Skånes Självständighet! 

Om Sverige inte kan tar hand om Skåne de kanske skånebo kommer med förslag att vara självständig och lugna området själva! Va?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Anmäl
2015-08-11 08:51 #6 av: Farwuq

Klart är att de där uppe i Stockholm sk*t*r i oss. Arg

Ett samarbete med Danmark skulle troligen ge mer. Funderar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-08-11 10:17 #7 av: sanna70

"Tvärtemot polisledningens bedömning tror Willander att personalsituationen medför en risk för att allmänheten kan drabbas av våldet.Det är bara en tidsfråga innan någon i allmänheten kommer att skadas, säger hon."

http://www.expressen.se/kvallsposten/halverad-polisstyrka-i-malmo-trots-valdsvag/

Anmäl
2015-08-11 12:13 #8 av: Huygens

Verkar handgranatssprängningarna fylla något syfte och i så fall vad?

Anmäl
2015-08-11 16:51 #9 av: Hayabusa

#8 Bra fråga. Ser man på var i Malmö som dessa sprängningar med handgranat ägt rum, så känns de spridda över hela staden. Man kan enbart spekulera i syftet.

Anmäl
2016-09-26 12:34 #10 av: Nomen Nescio

"Beväpnade män jagade på söndagskvällen efter en äldre Toyota i södra Malmö. Bilen försökte komma undan – men kom in på en återvändsgata och krockade till sist med ett träd.

De fyra männen i bilen blev beskjutna med uppemot 20 skott och alla skadades. En av dem uppges ha fått allvarliga huvudskador och vårdas på neurokirurgen i Lund.

– De sköt med automatvapen, säger ett vittne.

Under måndagen bekräftades att en av de skjutna avlidit, enligt TV4."---

KvP

Anmäl
2016-09-26 13:51 #11 av: Hayabusa

#10 Vardagsmat

Anmäl
2016-09-27 07:56 #12 av: Farwuq

De öppna dörrarnas politik.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.