Annons:
Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1791 ggr
VildaVittra
2015-12-12 19:58

Sveganism

Har du hört begreppet svegan? Det är någon som främst äter mat producerad i Sverige. 

Vill du lära dig mer och få tips om maträtter med svenska råvaror? Besök oss då på http://svegan.ifokus.se/.

Väkomna!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Aniara14
2015-12-12 20:48
#1

#0 Det låter som en utmärkt idé. Själv köper jag alltid svenskt när det är möjligt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

72mm
2015-12-12 21:41
#2

Samma här. Försöker alltid se till att få svenskt. Hade jag inte varit så lat skulle jag dessutom ansträngt mig lite för att köpa lokalt och från så små gårdar som möjligt.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[helga21]
2015-12-13 21:22
#3

Med tanke på att min man jagar så får vi lite rådjurs och vildsvinskött.

Halvdansken
2015-12-13 21:52
#4

Jag gör detsamma, fast danskt, eftersom jag bor i Danmark.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

72mm
2015-12-13 23:17
#5

#3 En nyfiken fråga; vad är det som begränsar mängden vilt ni äter? Tiden din man vill tillbringa i skogen, mängden kött jakten ger eller har ni så mycket ni vill?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Tjeja
2015-12-14 00:10
#6

Svegan skulle jag knappast kalla mig. Men jag försöker handla närproducerat i möjligaste mån. Finns inte lokal produkt så i a f svenskt. Finns inte svenskt så i a f Europeiskt. Och finns inte det jag behöver europeiskt tillverkat tja då får d bli övriga världen ich andra värden jag tittar på istället, typ klimatkompenserat, rättvisemärkt, svanen eyc vad det nu finns för möjligheter till "bättre val". Men inte på den nivån att jag åker runt o letar i olika butiker o s v. Utan mest så jag bara jämför alternativen jag hittar i butikens hyllor. Tex pasta .. väljer jag kungsörnen före Barilla o s v.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Magi-cat
2015-12-14 08:10
#7

Dessvärre kan man inte gå efter märke. Jag köpte torkade gröna ärtor från Lantmännen och fann att de var odlade och förbehandlade - i Kanada!🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[helga21]
2015-12-14 15:47
#8

# 5 Den mängd som min man skjuter på den tid ha när där.

Aubergine
2015-12-15 01:08
#9

Nej jag vill inte veta.

Jag vet hur man kan göra maträtter, oavsett om ingredienserna är svenska eller kulturberikande ingredienser.

Upp till toppen
Annons: