Annons:
Etikettsexualpolitik
Läst 1533 ggr
Ebolaa
12/22/15, 2:03 PM

Hur känslig får man vara?

Jag kan inte förstå att så många har anmält julkalendern "Tusen år till julafton" för att barnen som deltagit fått dricka alkoholfri öl (under vikingatiden), jagat häxor och talat om sex och visat en tecknad naken manskropp. Hur skulle detta på något vis vara skadligt?

Var kommer den här prydenheten ifrån att en naken manskropp upplevs som "för mycket" eller att man talar om häxor som brändes eller halshöggs att barnen kan få mardrömmar. Ser inte de flesta barn på tv:n idag så har de säkert sett mycket mer hemskheter än då, tyvärr.. Det var inte direkt bildligt i serien heller när det kom till halshuggningarna av häxorna. Liksom, kom igen. 

Kan inte människor bara skärpa sig? Klart att det finns skillnad på vuxenangelägenheter som barn i så lång utsträckning som möjligt ska skyddas ifrån, det är ju självklart. Verkar dock som att folk tror att barn får mardrömmar och av vad som helst, mardrömmar får de ändå helt naturligt.

Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21980146.ab

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
Zyperior
12/22/15, 11:27 PM
#1

Håller med det du skriver, men som någon kommenterat under;

"Men snälla Aftonbladet! Det är ju ni som göder sån här skit. Om 100 lättkränkta personer skriver av 4 miljoner som ser det är det ju löjligt att ni ens tar upp det."

Konsten att göra en nyhet av ingenting är ABs specialitet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zepp
12/23/15, 12:09 AM
#2

Det skall vara tomtar.. i värsta fall Jesus i julkalendern!

Och Arne Wise skall vara julvärd!

Dvs allt skall vara så som det var när jag var barn!

För annars så blir det ingen riktig jul.. så som den var när jag var liten!

En sak som jag dock inte vill skall vara som när jag var liten är att jag inte vill ha Lego i julklapp!

Oså vill jag slippa dopp i grytan.. för att inte tala om grönkålssoppan!

Och Janssons frestelse tål jag bara inte!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ebolaa
12/23/15, 10:38 AM
#3

#1 Så är det verkligen. Men lite underligt är det att människor anmäler sånt där, de måste ju hela tiden störa sig på såna där grejer i så fall. Och deras barn tycker jag nästan lite synd om när deras föräldrar är så överdrivet överbeskyddande.

#2 Haha, det har ju inte varit så mycket tomtar i julkalendrarna på senaste åren, och jesus ser vi inte mycket av längre i vårt sekulariserande land. Klart att julen "var bättre förr". Det är ju barnens högtid, så det är alltid bäst för dem eller när man själv var barn. Sen kan det diskuteras huruvida Arne Weise gör det mer juligt eller inte. Men visst han är en mysig gubbe.

Nya tider och nya traditioner, Zepp! :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Ford -57
12/23/15, 5:48 PM
#4

Håller me Zepp, ALLT ska vara som förr, Helst😉 "D va bättre förr, om inte, så e d då sämre nu"👍

                           🎁✨GOD JUL PÅ ER ALLA förresten✨🎁

Zepp
12/23/15, 5:48 PM
#5

Mm.. iomed klimatet så är jag klimatflykting under jul.. ingen borde behöva leva här i landet under den här årstiden.

Så jag säger feliz navidad på dig och prospero ano y felicidad!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ebolaa
12/23/15, 6:09 PM
#6

#4 Men tor ni verkligen att det är sämre idag för barnen under julen? Jag menar våra minnen om Arne Weise håller vi ju kärt för det var något viktigt för oss och som vi tyckte om under julen när vi var barn. Barnen idag vet ju inte av något annat, så när de är inte längre är barn så kanske de kommer säga det samma "att det var bättre förr"  You know what I´am sayin? ;) 

#5 Avis! Vi har 10 grader här, hade gärna fått vara lite snö i varje fall när det ändå är vinter för ljusets skull! Hatar kylan, så helt förståeligt att du fly fältet! 

Tack, det samma! Njut nu för oss alla var du nu håller hus ! Ciao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
72mm
12/23/15, 6:15 PM
#7

"Konsten att göra en nyhet av ingenting är ABs specialitet."

Amen.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: