Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 615 ggr
[Carpinus]
11/29/15, 6:08 PM

Klimataktivister = terroristhjälpredor?

Så var det dags för klimatförhandlingar i Paris, vid den sämsta möjliga tidpunkt med tanke på terrorattentaten som nyligen skett där. Polisens resurser kommer givetvis att vara hårt ansträngda i arbetet att förhindra ytterligare attentat och att skydda de tillresta ledarna. Men dessvärre verkar de få det extra hett om öronen…

Trots demonstrationsförbudet så verkar nämligen klimataktivister strömma till Paris i akt och mening att jävlas. Javisst, med deras  sedvanliga klichéer så "värnar de jorden för våra barn och barnbarn". Fast vad de i själva verket gör är att skapa kaos och i värsta fall bereda möjlighet för terrorister att genomföra nya attentat, eftersom polisen tvingas avsätta resurser för att mota kravaller.

Vi har redan sett att aktivisterna inte tänker ge Parisborna något andrum. På vilket sätt befrämjar man klimatarbetet genom att bära sig åt som svin, undrar jag…

Annons:
Zpookey
11/29/15, 6:21 PM
#1

Fast man kan ju vända på det också …. terrorister = hot mot vårt klimat?
Men jag håller med dig. Polisernas resurser behövs för att bekämpa terrorismen och andra brott. Tyvärr är väl många av dessa "aktivister" endast där för att de gillar att bråka och förstöra.

[helga21]
11/29/15, 6:51 PM
#2

Om de höll sig hemma så använder de inte något sätt att ta sig på och sparar miljön.

72mm
11/29/15, 6:54 PM
#3

Haha, kräver du rationellt tänkande och empati från professionella demonstranter? Du är rolig du. 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[helga21]
11/29/15, 6:57 PM
#4

# 2 Nejdå det var ett önsketänkande 😃

[Carpinus]
11/29/15, 7:34 PM
#5

Det jag oroar mig för är om det händer ett attentat "på andra sidan Paris". Kommer  aktivisterna att avbryta då och ge poliserna en chans att organisera sig? Dessvärre tror jag inte det…

[helga21]
11/29/15, 7:58 PM
#6

# 5 Det undrar nog polisen också 🤔

Annons:
JonasDuregard
11/30/15, 2:08 PM
#7

#0 Å andra sidan skulle andra hävda att det är du som är beredd att ge terroristerna precis det de vill. 

Angående "bereda möjlighet för nya attentat", jag påstår inte att jag vet hur terrorister tänker men om jag vore terrorist så skulle jag kanske helt enkelt vänta tills undantagstillståndet upphör, eller välja ett mål i ett annat land (terroristgruppen i fråga har knappast brist på fiender). 

Men att demonstrera under undantagstillståndet verkar ändå ganska ogenomtänkt. 

(ps: jag är tillbaka!)

[Carpinus]
11/30/15, 2:19 PM
#8

#7 Oj, en gammal bekant! 🙂

Om nu "andra" skulle komma på idén att påstå att  jag skulle vara beredd att ge terroristerna vad de vill så får de väl tycka det i så fall, vad jag kan se är det bara du som framfört den tanken hittills.

Nej, ingen vet vad terroristerna tänker - ibland funderar man över om de tänker -  men när det uppträder naiva maskerade människor på gatorna så kan det vara en god hjälp till människor som vill maskera sig av andra skäl för att genomföra attacker. Kan mycket väl vara så att inget händer, men blotta möjligheten är tillräcklig för att skrämma!

Sedan vill jag understryka att jag respekterar de som vill demonstrera för sin övertygelse på ett fredligt sätt - det är aktivisterna som kastar flaskor och sten  på polisen som jag ser som terroristernas bästa vänner.

[helga21]
11/30/15, 3:43 PM
#9

Men det är mötesförbud nu i Paris och vill de inte upprätthålla detta så får polisen gripa in.

Upp till toppen
Annons: