Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1747 ggr
Vanja
1/24/16, 2:32 PM

""Gatubarnen" slår ordningsvakter"

http://www.metro.se/stockholm/polis-gatubarnen-slar-ordningsvakter-och-tar-tjejer-mellan-benen/EVHpax!n5pnbqmLHT6sI/

Ja, vad kan man egentligen göra åt det här problemet? Vad finns det att göra? 
En fråga som jag funderar på är ju vart "barnen" tar vägen när de försvinner? 

"Enligt rapporter handlar det om runt 800 unga män, ofta kallade ”gatubarn”, från Marocko och andra länder i Nordafrika som utför brott i främst Stockholm och Göteborg. 

– De här killarna är ett enormt problem för oss. De snor grejer överallt och misshandlar ordningsvakter på centralen. Tar tjejer mellan benen och ger dem örfilar när de säger ifrån. Alla poliser vet om det här, säger polisen till   SVT. "

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Record
1/24/16, 2:49 PM
#1

Det finns ett bra skydd mot tafsande killar, en "Gäddsax" på rätt ställe, bra förankrad blir de även lätt att ta omhand dem. 😃

Vanja
1/24/16, 3:02 PM
#3

#2 Jo men man kan tycka att det inte ska behövas, jag ska inte behöva lära mig slåss för att kunna vistas utomhus. I Sverige.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Hayabusa]
1/24/16, 3:06 PM
#4

#3 Det är sant, Vanja. Det ska verkligen inte behövas men tyvärr är det något som kan vara praktiskt att kunna. Sorgligt nog.

[Carpinus]
1/24/16, 3:15 PM
#5

Det vi kan göra är att göra det till ett svenskt problem, precis som vi gjort med tiggarna, överåriga ensamkommande, flyktingar, åldringsrånare och tafsare.

Sverige har det övergripande ansvaret för att EU-bidrag till tiggarnas hemländer försnillas lokalt, för att hitkommande människor som är 27 inte behandlas som minderåriga enligt sin önskan, för att det är krig i mellanöstern, för att gamla är dumma nog att lita på sina medmänniskor, för att svenska kvinnor bär kläder som inte moralpolisen godkänt och att tioåriga tjejer inte skyler sig i badhuset.

Därför kommer de nordafrikanska ynglingarna att enligt svensk tradition erbjudas särskilda boenden, och i den mån någon av dem skall återbördas till det land han faktiskt hör hemma så skall det finnas svenska organisationer på plats för att trygga att han inte blir kränkt vid hemkomsten.   

Och om Sverige kommer in i FN:s säkerhetsråd så kommer alla länder att förstå att vi är SÅ mycket förståndiga än alla andra. Vi har ju sett det i EU, där 26 länder har fel och 2 rätt - hur skall det då inte vara i hela världen? Låt oss förvandla FN till ett enda stort jättedagis med svenska lekledare, och där Friggebo tar hand om allsången.

[Hayabusa]
1/24/16, 3:18 PM
#6

#5 Huvudet på spiken!

Annons:
[[eskils_]]
1/24/16, 5:32 PM
#7

#5 Bedrövligt!! 🤮 Ur GP-artikeln:

"– Men vi avvisar inte barn om det inte finns antingen en anhörig eller en institution som kan ta emot dem. Däremot ska vi vara behjälpliga med att stödja Marocko att se till att det kommer fler institutioner på plats." (säger vår inrikesminister)

Det var väl ett j---a daltande med Marocko! Ett stort land med 33 miljoner invånare ska väl ha kapacitet att ta hand om sina egna invånare och bygga upp sina egna institutioner - själv! Klart att de utnyttjar svenska regeringens dumsnällhet till max, precis som de försöker få turisterna att betala överpris på varorna på marknaden.

Jag vill som svensk skattebetalare inte bidra till att bygga institutioner i Marocko.

Tycker att vi EU-länder som drabbats av den marockanska exporten av kriminella gatuynglingar/gatumän ska sätta ner foten och frakta dit dem helt enkelt. Sätt av dem på flygplatsen. Punkt slut! Om de återvänder tar vi till handelsvapnet och slutar importera marockanska apelsiner. Eller så erkänner vi Västsahara.

[Carpinus]
2/2/16, 7:46 AM
#8

#5 " Marocko kommer att erbjudas ekonomiskt stöd för att ta emot marockanska gatubarn som vistats i Sverige utan asylskäl. Sverige kommer att bekosta barn- eller ungdomshem för att mottagandet ska bli bättre i hemlandet, rapporterar TV4Nyheterna.

– Vi vill ju inte när vi utvisar dem att de ska driva omkring vind för våg på Rabats gator, utan vi vill att det ska finnas ett ordnat mottagande, och då är vi beredda vara med och finansiera det mottagandet, säger inrikesminister Anders Ygeman (S) till TV4Nyheterna."---

TT

Record
2/2/16, 10:50 AM
#9

Det blev repris med hanteringen av personal och väktare i går natt i Ellös/Orust, de fick låsas in tillsammans i ett rum, medans barnen slog sönder boendet.

72mm
2/2/16, 11:37 PM
#10

#2 Jag är inte negativ till självförsvarskurser som sådana (var till och med hjälp-lärare/slagpåse för en i min ungdom) men jag tror inte på idén att lära ut självförsvar till kvinnor utan att ha män i lokalen. 

Jag tror det finns ett antal högst otrevliga sanningar som man annars inte kan adressera. Att kunna säga stopp i all ära, men det finns en högst reell fara att tjejer kan få för sig att inövade självförsvarstekniker kommer att rädda dem om det värsta skulle inträffa.    

#3 Självförsvar handlar inte om att lära sig slåss, utan att kunna freda sig själv. Killar som inte kan slåss, gör det som regel för att de vill eller känner sig tvungna till det. Män som verkligen kan behöver mycket sällan bli fysiska. Än mer sällan väljer de att bli det.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Fillifjonkan60
2/2/16, 11:55 PM
#11

#5 👍

Jag fattar inte heller detta förbaskade daltande med hela världens brottslingar. 

Deras länder får väl ta hand om dessa. Blir såå trött på daltet!!! 😡


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


gruvel
2/3/16, 9:16 AM
#12

#5 Mitt i prick! Korrekt får detta lov göras till ett internt svenskt problem, what else?

rudyC
2/3/16, 7:03 PM
#13

det är ju intressant och om man nu kopplar ihop lite så var lösningen lite åt det hållet som hände i stockholm svenska män gaddade ihop sig och gjorde rent hus så gått det gick men det var inte bra uppenbarligen

eller är det i dagsläget "sverige metoden" som ska hjälpa?
ne inte göra så … om du slutar får du en kaka?

Annons:
[Carpinus]
5/13/16, 1:28 PM
#14

"_Den svenska regeringen har nått en överenskommelse med Marocko om hur det stora antalet gatubarn i svenska storstäder ska hanteras."---

"– Frågan är inte löst än, det är den först när vi har fungerande utvisningssystem på plats. Men gårdagens överenskommelse är ett viktigt steg på vägen, säger Anders Ygeman till dn.se.
Justitiedepartementet har tidigare uppgett att omkring 800 ensamkommande barn från Marocko och andra nordafrikanska länder b_edöms befinna sig i Sveriges största städer. ---

Aftonbladet

[Carpinus]1
1/22/18, 7:58 AM
#15

En markant ökning av antalet utvisade till Marocko har skett det senaste året- visserligen från låg nivå, men ändå en förbättring. Sedan kan man ju befara att det "balanseras" av antalet inkommande därifrån…

"Genom fingeravtrycken har många personer med utvisningsbeslut kunnat identifieras, och därmed tas emot i Marocko. Tidigare har det varit problem med att fastställa marockaners identitet.

Antalet verkställigheter till Marocko ökade från 75 under 2016 till 135 förra året, enligt statistik från Kriminalvården."---

TT

Upp till toppen
Annons: