Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1881 ggr
[sanna70]
10/28/15, 11:37 PM

SD svarar arga LO

"LO har spenderat sina medlemmars pengar för att visa svenska folket att ledningen inom LO inte förstår hur man läser en budgetmotion. LO påstår att vi skulle göra välfärdsbesparingar i kommunerna på hela 90 miljarder kronor. Så är självklart inte fallet, till skillnad mot LO tycker vi om Sverige – på riktigt.

I följande video förklarar vi för LO:s fackpampar och proffstyckare hur den sverigedemokratiska budgeten hänger ihop (vilket inte regeringens gör)."

https://www.facebook.com/Sverigedemokraterna/videos/854638274654419/

Annons:
[sanna70]
10/29/15, 10:10 AM
#1

"I en desperat panikåtgärd över hur Socialdemokraternas totalinvandringspolitik förstör välfärden för LO:s egna medlemmar, som nu strömmar över till SD, satsar LO miljoner av arbetarnas pengar på att försöka smutskasta SD i en förtalsliknande kampanj.

Nina ringer LO och frågar varför de försöker motarbeta sina egna medlemmar istället för att göra det bra för Sveriges arbetare.

Svaret blir, helt horribelt, att det skulle vara SD:s fel att välfärden nu går på knäna. 

-Socialdemokraternas totalinvandringspolitik är bra för Sveriges välfärd, menar LO.

När frågan då kommer: 

Men varför måste då t ex Örebro kommun spara 100 miljoner pga den socialdemokratiska totalinvandringspolitiken, blir svaret:

Nu måste jag äta lunch!"

https://www.youtube.com/watch?v=ArIivXYaXM0

Fillifjonkan60
10/29/15, 10:14 AM
#2

Helt otroligt!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[sanna70]
10/30/15, 12:16 PM
#3

Ja, det kan man säga. Intressant att se hur LO vinklar det hela utan att ha något större kunskap om budgeten. Med andra ord så är allt som vanligt. Man blundar för fakta och kör med smutskastning. .

[helga21]
10/30/15, 12:21 PM
#4

Visst är det så. Dessutom så är det så att av 14 LO-förbund så får du INTE vara medlem i 12 av dem ifall du är i SD.

[[eskils_]]
10/30/15, 12:37 PM
#5

#4 Är det sant? Vad har facket med politisk uppfattning att göra? Trodde att LO hade skärpt till sig nu sedan de 1990 tog bort kollektivanslutningen av sina medlemmar till Socialdemokraterna.

Jag anser att det är hur fult och odemokratiskt som helst att tvinga in människor i ett politiskt parti, och lika fult och odemokratiskt att förbjuda dem att vara med i ett politiskt parti. I ett fritt land väljer man sådana saker själv.

[helga21]
10/30/15, 12:42 PM
#6

# 5 Jo dessvärre är det sant. Bl.a Transport har uteslutit medlemmar för att de varit aktiva inom SD.

Fast den kollektivanslutningen var faktiskt frivillig. Man kunde om man ville gå med i SAP som fackförbund och då kom deras medlemmar automatisk med också. Men ville man inte vara med så var det "bara" att säga det till fackförbundet.

Annons:
[[eskils_]]
10/30/15, 12:47 PM
#7

#6 Men ville man inte vara med så var det "bara" att säga det till fackförbundet.

Det ska inte krävas en aktiv handling för att lämna ett parti som någon annan har placerat en i! Säkert var det många som inte orkade/vågade begära utträde fast de egentligen ville. Vidhåller att förfarandet var odemokratiskt.

[helga21]
10/30/15, 12:51 PM
#8

# 7 Det var precis vad jag avsåg med att sätta "bara" inom pfnuttar 😃

[[eskils_]]
10/30/15, 12:53 PM
#9

#8 Ok, bra. 🙂

[[eskils_]]
11/25/15, 5:45 PM
#10

#4 I dessa kappvändardagar kanske t o m det odemokratiska LO kan börja ompröva sitt sätt att handskas med medlemmarna? 🤔Det liknar ju rena demokraturen att utestänga anställda från facket pga deras politiska åsikter. Skulle bli ett ramaskri om det förekom hos TCO eller SACO!

demokratur enligt Vilhelm Moberg: "politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram"

[helga21]
11/25/15, 6:18 PM
#11

# 10 Helt riktigt. Det är för bedrövligt att så få ske.

[Daisy-Moa-Elsa]
11/25/15, 8:36 PM
#12

# 6 oavsett min politiska åsikt så tycker jag att det är skrämmande att ett fackförbund beteer sig på så vis. Då anser de sig ha rätt att bestämma över medlemmars åsikter. Skrämmande, kan jag också få sätta mig till doms över de styrande i LO?

penke
11/25/15, 8:58 PM
#13

det är liite  till försvar av LO, de har ju inte bara rensat ut åt "höger"(sd)
 jag minns från mina första jobb/industrin..80-talet
att det var inte ""bara"" kryssa nej till Partiet.

då var det en del kommunister/skp`are  (Mao/Peking-trogna)?
som varken fick, eller ville vara med i  borgerligt reaktionära metall

men, LO får nog se upp, glömmer de vara till för medlemmarna
 vara deras organ, istället för Partiets,
kan det gå som i Polen .. (Lech Walesa , o solidaritet/FRI fackförening)

   penke

Annons:
kamera0710
11/27/15, 12:04 PM
#14

SD försökte ju starta en egen fackförening, som de kallade Löntagarna. Den försvann dock snabbt pga få medlemmar…

http://arbetet.se/2014/10/20/lontagarna-laggs-ner/

Upp till toppen
Annons: