Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 820 ggr
[postmortum91]
2015-11-30 22:47

Jag är lite rasist

Nyss skrev jag ett inlägg som heter "Vi alla är rasister", läs gärna det så förklarar jag lite mer. Dock tänkte jag rikta in mig på en annan sak i det här inlägget. Det är att trots att jag själv kämpar dagligen på Facebook eller vardagliga livet med att argumentera mot främlingsfientliga personer så är jag själv något rasist.
Förstå mig rätt: Jag tycker alla människor har samma rättigheter till ett bra liv, jag tycker inte att Sverige är endast till för "Svenskar" utan att världens resurser är till för alla. Det är endast tur att jag föds i Sverige och inte i Irak och turen ska inte basera hur bra jag kan ha det i mitt liv. 

DOCK kan även jag få tankar som "ut med fanskapet" när jag läser något i tidningen. Exempelvis läste jag om 30 män på ett asylboende som försökte våldta en kvinna och döda hennes son för att de ansåg att det var en synd för henne att ta sig till Sverige utan sin man. Då tänker jag "Skicka ut idioterna, de ska fan inte vara här i Sverige". Detta händer endast mot utländska MÄN. Kvinnorna kan få komma hit, det är inga problem. Dock har jag så mycket mer fördomar mot utländska män, och känner inte alls samma sympati för dem om de uppför sig dumt. Jag vet inte om detta är rasistiskt eller ett mansförakt. Jag älskar min sambo som är man och jag drar inte alla män över en kam. Jag vet att jag säkert låter skitkorkad och dum, men jag är iallafall ärlig. 

För att förtydliga: Jag vill vara PK och jag tycker kvinnor, barn och män oavsett ursprung förtjänar ett bra liv, här eller i något annat land. Jag är inte mer privilegierad än någon annan ett bra liv. Däremot känner jag mer sympati för flyktingkvinnor och flyktingbarn för det är oftast kvinnorna som råkar mest illa ut och det är oftast männen som startar krig och förtryck i deras länder. (jag menar inte att alla män från Syrien är förtryckare) men jag menar att kvinnorna är som barnen, helt maktlösa många gånger från de länder de kommer ifrån. 

Bli arga om ni vill, men snälla var respektfulla i tråden. Jag vet att det är ett hett ämne. Jag menar inte att förnärma någon man, jag drar er inte över en kam.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
vendelay
2015-11-30 22:56
#2

#0 Jag uppfattar inte det du skrev som rasistiskt. Vill du skicka hem dem för att de inte är svenskar eller för deras brott? Det är ju inte rasistiskt att ogilla kriminella. Skulle du inte vilja att vita män med blå ögon och blont hår också hamnade i fängelse eller blev utskickade ur Sverige?

#1 Du är rasist dock :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zepp
2015-11-30 22:59
#3

Jag har heller inte så mycket till övers för varesig män eller kvinnor som uppför sig illa.. svenska som utländska!

Varför kan vi inte utvisa svenska män/kvinnor som uppför sig illa.. vad jag vet så finns det passpoliser i Afrika som mot pekuniär ersättning släpper in sådana!

Grejen är att vi inte kan utvisa svenska medborgare.. det är synd tycker jag!

Om vi utvisade alla våldtäcktsmän/mördare/yrkeskriminella till något Afrikanskt land så slapp vi en massa problem i framtiden.. tex till Mogadishu!

Finns rätt gott om mutbara poliser där som kan titta åt sidan.

Sen så vore det synd om alla hederliga personer i Afrika ioförsej.. så det sätter väl gränsen för vad vi kan göra.. det vore oetiskt att dumpa dessa personer på deras samhällen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[stefanmurhagen81]
2015-11-30 23:03
#4

haha japp det är jag 😂

[postmortum91]
2015-11-30 23:10
#5

#2 Nej det är väl mot alla som begår hemska brott, men jag tänker ju inte samma sak om en "svensk" man begår ett brott för det finns ju inget ställe att skicka tillbaka "fanskapet" till. Dock hatar jag ju exempelvis alla våldtäktsmän lika mycket oavsett om de är svarta eller vita. 

#3 Men det är ju sjukt att skicka över skiten till ett annat land. Det är bättre att ha en egen ö dit alla länders idioter kan hamna.

felle-j
2015-11-30 23:11
#6
Annons:
72mm
2015-11-30 23:37
#7

Du "vill vara PK" och har troligen lärt dig att då måste man "respektera alla människors lika värde". Samtidigt skriker dock din interna moral "ut med fanstygen" när människor som inte ens är svenskar våldtar vår värderingar och ibland också oss själva bokstavligen. 

Du kommer aldrig kunna förena dessa saker om du inte konfronterar två heliga sanningar i det som idag är svensk postmarxistisk statsreligion; 

  • Alla människors lika värde  
  • Sverige och svenska folket har ett fullständigt oinskränkt ansvar för all värdens krig och elände.      

Enligt gällande PK-ideologi så är båda dessa oantastliga sanningar. Din moral verkar tycka något annat. Det du upplever skulle kunna beskrivas som en moral-ideologisk paradox.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zepp
2015-11-30 23:53
#8

Jag är inte ett dugg PK eller rasist.. tycker vi kan behandla alla på samma sätt!

Al shabab lär ha egna fängelser i Somalia, dit kan vi skicka våldtäktsmän/mördare/yrkeskriminella.. iallafall om jag får bestämma vilka som skall skickas!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: