Annons:
Etikettövrigt
Läst 2979 ggr
[rara]
2016-01-07 18:15

Sanningen om Kölnkaoset kommer fram

Nu kommer sanningen om vad som hände i Köln fram.  Poliser i Köln har talat om för en tysk tidning att det inte alls var så som de översta polischeferna rapporterade till tidningarna och de gav polisprotokollet till tidningen som bevis.

http://www.welt.de/politik/deutschland/article150735341/Die-meisten-waren-frisch-eingereiste-Asylbewerber.html

Det stämmer inte att ingen vet vilka gärningsmännen var och att ingen häktades. Polisen kontrollerade runt 100 personer bland de tusentals personerna (i protokollet står  inte tusen, utan tusentals) som orsakade kaoset. Nästen alla var flyktingar som kom de senaste månaderna till Tyskland och de flesta kom från Syrien.

Det stämmer inte att deras syfte i första hand var att råna folk och sexuella övergrepp skedde bara vid sidan om. Det var precis tvärtom! 11 personer togs med till polisstationen och 4 blev häktade.

Ett par citat ur polisprotokollet:

När polisen kom attackerades polisbilarna med fyrverkeripjäser innan de ens hade stoppat bilen.

Flyktingar som skulle kontrolleras skrattade och rev sönder deras papper och sa "jag hämtar nya i morgon". Flyktingar sa till poliserna "jag är Syrer. Ni måste behandla mig vänligt. Fru Merkel har bjudit in mig". Flyktingar som fördes bort av polisen kom tillbaka om och om igen och skrattade och drev med poliserna.

Vem som kan tyska kan läsa mer vad som står här:

http://www.welt.de/politik/deutschland/article150729450/Das-Protokoll-zur-Koelner-Chaos-Nacht-zum-Nachlesen.html

Knappast är det polischefernas beslut att ge falska informationer till folket, utan det är Merkel som missbrukar sin makt för att lura folket. Det är Merkel som har orsakat det här. Egentligen borde hon häktas och åklagas för landsförräderi.

Annons:
[Bermudas]
2016-01-07 18:57
#1

Jag kopplar ihop Kalmar med Köln och det du skriver…. Nio tjejer antastade i Kalmar på nyårsafton. Inringade och tafsade på. Männen förstod inte svenska. http://nyheteridag.se/sextrakasserier-mot-stort-antal-tonarstjejer-i-kalmar-under-nyar-polisen-jamfor-med-handelserna-i-koln/ En i kommentarsfältet till artikeln skriver: "Jag tror det är "ockupanter"som tagit sig in via flyktingströmmen och spridit ut sig över Europa. Deras mål är kaos för att bereda vägen för ett Kalifat, detta är test av polis och allmänhet -hur långt kan vi gå-vad händer sen……..! Tror inte en flykting beter sig så illa och riskerar sin Asyl ! Dom är tacksamm att ha fått skydd och hjälp. Hoppas jag." Jag funderar lite i de banorna jag med. Kan inte tänka mig att riktiga flyktingar som fått skydd det första dom gör är att kränka kvinnorna i landet som tagit emot dem. Nej det här är något annat som pågår. Jag har själv hört en ("flykting") syrier säga rent ut att han är på en mission för att införa Islam den enda sanna läran. Vill väl belägra länder antar jag. Bara hur de uppträdde på vägen hit visade ju prov på en aggressiv attityd som bl.a. när man kastade maten på spåret. Det är ingen homogen grupp såklart men många verkar vara mer "terrorister" än flyktingar och vanliga lycksökare. Våra inbilska makthavare och journalister har varit så förblindade av sin egen godhet att de helt missade att undersöka vad det verkligen handlade om när lämmeltåget av "flyktingar" satte igång.

[rara]
2016-01-07 19:34
#2

#1

Den tyska diktaren Friedrich Rückert, som levde på 1800 talet skrev:

"Es sind die Weisen die durch den Irrtum zur Wahrheit reisen. Die bei dem Irrtum verharren, das sind die Narren."

Det betyder att det är de visa som reser till sanningen genom deras fel, medan det är dårarna som kvarstår i deras fel.

Egentligen borde politikerna senast nu inse deras fel i stället för att ljuga ihop historier som att de inte vet vilka gärningsmännen var och att man inte ska misstänka flyktingarna.  Saken är ju den att IS redan hotade att använda flyktingar som migrationsvapen för ett år, så det här är ju inte överraskande. Eftersom IS organiserar människsmuggel såg de till att skicka aggressiva unga män som hatar oss. Jag ställde in bilder som togs vid den ungerska gränsen, som visade aggressiva maskerade män som attackerade gränspoliserna för flera månader och fick ta emot en shitstorm av vänsterflummarna. Bilderna modererades bort.

I Österrike har "de gröna", alltså det ultraradikala vänstra miljöpartiet delat ut broschyrer till de illegala invandrarna med tipps om hur man kan förhindra att bli skickad tillbaka, t.ex. hur man överklagar beslut och det är först och främst dessa vänsterflummare som stod vid gränsen med "weclome refugees skyltar".

Dessa "flyktingar" måste tycka att vi i Europa är världens dummaste folk.

[helga21]
2016-01-07 19:59
#3

# 1 De sa även nu i Rapport kl 19.30 om detta i Kalmar.

Zyperior
2016-01-07 19:59
#4

Sedan står Turkiet där och hotar oss med flyktingarna, om vi inte betalar. Vilket EU nu gjort.

Nämen oj, va hittar ryssen då? Att Turkiet köper olja av IS för en billig slant. Vilka pengar använder dem till detta tro?

Minns ni landskampen direkt efter terrorattentaten i Paris, där Aftonlögnen propsade på att det va normalt i Turkiet att vissla och skrika istället för att ha en tyst minut. Oj så fel denna så kallade verklighetsförankrade nyhetsrapportör hade, (så kallar man andra så kallade "hatsajter" för opålitliga?). Man tog för övrigt bort den artikeln illa kvickt när man insåg att ingen gick på deras lögn.

Turkiet finansierar IS -> IS ger säljer olja och skickar flyktingar till Turkiet -> EU ger pengar till Turkiet för att hålla igen gränsen -> Turkiet finansierar IS.. och så går det runt. Erdogan kan i princip kostnadsfritt casha in på olja från IS tack vare vårt helylle-gäng i Bryssel.

Jag va i början tveksam till Ryssens inblandning i konflikten, men här visar de på ärlighet och klarsynthet när dem är de enda som aktivt attackerar IS oljetillgångar. NATO & Co. står och låtsas som att det regnar. Som att de inte visste. De har väl för fan också satelliter i omloppsbana. Undrar hur mycket lobbyisterna i NATO tjänar på IS?

Shit, börjar låta lite som Huygens här känner jag ;)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[rara]
2016-01-07 20:08
#5

#4

Flyktingsströmen har inte ens minskat sen vi betalade 3 miljarder till Erdogan. Eftersom det är våra skattepengar, som Erdogan köper oljan av IS med, borde vi alla anmäla oss själva hos polisen för att vi stöder terrorister med våra skattepengar. Erdogan har lurat våra politdumskallar.  Det börjar att bli publik att EU bara har dumma lättlurade politiker.  Hur sjutton kan man göra affärer med terrorister som Erdogan! Han mördar kurdiska människor, stöder IS och skrattar åt våra politikers dumhet.

Zepp
2016-01-07 21:27
#6

Glöm inte att Turkiet är med i NATO.. som många här i landet vill gå i med i!

Antagligen vill de stöda Erdogan och IS med mer av våra skattepengar???

Med andra ord.. jag kan oxå om jag vill det hårddra diverse saker som sker i vår omgivning!🤪

Förmodligen tänker de sig att Turkiet skall okupera Gotland och vi slippa höja skatterna för att ha ett eget försvar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[Bermudas]
2016-01-08 07:31
#7

I Finland stoppade polisen mobben i förväg tack vare ett tips cirka tusen var på väg att samlas för att "fira" på liknande vis som i Köln. http://svenska.yle.fi/artikel/2016/01/07/polisen-trakasserifall-anmaldes-efter-nyarsfirande-i-helsingfors FOX news ett reportage om Köln och vad som händerna Europa. https://m.youtube.com/watch?v=Jr0p1OFf_EM #6 vad Turkiet gör är för jävligt. Och vi ska INTE in i Nato tycker jag!

[Bermudas]
2016-01-08 07:39
#8

#4 "Jag va i början tveksam till Ryssens inblandning i konflikten, men här visar de på ärlighet och klarsynthet när dem är de enda som aktivt attackerar IS oljetillgångar. NATO & Co. står och låtsas som att det regnar. Som att de inte visste. De har väl för fan också satelliter i omloppsbana. Undrar hur mycket lobbyisterna i NATO tjänar på IS?" Det finns en hund begraven här…. en hel jäkla hundkyrkogård!

[rara]
2016-01-08 09:10
#9

#7

Artikeln är inte helt uppdaterad 

"Enligt tyska tidningar misstänks männen för sexuella övergrepp på 15 kvinnor."

I Köln var det över 100 polisanmälningar, vad som kan betyda att det kan vara flera hundra, eftersom de bara erkänner "över" 100. I Hamburg har de i alla fall erkännt 150 polisanmälningar. Men det är som sagt bara vad de erkänner………

Vad jag har läst om vad vittnen rapporterade, skedde till och med övergrepp på barn.

Nu hr vi hundratusentals våldsberedda män utan kvinnor i Europa och de flesta kommer från Syrien. Vad ska vi göra med dom? 80-90 % av alla flyktingar från Syrien var unga män som deserterade för att dom antingen inte ville kämpa för Assad eller inte kämpa mot IS som de sympatiserar med och en del kanske inte ville kämpa alls. Nu har vi dom här och ger dom hem, mat, kläder, läkevård och pengar, medan vi själva skickar soldater, flygplan osv. för att kämpa mot IS.

Och vad gör de med pengarna (våra skattepengar)? Jo de super sig fulla och köper fyrverkeripjäser som de använder som vapen mot oss! Och förstås församlar de sig i tusentals för att ofreda oss, för fegisar som inte kämpar för deras land är bara starka i mängden mot minoriteter.

Det bästa vore att endast släppa in kvinnor och barn eller familjer. Ensamma unga män ska betraktas som desertörer och rekryteras här i Europa till en armee med marschorder Syrien för att kämpa mot IS. Vem som vägrar blir utvisad eller arresterad.

[Bermudas]
2016-01-08 09:35
#10

#9 Ja det verkar som man fortsätter att mörka. Man vill väl in i det sista sopa igen spåren efter sig….allt för att slippa erkänna att man skapat en katastrof för den egna befolkningen och landet, man låter Europa gå sönder inifrån. Det är för jävligt!!!

[Carpinus]
2016-01-08 09:36
#11

På Aftonbladets ledarsida lär ingen sanning komma fram i alla fall! Det är något ett konststycke att skriva en hel krönika utan att med ett ord nämna vad det var för klientel som stod bakom kvinnoförnedringen. Istället koncentrerar sig krönikören  på den tyska Polisens kvinnosyn.

[Bermudas]
2016-01-08 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 AB är inte kloka! Men dom är inte ensamma. Det finns nån som tror att överfallen var orkestrerade av "högerextrema". en svensk feminist gick omedelbart ut och twittrarde om vita mäns våld mot kvinnor. Förnekelsen är helt rubbad! De blir så när man är religiöst fanatisk istället för saklig och realistisk. I DN kallade man männen som överföll unga kvinnor i Kalmar för "pojkgäng". Man får vara glad att dom inte skrev "barngrupp"

Fillifjonkan60
2016-01-08 09:51
#13

#10 Du har så rätt! Det är så för jävligt så jag saknar ord!!! 😡


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
Fillifjonkan60
2016-01-08 09:56
#14

Hur länge ska "vi" egentligen fortsätta blunda och mörka vad som händer i Europa?!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[rara]
2016-01-08 12:18
#15

Ja, den här mörkläggningen är för jävlig.

I polisens första meddelande till media stod det att det var en "lugn och fredlig nyårsafton".

Sedan ändrade man det till kaoset som hände, men det skulle inte ha varit flyktingar, utan poliskända brottslingar.

Sedan ändrade man det igen till att man inte vet vilka gärningsmännen var, men man ska inte misstänka flyktingarna.

Nu visade det sig att man mycket väl hela tiden visste att det var flyktingar, tack vare att poliser gick till media med polisprotokollet. Det gjorde poliserna antagligen för att politikerna försökte att skylla på polisen och även polisens fackförening upprörde sig för att poliserna nu framstår som de största idioterna.

Våra politiker har utsatt folket och Europa för en stor fara och är ansvariga för det som hände. De är också ansvariga för allt som kommer att hända, för det här var säkert bara början och ingen vet hur stor katastrofen kommer att bli. De försöker att mörklägga (nu har vi det svart på vitt) vilken fara de har orsakat genom att kontrollera media och att ljuga för folket. Det är metoder som STASI och UDSSR  använde sig av. Man kan inte lita på dom det minsta längre. De har ingen koll och kontroll över läget längre och regerar inte FÖR Europa, utan syftar bara på att rädda deras egna rumpor och försvara deras misslyckande.

Nu skulle det egentligen vara polisens och militärens plikt att arrestera Merkel & Co och temporär ta över makten för att återställa demokratin tills demokratin är återställd.  Jag undra om Merkel & Co har funderat på vad som händer nu när folk vet att polisen inte kan skydda dom? Vad händer om folk bevapnar sig för att skydda sig själva, eller i värsta fall att de vill hämnas för det som hände? Då är det bättre att polis och militär tar över.

72mm
2016-01-08 13:29
#16

#15 "Våra politiker har utsatt folket och Europa för en stor fara och är ansvariga för det som hände. De är också ansvariga för allt som kommer att hända, för det här var säkert bara början och ingen vet hur stor katastrofen kommer att bli."

Våra politiker är just "våra" därför att det är vi som givit dem mandat att driva den politik som de gjort. Om man anser att Sverige har varit en demokrati det senaste halva århundradet så faller hela ansvaret på oss medborgare. 

Anser man inte att den politik som förts har stöd av folket måste man förklara varför och var demokratin har fallerat.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[rara]
2016-01-08 13:58
#17

#16

Mandatet och våra röster ger dom ingen fribiljett till att göra hur de vill.

Tysklands regering har svurit den här eden:

„Ich schwöre, dass ich meine Kraft dem Wohle des deutschen Volkes widmen, seinen Nutzen mehren, Schaden von ihm wenden, das Grundgesetz und die Gesetze des Bundes wahren und verteidigen, meine Pflichten gewissenhaft erfüllen und Gerechtigkeit gegen jedermann üben werde.“

Översättning:

Jag svär att använda min kraft för det tyska folkets välfärd, att skydda dom från skador, att upprätthålla och försvara grundlagarna, att utöva mina plikter med samvete och vara rättvis mot alla.

Finns det någonting i eden som de inte brutit mot?

[rara]
2016-01-08 14:08
#18

Mottot för oss som bor i Sverige, Tyskland och Österrike borde vara:

"Låt oss byta ut våra regeringar innan de byter ut oss".

Man kan bara avundas på Ungern som har Orban. Undrar om han ger oss asyl?

[Carpinus]
2016-01-08 15:05
#19

"Ett populärt försök att förklara upprinnelsen till de sexuella massövergreppen mot kvinnor på nyårsafton i tyska städer som Köln och Frankfurt, men också i Kalmar, Gävle och Helsingfors, har gått ut på att förövarna påståtts komma från kulturer med ”en strikt sexualmoral” och därför inte kunnat hantera mötet med kvinnor i det frigjorda väst.

Ingenting kunde vara mer fel.

En person som omfattar en strikt sexualmoral skulle inte antasta och våldföra sig på sina medmänniskor även om de skulle gå runt nakna på stadens gator.

Det är inte en strikt sexualmoral som får män att bete sig som grobianer mot främmande kvinnor.

Moral är det som hindrar oss från att bete oss på förkastliga sätt, även i de fall det inte är förbjudet.

Den som avhåller sig från att begå sexuella övergrepp enbart av fruktan för drakoniska bestraffningar är inte moralisk, den är bara rädd om sitt eget skinn.

Samhällen med så kallad hederskultur präglas inte av en strikt moral, de präglas av repressiva regelsystem som fått ersätta moralen, och inte sällan har en förödande inverkan på individens privatmoral."---

"I sin rädsla för att spä på främlingsfientliga stämningar (förövarna har beskrivits som av ”arabiskt och nordafrikanskt utseende”) görs dessa män till viljelösa objekt, utan förmåga att styra över sina egna handlingar.

Men precis som Alex i "A Clockwork Orange" är var och en av dessa män ett självständigt subjekt, ansvarig för sitt eget agerande.

De ska inte ursäktas eller försvaras. Deras beteende ska bedömas utifrån samma måttstockar som alla andras.

Och framförallt: problemet är inte för mycket moral, utan för lite."

Gillar Lars Anders Johanssons krönika i Jönköpingsposten. Den kan läsas i sin helhet här.

Emo
2016-01-08 15:22
#20

#19 Hoppas flera här, som behöver det, läser hela krönikan, för det finns en del, som borde förstå hur fel det är att ursäkta gärningsmän för att de inte fått lära sig hur man uppför sig.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[Bermudas]
2016-01-08 17:40
#21

Fel post. Fel tråd.

[helga21]
2016-01-08 19:01
#22

Polischefen i Köln får avgå och Merkel ifrågasätts nu från flera håll.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/tva-gripna-for-overgrepp-i-koln

[[eskils_]]
2016-01-08 19:23
#23

DN har nu publicerat delar av den interna polisrapporten, skriven av "ett högt uppsatt polisbefäl", men man utelämnade t ex dessa bitar:

"På den öppna platsen och i trappan befann sig några tusen personer, mestadels män med invandrarbakgrund, som urskillningslöst avfyrade resp. kastade in olika sorters fyrverkeripjäser och flaskor i människomassan."

"Tack vare ständigt närvarande poliser och uppmärksamma förbipasserande på järnvägsstationen kunde fullbordade våldtäkter förhindras."

"Polisens åtgärder bemöttes med en respektlöshet, som jag under 29 tjänsteår ännu inte har upplevt."

Zepp
2016-01-08 21:00
#24

Ja det där är vådan av att unga män får samlas i stora skaror och inta alkohol!

Vi ser liknade saker varje helg i princip!

Då tycker jag att man tagit tag i problemet bättre i några samhällen i USA.. ungdommar har där utegånsförbud.

Är de ute sent grips de av polis och sätts i arrest tills deras föräldrar hämtar dem.. hämtar inga föräldrar tar de sociala myndigheterna hand om dem.

Det är dags att införa utegångsförbud efter 19.00 för alla under 21 år.. de skall vara hemma och göra sina läxor!

http://www.svd.se/expert-unikt-att-kvinnor-angripits-sa-centralt/om/massovergreppet-i-koln

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Bermudas]
2016-01-08 21:26
#25

#24 "Det är dags att införa utegångsförbud efter 19.00 för alla under 21 år.. de skall vara hemma och göra sina läxor!" Vad synd att inte du var på plats i Köln och tog de unga männen i örat. -Seså nu grabbar hem och gör läxan! Ögona böj!

72mm
2016-01-08 22:33
#26

#24 "Är de ute sent grips de av polis och sätts i arrest tills deras föräldrar hämtar dem.. hämtar inga föräldrar tar de sociala myndigheterna hand om dem."

Hehe. Fint att du ger aningslösheten ett ansikte här på PiF. Det är nog större chans att de här personerna själva är föräldrar än att de skulle ha några som kan hämta dem.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[sanna70]
2016-01-09 08:50
#27

#24 Har du någonsin läst / upplevt att 1000 europeiska män ställt sig gått ihop och tafsat på tjejernas bröst, underliv samt dragit i deras kläder samtidigt? Att bortförklara hela händelsen med att det sker likvärdiga händelser här är en skymf mot alla dem tjejer som skräckslagna fick gå igenom "korridoren" av sjuka individer som fortfarande befinner sig på grottmänniskans nivå

Annons:
[rara]
2016-01-09 11:18
#28

#22

Att man nu har skickat polischefen i pension är regeringens "bondeoffer".  Det är som i ett schackspel när drottningen är i fara och man offrar en bonde för att rädda drottningen.  Vem drottningen i det här fallet är behöver inte nämnas…….

Polischefen hade ändå inte långt kvar till pensionen. Det var den bekvämaste lösningen att göra honom till syndabocken och ge honem en "golden handshake" och en bra pension i utbyte.

#23

2 fullbordade våldtäckter kunde polisen i Köln i alla fall inte förhindra.

Varje dag läser man i media att det både i Tyskland och i Österrike i alla möjliga städer fanns sexuella övergrepp på kvinnor, utförda av flyktingar. Jag känner mig inte säker längre och skulle aldrig våga att besöka föranstaltningar eller gå ut när det är mörkt, inte ens med min man. Vad ska han göra om det kommer tjugotals män?

[rara]
2016-01-09 11:21
#29

# 24

Och vad ska man göra med dom som är över 21 år? Gärningsmännen var mellan 15 och 35 år. Då är det bättre med slutna flyktingsläger. Ingen kommer ut!!!

[rara]
2016-01-09 11:30
#30

Jag undrar hur lång tid det kommer att ta tills flyktingarna kommer i massor för att råna affärer? Om hundratals flyktingar tar sig vad de vill ha kan ingen hindra dom.

Hur lätt det går visade ett exempel i Wien, som egentligen var harmlöst i jämförelse med vad som hände nu.  En affärskedja med över 200 affärer gick i konkurs (Zielpunkt), fast det inte var nödvändigt. Men ägaren tjänade bäst på att skicka affärerna i konkurs och sälja fastigheterna. Flera tusen människor blev arbetslösa och fick ingen lön för November. Personalen kände sig bestulen.

I en av affärerna hade okända hängt upp en skylt på dörren med texten "låt oss göra som ägaren och låt oss ta med vad vi kan. Sno utan att bli fasttagen". Inom några minuter hade folk tömt alkoholregalen och tog med ut vad de kunde bära.

[rara]
2016-01-09 11:52
#31

Här kan ni läsa hur oförskämda flyktingarna är:

https://www.unzensuriert.at/content/0018779-20-Asylwerber-traten-Hungerstreik-Sie-fordern-2000-Euro-netto-Taschengeld

20 aslyanter i hungerstrejk. De kräver 2000 euro (runt 20.000 kronor) fickpengar och riktiga pass.

https://www.unzensuriert.at/content/0019613-Unverschaemte-Asylwerber-erpressen-Buerger-Wir-wollen-die-Disco-und-junge-deutsche

Flyktingar hungerstrejkar för att de inte vill bo på landet, utan de ville bli förflyttade till Berlin eller München för att gå i discotek och träffa tyska kvinnor.

Dom bodde inte i tält eller flyktingsläger, utan i ett riktigt pensionat, med 22 rum och 19 duschar.  Det betecknade dom som "inhuman".

[rara]
2016-01-09 12:00
#32

2 flickor i Weil som ligger i Tyskland, 14 och 15 år gamla, blev våldtagna i flera timmar på nyårsafton av ett  gäng syriska flyktingar:

http://www.welt.de/vermischtes/article150735465/Maedchen-stundenlang-von-vier-Taetern-vergewaltigt.html

72mm
2016-01-09 12:30
#33

#28 "Jag känner mig inte säker längre och skulle aldrig våga att besöka föranstaltningar eller gå ut när det är mörkt, inte ens med min man. Vad ska han göra om det kommer tjugotals män?"

Det är den här känslan av hjälplöshet som verkar så splittrande och som är så otroligt farlig för ett samhälle. Samhället kan inget göra eftersom polisen kan inte vara överallt (social underlägsenhet). Du kan inget göra (fysisk underlägsenhet). Det finns ingen hjälp att få ens av din man (numerär underlägsenhet).

Så vad finns kvar att göra? Kapitulera och sitta hemma och titta på TV där de enda röster som hörs är de som förnekar att det ens finns ett problem och som säger att vi måste öppna våra hjärtan, visa solidaritet och tillsammans jobba för att göra Sverige till en humanitär stormakt? 

Och sedan så undrar de varför folk segregerar sig? 

En gång i tiden var Sverige en del av Europa, nu finner vi oss boende i Absurdistan i norra Eurabia.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[rara]
2016-01-09 13:53
#34

# 33

Ja, det finns absolut ingenting som man kan göra, utom att gå ut så lite som möjligt. Jag undrar vad som kommer att hända när sommaren kommer, när grottmänniskorna får reda på att det badar kvinnor, med bara bikini vid alla sjöar och bad?  Kan man gå och bada den här sommarn???

Jag undrar när de börjar att attackera oss i våra hem? Att polisen var helt hjälplös och maktlös motiverar dom säkert att hitta på allt möjligt.

Det läcker ut mer och mer om vad som hände.  Kaoset började ju redan vid 22 tiden och polisen i Köln fick erbjudande av andra polisstationer att skicka förstärkning. Men de tog inte emot erbjudandet. Sen var det så att gärningsmän häktades, men de släpptes ut igen för att de inte hade bilar att transportera fångarna med och heller ingen plats i fängelset. 2 som hamnade i fängelset släpptes ut igen för att man inte kunde bevisa att de begick brott. Männen hade dock filmat övergreppen med deras mobiltelefon.  Man kan ju föreställa sig hur många det var som filmade och som nu ställer in klippen i internätet och skriver "så här lätt är det i Tyskland".

Vad ska man göra för att skydda sig? Man hör att man vill skärpa vapenlagarna i Europa pga terrorattackerna. Joooo…… terroristerna köper deras Kalaschnikovs i affärerna………..  Min man och jag är pacifister som inte gillar vapen och vi avskyr våld.  Men nu börjar vi att fundera på att skaffa oss ett vapen i hemmet, helt enkelt för att skydda våra liv och vårt hem.

Annons:
[helga21]
2016-01-09 16:06
#35

Någon som hört talas om detta i någon media. 

"På liknande sätt var det i augusti förra året. Då arrangerades Europas största ungdomsfestival ”We are Sthlm” i Kungsträdgården. I publikhavet framför scenen, där stjärnor som Zara Larsson uppträdde, passade stora killgäng kväll efter kväll på att trycka sig mot unga flickor och stoppa in sina händer innanför tröjor och byxor."

"En av de poliser som deltog i insatsen, och fick lägga mycket tid på att stötta de drabbade tjejerna, säger att saken betraktades som känslig. Killarna som skickades iväg bedömdes nämligen till övervägande del vara ensamkommande nyanlända."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvinnors-ratt-att-festa-sakert-kan-inte-offras/

[rara]
2016-01-09 17:19
#36

De 2 gärningsmän som blev utsläppta pga brist på bevis hade lappar på sig där de översatte de viktigaste orden och meningarna som de behövde från arabiska till tyska.

Ett par exempel:  Jag vill knulla/jag dödar dig/jag vill kyssa dig

http://www.bild.de/regional/koeln/sex-uebergriffe-silvesternacht/festnahmen-am-hbf-und-am-dom-44066130.bild.html

Och dom springer omkring helt fria………………….

Zyperior
2016-01-09 18:09
#37

Och feministerna försöker relativisera det hela.
"Den gemensamma nämnaren vid övergreppen är kön, inte etnicitet"

http://www.dn.se/kultur-noje/hanna-fahl-den-gemensamma-namnaren-vid-overgreppen-ar-kon-inte-etnicitet/

För det första är det fel i dessa fall. Eftersom liknande övergreppstaktiker använts i flera länder av män från samma etnicitet, utan något hittills bevisat samröre med varandra, lär etniciteten knappast vara någon slump. Att det sker i denna tid, då vi har en folkvandring utan motsvarighet i modern historia från dessa länder, då främst av män, är knappast heller en slump. Att de kommer från länder som inte har något rykte av att vara speciellt jämställda och kvinnovänliga, är väl knappast heller någon slump. Förnekar man att etniciteten spelar roll är man antingen blind, ignorant eller bara dum i huvudet. Eller alla tre på samma gång.

Detsamma borde gälla folk som blir förvånade att sådant här händer.
Det är ju ingen nyhet att främst män kommit, däribland väldigt många ensamkommande.
De kommer från en kultur där kvinnor, om de öht syns ute bland folk, går täckta från topp till tå och där det ultimata priset efter du dör, är 72 oskulder.
De kommer med diverse propaganda inpräntat, från de flyktingsmugglarna de betalat stora summor till (som sedan skickat pengarna vidare till IS förmodligen), om att de kommer få allt de önskar i sitt nya land, inklusive hur mycket brudar som helst.
Va händer när de inte får detta och kommer till en kultur där det går i förhållandevis väldigt lättklädda kvinnor överallt?

Rätt mening borde vara "Den gemensamma nämnaren är kön och etnicitet".

För det andra, och kanske värsta problemet med denna relativisering, är att sådant tänk hos makthavare och opinionsbildare, gör det omöjligt att ta tag i problemet. Så länge man förnekar att etniciteten i sig är ett problem, så står vi där vid varenda folkfest och beskyller "män" för övergrepp, samtidigt som vi kliar oss i skallen och undrar varför det aldrig slutar. Istället för att slippa övergrepp genom att ta tag i det faktiska problemet.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

72mm
2016-01-09 18:57
#38

"Rätt mening borde vara "Den gemensamma nämnaren är kön och etnicitet"."

Exakt så.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zepp
2016-01-09 19:05
#39

Håller med.. detta är för det första en enskild händelse med stor omfattning speciellt i Köln.. förutom detta så förekommer det rätt ofta.. fast då skrivs det inte lika mycket om det.

Varje år här i Sverige händer detta, på platser där unga överförfriskade män samlas och där de utsätter främst unga kvinnor för kränkande behandling.

Främst sker detta på musikfestivaler.. så det är dessa jag vill förbjuda först o främst!

Men även på Stockholm water festival och Göteborgs kulturkalas.. förbjud bägge och straffa arrangörerna med fängelse!

Även ansvariga polischefer som tillåter spektaklet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
2016-01-09 19:17
#40

Tystnaden om övergreppen i Köln är farlig, ropar Stockholms morgontidningar i dag.

Dessbättre har dock inte tidningar, radio och tv i Sverige förtigit brotten. 

Vad vet vi egentligen om vad som hände i Köln, Tysklands äldsta storstad, på nyårsafton?

Bland annat att polisen har tagit emot runt 170 anmälningar om brott från området runt centralstationen. 117 av dem handlar om olika slags sexbrott: ofredanden, trakasserier och två våldtäkter.

Drygt 30 misstänkta gärningsmän har identifierats, varav 18 enligt tyska myndigheter är asylsökande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article22058771.ab

Såå.. vad vet vi om vad som hänt.. förutom sådant som står i Avpixlat?

Varför förtiger massmedia alla övergrepp som begås på olika festivaler?

Varfär kräver man inte årligen utvisning av kända festivalarrangörer/deltager/ansvariga polischefer?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[helga21]
2016-01-09 20:01
#41

# 40 Här i Blekinge hålls en av Nordens största Rockfestivaler Sweden Rock Festival som pågår i dagarna 4 och det kommer mängder med folk från hela Europa. Jag lovar dig att ingenting mörkas där. Men det är inte så många asylsökande  där bland hårrockarna.

Annons:
72mm
2016-01-09 20:18
#42

#40 "Dessbättre har dock inte tidningar, radio och tv i Sverige förtigit brotten."

Åja, efter nästan en vecka blev de så illa tvungna att publicera, mycket just tack vare siter som Avpixlat. Hade inte alternativ-media varit så stark så vete fan om de inte hade försökt att bara glida förbi hela händelsen.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[[eskils_]]
2016-01-09 23:55
#43

Aftonbladet har nu ett TV-klipp om händelserna. De säger att Köln-polisen har en stark misstanke om att männen hade kommit överens om att samlas där, men inte om att begå några brott. Och nu försöker den politiska högern utnyttja det för sina syften.

Reportern säger att kvinnorna utsattes för trakasserier, tafsanden och rån.

Men det var ju värre än så!! Det förekom ju två fullbordade våldtäkter plus fler våldtäktsförsök som polisen lyckades avstyra. Dessutom flaskor och raketer som kastades in bland människorna, varav en raket stoppades in under tröjan på en tjej och orsakade svåra brännskador (står i annan tråd här, minns ej vilken). Dessutom misshandel där liggande personer blev både slagna och sparkade. Dessutom total arrogans och hån mot polisen.

Så ynkligt av Aftonbladet att försöka tona ner det hemska som hände, och så typiskt för den dåliga tidningen.

Herveaux
2016-01-10 08:16
#44

Jag köper inte resonemanget att "män i grupp + alkohol = sexualbrott mot kvinnor".

Jag har varit på en rad konserter och festivaler inom genren hårdrock/metal.
Just på dessa tillställningar är publiken till största delen pojkar/killar/män och ett gäng pigga gubbar.
Hårdrockare är inte heller kända för att spotta i glaset, utan det dricks. Mycket.
Trots detta är min uppfattning att det är väldigt, väldigt sällsynt att det förekommer sexualbrott mot oss tjejer, trots att vi är i solklar minoritet.

Jag har även fått höra av både väktare och poliser att just metalkonserter / festivaler överlag är ganska lugna uppdrag jämfört med andra musikevenemang.

Men som #41 nämnde om Sweden Rock:
"Men det är inte så många asylsökande  där bland hårdrockarna."


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Hayabusa]
2016-01-10 08:39
#45

#44 Sant.

[Bermudas]
2016-01-10 10:06
#46

Lägger in den här artikeln så att ingen missar detta avslöjande om DN:s mörkande. Helt otroligt! http://nyheteridag.se/sa-morkade-dagens-nyheter-omfattande-sexovergrepp-i-centrala-stockholm/

72mm
2016-01-10 10:13
#47

#44 Så inte bara nationell och etnisk kultur påverkar, utan även subkulturer uppvisar skillnader i hur civilicerande de verkar på män.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
72mm
2016-01-10 10:42
#49

#46 Jävlar i min låda. Det här borde skaka om DN en hel del. Välbehövligt. 

Jag ska ta och swisha några tior till herr Frick på Nyheter idag (070-090 61 90), karln gör ju riktiga scoop!

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
2016-01-10 11:55
#50

#49 Precis! Swisha!!!! Dom som verkligen gräver har i stort sett inget stöd från oss skattebetalare. Vi betalt däremot skatt för att hålla mörkande media vid liv.

Herveaux
2016-01-10 11:58
#51

#47 Jag vette sjutton helt ärligt. 🤔
Min egen teori om fredliga, icke-tafsande-hårdrockare är väl att vi får röja av oss under konserten och är höga på endorfiner av förväntan innan spelning och någon form av "tillfredställelse" efteråt.

Klart det förekommer fylla och bråk på dessa event också, men just sexualbrotten tycker jag verkar vara få.

Hur det är på sportevenemang vet jag inte…mycket män, mindre fylla (?), få kvinnor men också mer ett "vi" och "dom"-tänk mellan supportrarna/besökarna.
Upplagt för bråk, men jag som tjej hade inte varit orolig för att bli antastad eller våldtagen i ett sånt sammanhang. Mer nerver för att vara i vägen om/när det hettar till mellan oliktänkande besökare däremot.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Hayabusa]
2016-01-10 12:49
#52

#51 Hockey brukar vara lugna gatan (eller ska vi säga: lugna puckar), men fotbollsmatcher kan spåra lite. Det beror lite på vilka lag som möts. Dock tror jag att det, i dessa fall, i huvudsak handlar om våld män sinsemellan. 

Jag har varit på många spelningar (hårdrock), men kan inte påstå att scener likt de i Köln är något som jag sett av. Jag upplever det som tämligen fredligt.

[Carpinus]
2016-01-10 15:54
#53

#43 Aftonbladet har lite otur, nu har de tyska sossarna börjat fatta misstankar om andra bakomliggande orsaker till att det här klientelet samlades på vissa platser. Är det kanske dags för Aftonbladets ledarsida att kräva att de svenska Socialdemokraterna säger upp samarbetet med sossarna i Danmark, Norge och Tyskland, som vägrar att gå i takt med sina svenska partikamrater?

"De sexuella massövergreppen mot kvinnor i Köln och Kalmar kan ha varit planerade. Det säger Tysklands justitieminister Heiko Maas till Bild am Sonntag. – Om så många träffas för att begå brott verkar det hela på något vis planerat, säger han till tidningen."---

"Redan nu har landets justitieminister Heiko Maas (S) en misstanke om hur det gick till: Det var planerat. – Om så många träffas för att begå brott verkar det hela på något vis planerat, säger han till Bild am Sonntag. Polisen undersöker, enligt Bild am Sonntag, om nordafrikanska män från hela Västeuropa gjort upp om att träffas i Köln och andra europeiska städer via sociala medier. Även i småländska Kalmar rapporterades massövergrepp på nyårsnatten."---

Expressen

[[eskils_]]
2016-01-10 19:39
#54

Ur artikel i DN idag:

_"Tysk polis uppgav på söndagskvällen att antalet brottsanmälningar från nyårsfirandet i Köln har stigit till 516, rapporterar AFP.
_

Han (=justitieministern) ställer sig frågan vilken koppling det kan finnas till likande händelser i Hamburg –  enligt TT har Hamburg-polisen hittills tagit emot 133 brottsanmälningar däribland sexuella övergrepp mot kvinnor under nyårsfirandet .

– Alla förbindelser måste undersökas noggrant, säger han.

Bild am Sonntag ifrågasätter uppgifterna om att det skulle ha varit flyktingar från arabländerna som låg bakom kravallerna i Köln.

Tidningen hänvisar till poliskällor som säger att det var övervägande nordafrikaner från Marocko och Tunisien som befann sig på brottsplatsen i Köln."

En riktig följetong, hoppas de snart kommer fram till några fakta och kloka beslut.

Så bra att de drabbade tjejerna/kvinnorna i Köln orkade och vågade polisanmäla! Några kvinnor i österrikiska Salzburg och Wien blev också antastade och bestulna av utländska män under nyårsfirandet, men lämnade inte in några polisanmälningar förrän händelserna i Köln kommit ut i media. (Länk i denna tråd, #36)

[helga21]
2016-01-12 20:49
#55

# 44 Just precis vad jag säger i # 41.

Annons:
[[eskils_]]
2016-01-24 00:12
#56

"Nyårsövergreppen i Tyskland är mer omfattande än vad som tidigare rapporterats, enligt en rapport från den federala polisen. Kvinnor i tolv tyska delstater ska ha utsatts för liknande händelser som i Köln och Hamburg, skriver Süddeutsche Zeitung.

I alla delstater är offren med några få undantag kvinnor. De misstänkta förövarna är män mellan cirka 17 och 30 år. Bland de misstänkta finns 12 tyskar. 60 misstänkta kommer från andra länder, bland annat från Algeriet, Irak, Afghanistan och Syrien. Hittills finns inga bevis om organiserad brottslighet.

Polisen betonar att utredningen fortsätter."

DN

[[eskils_]]
2016-02-24 19:01
#57

_"De flesta gärningsmännen bakom de sexuella övergreppen i Köln på nyårsnatten kommer kanske aldrig att gripas. Det beror delvis på att kvaliteten på övervakningskamerornas bilder är för dålig, säger den nytillträdde polischefen Jürgen Mathies till BBC.
_

– Övervakningsbilderna är inte tillräckligt bra för att med säkerhet kunna identifiera sexuella övergrepp. Vi kan se ett antal stölder, men det är allt. Vi förlitar oss på vittnesmål och offers förmåga att peka ut förövarna, säger Jürgen Mathies.

Sedan den dramatiska nyårsnatten har Köln-polisen tagit mot över 500 anmälningar och 40 procent uppges gälla sexualbrott. Man har kunnat identifiera 75 misstänkta, varav de flesta ska vara asylsökande eller personer som vistats illegalt i landet. 13 män har gripits för stöldmisstankar, men bara en för sexualbrott."

DN

[Carpinus]
2016-04-28 23:52
#58

"De sexuella övergreppen som inträffade under nyårsfirandet i Köln chockade en hel värld – och nu har en 19-årig man gripits som utpekas som huvudmisstänkt, rapporterar Omni.

Han förekommer på övervakningsfilmer från natten och misstänks ha försökt våldta en kvinna.

Det var på nyårsnatten som ett hundratal kvinnor blev angripna framför järnvägsstationen Cologne i Köln. Fram till mars månad hade polisen fått in 1527 anmälningar som rör stölder, hot och sexuella övergrepp, och dessutom en anmälan om våldtäkt. Totalt fanns fler än 500 offer.

Rapporterna pekade på att förövarna var flyktingar från Mellanöstern.

Det tog några dagar innan tyska medier började rapportera på allvar om vad som hänt, och internationella medier började uppmärksamma det först ytterligare några dagar senare."---

"I februari meddelades att endast tre av 58 gripna var flyktingar.

Men i början av april så meddelade tyska myndigheter att av 153 misstänkta, så var hela 149 utlänningar. Av dessa var 103 från Marocko eller Algeriet, 68 var asylsökare och 18 befann sig i landet illegalt.

Den 19-åring som nu gripits pekas ut som en huvudmisstänkt. Han greps i Schweiz efter att tysk polis utfärdat en internationell arresteringsorder."

Expressen

Upp till toppen
Annons: