Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 3804 ggr
Vanja
1/25/16, 3:57 PM

Barn våldtogs på bad.

http://www.expressen.se/nyheter/barn-valdtogs-pa-bad--okar-bevakningen/

"En flicka har blivit våldtaget på Eriksdalsbadet.

Nu inför polisen ökad bevakning på det populära badet.

– Det finns ingen person gripen ännu, säger Elisabeth Anestad, biträdande chef för polisen City."

Det här gör mig så arg, och frustrerad. Är det så här vi ska ha det i Sverige framöver? Är det något vi ska lära oss att stå ut med för att det är synd om de ensamkommande barnen. Eller ska vi bara acceptera att detta händer eftersom vi inte kan sätta oss in i deras situation som flyktingar? 
Jag tänker iallafall inte acceptera detta, jag tänker kriga mot våldtäktsmän tills den dagen jag dör, och det sorgliga är att det gör mig till en rasist i dagens Sverige, alla kommer anta utifrån den här texten att jag är en "typical SD:are". De kommer anta att jag vill kasta ut alla, de kommer också att anta att jag hellre spottar på tiggare än skänker pengar. 

Vilket gör situationen ännu mer frustrerande. 

(Jag vet att detta redan tagits upp i en annan tråd här inne på Pif, men jag är så arg och frustrerad (Om detta inte har framkommit ännu) att jag behövde göra ett eget inlägg av detta.)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
RobinEH
1/25/16, 4:16 PM
#1

"De gärningsmän som är kända är samtliga unga pojkar. Enligt uppgift handlar det om ensamkommande flyktingbarn.

– VI vill inte peka ut en enskild grupp utan vi pratar om att det är pojkar utan vårdnadshavare, säger Elisabeth Anestad."

Fullkomligt älskar dessa typer av uttalanden. Man vill inte peka ut en enskild grupp, så man pekar ut en enskild grupp.

Gällande det som skett så ser jag givetvis mycket negativt på att sådant sker i vårat samhälle. Detta oavsett bakgrund hos gärningsmannen. Jag tror dock inte att någon ser genom fingrarna bara för att det rör sig om en flykting.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

_Fisken
1/25/16, 4:18 PM
#2

Ja, det är för jävligt. Håller med dig.  
Du skriver "rasist".  Egentligen handlar väl det inte om vilken ras "de" är av. Det handlar väl snarare om vilken uppväxt de haft och HAR.

72mm
1/25/16, 5:23 PM
#3

"Gällande det som skett så ser jag givetvis mycket negativt på att sådant sker i vårat samhälle."

Vad folk inte riktigt har greppat ännu, är att sådant här faktiskt inte sker "i vårat samhälle", det sker på svensk mark. I det multikulturella Sverige är det inte längre samma sak.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zyperior
1/25/16, 6:26 PM
#4

#3 Fucking bingo. Kunde inte sagt det bättre själv. Men glöm inte "all god mat" och "möten med folk från andra länder". Då är det värt att en och annan flicka våldtas och antastas.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Terra Australis
1/25/16, 6:31 PM
#5

Jag avskyr dessa PK-uttalande där de använder begreppet "rasist" som ett ständigt återkommande slagträ.
Vakna människor, innan det är försent.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Emo
1/25/16, 6:43 PM
#6

#5 Försent?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tjeja
1/25/16, 7:04 PM
#8

#5 och #6

Innan? Försent?

Försent är redan passé för länge sedan.. 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zyperior
1/25/16, 7:12 PM
#9

#8 Precis. Förr kunde man snacka om en uppförsbacke. Idag är det mer en vägg. Nu gäller det mest att se till att väggen inte trillar över oss.

Jag tycker som alla andra, att det är förfärligt att dessa våldtäkter/övergrepp på grund av mångkulturen äger rum. Jag hoppas dock att dem som drabbats eller kommer drabbas är döttrar till dem som röstat, eller de som själva röstat för att detta blivit möjligt. Då finns det iaf någon rättvisa i det som sker.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Terra Australis
1/25/16, 7:15 PM
#10

Man hoppas att den dagen kommer på PK-folket får smaka på sin egen medicin.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Zyperior
1/25/16, 7:31 PM
#11

Jag undrar om det är för hård ton i den här tråden? (En viss typ av användare saknas i en del trådar här just nu. Har de inga åsikter om sådant här kanske, eller så tycker dem det är bra kanske?)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

_Fisken
1/25/16, 7:31 PM
#12

Vad jag inte kan förstå är varför de inte sätts vid skolbänken och blir lärd hur de ska uppföra sig här. Det borde börja första veckan!

Zyperior
1/25/16, 7:36 PM
#13

#12 Å andra sidan, hur ska en skolbänk kunna ändra på ett 10-15 år långt liv präglat av fuckad kvinnosyn?

De som kommer hit med den inställningen våldtar/förgriper sig på kvinnor, hur mycket skattepengar vi än lägger ner på dem.
De andra som kommer hit, sköter sig från start.

Tycker inte vi ska sätta dem i skolbänken. Tycker vi ska sätta dem i sådana här miljöer för att testa dem och såklart ingripa så fort minsta tillstymmelse till övergrepp är på väg att ske. Då är det bara handklovar på och första bästa tåg tillbaks till Danmark.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Tjeja
1/25/16, 7:41 PM
#14

#9 usch det var väl att ta i lite väl ändå? att önska någons oskyldiga dotter att utsättas för något sådant över huvud taget känns magstarkt även om jag förstår vad du vill poängtera. Men där gick du ändå för långt tycker jag!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
1/25/16, 8:05 PM
#15

#13. Vad finns annars att ta till förutom information o utbildning till dessa ungdomar? Deras förvridna kvinnosyn måste förändras och det finns säkert bra metoder. Så vitt jag vet har det inte så mkt att göra på dagarna och skolbänken vore utmärkt sysselsättning. 
De är själva offer och våra döttrar blir deras offer. Någonstans måste detta mönster brytas och jag tycker INTE det är rätt väg att gå att låta våra döttrar bära burka och lära sig självförsvar bara för att minska på risken för överfall. Det rätta är att ändra killarna.

Tjeja
1/25/16, 8:13 PM
#16

#15 jag håller med dig Fisken.. hela vägen. Men vill tillägga en sak. Den utbildningen tycker jag deras hemländer får se till att förse dem med istället. Har dem sådant för sig när dem kommer ska inte vi behöva stå för allt lidande och alla kostnader för att lära dem vett och etikett! Det ska dem kunna när dem kommer hit redan!

Så jag vill att de som våldför sig sexuellt eller på annat vis på andra när dem kommer hit skall skickas raka vägen hem igen direkt! De har diskvalificerat sig för att få vara här varken som asylsökande eller som turist eller något annat heller i min personliga mening.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
1/25/16, 8:18 PM
#17

Absolut. Jag håller helt med. Allt detta kan dock ske parallellt.
Vad gäller bistånd. Tyvärr tror jag inte deras hemländer är i stånd till att bedriva undervisning som lär dem annat än vad deras religion säger.

Tjeja
1/25/16, 8:43 PM
#18

#17 Så bara för att deras hemländers styrande har helt andra värderingar än våra vad gäller vett och hyfs ska vi vara världens samvete och ta oss an uppgiften att utbilda deras "barn" när de kommer hit?

Var är individernas och ländernas eget ansvar alls? Vi är väl inget jävla dagis heller som skall uppfostra hela världen ouppfostrade snorungar?

Det får länderna ta hand om själva! Och de individer som kommer hit har skyldighet att ha respekt för våra lagar och regler. Det är knappast som att de på boendena aldrig fått höra att man inte får våldta och skada andra här innan de gett sig ut till badhusen.

Nej jag ser ingen ursäkt för att de ska få hålla på som det gör här. Är det våra egna barn födda här så är det vårt ansvar att uppfostra dem. Andras ungar får de andra själva ta hand om. Men istället är Sverige så självgott och korkat att det utnyttjas till max av andra länder med helt andra värderingar än våra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
1/25/16, 8:57 PM
#19

Ja, i en idealisk värld så funkar det så att vi (Sverige) kan göra stordåd, bland annat tala om för andra länder hur de ska omvärdera sina gamla rotade åsikter och utbilda deras barn på det sätt VI VILL.  Kommer inte att hända.

Som jag ser det: Nu sitter vi i den sits vi sitter i. Hur gör vi nu? Nästa vecka? Nästa månad?

Tjeja
1/25/16, 9:11 PM
#20

#19 Vi slänger ut gärningsmän genast med huvudet före direkt när dem blivit gripna för sådana här saker. När det händer kommer signalen snart sprida sig om vad som är ok här och inte.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
RobinEH
1/25/16, 9:13 PM
#21

#3

Jag förstår inte vad du menar, är den flicka som våldtagits inte del av vårat samhälle?

"Ett samhälle är ur strikt geografisk synvinkel en geografisk plats där människor valt att leva under samhälleliga former under en längre tid. Platsen bär synliga och permanenta spår av samhällsbildningen i form av hus och andra byggnader där människor lever och vistas."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Samh%C3%A4lle_%28geografi%29

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fillifjonkan60
1/25/16, 9:31 PM
#22

#20 Håller helt med dig!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


72mm
1/25/16, 9:49 PM
#23

#21 "Jag förstår inte vad du menar, är den flicka som våldtagits inte del av vårat samhälle?"

Nej, sådana här händelser är fullständigt främmande för de allra flesta svenskar. 

Eller menar du att jag måste lära mig att Sverige är ett land där man inte ens kan lita på att våra döttrar inte blir våldtagna mitt bland folk, på ett offentligt bad, av män som inte känner en gnutta av respekt för henne? Är detta det nya Sverige? 

Jag vägrar! Detta är inte mitt Sverige!

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Daisy-Moa-Elsa]
1/25/16, 10:22 PM
#24

För mig känns det som om nolltolerans för vem som helst oavsett som. Dock har man här möjligheten att saga nej tack det här inte okej och du har förverkat dina männskliga rättigheter i Sverige och jag hoppas så att Sverige gör så. Vilket vi tyvärr inte kan göra med svenska personer som våldtar barn.

Men ska jag se tillbaka på flathetens Sverige? Så är barnet som blivit våldtaget sekundärt och våldsförverkaren gullas med.

Zyperior
1/25/16, 10:29 PM
#25

#24 Det kan jag hålla med om, att våldtäktsmän gullas med och offren får stå i skamvrån.

Men om du är nyhitkommen asylsökande som dessutom utan bevis hävdar att du är minderårig så kan du komma undan med diverse brott för en bråkdel av straffet.

6 månader för att ha traumatiserat en kvinna för livet. 🤮

Sen är det säkerligen en förmildrande faktor generellt att va nyhitkommen "flykting". Då vet daltandet inga gränser.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Daisy-Moa-Elsa]
1/25/16, 10:38 PM
#26

# 25 brott är brott och måste börjas ses ur offrets upplevelse och inte utförarens.  Tyvärr så är Sverige grymt patetsiskt därom

Klart det är jobbigt att vara nyhitkommande, men varför våldför sig då inte kvinnor mer på män? För det är ingen ursäkt som manlig flykting, "jag mår dåligt så jag våldtar en kvinna eller barn, förlåt"…. det händer ju hela tiden i världen i alla krig. Så nej… våldtar du en kvinna eller ett barn i Sverige, utvisas om du är icke svensk annars ber jag dagligen mentalt som icke troende att rättsväsendet i Sverige ska skaffa sig lite "cojones"

Pysslan
1/25/16, 10:49 PM
#27

Vidrigt så det finns inte ord 😡

Skicka ut packet! De har förbrukat sin rätt att vara här, för all framtid!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Annons:
Emo
1/26/16, 4:50 AM
#28

Tyvärr är det sådant här som "behövs" för att  många blåögda (=naiva) måste få nog av för att de också ska bli realister och sluta med att kalla skötsamma människor, som vill leva i ett fredligt och lugnt land, för rasister.
Fler brottsoffer -> fler som vill ha en ändring.
Jag och många med mig önskar färre brottsoffer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

RobinEH
1/26/16, 9:12 AM
#29

#23 Jag förstår faktiskt inte vad du talar om, inte heller förstår jag din poäng. Jag ser inte heller hur du kan säga att "Nej, sådana här händelser är fullständigt främmande för de allra flesta svenskar" när tusentals våldtas i Sverige varje år varav över hälften sker på allmän plats.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

72mm
1/26/16, 11:16 AM
#30

#29 Då kan jag nog inte hjälpa dig tyvärr. Du vaknar väl förr eller senare.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

RobinEH
1/26/16, 11:34 AM
#31

#30 Vakna upp för vad? För sover gör jag bevisligen inte. Skall jag vakna upp till att tusentals inte våldtas, eller att du gör dina egna definitioner av ord som brukas av alla?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

kamera0710
1/26/16, 12:01 PM
#32

#7 "Nocka all PK-grisar till marken."

Borde någon angripa dem med ett järnrör eller liknande? Eller våldta dem?

kamera0710
1/26/16, 12:05 PM
#33

#9 "Jag hoppas dock att dem som drabbats eller kommer drabbas är döttrar till dem som röstat, eller de som själva röstat för att detta blivit möjligt. Då finns det iaf någon rättvisa i det som sker."

Vilken människokärlek som visas från somliga som säger sig vara så upprörda över sexuella övergrepp med mera…

Fillifjonkan60
1/26/16, 8:45 PM
#34

Fy helsicke, det börjar bli för myckket sån här skit nu!

Utvisa brottslingarna på direkten!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Annons:
Zyperior
1/26/16, 9:00 PM
#35

#33 Sorry, förstod inte att man måste vara gullig och puttenuttig här. Min upprördhet är primärt inte mot dem som utför övergreppen, utan mot dem som gjort detta möjligt genom att ha totalt blundat för det eller bortförklarat sig eller ljugit eller kallat folk rasister och samtidigt aktivt röstat på denna politiken trots att den varit så uppenbart fel. Det är samma politik som gjort att hon som jobbade på HVB-hemmet för ensamkommande blev mördad här om dagen.

FYI, SD har aldrig haft något att säga till om i dessa frågor. Det är de övriga partierna som har det. Men ändå är det SD som är "de onda".

Det har plötsligt blivit knäpptyst här med undantag för ett par desperata försök i att hålla sig kvar vid samma resonemang och taktik fortfarande. Jag hoppas att övriga som inte skriver lika mycket längre gör det för att de skäms för vad de aktivt bidragit till.

Gärningsmännen måste bestraffas såklart, men så många, som haft sanningen tryckt i fejset på sig konstant av oss "rasister", men ändå bara avfärdat den utan vidare kommer komma undan med det utan en skråma. Det är vad som är sjukt med situationen nu.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kamera0710
1/27/16, 6:14 AM
#36

#35 Du behöver inte vara gullig och puttenuttig för min del. Säg och skriv vad du tycker, det gör jag också.

Terra Australis
1/27/16, 4:14 PM
#37

🤦‍♂️

Man blir rent sjuk av alla bortförklaringar som de skyldiga kastar ur sig.
Detta är ett allvarligt problem som måste läsas; och det snarast.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Sollar
1/27/16, 7:33 PM
#38

#9 Undrar om du verkligen har den åsikten eller om det bara var något du slängde ur dig? Kan det vara rättvisa att nån blir våldtagen pga föräldrarnas politiska åsikter? Eller i andra sammanhang, t ex föräldrarnas religion? När du hör om ett våldtäktsoffer kollar du upp offret och hens föräldrars politiska åsikter innan du bestämmer dig för om det är synd om offret eller inte? Var hittar man den informationen, avpixlat? Är det den människosynen som passar i Sverige enligt dig?

Zyperior
1/27/16, 7:55 PM
#39

#38 Hehe den här diskussionen fortsätter alltså här. Kul att man fått öva sina argument redan.

Jag har aldrig påstått att det är rättvist att någon våldtas över huvud taget.
Men begreppet "rättvist" är ett relativt begrepp och kan därför tillämpas på vilken situation som helst. Alla situationer som man kan komma på, oavsett vilket ämne det handlar om, är mer eller mindre rättvisa än andra situationer.

Som exemplet jag tog upp i den andra tråden;

Fall A:

Pelle jobbar aktivt för att våldtäkter ska va ok. Flickor som inte klär sig "rätt" eller inte beter sig "rätt" förtjänar att våldtas. Att våldta en sådan tjej är i princip en skyldighet män i hennes närvaro har.
Pelle får rätt och igenom den synen på våldtäkt i samhället.
På grund av detta våldtas Pelles dotter.

Fall B:

Göran jobbar aktivt mot våldtäkter och gör allt för att Pelles syn på våldtäkt inte ska gå igenom. Han vill skärpa straffen för dem som våldtar istället och om befogat, kunna skicka dessa våldtäktsmän ur landet.
Men Pelles syn på våldtäkt får ändå genomslag.
På grund av detta våldtas Görans dotter.

I båda fallen är det lika orättvist mot bådas döttrar såklart, förutsatt att de inte är myndiga och förespråkar Pelles syn på våldtäkt. Men mot de båda föräldrarna är det mer rättvist om Pelle i detta fall indirekt drabbas än om Göran indirekt drabbas. Därav slutsatsen att Fall A är mer rättvist än Fall B.

Att tycka annorlunda är omöjligt för mig och som svar på din sista fråga, ja, jag hoppas det är omöjligt för andra också. Det vore tragiskt om de tycker att det inte spelar någon roll i det fallet vilken förälder som drabbas.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Sollar
1/27/16, 8:17 PM
#40

#39 Och i detta exemplet visas din människosyn, och kvinnosyn, tydligt då döttrarna tydligen bara är collateral dammage och utan eget värde.

Zyperior
1/27/16, 8:26 PM
#41

#40 Även här använder man halmgubbar ser jag. Nåväl, inte mitt problem att du har problem att hitta motargument.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Sollar
1/27/16, 8:46 PM
#42

#41 Jag ser ingen anledning för mig att jamsa med i det uttalandet så du får fortsätta tro så om du vill det.

Zyperior
1/27/16, 9:02 PM
#43

#41 Här du ska få en förklaring på vad en Halmgubbe är så kanske du kan undvika sådana fadäser i framtiden, uppmärksamma det understrukna;

"Halmdocka (halmfigur, halmgubbe), engelska straw man argument, är ett retoriskt grepp, som kan vara antingen en medveten taktik eller en form av argumentationsfel. En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt.

Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild. De förvrängda argumenten framstår på så sätt som absurda och blir lätta att bemöta. De verkliga argumenten låtsas debattören inte ha hört. Motståndaren tvingas då lägga sin energi på att förklara vad den egentligen menar, och hamnar därmed i ett defensivt läge. Halmdockor kan leda till att en debatts fokus fjärmar sig från kärnfrågan.
/../
Genom att insinuera att [ett] argument är mer radikalt än vad det egentligen är har [man] flyttat debattens fokus och undvikit kärnfrågan." - Wiki

En ganska klockren beskrivning av vad du gör i #40.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Sollar
1/27/16, 9:06 PM
#44

Ångrade mig lite grann, i min första kommentar till dig skrev jag om människosyn, och den linjen fortsatte jag på, ändrade alltså inte alls fokus. Du däremot svarade inte över huvud taget, så kanske du som inte hade några argument då.

Sollar
1/27/16, 9:13 PM
#45

Skrev #44 innan jag såg #43. #43 Känns som ett rätt löjligt inlägg, du har uppenbarligen helt tappat tråden här och vill inte svara mer så då blir detta tekniken du använder för att skifta fokus.

Vanja
1/27/16, 9:23 PM
#46

#40 Håller med dig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zyperior
1/27/16, 9:24 PM
#47

#45 Nja, du famlar kring en halmgubbe redan i #38 då du påstår att jag skulle tycka att det är rättvist att någon blir våldtagen, vilket jag i enlighet med förklaringen i #43, sedan måste ägna min argumentation att förklara att jag inte tycker.("Motståndaren tvingas då lägga sin energi på att förklara vad den egentligen menar)"

Eftersom jag aldrig påstått något sådant, finns det ingen anledning att bemöta ditt argument annorlunda än vad jag gjort hittills.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Vanja
1/27/16, 9:27 PM
#48

#47 Kan du då dra några andra exempel på vad som är rättvist som kan jämföras med att två personer blir våldtagna och att det är rättvist att den ena blir det men inte den andra? 

Jag kan det. 

En person får ett äpple, den andra får också det. Det är rättvist. 
En person får en tillrättavisning för en sak och den andra personen får en tillrättavisning för något annat av samma värde. Det är rättvist. 
Två personer skriver samma uppsatser, deras föräldrar röstar på olika partier. De får samma betyg. Det är rättvist. 

Hur kan en våldtäkt någonsin vara rättvis? Oavsett vad föräldrarna röstar på för parti? Där faller ditt argument. Du kanske vill ändra just användandet av ordet rättvist för det hör inte hemma i en diskussion om våldtäkter.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Zyperior
1/27/16, 9:46 PM
#49

#48 Det är kul när man förutspår argument innan dem kommer så man kan förbereda sig på dem.

Jag kan dra många exempel på saker som är till synes rättvisa, t.ex. det du nämner med äpplena.

Men jag kan också säga att det är mer rättvist att båda får äpplen om båda gillar äpplen, än om båda får äpplen och en gillar äpplen men den andra inte gör det.

Rättvisa är alltid relativt till omständigheterna. Rättvist är ett relativt ord och kan mycket väl appliceras på olika ämnen och situationer.

Nej, jag vill inte ändra ordet rättvis. För exemplet med Göran och Pelle här ovan går att definiera som mer eller mindre rättvisa, skulle jag ändra på ordet, skulle jag hålla med om att det Fall A och B va lika rättvisa/orättvisa, vilket jag omöjligt kan göra och jag tycker det är märkligt om någon annan tycka att det skulle va så.

Däremot tycker jag inte det är rättvist att någon våldtas. Vilket jag påstått flera gånger helt i onödan då jag heller aldrig sagt något om att det skulle vara det.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Sollar
1/27/16, 9:57 PM
#50

#47 Jag påstår ingenting i #38, jag ställer frågor. Så om du skulle komma på något mer att komma med än din halmgubbe-grej som du kämpar så med så kan du ju hojta till.

Vanja
1/27/16, 10:03 PM
#51

#49 Så varför var du tvungen att blanda in flickor som blir våldtagna då? 
Kunde du inte ha stannat vid att göran och pelle båda blir misshandlade och att det då är mer rättvist för den ena? 
För en våldtäkt kan aldrig, hur du än vill vrida på det, blir rättvis. Speciellt inte om det grundar sig på något som offrens föräldrar gjort/sagt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zyperior
1/27/16, 10:06 PM
#52

#50 Tss. Med dem frågorna så insinuerar du att jag skulle tycka så. Billig ursäkt att försöka slingra sig ur detta.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Sollar
1/27/16, 10:20 PM
#53

#52 Nej, då har du missuppfattat. Det får du själv stå för.

Zyperior
1/27/16, 10:25 PM
#54

#51 För att det va en flicka som blev våldtagen i #0. Det är flickor hela tiden som blir våldtagna. Och jag tycker som alla här, att det är vidrigt oavsett vem det drabbar. I en perfekt värld, enligt mig, ska aldrig någon drabbas av våldtäkt.

Men folk har drabbats, och kommer att drabbas och eftersom det är faktum så är det mer rättvist om det drabbar dem som röstar för en politik som möjliggör dessa kulturellt påverkade våldtäkter än om det drabbar dem som motsäger sig denna politik.

Jag har aldrig sagt att en våldtäkt kan bli rättvis, åter igen.
Men det ena fallet är mer rättvist än det andra. Precis som med äpplena.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
1/27/16, 10:30 PM
#55

#53 Ok, då ber jag om ursäkt för missförståndet men i så fall är mitt svar på #38

"Undrar om du verkligen har den åsikten eller om det bara var något du slängde ur dig?"
Ja jag har den åsikten.

"Kan det vara rättvisa att nån blir våldtagen pga föräldrarnas politiska åsikter?" Nej.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Sollar
1/27/16, 10:42 PM
#56

#55 Tack.

72mm
1/28/16, 11:26 AM
#57

#40 "…då döttrarna tydligen bara är collateral dammage och utan eget värde."

I det vänsterfeministiska multikulturella Sverige är alla döttrar collateral dammage.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Sollar
1/28/16, 12:17 PM
#58

#57 Vad är din poäng? Att det är ok låta vissa döttrar bli det?

Vanja
1/28/16, 12:38 PM
#59

#57 Fast det inte finns inte en käft som tänker så, förutom zyperior. 
Inte en käft, det är ingen som röstar vänsterfeministiskt och inte bryr sig om ens dotter bli våldtagen, De anser helt enkelt inte att allt är invandringens fel.(sen om konsekvensen blir att någon blir våldtagen är en annan sak eftersom de aldrig har de intentionerna. Det är aldrig vad de vill ska ske, inte heller hade de sett att det på något sätt var rättvist) 
Jag kan lova, att de inte tänker en enda gång , att de är medvetna om att människor kommer att bli våldtagna men att de inte bryr sig så mycket. 
De tror helt enkelt inte att det kommer att ske, vad anledningen är till det är en annan diskussion. 

Men de tänker aldrig , aldrig , aldrig. Att det är rättvist på något sätt någonsin att någon blir våldtagen. 
De tycker inte att alla döttrar är collateral damage. 
Den enda som tycker det mig veterligen är Zyperior, så kanske ska man inte vrida den här diskussionen helt åt helvete. 

Det skrivs mycket av vänstermänniskor här inne, och vet du, inte en enda gång har de påtalat att det är rättvist att någon blir våldtagen. Inte en enda. 
Så den enda som tycker sådant är okej, är zyperior. Så vill du diskutera vilka som anser att det är collateral damage med dessa våldtäkter så får du diskutera det med den enda personen som har påstått att det är så.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zyperior
1/28/16, 5:36 PM
#60

Jag har sagt både i denna tråden och den som blev stängd, flera gånger att våldtäkt inte är rättvist. Jag kan säga det igen. Våldtäkt är inte rättvist. Det är bara scrolla upp för den som vill läsa detta uttalande mer.

I de fall där våldtäkt sker på grund av massinvandringen och mångkulturen, så är det rättvisare om den drabbar de som förespråkar dessa saker. Det betyder fortfarande inte att rättvisa är skipad eller att det finns något rättvist med våldtäkten som ägt rum.

Om någons dotter blir våldtagen så blir jag förbannad oavsett vem det drabbar. Men om denna dotter tillhör en person som förgäves kämpat mot massinvandringen och mångkulturen så blir jag extra förbannad. Det finns liksom en till faktor att ta hänsyn till i hur förbannad jag ska bli.
Denna extra förbannelse är synonym till att det är olika rättvist/orättvist vem våldtäkten drabbar.

Sen om du och diverse andra här inte blir extra förbannade för att det drabbar någon som varit vaken för problemet och försökt motverka det, så får de stå för er.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Vanja
1/28/16, 9:00 PM
#61

#60 Fast varför måste du dra in våldtäkt i det hela då? 
Du skriver "I de fall där våldtäkt sker på grund av massinvandringen och mångkulturen, så är det rättvisare om den drabbar de som förespråkar dessa saker." 
Men de skedde ju inte någon som förespråkade något, våldtäkten skedde ju mot deras döttrar. Det är bara sjukt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zyperior
1/28/16, 9:10 PM
#62

Ja, och som jag skriver i exemplet i #39
"I båda fallen är det lika orättvist mot bådas döttrar såklart"

Mot deras döttrar gör jag ingen skillnad på det. Men mot deras föräldrar gör jag skillnad beroende på hur de står politiskt i de fall där våldtäkten är en konsekvens av  mångkultur och massinvandring. De har förespråkat en politik och då är det mer rättvist om de får stå för konsekvenserna av den.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Vanja
1/28/16, 9:19 PM
#63

#62 Ja då blir ju båda tjejerna collateral damage. 
De blir så jäkla fel att du ens tar det som exempel, oavsett vad trådstarten avsedde.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Zyperior
1/28/16, 9:45 PM
#64

#63 De blir bara collateral damage om jag önskade att de våldtogs för att deras föräldrar skulle straffas på något sätt. Jag önskar inte att någon våldtas någonsin.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: