Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1159 ggr
[Jimmy.L]
10/12/15, 4:23 PM

Vänsterpartist anmäld för spark mot polis

Riksdagsmannen Daniel Sestrajcic (V) från Malmö sparkade mot poliser i samband med rivningen av tältlägret vid Migrationsverket i förra veckan. Det hävdar polisen, som dessutom säger sig ha fångat det hela på film.

http://www.skd.se/2015/10/12/riksdagsman-anklagas-for-vald-mot-poliser/

Annons:
kallepudas
10/12/15, 6:54 PM
#1

För jäkligt att ordningsmakten inte kan få göra sitt jobb i fred. 

Jag har lösningen på sådana där tältläger & det är att stoppa bistånden till dessa människors länder så har vi ju automatiskt mer pengar att ordna bostäder åt dessa istället och påtvinga dom att göra som alla andra här i landet.

Vill inte personerna falla in i ledet där vi andra är så får dom bygga sina kåkstäder på något annat lands mark.

[helga21]
10/12/15, 7:48 PM
#2

Problemet var väl att en del var statslösa och det land de kom ifrån i detta fall Iran inte ville ta emot dem. Men att slå mot ordningsmakten är inte tillåtet. Inte ens passivt motstånd. Säger en polis att man ska flytta på sig så gör man det.

MartinO
10/13/15, 4:19 PM
#3

Våld och ohörsamhet har alltid följt i kommunismens fotspår. 😉 Den som träffat Daniel Sestrajcic, är inte förvånad. V har lämnat det rödgröna samarbetet i Malmö och sitter numera i opposition. Vissa tycks likställa opposition med anarki.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Carpinus]
10/14/15, 7:30 AM
#4

"Det är inte varje dag polismän får släpa i väg en riksdagsledamot som lagt sig på marken för att hindra polisen att utföra sitt jobb. För vänsterpartisten Daniel Sestrajcic väntar nu en polisutredning för hans civila motstånd en oktobertorsdag i Malmö."---

"Rättvisan måste givetvis ha sin gång, och tids nog får Jonas Sjöstedt reda på huruvida Sestrajcic har gjort sig skyldig eller ej till våld mot tjänsteman, ohörsamhet mot ordningsmakten samt våldsamt motstånd. Fast från partiledare Sjöstedt har inget hörts."---

"Men ingen ledande vänsterpartist har ifrågasatt varför en riksdagsledamot deltar i en mänsklig mur med syfte att hindra polisen i deras arbete. Ingen har sagt det självklara: Lagstiftare ska inte ägna sig åt den här typen av civil olydnad ."---

"Jonas Sjöstedt borde ha omdöme nog att tvinga honom att välja. Men Vänsterpartiets lokalavdelning i Malmö är partiets största och en enhällig styrelse har nu ställt sig bakom Sestrajcic. Han råkar också vara styrelsens ordförande. Vilket kan förklara varför Sjöstedt tycker det är helt i sin ordning att en av partiets riksdagsledamöter brottas med poliser."---

Eric Erfors i Expressen

[Hayabusa]
10/14/15, 9:23 AM
#5

#4 Usch - V som i vidrigt 🤮

[Jimmy.L]
10/14/15, 9:26 AM
#6

Mycket märkligt att partitoppen gör samma sak som SD och blundar för problemet.

Annons:
[Carpinus]
10/14/15, 9:43 AM
#7

#6 Ja, hur var det nu ordföranden i Vänsterpartiets Stockholmsavdelning sa i hälsningsanförandet []("Där ni lyfter järnrör lyfter vi nejlikor. Där ni skapar splittring skapar vi gemenskap. Där ni sprider hat sprider vi kärlek och respekt.) vid deras partikongress förra året? "Där de lyfter järnrör lyfter vi nejlikor, där de sprider hat sprider vi kärlek och respekt ". Jo, morsning

[Nomen Nescio]
9/22/16, 12:16 PM
#8

"Riksdagsmannen Daniel Sestrajcic (V) var med och protesterade mot rivningen av ett tältläger i Malmö i höstas. Efteråt åtalades han för "ohörsamhet mot ordningsmakten". På torsdagen meddelade Malmö Tingsrätt att riksdagsledamoten döms till dagsböter.

– Jag är hundra procent säker på att jag inte blivit tillsagd. Jag kommer självklart att överklaga. Jag tycker att det är något oerhört, säger Daniel Sestrajcic i en kommentar."---

KvP

Upp till toppen
Annons: