Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1013 ggr
Schnauzertik
10/7/15, 8:28 AM

Då ska du rösta SD

Funderade på skäl till att rösta på SD.

Om du tycker:

- Flyktingfrågan är viktigaste frågan allt annat är sekundärt.

- Vi har inte råd med flyktingar, vi behöver våra pengar själva

- Flyktingarna passar inte in i vårt samhälle

- Vi ska inte ta emot fler flyktingar än vi absolut är tvingade till

- Fflyktingförläggningar i grannländer är bästa sättet att förvara flyktingar och det gäller också när det handlar om 10-20 år eller mer.

-  För flyktingar räcker det med mat, tak över huvudet, kläder, någon form av skola och läkarvård. Allt annat är lyx men det är OK om några privat vill skänka leksaker, kläder eller annat.

Värd för Pensionärer

Annons:
72mm
10/7/15, 10:23 AM
#1

Jag håller inte med av något av det där. Jag röstar SD. 

Jag tror man kommer bli besviken på SD om man har de åsikterna och lägger en röst på dem. De kommer nämligen inte leverera på de punkterna. Dessutom så låter det där mer som SvP-politik, och det finns tydligt mycket litet stöd i Sverige för det idag. 

Den där typen av argumentation (om man kan kalla det för det) är som hämtat från 2009, det fungerar inte längre, om det någonsin har gjort det.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Fillifjonkan60
10/7/15, 10:52 AM
#2

"- Flyktingfrågan är viktigaste frågan allt annat är sekundärt."

Ja precis som det är nu då. Det verkar vara det enda den här regeringen gör.

"- Vi har inte råd med flyktingar, vi behöver våra pengar själva"

(Ja när våra pensionärer, som ändå har jobbat och slitit hela livet blir lidande på grund av att det inte finns tillräckligt med pengar.) Men det SD säger är ju att vi kan hjälpa flera om vi hjälper dom på plats och inte bara tar emot dom som kan fly hit

"Detta ger oss förutsättningar att nå de allra mest nödlidande och medför dessutom att vi kan hjälpa betydligt fler flyktingar för samma summa pengar jämfört med en modell där stora grupper av flyktingar hjälps i Sverige."

"- Flyktingarna passar inte in i vårt samhälle"

Kan inte hitta det någonstans i deras partiprogram så jag vet inte riktigt var du fått det ifrån.

"- Vi ska inte ta emot fler flyktingar än vi absolut är tvingade till"

Se svaret om "vi har inte råd, för det kan ju vara det som det beror på_. _

"- Fflyktingförläggningar i grannländer är bästa sättet att förvara flyktingar och det gäller också när det handlar om 10-20 år eller mer."

Med dom mängderna av människor som kommer hit så lär det bli samma sak här. Det finns inte tillräckligt med bostäder till alla och det tar ju tid att bygga dessa.

"-  För flyktingar räcker det med mat, tak över huvudet, kläder, någon form av skola och läkarvård. Allt annat är lyx men det är OK om några privat vill skänka leksaker, kläder eller annat."

Kan inte hitta det någonstans heller att SD har sagt något sådant.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Halvdansken
10/7/15, 11:01 AM
#3

Du pratar flyktingar.  Det skulle alltså vara folk som flyr under en kortare period, för att sen återvända hem? Eller vad, eftersom du skriver

"-  För flyktingar räcker det med mat, tak över huvudet, kläder, någon form av skola och läkarvård. Allt annat är lyx men det är OK om några privat vill skänka leksaker, kläder eller annat."

Jag hade ju uppfattningen att flyktingar som söker asyl får uppehållstillstånd och ska därmed ingå i det svenska samhället med jobb, betala skatt osv. Så då hoppas jag ju att de kan leva ett liv som alla andra i samma situation (och köpa egna leksaker). Eller utgår du ifrån att de kommer att leva på bidrag resten av livet?
Jag tycker du blandar ihop det lite.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Schnauzertik
10/7/15, 11:33 AM
#4

#2  Mina svar till dig jag la dem under mina rubriker hoppas det är någotsånär klart.

Flyktingfrågan är viktigaste frågan allt annat är sekundärt.

För mig är inte flyktingfrågan den viktigaste utan miljön. SD skriver en del om det som iofs är OK men för tunt där krävs mycket mer och de flesta andra partierna har bättre program där.

"- Vi har inte råd med flyktingar, vi behöver våra pengar själva"

SD vill i sin budget spar många miljarder genom att ta emot minimalt med flyktingar och asylsökande. Sen vill de pytsa ut en bråkdel av detta till hjälp på plats.

"- Flyktingarna passar inte in i vårt samhälle"

SD skriver ”Att eftersträva ett mångkulturellt samhälle leder till en splittringspolitik där olika grupper på ett ogynnsamt sätt ställs mot varandra.”

"- Vi ska inte ta emot fler flyktingar än vi absolut är tvingade till"

Delvis, men inte hela saken

"- Flyktingförläggningar i grannländer är bästa sättet att förvara flyktingar och det gäller också när det handlar om 10-20 år eller mer."

Vi kan såklart inte ta emot obegränsade mängder då blir det lika

"-  För flyktingar räcker det med mat, tak över huvudet, kläder, någon form av skola och läkarvård. Allt annat är lyx men det är OK om några privat vill skänka leksaker, kläder eller annat."

Åkesson har sagt "En politik som ger så många som möjligt det mest basala:Tak över huvudet, mat, rent vatten, kläder, filtar, mediciner, vård, skola till barnen."

Låter bra men sen då, är det allt vi kan erbjuda för sådan som kan bli sittande hela livet där?

#3 

Du kan ha rätt att det är lite blandning, ber om ursäkt för det.

Värd för Pensionärer

Zyperior
10/7/15, 12:13 PM
#5

”Att eftersträva ett mångkulturellt samhälle leder till en splittringspolitik där olika grupper på ett ogynnsamt sätt ställs mot varandra.”
är inte detsamma som att "Flyktingar passar inte in i vårt samhälle".

Det som menas är att kulturer med för stor skillnad i livsåskådning som tvingas ihop utan något som helst konsekvenstänk (läs "dagens invandringspolitik) skapar konflikter och utanförskap.

SD: Flyktingar passar in i vårt samhälle om de anpassar sig till det.
Övriga: Idag passar inte samhället flyktingarna och det är samhället som ska anpassa sig till dem.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
10/7/15, 2:38 PM
#6

5    Övriga: Idag passar inte samhället flyktingarna och det är samhället som ska anpassa sig till dem.

Jag har tidigare i tråden blivit tillfrågad var i SD´s program saker står så det kan väl vara befogat att fråga dig Vad står detta i övriga partiers program?

Värd för Pensionärer

Annons:
Zyperior
10/7/15, 2:50 PM
#7

#6 Nåväl, trots att du gav ett felaktig svar på aktuell fråga kan jag svara ändå.
Genom tillämpad politik samt rättfärdigande av denna politik. Även om det inte står i deras program specifikt är det en bred majoritet och samtliga övriga partiledningar som stödjer politik där samhället anpassas för invandringen och invandrarna istället för tvärt om.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
10/7/15, 3:00 PM
#8

#7 Men du har inte frågat någonting i  #5 , hur kan jag då ge fel svar?

Dit andra påstående det är din åsikt och den får du självklart ha.

Värd för Pensionärer

Zyperior
10/7/15, 3:17 PM
#9

#7 Du svarar på frågan som diskuteras i #4. Snälla håll koll på va du själv skriver.

Min åsikt? Verklighetsbaserad sanning annars. Eller har de senaste 10 åren av invandringsgullande gått dig helt förbi?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
10/7/15, 3:29 PM
#10

#9 Men snälla du också, frågor avslutas med frågetecken. Det finns en fråga i #4 men den handlar inte om det vi diskuterar nu, och varför skulle jag svara på mina egna frågor?

Verklighetsbaserad sanning?  Låter mera som du försöker göra det till ett axiom.

Värd för Pensionärer

Vanja
10/7/15, 3:41 PM
#11

Håll god ton mot varandra tack.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Halvdansken
10/7/15, 3:44 PM
#12

#4."Åkesson har sagt "En politik som ger så många som möjligt det mest basala:Tak över huvudet, mat, rent vatten, kläder, filtar, mediciner, vård, skola till barnen."Låter bra men sen då, är det allt vi kan erbjuda för sådan som kan bli sittande hela livet där?"

Jag gissar bara nu, men jag skulle tro att Åkesson pratar om folk i krigens grannländer, eftersom det står "ger så många som möjligt det mest basala".

Alltså inte de som kommer till Sverige. Det är billigare att hjälpa folk i närområdena. Det säger Rosling också (om man nu inte vill ge Åkesson rätt).

Vad det gäller din andra fråga så får väl den Nobels fredspris som kan komma med svar på hur man får slut på de eländiga  situationerna.
Sluta kriga, se till att folk kan bo i sina hemländer, sätt ungarna i skolor….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Schnauzertik
10/7/15, 3:52 PM
#13

#11 Jag ber om ursäkt om jag uttryckt mig olämplig, men nu vet jag knappt om jag vågar fortsätta diskussionen.

#12 Jag tror också att det är billigare att hjälpa i flyktingläger i närområden. Och det kan fungera om man inte behöver stanna där mer än säg 2 år. Livet i flyktingläger handlar om att överleva inte om att leva.

Värd för Pensionärer

Annons:
Zyperior
10/7/15, 3:55 PM
#14

#10 Jag ska ta och reda ut aktuell diskussion som du själv varit väldigt delaktig i och även startat så att du förstår vad det är du själv säger;

I #0 hävdar du att SD tycker att citat "Flyktingarna passar inte in i vårt samhälle"

I #2 ifrågasätts detta med citat "Kan inte hitta det någonstans i deras partiprogram så jag vet inte riktigt var du fått det ifrån".

I #4 Påstår du att det du påstår i #0 är sant eftersom citat "SD skriver ”Att eftersträva ett mångkulturellt samhälle leder till en splittringspolitik där olika grupper på ett ogynnsamt sätt ställs mot varandra.”"

I #5 påstår jag att ditt svar i #4 är felaktigt då det inte har något samband med det som du citerar från SD och din på dem felaktigt pådyvlade åsikt om att flyktingar inte skulle passa in i vårt samhälle.

I #6 hävdar du att du fått frågan om "var i SD´s program saker står".

I #7 menar jag att du gett ett felaktigt svar när denna frågan ställts. (Se #5)
Håller du inte med om det så motargumentera istället #5 för att ditt svar skulle vara rätt.

Som sagt, snälla, håll koll på vad du själv skriver.

Axiom, nja. Jag tänker inte rada upp en jävla massa källor här om du tror det. Jag överlåter det snarare till dig och övriga läsare här att titta på nyhetsflödena (inklusive de lokala), gärna ca 10 år bakåt i tiden. Titta gärna på ämnena som diskuterats här på PiF också. Se en uppsjö av debattprogram på TV från de senaste 10 åren. Se riksdagsdebatterna.
Axiom, nej, 1+1 = 2. Ja.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
10/7/15, 4:00 PM
#15

¤14 Jag avstår att svara efter vad som skrevs i #11

Tyckte inte vi var så otrevliga mot varandra men moderator bestämmer.

Värd för Pensionärer

Zyperior
10/7/15, 4:10 PM
#16

#15 För att Sajtvärd tycker att man ska vara trevliga mot varandra, (kritik jag anser även riktad mot mig själv och ber om ursäkt för eventuella övertramp), så vill du inte svara?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
10/7/15, 4:18 PM
#17

Som jag ser det tycker Sajtvärd  att  vi har börjat närma oss gränsen för vad som är tillåtet och då är det bäst att stanna för annars är risken stor att vi oavsiktligt passerar gränsen i en fortsatt diskussion om samma ämne.

Värd för Pensionärer

[helga21]
10/7/15, 4:38 PM
#18

 "Vi har inte råd med flyktingar, vi behöver våra pengar själva

- Flyktingarna passar inte in i vårt samhälle

- Vi ska inte ta emot fler flyktingar än vi absolut är tvingade till

- Fflyktingförläggningar i grannländer är bästa sättet att förvara flyktingar och det gäller också när det handlar om 10-20 år eller mer."

Detta är rent förtal. Ingen jag känner hyser dessa åsikter inom SD. Orkar inte ens argumentera mot det.

72mm
10/7/15, 7:33 PM
#19

lol, jag sade ju att det där resonemanget inte skulle hålla nu. 

Fillifjonkan, Zyperior och Halvdansken ger ju riktigt tydliga besked på hur du kört i diket. När du sedan försöker krångla dig ur hålet du själv grävt plockar Zyperior fullständigt isär dig i #14

Riktigt underhållande 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Vanja
10/8/15, 7:14 AM
#20

#17, mitt inlägg var inte menat mot någon specifik, la inlägget i tråden för att sådana här trådar brukar spåra ur. Så du behöver inte känna dig träffad.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: