Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1152 ggr
Gahella
11/12/15, 7:58 PM

Knyt näven åt rätt håll

Har ställt samma fråga i flera månader och undrat var alla protester tagit vägen, särskilt av den vänsterrörelse jag tidigare varmt sympatiserat med, men som tiger och samtycker till denna människohandel som det faktiskt handlar om!
På min tid gick vi gemensamt ut på gatorna och skrek USA Ut ur Vietnam, men inte ett pip om detsamma om vad som händer i Syrien nu?!

Men det gäller även KD, FP, Centern, S samt SD inte ett ord, inte en enda kritisk röst riktad mot dem som skapat denna flyktingvåg och orsakerna bakom den. Märkligt är det….

"Men det blir fel att inte peka ut några syndabockar alls - ungefär som att flyktingarna är resultatet av en naturlag, en tsunami, något oundviklig!

Något som ger oss samvetskval över lidandet, istället för ilska mot de som drivit människor på flykt. Det skrivs i ledare och nyhetsartiklar om lidandet och nödvändigheten att hjälpa, och den ena efter den andra tragiska bilden flimrar förbi på tv-rutan - men sällan skrivs något seriöst om de verkliga orsakerna till dessa människoöden.

Vågar ingen peka fingret åt rätt håll? Blir det för “politiskt”? Hotar det samarbetet med Nato? TTIP-avtalet?

Det är vår förbannade skyldighet som människor på denna jord att så långt möjligt öppna dörren för våra systrar och bröder som flyr med döden i hasorna – men kör det ihop sig gäller det – att knyta näven åt rätt håll."

http://www.vf.se/asikter/insandare/knyt-naven-ratt-hall

Annons:
Gahella
11/12/15, 9:14 PM
#1

Vill bara tillägga att jag personligen inte har något emot att vi tar hit flyktingar den tid de behöver. Men att även dirigeras hit en massa emigranter från olika delar av världen på en och samma gång, och samtidigt helt frånser att vi tagit emot invandrare långt mer än något annat land inom Europa och som vi ännu inte hunnit hjälpa är ren galenskap i mina ögon.

Men så fort Reinfeldt av alla säger, att nu ska vi öppna våra hjärtan så stängde samtliga oavsett parti-tillhörighet av sina hjärnor, tydligen.

Och A Borg och den ekonomiska eliten gnuggar händerna för det är en win-winsituation då Usa skapar krigen och vi tar emot flyktingarna, och när han säger det skrattar dessa åhörare. Om inte detta är  fruktansvärt cyniskt så vet inte jag.

Huygens
11/12/15, 10:35 PM
#2

Ja, Anders Borg och dom andra toppolitikerna vet nog vem som verkligen står bakom krigen i Asien och Afrika,

Upp till toppen
Annons: