Annons:
Etikettövrigt
Läst 2254 ggr
Magi-cat
11/10/15, 9:41 AM

Om lögnerna i SD:s flygblad

Jimmie Åkesson om lögnerna i SD:s flygblad: "Vi kan ju hänga upp oss på om det är fakta att det kommer att förbjudas eller inte".

Normalt sett är det viktigt att "hänga upp sig på" om det man ger ut är fakta - eller inte…

När SD tar sig friheten till det skandalösa tilltaget att ge ut ett flygblad i svenska folkets namn borde det självklart att hänga upp sig på fakta.

https://www.interasistmen.se/dumheter/sd-skyller-logner-i-flygblad-pa-platsbrist-programledare-kan-knappt-halla-sig-for-skratt/

Lyckligtvis ljuger de och de svartmålar Sverige.

Här är 5 exempel ur flygbladet:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/817168-5-punkter-i-sds-flygblad-som-visar-att-de-ljuger

"Sverigedemokraternas kampanj för att avskräcka flyktingar från att komma till Sverige saknar motstycke.

Sällan eller aldrig har ett riksdagsparti engagerat sig i att svartmåla Sverige utomlands."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21727923.ab


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Jimmy.L]
11/10/15, 9:57 AM
#1

Ja deras kampanj känns väldigt tvivelaktig, hade dom skrivit mer fakta som att det finns stora integrationsproblem, bostadsbrist och det tar upp till 10 år att få jobb så tror jag inte det hade så uppmärksammat.

72mm
11/10/15, 10:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ska jag vara helt ärlig så ger jag blanka fan i vad de skriver så länge det ger effekt. Situationen är så otroligt allvarlig och sittande regering så extremt inkompetent att snart alla medel är godtagbara för att rädda landet. 

SD är det enda partiet som inte ljuger för svenska folket. Så vad gör det om man är lite kreativ med sanningen för människor som redan har en fullständigt felaktig bild av landet och sina möjligheter?  

Svartmåla Sverige? Om man är så urbota dum att man tror att vi kan ta emot en miljon människor om året och fortfarande upprätthålla ens grundläggande funktioner i samhället borde man bli omyndigförklarad. 

Det är som om folk inte har förstått vad som händer. Känns helt overkligt att från första parkett se ett helt land förinta sig själv. 

….och som vanligt en massa länkar till andrahands tyckanden. Hur vore det att för en gång skull länka till en riktig källa? I detta fallet flygbladet ifråga? Då skulle man kunna läsa vad som faktiskt skrivs och sedan kommentera. Att läsa vad aftonbladet och nyheter24 tycker är ju helt värdelöst. Det vet vi ju redan. Handlar det om SD så tycker de inte. Punkt slut. Spelar ingen roll vad sakfrågan är eller om SD har rätt eller inte.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Bettan
11/10/15, 11:09 AM
#3

Är det sådant här våra skattepengar ska användas till. Pengar som partierna får för att bedriva valrörelse. I en annan tråd skrevs att presstöd bör tas bort från tidningar som inte tar in annonser från SD. Så jag undrar lite smått här om man inte borde ta bort pengar partier får och som används på fel sätt.

Ha en bra dag

Sport iFokus

kamera0710
11/10/15, 4:29 PM
#4

#2 Så ändamålet helgar medlen?

Cragan
11/10/15, 4:44 PM
#5

blir inte förvånad över att dom tar till överdrifter och eller rena lögner, ren fakta hade nog varit bättre och hade eventuellt fått ner frustrationen lite hos dom som kommer hit på att dom ej får boenden direkt eller jobb eller att det tar väldigt lång tid med deras asyl ärenden.

72mm
11/10/15, 4:55 PM
#6

#4 Frågar du mig personligen, i det här fallet, med den omfattningen på "lögnerna", så ja, absolut. 

Vi borde kanske vara lite mer intresserade av vilka lögner som flyktingindustrin sprider istället. Hur det kan komma sig att verklighetens Sverige inte verkar duga åt dessa migranter när de väl kommer hit. Vilka var egentligen förväntningarna?  Dåligt boende, långsamt internet, oätbar mat, långt till staden, ruskigt väder och dålig tillgång på sex känns ju inte direkt som primära problem, eller hur?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
white lady
11/10/15, 4:59 PM
#7

Viktigt att veta om du vill skriva till riksdagen och protestera att SD sprider flygblad (och gud vet mer vilken info?) i ditt namn.

Maila till denna adress för att ditt ebrev skall diarieföras:

registrator.riksdagsforvaltningen@riksdagen.se

Och inled brevet med 
Till behörigt utskott, 

http://www.dn.se/nyheter/politik/flera-sakfel-i-sds-flygblad/

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

72mm
11/10/15, 5:09 PM
#8

#7 Så nu duger helt plötsligt vårt demokratiska system? Trodde du inte ville ha med något av partierna i riksdagen att göra? 

"(och gud vet mer vilken info?)"

Nej då, det är bara att läsa källan, dvs flygbladet själv, för att få reda på vad som sägs. Man behöver visst inte vara gud för att veta detta. Tror någon snäll person faktist klippte in det här i tråden. Du kan tacka honom. 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

white lady
11/10/15, 5:51 PM
#9

#8   ee nu ska vi backa bandet här, jag sa. "Den dan jag kan rösta bort ett parti " då ska jag inte rösta blankt. Be Zyperior förklara för dig 72mm.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

72mm
11/10/15, 5:59 PM
#10

#9 haha, så inte förens vi har förminskat svensk politik till något som kan liknas vid en dokusåpa där man kan få utlopp för allt sitt hat och sina anti-kännslor genom att rösta bort något så ska du bidra till demokratin? 

Fram tills dess ska du utan att ta riktig ställning för något bara klaga och protestera när något blir för jobbigt för din anti-inställning. 

Bra, då vet vi. 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Garntroll]
11/10/15, 6:05 PM
#11

Detta ska då inte mina skattepengar gå till. De ska gå till att bygga upp det sociala  trygghetssystemet igen.  Jag blev inte tillfrågad och jag är verkligen inte en del av Jimmy åkessons Sweden.

Honestyisdead
11/10/15, 6:18 PM
#12

#2 Jag hoppas du skämtar!  Tror du på riktigt att deras blad gjorde något bättre? 

Till din förträt tror jag det hade motsatt effekt.  Det uppdagades.

white lady
11/10/15, 6:34 PM
#13

#10 Jag varken klagar eller protesterar, hat och antikänslor står ju dom för som jag tänker rösta bort,,,Om det blir det upplägget.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
[Jimmy.L]
11/10/15, 6:55 PM
#14

Jo-anmälningar strömmar in men JO kan inget göra.

Hur SD använder sin partistöd kan man heller inte påverka.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/over-100-jo-anmalningar-mot-sd-s-flygblad

72mm
11/10/15, 7:07 PM
#15

#12 Tror du att det var tänkt att man skulle kunna dela ut massa flygblad med avsändare på utan att det skulle uppmärksammas i Sverige? 

Om man ska vara kritisk så är det väl kanske mer intressant att fråga sig var den riktiga publiken finns. Eventuellt så kommer de tjäna än mer röster på det här om svenskar börjar inse att SD, ironiskt nog,  är de enda som faktiskt försöker göra något åt situationen.  

"Till din förträt tror jag det hade motsatt effekt.  Det uppdagades."

Jag kan inte annat än att dra lite på munnen åt sådana här analyser. Hur många gånger innan har inte SD agerat, vänstern rasat och media drevat bara för att sedan kunna konstatera att än fler svenskar faktiskt sympatiserat och opinionen för SD's återigen ökat? 

Eller du kanske fortfarande går runt och tror att reklamen i tunnelbanan var riktad till turister? 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Paxxie
11/10/15, 7:13 PM
#16

Högst oseriöst att ett riksdagsparti, oavsett vilket det är, går ut och sprider lögner om hur ett land ser ut. Förstår inte hur någon kan tycka det är okej oavsett vad man har för åsikter om Sveriges invandringspolitik.

72mm
11/10/15, 7:21 PM
#17

#16 "går ut och sprider lögner om hur ett land ser ut"

Kan du precisera vilken lögn du tycker är värst?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Garntroll]
11/10/15, 7:26 PM
#18

Hade SD frågat skulle de inse att det är fler som vill ta emot asylsökande än de som inte vill ta emot dom. Och det kommer inte att bli förbjudet att bära slöja eller Niqam. Och det är väl endast SD och dess anhängare skulle skjuta ner de asylsökande. Vi andra svenska medborgare är inte intresserade av den sortens dåd. Jag skriver som sagt inte under flygbladet öht.

Inkanyezi
11/10/15, 7:42 PM
#19

Men det har så klart en fördel att SD tar sig rätten att uttrycka sig för "svenska folket". Precis lika stor rätt har ju nu vem som helst att använda SD som avsändare till vilket meddelande som helst, exempelvis det här:
https://instagram.com/p/935OJ9AgEz/

Sverigedemokraterna har alldeles självklart inte någon som helst rätt att uttala sig för svenska folket.

[Bermudas]
11/10/15, 8:00 PM
#20

#18 hur många tror du Sverige klarar? En miljon till, två, tre… Eftersom strömmen inte kommer sina utan snarare tvärtom, när de andra länderna stänger sig återstår bara Sverige, kan ju detta vara något att fundera över. Finns det någon gräns tror ni? Har SD helt fel som påstår att Sverige är fullt? Att pengarna tar slut, att vi inte har jobb, och inga bostäder. Sova på migrationsvekens golv kan ju inte vara det ultimata….och det kommer tusentals, tusental vecka efter vecka Batra talar om ev systemkollaps, Margot Wallström också…. Lövfen vill fortsätta och vänta på att EU ska göra nåt. Vilket dom inte kommer göra. Då återstår att ta in en miljon asylanter om året. The sky is the limit! Refugee welcome!!! Som man brukar säga. Eller?

Annons:
Zyperior
11/10/15, 8:01 PM
#21

#13 Varför applåderar du inte detta? Du är ju SD-sympatisör. FYI. Du röstar bort andra partier genom att rösta på ett parti. Det är ju % av rösterna som räknas. En blank röst eller ingen röst bidrar endast till att alla partier får en mindre %-del som delas lika mellan alla partier, så det gör ingen skillnad.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Paxxie
11/10/15, 8:03 PM
#22

#17: "Wearing niqab or burqa in public spaces will be forbidden in our country" är nog den jag anser är värst. Tycker också det är lite fräckt att skriva under som "The People of Sweden."

[Garntroll]
11/10/15, 8:04 PM
#23

#20 eftersom vi är medlem i EU har vi ingen demokratisk möjlighet till att välja att avstå från att ta emot dessa asylansökande. vi får lov att offra oss oavsett vi vill eller inte.  EU ska fördela 200 000 asylsökande på alla medlemsländer. finns inget utrymme öht till att någon stat vägrar att ta emot.  Så det är bara att ta det. Vi måste ta emot dom som kommer oavsett vad vi tycker.

Zyperior
11/10/15, 8:05 PM
#24

Haha. Timbuktu. Önskar jag kunde stå på valnatten den dagen SD blir största parti och asgarva honom rätt i ansiktet, ca 5 cm ifrån. Sen vända mig om och, oj, vem stod där om inte Niklas Strömstedt, sedan asgarva honom rätt i ansiktet också.

Sen förklara för dem båda hur mycket dem bidrar till SDs framgång. Sen garva åt dem medans jag pekar finger åt dem och backar ut ur rummet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[helga21]
11/10/15, 8:16 PM
#25

Och var vad det för något fel på den tråd jag startade i söndags kväll som handlade om just detta?

http://politik.ifokus.se/discussions/563e83d38e0e7410650020e2-flygblad-fran-sd-pa-lesbos?discussions-4

[Jimmy.L]
11/10/15, 8:20 PM
#26

#23 England nekar flyktingar lika så Danmark. Var kommer uppgifterna på 200.000 flyktingar ska fördelas på alla länder? England kommer lämna EU om dom får kravet på sig och fler länder kommer följa efter dom.

[Garntroll]
11/10/15, 8:22 PM
#27

# 26 Det togs ett centralt beslut i EU - parlamentet om det tidigare under hösten. Och vad jag vet så har Danmark öppnat portarna igen.

Annons:
72mm
11/10/15, 8:23 PM
#28

#22 Om jag förstår Mattias rätt så menar de att burka och niqab redan ses som ett problem på många ställen. Att SD spår att detta kommer att lagstadgad får kanske anses som rätt fräckt. 

#23 Du får nog försöka läsa på lite. Det var inte många rätt där.  

#19 Just att underteckna med svenska folket är kanske det mest intressanta. Jag vet inte om de gjort det för att de ser någon positiv politisk effekt eller om det bara är för att reta anti-folket. 

Kanske är det så enkelt att de gör det för att de tror att det ger budskapet mer tyngd, så de ger blanka fan i vad SD-motståndet tycker hemma i Sverige?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Jimmy.L]
11/10/15, 8:26 PM
#29

#27 Fel inget beslut är taget och flertal länder säger nej.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21400224.ab

white lady
11/10/15, 8:28 PM
#30

#19  Mycket intressant. Undra om sd är medvetna ens vad dom gjort.Men dom tar väl fram den största offerkoftan ur garderoben i stället för att föra en rumsren politik

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[helga21]
11/10/15, 8:31 PM
#31

Personligen så anser jag att man kunde ha kollat saken lite bättre. Burka och niqab är inget stort problem i Sverige och halalslakt är redan förbjudet  då djuret måste var bedövat innan det slaktas.

I övrigt har jag inget emot vad som står där, Danmark annonserar i tidningar där flyktingarna kommer ifrån. Vad gillar ni det ni som inte tycker om SDs initiativ?

[Bermudas]
11/10/15, 8:35 PM
#32

#23 Sverige tar emot 2000 asylsökande om dagen nu…sen har vi mörkertalet, kanske lika många till? 2000 om dagen gånger 365 blir 730 000 om året. Men du tycker en systemkollaps är ett offer vi ska ta? Hur behjälpliga kan Sverige fortsätt att vara efter en sån tror du/ni? Eller ni kanske tror att det går… 730 000 om året som ska försörjas med bidrag, bostad utbildning, sjukvård tandvård skola för barnen..det kanske går? Vad tror ni? Höja skatterna, ta lån som Magdalena Andersson vill… Det finns ingen gräns va? Ni är optimistiska? Jag älskar optimister. Ni inspirerar! #25 Det är SDs flygblads fel att vi hamnade här. För den är hemskare än alla systemkollapser i världen. Flygbladet är nära på den viktigaste fråga som hänt på länge. Den engagerar människorna i hela Sverige! NU är det allvar, SD sa nåt om hijab! Vi är chockade, indignerade och mycket upprörda! Edit tog bort om sju år att komma in på arbetsmarknaden det är fel

Tjeja
11/10/15, 8:38 PM
#33

#12 "…det har haft motsatt effekt. Det uppdagades." Vart då och vad då? Vill se vart det uppdagats. Kan du vara snäll och länka Hera? Jag är uppriktigt nyfiken på vilken effekt detdär flygblsdet faktiskt har haft utanför Sveriges gränser.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

72mm
11/10/15, 8:40 PM
#34

"Det är SDs flygblads fel att vi hamnade här. För den är hemskare än alla systemkollapser i världen. Flygbladet är nära på den viktigaste fråga som hänt på länge. Den engagerar människorna i hela Sverige! NU är det allvar, SD sa nåt om hijab! Vi är chockade, indignerade och mycket upprörda!"

Haha. Vem behöver Robert Gustavsson när man kan läsa Bermudas på PiF? 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
[Bermudas]
11/10/15, 8:43 PM
#35

#34 Äsch. Robban och jag vettö..

Honestyisdead
11/11/15, 6:42 AM
#36

#34  jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.  Vem föddes igår?

pysseltigern
11/13/15, 2:13 PM
[Bermudas]
11/13/15, 3:50 PM
#38

#37 lägger in slutklämmen: "Som en direkt åtgärd mot könsrasism hälsar jag burkaförbudet i Sverige och resten av Europa välkommet. Att man försöker avfärda tankarna bakom ett förbud som främlingsfientlighet, som spelar Sverigedemokraterna i händerna, är bara ett trick för att slippa tala om vad som finns bakom burkans fasad och ta diskussionen. Tror man att kvinnor "själva väljer" att bära burkor borde man också inbilla sig att kvinnor själva väljer att bli stenade för att visa att de "ångrar sina synder". Som "invandare" välkomnar jag ett mångkulturellt Sverige - men utan religiösa brott mot kvinnors rättigheter!"

Bettan
11/13/15, 5:30 PM
#39

Jag blir bara mer och mer arg över detta flygblad. Lögner med mera och dessutom ha mage att skriva att jag står bakom det. Jag en av svenska folket.

Ha en bra dag

Sport iFokus

72mm
11/13/15, 5:42 PM
#40

#39 Finns inget svenskt folk, ingen svensk kultur eller svenska värderingar så jag förstår inte varför du är så upprörd över att någon skriver under med något som enligt uppgift inte ens är möjligt att vara dela av. ;)

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Bettan
11/13/15, 5:52 PM
#41

#40 Förklara dig lite mer. People of Sweden översätter jag till Svenska folket och jag är en i svenska folket. Det vet jag  för jag är inte någon i norska folket eller danska folket.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
hankans91
11/13/15, 6:15 PM
#42

Det är både sanning och osanning i deras kampanj. Att de skriver att burka och halal slakt ska förbjudas är ju en grov överdrift. Men att Sd gör sin kampanj där nere får de ju göra men de behöver ju inte skriva falska påståenden. Men snälla ni som skriver "jag vill inte att mina skattepengar ska gå till detta". Hur tänker ni de tar inte era skattepengar. SD fick väl över 10% i valet många av deras egna väljare betalar ju skatt. Det är ju deras egna väljare de tar skattepengar ifrån. Men tro inte att jag är någon SD sympatisör jag tycker deras politik är fel. Men ibland får ju de andra partierna skylla sig själva när de stänger ut ett parti demokratins namn. Då är det inte konstigt att de tar till drastiska åtgärder när inte de får vara delaktig med de andra partierna:/

[helga21]
11/13/15, 6:28 PM
#43

Det var onödigt att skriva svenska folket det anser jag. Halalslakt är redan förbjudet då djuret ska var bedövat innan det slaktas och du får inte klä dig hur som helst beroende på var du är.

hankans91
11/13/15, 6:35 PM
#44

#43 Det visste jag inte men då är det ju inte så mycket osanningar i deras kampanj. Fattar inte varför så många reagerar på detta. Många gånger ska det bara klagas för klagandets skulle.

72mm
11/13/15, 7:53 PM
#45

#41 Ironin var tydligen bortkastad.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Tjeja
11/13/15, 8:04 PM
#46

😂🤐😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

sponny
11/13/15, 8:12 PM
#47

#43 Mja, ska vi vara riktigt petiga är Halalslakt inte förbjudet i Sverige. Så här säger jordbruksverket:

Halalslakt är tillåten om djuren är bedövade

Det är tillåtet att bedöva fjäderfän och får med el före slakt. El-bedövning är idag den absolut vanligaste bedövningsmetoden vid vanlig slakt av fjäderfän. Metoden används även i relativt stor utsträckning vid vanlig slakt av får. El-bedövning före slakt accepteras av många av världens muslimer. Detta gör det möjligt att halalslakta fjäderfän och får här i Sverige utan att man kommer i konflikt med djurskyddsbestämmelserna.

Nötkreatur måste däremot alltid bedövas med bultpistol eller motsvarande innan avblodning sker. Eftersom bedövning med bultpistol inte leder till att hjärtat omedelbart stannar kan även den metoden accepteras av vissa muslimska grupper.

Koscherslakt är däremot inte tillåten

Inom koscherslakten accepteras inte bedövning före avblodning och därför sker ingen sådan slakt i Sverige idag.

[Bermudas]
11/13/15, 8:12 PM
#48

#45 hahaha tydligen!

Annons:
Bettan
11/13/15, 9:28 PM
#49

#45 Ja tydligen och det kanske för att jag är för uppretad av flygbladet

Ha en bra dag

Sport iFokus

[helga21]
11/13/15, 9:46 PM
#50

# 47 Halalslakt innebär att djuret INTE bedövas innan samt att det vänds mot Mecka och någon står och läser en bön innan slakten.

Vill någon vända ett djur mot Mecka samt be en bön innan får de  gärna göra det för mig bara jag slipper att betala för det.😂

Bettan
11/13/15, 9:49 PM
#51

#50 Ja det har ju ingen betydelse egentligen. Fast bara om djuret är bedövat innan slakt.

Ha en bra dag

Sport iFokus

[helga21]
11/13/15, 9:51 PM
#52

# 51 Det beror på om den som läser bönen vill ha betalt 😃

Bettan
11/13/15, 10:03 PM
#53

#52 Jag skämtar inte

Ha en bra dag

Sport iFokus

[helga21]
11/13/15, 10:10 PM
#54

# 53 Det gör inte jag heller. Blir köttet dyrare så vill inte jag betala för detta.

Bettan
11/13/15, 10:22 PM
#55

#54 Så du läser gärna en bön för att få billigare kött? Eller hur menar du

Ha en bra dag

Sport iFokus

Annons:
[helga21]
11/13/15, 10:25 PM
#56

# 55 Nej tvärtom. Vill den som läser bönen ha betalt så blir köttet dyrare.

Bettan
11/13/15, 10:30 PM
#57

#56 Men då blir det väl inte dyrare för dig än tidigare

Ha en bra dag

Sport iFokus

[helga21]
11/13/15, 10:35 PM
#58

# 57 Jo om de lägger kostnaden för bönen på köttet.

Bettan
11/13/15, 10:49 PM
#59

#58 Ärligt så tror jag inte att Scan t ex skulle godkänna att de anställda står och ber böner innan djuren slaktas. Det får de nog göra på sin fritid.

Ha en bra dag

Sport iFokus

72mm
11/13/15, 11:26 PM
#60

#59 Om det fanns tillräcklig efterfrågan skulle Scan godkänna djur som bara slaktades jämna tisdagar av dvärgar iförda gröna latex-overaller.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Bettan
11/13/15, 11:30 PM
#61

#60 Ja det är upp till dig om du tror på det

Ha en bra dag

Sport iFokus

72mm
12/29/15, 12:11 AM
#62

http://www.huffingtonpost.com/entry/syrian-refugees-sweden_568192b2e4b06fa68880d1f5?ncid=tweetlnkushpmg00000067

Kom att tänka på den här tråden. Kanske Nael i artikeln önskade att hade fått läsa SD flygblad istället? 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
[Bermudas]
12/29/15, 11:07 AM
#63

#62 Med facit i hand tycker jag hela den här upprördheten över flygbladet känns ännu mer absurd….en storm i ett vattenglas. Killen i artikeln blev grymt besviken och han hade satsat stora pengar och riskerat sitt liv. Vad folk inte förstått är att väldigt många riskerat sina liv för att ta sig hit för att de trodde att de kunde bygga en så bra framtid här. Det var rosa drömmar! ( inte flykt för sitt liv) Slutcitat: "I will go back to my family and my friends, and I’ll try to build my future in a country that I understand, and which understands me. This is surely a different planet, one that contrasts greatly from where I came from.”

[Hayabusa]
12/29/15, 12:22 PM
#64

#62 Intressant läsning. De personer som blir intervjuade i artikeln har uppenbarligen inte förstått vilket land (Sverige) de begett sig till. WVS karta har varit uppe i tidigare trådar och visar med all tydlighet hur svårt det är att sammanföra befolkning från olika positioner på kartan.

[Carpinus]1
9/20/17, 11:47 AM
#65

Norska staten uppges  på FB, i flygblad och serier som sprids i Somalia utmåla  sina medborgare som empatilösa rasister som inte klarar av att ta hand om de svagaste - uppenbarligen för att avskräcka flyktingar att söka sig till landet.

Källa

Svensk källa.

Tjeja
9/21/17, 6:06 AM
#66

#65 Intressant! Undrar om och vad det har för effekter…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Carpinus]1
9/21/17, 7:25 AM
#67

#66 De väljer väl Sverige istället.

Tjeja
9/21/17, 1:41 PM
#68

#76 … nääe de vill de väl ändå inte? Här kan en gubbe få en lägenhet till varje fru jue…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Carpinus]1
9/21/17, 1:45 PM
#69

#68 Nog inget som avskräcker…

"Saudiarabien, Yemen, Egypten, Förenade arabemiraten, Somalia, Sudan med flera länder praktiserar fortfarande månggifte, och där är det också fullt legalt för en man att ta sig flera fruar (om ett antal kriterier uppfylls). "---

SvD 2016.

Annons:
Upp till toppen
Annons: