Annons:
Etikettsexualpolitik
Läst 5004 ggr
Fillifjonkan60
2016-01-11 18:28

Taharrush

Idag har jag lärt mig ett nytt ord: Taharrush

Eftersom PK-media inte vågar skriva om detta, såg det först på en icke "rumsren" tidning och sen googlade jag vidare och hamnade hos Öhrlunds blogg som handlar om detta. 

Det finns förklarat på andra ställen men eftersom det inte är korrekt att hänvisa till dom så vet jag inte hur rätt detta är, men stämmer det som jag har läst att taharrush innebär arabisk våldtäktslek, då är vi verkligen illa ute och måste för tusan sluta blunda för det som sker!

http://www.ohrlund.se/blogg/?p=2665


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
TjockaBerta
2016-01-11 19:15
#1

Jag snubblade också över fenomenet idag. Fy f*n säger jag bara. Och de är redan här!

>>>Malum domesticum<<<

Mia-45
2016-01-11 19:28
#2

Ja jag läste med om detta alldeles nyss. 
Fruktansvärt!!! 😮

Nu MÅSTE Löfven och gänget vakna!!

Fillifjonkan60
2016-01-11 19:47
#3

Ja det är förbaskat skrämmande! Dags för regeringen och PK-folket att vakna upp nu.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Bermudas]
2016-01-11 20:22
#4

Lägger in ett klipp som jag lagt tidigare i annan tråd. Varning för obehaglig scen. Och här ett till : https://m.youtube.com/watch?v=cl1INEBBCgg

Mia-45
2016-01-11 20:23
#5

#4 Ja det var detta jag såg i dag. Jag mår illa….

[Bermudas]
2016-01-11 20:27
#6

#5 ja det är riktigt jäkla obehagligt! Jag passar på att länka till artikel i Nyheter Idag som tog upp det här också. Zadeira postade den i annan tråd. Här kommer den igen. http://nyheteridag.se/tyska-polisen-den-arabiska-valdtaktsleken-taharrush-har-kommit-till-europa/

Annons:
thenameless
2016-01-11 20:45
#7

Inte för att det framgick av filmen vad som pågick mer än att en kvinna skrek i en folksamling….. Döm inte innan ni vet fakta

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Mia-45
2016-01-11 20:46
#8

#7 Läser du texten om du går in på länken så fattar du kanske.

Fillifjonkan60
2016-01-11 21:05
#9

#4 Nu blundar faktiskt jag. Men eftersom jag läser och hör om vad som sker, så har jag rätt att blunda ibland. 😇Jag vågar helt enkelt inte titta. 🤢

Mår redan dåligt över allt skit som förekommer i världen.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


72mm
2016-01-11 22:11
#10

Finns sedan igår givetvis en tråd om fenomenet hos (annan) riktig media.  😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Fillifjonkan60
2016-01-11 22:30
#11

#10 👍


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Gahella
2016-01-11 23:19
#12

Detta uppstod tydligen under Mubaraks tid som president och blev ännu värre under den Egyptiska "våren", som var väldigt infiltrerad av mörka krafter som var där för att splittra och slå ner denna folkliga revolutionen. Och det uppmanades att människor skulle visa civilkurage att hjälpa dessa kvinnor.

Och det var samma krafter som slog deras konst i bitar på museum och sålde till till mindre nogräknade människor, och det var samma goda krafter som slog en ring runt museum för att hindra denna förödelse. Och nu exporterar samma mörka krafter detta till Europa av vad vi nu ser.

http://harassmap.org/en/wp-content/uploads/2013/03/Reconceptualizing-Sexual-Harassment-in-Egypt.pdf

sponny
2016-01-12 00:01
#13

Ja, det är väl härligt att vi får in lite riktig kultur i det här skitlandet till skillnad från, som Sahlin sa,  bara "midsommarafton och sådana ”töntiga” saker." Kul när det händer nåt. (ironi)

Nej, jag blir f*n spyfärdig. Och det har inte med nationalitet och hudfärg att göra, det har med beteende att göra. Och det är inte för att jag är en ond nazist och rasist, det är för att jag är en helt vanlig pappa till en 12-årig flicka. Och jag är riktigt orolig för hur det kommer att gå för henne och andra flickor i hennes ålder.

Annons:
[Bermudas]
2016-01-12 08:16
#14

#12 Den arabiska våren var nog tyvärr inte naturligt uppstådd. Det var starka krafter inblandade i dessa revolutioner. Och jag känner en som drog ner till Libyen för att slåss mot Khaddaffi men som sen ringde mig uppgiven och besviken över hur hans lag betedde sig i kriget. Så vi ska veta om att dessa krafter finns och som Hugyens lite är inne på har dom nog ett finger med i spelet även denna gång i det som sker nu. Man ska inte tro att alla är som dessa arabiska killar beter sig som skitstövlar. Men det fattar nog de flesta. Däremot måste vi vara beredda på att det finns många bland oss nu som är fullkomligt i avsaknad av respekt för kvinnor och vårt land. Hade jag haft en dotter skulle jag vara väldigt orolig. Och vi måste börja ta det här på allvar. Det är ett fruktansvärt svek av politiker och media att mörka som dom gjort hela tiden. Nu kovänder man i media verkar det som, men folk har inte glömt.

Gahella
2016-01-12 10:56
#15

#14 Som jag förstod det var det början på en folkresning men att att det slogs ner av dessa mörka krafter. Såg ett Tv-program häromdagen då det visade att denna kamp pågår ännu.

Ja detta är ren skär krigshandling på både kvinnor och dess befolkning. Och jag tror också på att det handlar om beteenden, men tyvärr är många av de goda tysta och låter det onda ske framför näsan på dem.

Tjeja
2016-01-12 21:06
#16

Intervju med reporter som  råkade ut för detta:

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

thea_thea
2016-01-12 21:24
#17

Handlar om det på kvällens Veckans Brott på SVT1

Huygens
2016-01-15 10:41
#18

Enligt metro betyder:

           taharrush = trakasseri
                gamea = grupp
taharrush gamea = grupptrakasseri
taharush el-ginsy = sextrakasseri

[Bermudas]
2016-01-15 11:13
#19

TAHARRUSH - den nya spännande leken! Snart även i din stad! Allvarligt, ser detta sker och har skett i mindre skala överallt i Sverige, det är bara att de större tidningarna och TV inte berättar om det. Däremot kommer det fram oftare i lokaltidningar. Eller som häromdagen då en arg pappa skrev om det på Facebook. Hans son kom hem och berättade hur hans tjejkompisar blivit utsatta på fritidsgården av killar från asylboende som var på besök. Detta skedde på Fårö.

thenameless
2016-01-15 21:26
#20

#16 En översättning av den avslutande arabiska reportaget hade ju varit bra. Min arabiska är klart undrmålig. Den verkar ju vara textad på arabiska så om någon kan översätta?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
papa-bear
2016-01-16 13:57
#21

reportern i #16 som utsattes är katie couric, nyhetsankare på cbs, om någon undrar.

om de flesta män går till sig själva, har vi gjort oss skyldiga till tafsande som tjejerna inte känner sig bekväma med. eller är pubertetens tonårstid helt bortglömd för de män som hävdar något annat?

RobinEH
2016-01-16 17:09
#22

Ännu ett bevis på att högerextrema källor är rent skräp.

"En svensk våldtäktslek sprids, den heter trakasserier". Vad sägs om att inte ha idioter som skriver artiklarna. Fast det är väl svårt hos dessa tidningar och blogginlägg dock. 😟

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

thenameless
2016-01-16 20:32
#23

#21 De informationen framgår tidigare i klippen

#21 Den äe ju inte svensk utan i detta all Egyptisk

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: