Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 2035 ggr
[Carpinus]
2015-12-05 10:47

"Barn köps för att tigga och stjäla"

"Utländska barn köps för att tigga och stjäla i Sverige. I ett av få fall som lett till fällande dom tvingades en tioårig flicka ut på en stöldturné genom landet – efter att gärningsmannen fått en fullmakt av hennes föräldrar. Sedan i oktober finns det särskilda grupper i polisregionerna Stockholm, Väst och Syd som ska ta krafttag mot alla former av människohandel."---

Ur en upprörande artikel på GP

Om människohandel och organiserad brottslighet i tiggeriets och asylsökandets utkanter se bland annat även:
"Ny rapport: tiggare utnyttjas av kriminella"

"Utbildning till ficktjuv"
"Vi har alltid varit på gatan"

Annons:
[helga21]
2015-12-05 15:00
#1

Men underåriga barn i skolåldern upp till 15 år brukar polisen ah ögonen på.

Fillifjonkan60
2015-12-05 16:24
#2

Fy satan vad vidrigt! Hatar folk som utnyttjar svaga och oskyldiga enbart för att tjäna pengar själva!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[helga21]
2015-12-06 00:04
#3

# 2 Det finns många om gör!

Fillifjonkan60
2015-12-06 01:13
#4

#3 Ja jag vet! Men hatar det lik förbannat! Jag fattar inte hur man kan bli så känslokall.

det är bara människan som är kapabel till detta. 😕


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Göstage]
2018-05-04 18:24
#5

Keep it in the family?

"Rättegångar gällande människohandel är inte så vanliga i Sverige men just nu pågår en rättegång i Falu tingsrätt där en mamma och pappa står åtalade för att ha utnyttjat sitt barn till att tigga. – I det här fallet så handlar det om människohandel riktat mot de tilltalades egen dotter och det har bara prövats vid något enstaka tillfälle tidigare vad jag känner till, säger Kristofer Magnusson, vice chefsåklagare i Falun.

Det var i mitten av februari som den nu 15-åriga flickan anmäldes försvunnen och polisen inledde en förundersökning om människorov. Det visade sig sedan att flickan fått hjälp att ta sig till en annan kommun och där uppsökt socialtjänsten. De åtalade nekar till brott. Både föräldrarna till flickan och hennes båda syskon menar att hon ljuger."---

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/15-arig-flicka-tvingades-leva-som-tiggare-av-foraldrarna

Upp till toppen
Annons: