Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 2302 ggr
Froakie
2016-01-29 05:43

taHarrush - är du rädd?

Jag är rätt säker på att ni inte har gått miste om att ta del av vad som hände i Köln under nyårsnatten samt det som hände i Kungsträdgården förra sommaren (vilket DN visste om men mörkade, och nu skyller på polisen). Det kallas för taHarrush och är en våldtäkts"lek" ifrån arabvärlden som går ut på att män i grupp, större eller mindre antastar en kvinna, våldtar henne eller rånar henne. Det användes som ett vapen mot kvinnor under den arabiska våren i Egypten och har nu kommit hit till Sverige.

Jag som kvinna är bokstavligen livrädd för vad den här sommaren ska bli, den här sommaren kommer att bli känd som våldtäktsommaren.

Så min fråga till er andra kvinnor, hur känner ni er?

Edit : Ordet betyder alltså inte alls våltdäktslek, det betyder trakasserier. / Vanja

"time will never be golden when it rains so hard..."

Annons:
Froakie
2016-01-29 05:48
#1

En film på fenomenet, varning för känsliga.

https://www.youtube.com/watch?v=lwCxU91-jiQ

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 06:03
#2

Det är inte en lek, sluta att sprida hatisk propaganda. Gamea betyder grupp och inte game som på engelskan och taharrush betyder trakasserier. Grupptrakasserier låter ju inte direkt lika illa, kan det månne vara att vissa grupper kanske vill framställa andra grupper som "onda"?

Fenomenet med trakasserier i grupp är inget ovanligt, efter andra världskriget våldtog amerikanska soldater tyska kvinnor i Tyskland under flera år efter att kriget var över. De gick ut i grupp på natten och slet kvinnor ur sina sängar, så sluta att tro att problemet inte finns bland "våra pojkar" också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Froakie
2016-01-29 06:33
#3

#2 Nej, man kan ju alltid försköna föreetelsér, precis som att man kan kalla våldtäkt för överraskningssex eller stenkastning mot polis och bilbränder för pojkstreck. Eller hur?

Du har självklart rätt, det här är egentligen en västerländsk sed. Från början så var det Bengt, Perra och Anders som gick ut med "pöjkarna" efter en krogsrunda och taharrushade kvinnor. Det är därför Sverige aldrig har varit så tryggt som nu. Och det som hände i Kungsträdgården, Köln och det som händer i Mellanöstern är ju såklart bara nazister som sminkar sig och klär ut sig till flyktingar för att framställa andra grupper som onda. Ack, att jag glömde det.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-29 06:37
#4

Vilken överraskning att VildaVittra kunde arabiska, det är inte sådär jättevanligt att svenskar kan arabiska. 😉

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 06:38
#5

#3 Det är inte att försköna saker, utan det handlar om att titta på företeelser utan hatiskt färgade glasögon. Det är först när man är konstruktiv som det faktiskt går att hitta lösningar. Att sprida lögner är aldrig konstruktivt, det ökar bara osämjan. 

Har du funderat i banorna på varför det är oroligt i Mellanöstern och om väst haft något finger (eller en hel hand, ja eller hela kroppen) med i det spelet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2016-01-29 06:40
#6

#4 För det första vet jag hur en ordbok fungerar, för det andra har jag aldrig påstått att jag inte levt i ett muslimskt land. Men tack för att du nu avslöjade vem du är.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Froakie
2016-01-29 06:45
#7

#5 Ja, för det är ju samma sak som att hata som att vara emot en gammal och extremt unken kvinnosyn. Vilka lögner pratar du om? Ska man inte få prata om saker och ting bara för att det ökar osämjan. Precis så tänkte DN när de valde att låta bli att skriva om det som hände i Kungsträdgården, för att det skulle gynna SD. Samma som vår rikspolischef Dan Eliasson sade.

Vad har amerikansk utrikespolitik med det här att göra?

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-29 06:48
#8

#6 Du har helt rätt, från och med nu ska jag aldrig se stenkastning mot polis och räddningstjänst som något annat än pojkstreck. För i min ordbok så är pojkstreck ett bus som pojkar gör, och att se det som något annat är ju att vara hatisk.

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 06:52
#9

#8 Kommer du inte ihåg vad du själv skriver? Och vart har jag kallat det för pojkstreck? 

#7 Vart skrev jag USA? Nu undrar jag verkligen hur du läser egentligen.

Varför inte lägga lite av din negativa energi på något konstruktivt, som att faktiskt svara på frågorna?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Daniela1983]
2016-01-29 06:53
#10

Ja jag är rädd för överfall och gruppvåldtäkt numer. Med tanke på allt andra kvinnor och barn råkar ut för just nu.

Froakie
2016-01-29 06:54
#11

#9 Du förskönar hemska företeelsér, leker lite med ord och så får du något som inte alls låter lika hemskt som det faktiskt är.

Mellanösterns oroliga situation beror till största delen på USA (och Israel), det kan du väl ändå inte förneka?

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-29 06:56
#12

#10 Jag förstår verkligen det, jag trodde aldrig att vi skulle på 2010-talet behöva vara rädd för att gå ut. Att man måste dölja armar och ben bara för att vissa inte kan hålla sig är sjukt.

Det är sjukt att man bara känner sig säker på dagen, jag trodde aldrig att det skulle se ut så i Sverige år 2016.

"time will never be golden when it rains so hard..."

kamera0710
2016-01-29 07:01
#13

Har några araber här i Norden hittills gått fram som Breivik, lasermannen Ausonius eller Peter Mangs?

Vad gäller DN och Köln: Ljuger tidningens företrädare när de säger att det var väldigt oklart om vad som egentligen hänt och att de därför avstod?

Annons:
Froakie
2016-01-29 07:04
#14

#13 Hanne Kjeller var journalisten som en tipsare kontaktade, när tipsaren sade att det var ensamkommande flyktingar så lade Hanne på luren. Det finns telefonsamtal som är inspelade på Youtube. När Nyheter Idag lade ut telefonsamtalen och postade e-mailen mellan tipsaren och Kjeller så blev DN skitnödiga och klämde ut sig att polisen hade mörkat.

Kan tillägga att Hanne Kjeller hade innan skrivit en lite smått kritisk artikel om tiggeriet enligt Wolodarski varpå hon fick uppläxning av Wolodarski vilket kan förklara Kjellers försiktighet.

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 07:07
#15

#11 Nej, att kalla saker för deras rätta namn är att tala sanning.

"Mellanösterns oroliga situation beror till största delen på USA (och Israel), det kan du väl ändå inte förneka?2

Inte bara, fundera ett tag till.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Froakie
2016-01-29 07:14
#16

#15 Är det här trakasserier enligt dig? Att använda ordet trakasserier om det här är att håna offren, det känns som att du spottar kvinnorna i Köln och tonårstjejerna, vissa så unga som 13 år när du nonchalerar det här och upprepar att "våra pojkar också gör såhär", jag har aldrig hört talas om 300-tals svenska män, nej, inte ens asiatiska eller latinamerikanska män göra såhär. Det finns våldtäksmän bland alla folk men du kan ändå inte påstå att taHarrush är ett västerländskt fenomen.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Huygens
2016-01-29 07:45
#17

Tråden inleds med ett felaktigt påstående. Om frågan baseras på ett felaktigt antagande, är det stor risk att allt fortsatt blir fel.

Vi har haft tråden om källkritik. Och vi har tråden om taharrush.

Vi vet följande, enligt metro betyder:

           taharrush = trakasseri
                gamea = grupp
taharrush gamea = grupptrakasseri
taharush el-ginsy = sextrakasseri

1. Taharrush betyder alltså 'trakasseri'. Inget annat.
2. Ett antal videoklipp med desinformation sprids om taharrush.
3. Ett stort antal tidningar rapporterar om sextrakasserier samma månad.

4. Ett antal av dessa trakasserier påstås hända på badhus, samma månad.
5. Västerländsk säkerhetstjänst är kända för att utföra olika operationer.
6. Inget av dessa påstådda beteenden har gjort tidigare av invandrare.

7. Mycket media är under kontroll av samma krafter som styr länderna.

.

Med tanke på att västerländska (europeiska, nordamerikanska) säkerhetstjänster under många årtionden utfört falskflaggor, tycker jag det är naivt att bara svälja medias och vissa invandrarnegativa sajters budskap.

Hela massinvandringen kan istället vara koordinerad av politiska krafter långt över våra huvuden.

.

Jag vill särskilt hänvisa till den bredare infallsvinkeln i tråden Kölnkalabaliken var planerad.

Jag tycker att det är oerhört naivt att bara acceptera det enkla budskapet som spelar på rädslor och känslor, utan att titta på myndigheternas och speciellt säkerhetstjänsternas tidigare ageranden.

.

Historien har massvis med exempel.

Vi har Operation Northwoods 1962, USS Liberty 1967, Bloody Sunday 1972, Bolognabomberna 1980, Palememordet 1986, vi har 911, Madridbomberna 2004, Londonbomberna 2005, Germanwingskraschen 2015 osv.

[Hayabusa]
2016-01-29 08:17
#18

Med andra ord - det kommer att bli en helt vanlig sommar…

VildaVittra
2016-01-29 08:20
#19

#16 Ja, det är trakasserier. Om du inte håller med om det ordets innebörd, så får du ta upp en eventuell omdefinition med svenska akademin. 

Nej, jag har inte nonchalerat, för mig har alla människor samma värde. Däremot visade jag på att dessa problem inte är bundet till en specifik kultur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hayabusa]
2016-01-29 08:25
#20

Åjo, nog är den bunden till en specifik kultur - en vit man född i Sverige. Den huvudsakliga sysslan för denna grupp är att supa, slåss och våldta.

Annons:
RobinEH
2016-01-29 10:30
#21

@Froakie Du är den som leker med ord, inte VildaVittra. Du har påstått att Taharrush är en lek, när det i själva verket är ett arabiskt begrepp som betyder trakasserier. Du lade till och med ut "spelregler" "…som går ut på att män i grupp, större eller mindre antastar en kvinna, våldtar henne eller rånar henne…". Vildavittra har aldrig förskönat något, hon har enbart påpekat dina felaktigheter/lögner.

#16 "Är det här trakasserier enligt dig? Att använda ordet trakasserier om det här är att håna offren, det känns som att du spottar kvinnorna i Köln och tonårstjejerna…"

Men det är inte att håna offren genom att kalla det för en lek?

"Det finns våldtäksmän bland alla folk men du kan ändå inte påstå att taHarrush är ett västerländskt fenomen."

Det är inget strikt västerländskt fenomen. Det är ett begrepp som på arabiska betyder trakasserier, du har fått detta förklarat flera gånger nu.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

thea_thea
2016-01-29 10:32
#22

Nej, inte alls. Det finns saker man borde oroa sig mer över.

Wony
2016-01-29 10:54
#23

Nej, jag är inte ett dugg rädd.

Surpan
2016-01-29 11:02
#24

Nej jag är inte räd för det här alls.

/Surpan

Fillifjonkan60
2016-01-29 11:40
#25

Jag börjar bli rädd, inte bara för egen del utan för barn och barnbarn.

Jag ska beställa en super Gaia som ni kan läsa om här.

http://supergaia.se/forsvarsspray/


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Fillifjonkan60
2016-01-29 11:47
#26

Ett litet tillägg;  dessa försvarssprayer var slut på en hel del ställen.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[helga21]
2016-01-29 11:55
#27

# 13 Nej inte i Norden men väl i Paris om du kommer ihåg det? Hur det hade gått om självmordsbombaren hade lyckats sina försök i Stockholm vet vi inte.

Annons:
kamera0710
2016-01-29 12:28
#28

Enda gång jag blivit lite rädd för mina artfränder de senaste åren var när jag gick hem från en nöjeskväll klockan ett på natten.  Mötte två "ursvenskar", varav den ena helt oprovocerat knuffade till mig. 

Kan i sammanhanget nämna att jag bor i invandrartäta Södertälje.

Zadeira
2016-01-29 14:46
#29

Jag är inte mer rädd nu än jag var för 10 år sedan. Men jag har alltid varit lite rädd för grupper av män (eller kvinnor för den delen). Men så lider jag av en släng social fobi samt fobi för större grupper av människor i allmänhet.

Scorpio97
2016-01-29 14:52
#30

Nej. Jag har aldrig varit rädd för att vara ute själv sent på kvällen eller liknande, även om jag är mer försiktig i sånna situationer. Men jag har egentligen aldrig varit rädd att något ska hända och det är jag inte nu heller. 

Då är jag mer orolig för att träffa på alkohol-/drogpåverkade personer (speciellt i grupp) om jag är själv. Då kan jag känna mig otrygg, men det beror väl helt enkelt på att jag har dåliga erfarenheter av fulla människor.


//Jessie

Tjeja
2016-01-29 15:44
#31

Jag är inte speciellt orolig för egen personlig del för att drabbas på platser som händelserna på nyår och we are stockholm av den enkla anledningen att jag spontant ändå undviker platser och situationer där det samlas mycket folk på det viset. Men har jag ett ärende i jobbet i vissa bostadsområden vissa tider har jag tyvärr svårt att slappna av och känner mig väldigt otrygg och obehaglig till mods. Kanske i första hand inte för att råka ut för taHarrush utan snarare för andra överfall och övergrepp som är nog så illa.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Froakie
2016-01-29 17:26
#32

Fenomenet taHarrush finns, även om ni vill få det att låta mindre hemskt än vad det är så finns det. Fråga kvinnorna i Köln eller tonårstjejerna i Kungsträdgården.

Nu orkar jag inte svara alla men om det här fenomenet nu finns på alla ställen i jorden, och även bland svenska män, hur kommer det sig att av alla kända fall så är det Mellanöstern som det uteslutande har skett i eller av folk ifrån Mellanöstern. Jag säger inte att människor ifrån Mellanöstern är dåliga, jag säger att fenomenet till största del utövas av kulturer i Mellanöstern.

Var är alla Bengt, Anders och Perra som går ut på fyllan och samlar ihop en mobb av hundratals män som tillsammans tafsar på en kvinna?

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 17:30
#33

#32 "hur kommer det sig att av alla kända fall så är det Mellanöstern som det uteslutande har skett i eller av folk ifrån Mellanöstern. "

Dags att läsa på lite? Bara för att du inte vet om en sak, betyder inte att vi andra inte håller oss uppdaterade och pålästa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Froakie
2016-01-29 17:46
#34

#33 Kan du inte dela med dig av taHarrush som har utförts av svennebananer eller västerlänningar? Du vet, jag är ju inte påläst så då kanske du kan ge mig något att läsa på!

"time will never be golden when it rains so hard..."

Annons:
RobinEH
2016-01-29 17:49
#35

#34 Men har du läst något alls av vad andra har skrivit i tråden? Gång på gång får du förklarat för dig att taharush är ett arabiskt ord som betyder trakasserier. Folk trakasseras dagligen, däribland av "svenskar".

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Froakie
2016-01-29 17:50
#36

Kom igen! Nu vill jag höra om alla Bengt, Anders, Leif och Perra som samlar ihop hundratals män och taHarrushar en kvinna! 😃

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-29 17:54
#37

#35

taHarrush åsyftar ett större antal män som tillsammans trakasserar, våldtar eller misshandlar en kvinna. Vi pratar om hundratals. Om nu detta fenomen med just hundratals män som tillsammans tafsar/trakasserar/våldtar en kvinna.

Trakasserier och våldtäkter sker hos alla folk i alla länder, det är det ingen som förnekar. Men när vi kommer upp till hundratals så vill jag fortfarande veta var alla västerländska män är som håller på med det, om det vore så vanligt med detta fenomen i alla länder, män som taHarrushar en kvinna så borde väl det finnas ord på varenda språk för just det?

Läs nu, hundratals, inte tiotals eller fem stycken.

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 17:58
#38

#36 Läs tråden, det finns redan exempel på det, som till och med var värre än det som hände i Sthlm och i Köln.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Froakie
2016-01-29 18:05
#39

#38 Menar du det som de soldaterna gjorde?

Jag har svårt att tro att det var hundratals soldater som utförde de hemskheter, snarare 10-tals, men jag kanske har fel?

Jag är fortfarande nyfiken på alla svenska gubbar som mobiliserar sig i hundratals och tillsammans trakasserar eller våldtar en kvinna!

"time will never be golden when it rains so hard..."

VildaVittra
2016-01-29 18:26
#40

#39 Du menar att 10 stycken skulle våldtagit hundratusentals tyska kvinnor? Och du vet att det finns svenskar i USA? Som ä med i deras armé?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zyperior
2016-01-29 18:42
#41

#39 Även om det va 100-tals soldater så va det en extraordinär situation både de inblandade kvinnorna och männen befann sig i under andra världskriget. Det gör inte våldtäkterna som skedde mindre hemska. Men det är ändå ett urkasst exempel att använda för att anklaga svenska män för samma sak. Situationsmässigt, geografimässigt och inte minst tidsmässigt ett urkasst exempel. Om något så talar det om för oss att västerländska män va rövhål förr i tiden under krigsförhållanden, det förringar inte att österländska är det i nutid under nyårsfirarförhållanden eller festivalförhållanden. Tragiskt att vissa personer här, både i denna tråden och andra trådar så desperat försöker relativisera problemen med anklagelser mot svenska män. När man sedan ber om relevanta exempel är det tyst.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
VildaVittra
2016-01-29 18:52
#42

#41 För det första var det EFTER kriget och det pågick under många år, för det andra, så kommer många av de som utfört de dåden som skett nu, från orosområden. Vet du vad PTSD är för något?

"Situationsmässigt, geografimässigt och inte minst tidsmässigt ett suveränt exempel. "

Tack så mycket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zyperior
2016-01-29 19:19
#43

Du har inte hört talas om att man i de länder flyktingarna kommer ifrån har en grottmänniskas syn på kvinnor? Vart är gruppvåldtäkterna som ägde rum under flyktingströmmarna från det forna Jugoslavien i början på 90-talet? Förekom det inte PTSD hos dem också? Sluta kom med skitnödiga bortförklaringar som PTSD för dessa avskum till människor som utför sådana här övergrepp.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2016-01-29 19:33
#44

#43 Du tror att det inte hände i Jugoslavien? Jösses. Är det bara jag som tittar på nyheterna?

Har du varit där? Eller baserar du dina åsikter på din favoritsidas "sanningsenliga" rapportering? 

Nej, jag är inte skitnödig, däremot är jag sugen på julmust.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zyperior
2016-01-29 19:41
#45

Ingen aning om det hände i Jugoslavien, vad det nu har med saken att göra?

Du ursäktar ju dagens flyktingars våldtäkter med PTSD. Då är det väl flyktingarna vi ska förhålla oss till. Flyktingarna på 90-talet stannade inte i Jugoslavien, (därför de kallas flyktingar, fyi).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zepp
2016-01-29 22:15
#46

Varför skall vi hålla oss till flyktingar och negliera svennebanans uppförande.. eller för den delen andra unga mäns uppförande mot kvinnor!

Du verkar ha fått våldtäkter på hjärnan eller så är det någon sjuk fantasi du odlar själv?

http://www.expressen.se/nyheter/longread/rormiginte/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zyperior
2016-01-29 23:21
#47

#46 "Att studera kulturella skillnader när det gäller synen på kön och sexualitet kan vara ett sätt att försöka förstå de gruppattacker som drabbat kvinnor i stora folksamlingar i Kairo och Köln säger Carlbom. Månsson, som presenteras som en av landets ledande forskare i frågor om kultur, kön och sexualitet, håller med. Han anser att det är en viktig infallsvinkel, bland flera andra faktorer, som alkohol, grupptryck och myter om europeiska kvinnors sexuella lättillgänglighet. Månsson påpekar vidare något väsentligt: För att kunna göra något åt problem måste man först förstå det." - Sydsvenskan

"För att kunna göra något åt problem måste man först förstå det"

Därför Zepp.

Att relativisera problemet som du/ni gör är inte till hjälp för någon. Det gör det bara så mycket svårare för seriösa problemlösare att ta i frågan, när de inte får det utan att bli kallade rasister eller för den saken skull, anklagade för att "negligera svennebanans uppförande".

Är det några som verkar fantisera om våldtäkter så är det ni, för ert agerande bidrar bara till att de obehindrat kan fortsätta.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2016-01-30 00:47
#48

#45 "Ingen aning om det hände i Jugoslavien, vad det nu har med saken att göra? "

Det har allt med saken att göra, kvinnor våldtogs på löpande band av båda sidor i konflikten, men här är det lustiga, den kristna sidan låg vida över den muslimska i antal våldtäkter. Om nu muslimerna har våldtäkt som kultur, hur förklarar du det?
Det finns en hel del avhandlingar om sexuellt våld under konflikter, dags att läsa dom för din allmänbildnings skull? Vi vet att konflikter utlöser våldtäkter

"Du ursäktar ju dagens flyktingars våldtäkter med PTSD. Då är det väl flyktingarna vi ska förhålla oss till. Flyktingarna på 90-talet stannade inte i Jugoslavien, (därför de kallas flyktingar, fyi)."

Nej, att ge potentiella förklaringar till vad som kan vara orsaken bakom ett dåd, är inte att bortförklara, utan ett sätt att försöka förekomma liknande handlingar i framtiden. Kom ihåg hur tidningar osv tog upp Breiviks barndom och dåliga kontakt med sin pappa som möjliga förklaringar till att han hamnade så snett. 

"Är det några som verkar fantisera om våldtäkter så är det ni, för ert agerande bidrar bara till att de obehindrat kan fortsätta."

Precis tvärtom, vi stoppar nämligen inte fingararna i öronen när vår egen folkgrupp begår samma brott.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[tk1971]
2016-01-30 06:23
#49

Nej, jag är inte räddare än förut. Personligen tycker jag att det är ogenomtänkt och kontraproduktivt att försöka piska upp en rädsla och hatstämning för framtiden. Vad tjänar det till?

[Daniela1983]
2016-01-30 08:09
#50

Skittidningen metro skrev igår om hur efterfrågan på larm, spray och kurser ökat enormt och hur deras självförsvarskurser är överfulla. Där har man svaret TS, många oroar sig och vill freda sig.  Köpte själv en självförsvarsspray för första gången i december. Skulle man skiva om sina upplevelser gällande en viss grupp män, skulle inlägget bli bortplockad på det här forumet, så skriver inget mer.  Självklart har du rätt TS. Det är inte hälsosamt att gå runt och vara orolig när man är ute ensam i mörker, men realiteten gör sig ändå påmind i bakhuvudet.

[Daniela1983]
2016-01-30 08:18
#51

Grejen är också att olika kvinnor är olika utsatta. Hade jag haft bil och tagit mig runt med bil överallt hade jag inte oroat mig speciellt. Eller om jag hade haft manligt sällskap med mig. Men som flitig buss och pendelåkare som åker själv och som måste gå ut med hunden på kvällen (ensam) har jag större risk för att råka ut för något än en annan.

Zyperior
2016-01-30 09:01
#52

#48 "Det har allt med saken att göra, kvinnor våldtogs på löpande band av båda sidor i konflikten"

Men vad är det du inte fattar?😴 Har vi något krig i Sverige nu menar du?
Nej, det har vi inte. Detta handlar om folk som flytt. Då är det dem vi ska prata om.
På 90-talet flydde massvis med Jugoslaver hit. Inga gruppvåldtäkter skedde.
På 10-talet flyr det massvis med muslimer hit. Massa gruppvåldtäkter sker.

Sen kan du komma och snacka bildning hur mycket du vill men att hävda att du själv vet bättre än "Månsson, som presenteras som en av landets ledande forskare i frågor om kultur, kön och sexualitet." som det står i citatet från artikeln i #47, är ju hyfsat arrogant och ignorant.

Läs hela artikeln i Sydsvenskan som jag länkat till. Så kommer du fatta att det är du som är en del av problemet. För det du gör, är att försöka ta bort den kulturella aspekten. "A men svenskar då!?". Ur den aspekten är det ni som stoppar fingrar i öronen.
Ja det finns svenskar som våldtar, det är ingen som förnekar det. Starta en tråd om det om du vill diskutera det.

Vill du diskutera våldtäkter som sker i konflikter, gör du det, men någon annan stans. Gör du det här, gör du inget annat än flyttar fokus i debatten, dvs stoppar fingrarna i öronen för problematiken som diskuteras i denna tråden.

Som jag frågat tidigare;
Du har inte hört talas om att man i de länder flyktingarna kommer ifrån har en grottmänniskas syn på kvinnor? Har du inte gjort det så är det nog du som behöver allmänbilda dig lite.

Som författaren till artikeln avslutar;
"Men jag är bekymrad över förenklingar och Personangrepp. Och jag märker en allt större ovilja bland mina kollegor att delta i debatten, eftersom det tycks omöjligt att få vara nyanserad i frågor som det minsta lilla snuddar vid begrepp som kultur, kön och etnicitet. Jag önskar att fler kvalificerade röster, med komplicerade, kanske obekväma, kanske svårsmälta, men uppriktiga, svar både bereds och tar plats i offentligheten."

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Tjeja
2016-01-30 10:33
#53

Bra skrivet #52 !

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Pysslan
2016-01-30 11:51
#54

#52 Instämmer till 100 %  👍

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

72mm
2016-01-30 12:23
#55

#0 "Jag som kvinna är bokstavligen livrädd för vad den här sommaren ska bli, den här sommaren kommer att bli känd som våldtäktsommaren."

Jag är rädd att du kommer få rätt. 

#2 Ditt aningslösa försvarande av dessa orcher får mig att vilja spy. 

Så du har upptäckt att soldater i krig våldtar kvinnor, ofta i stor mängd, och ofta som ett sätt att visa dominas över motståndaren, som då förnedras genom att de bevisligen "inte ens kan beskydda sina kvinnor". Vad bra!

Då kanske du lika gärna kunna dra slutsatsen att det som nu händer i Europa har drag av samma sak, samma resonemang? Vill du alltså påstå att vad vi ser är inte "ensamkommande barn" som begår enskilda brottsliga handlingar utan snarare soldater i en invasions-armé där massvåldtäkter är ett vapen?  

Ironiskt nog skulle ett sådant resonemang tyvärr vara mer verklighetsnära än ditt relativiserande, förnekande och dillande om ett "problem som finns hos våra pojkar" också.    

#13 "Har några araber här i Norden hittills gått fram som Breivik, lasermannen Ausonius eller Peter Mangs?"

Men är du på riktigt? Hur många våldtäkter stod dessa tre herrar för menar du? Vi har haft över 150 döda och 400 sårade i organiserade islamistiska våldsdåd i Paris, Köpenhamn och London bara under 2015. Samtidigt dog det 267 personer i trafiken bara i Sverige, om du nu tycker det är intressant att jämföra fullständigt irrelevanta fakta.  

"Vad gäller DN och Köln: Ljuger tidningens företrädare när de säger att det var väldigt oklart om vad som egentligen hänt och att de därför avstod?"

De inte bara ljuger, de drevar mot polisen för att flytta fokus. Det är uppenbart för alla utanför bubblan min vän.

#52 Tror du satte trådpunkt där! 😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Zyperior
2016-01-30 12:44
#56

Ja, man får hoppas det. Tack Hayabusa som uppmärksammade mig på artikeln.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Froakie
2016-01-30 15:09
#57

#46 Vem är det som säger att vi bara måste fokusera på flyktingars våldtäkter? Enligt mig så ska alla våldtäktsmän kastreras. Jag har väldigt svårt att tro att någon tycker något annat, ja, bortsett ifrån våldtäktsmän då.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-30 15:15
#58

#52 Bra skrivet!

Jag måste skriva ett bra citat.

"TaHarrush gamea is being defined as "collective harassment" in the liberal media. Muslims define it as the 'rape game'"

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-30 15:18
#59

"It adds that the word taharrush is a relatively new term, with sexual assault previously being known simply as mu’aksa, or ‘flirtation’."

http://www.breitbart.com/london/2016/01/10/german-authorities-fear-repeat-of-cologne-as-taharrush-comes-to-europe/

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-30 15:39
#60

#40

Det var säkert hundratals om man räknade ihop alla våldtäkter. Nu pratar vi om taHarrush som är en våldtäkt som begås av 100 män, på samma gång, inte en total siffra av flera våldtäkter ihopräknade.

"time will never be golden when it rains so hard..."

RobinEH
2016-01-30 16:12
#61

#57

Har du något stöd för att våldtäktsmän förhindras från att åter våldta genom att deras testiklar/äggstockar avlägsnas? Eller skall de kastreras bara som någon sorts rättvisa?

#58

På vilket sätt är det bra? Vart finns stödet till att "muslimer" kallar det för en våldtäktslek?

#59

Och ser man till källan för påståendet från "Breibart" så står följande

"The word taharrush (harassment) is a relatively new term in the daily lexicon. Until recently, sexual harassment was referred to as mu‘aksa (flirtation). That term alone reveals the multiple layers of denial, misogyny, and violence…"

Återigen ett påpekande att taharrush betyder trakasserier. Taharrush gamea/jamai betyder trakasseri i grupp.  Skriver man taharrush el-ginsy så talar vi om sexuella trakasserier.

Kan vi börja använda korrekta begrepp nu?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

thenewbreed
2016-01-30 16:15
#62

Jag är rädd för att vara ute sent själv eller vara själv i stora lokaler med mycket människor. T.ex på nattklubb. 

Den rädslan har jag alltid haft. Det är ingen rädsla som är ny för mig som det verkar vara för alla invandrarkritiska där ute. 

våldtäkt och andra sexuella övergrepp är inget nytt fenomen - tro det eller ej - så att jag skulle vara speciellt extra rädd för det här förstår jag inte. 

Risken finns ju där hela tiden som ung kvinna i dagens samhälle.

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
VildaVittra
2016-01-30 17:50
#63

#52 "På 90-talet flydde massvis med Jugoslaver hit. Inga gruppvåldtäkter skedde.

På 10-talet flyr det massvis med muslimer hit. Massa gruppvåldtäkter sker."

Snälla rara du, du borde kolla upp saker innan du uttalar dig. En ganska stor del av fd jugoslaverna är MUSLIMER. 😃

"Så kommer du fatta att det är du som är en del av problemet. För det du gör, är att försöka ta bort den kulturella aspekten. "A men svenskar då!?". Ur den aspekten är det ni som stoppar fingrar i öronen.

Ja det finns svenskar som våldtar, det är ingen som förnekar det. Starta en tråd om det om du vill diskutera det. "

Nej, vi stoppar inte fingrarna i öronen, utan vi är konstruktiva. Och varför ska jag starta en identisk tråd till? Vi diskuterar ju redan ämnet här. 

"Du har inte hört talas om att man i de länder flyktingarna kommer ifrån har en grottmänniskas syn på kvinnor? "

Kan du länka till en uppsats eller avhandling som tar upp vilken kvinnosyn grottmännen hade? 

Om du tittar på citatet du lagt in, så undrar jag om du ens förstått texten samt det jag skriver. Titta extra på denna del "För att kunna göra något åt problem måste man först förstå det.". 

#55 "Så du har upptäckt att soldater i krig våldtar kvinnor, ofta i stor mängd, och ofta som ett sätt att visa dominas över motståndaren, som då förnedras genom att de bevisligen "inte ens kan beskydda sina kvinnor". Vad bra!"

Och här var vi sexister. Det var inte de tyska männen som skulle förnedras 8det var ju liksom en hel del av dom som redan dött), utan en stor del av förklaringen till vad som hände var ett amerikanerna var skyddade genom att de hade straffrättslig immunitet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Daniela1983]
2016-01-30 18:25
#64

# 62 Tja.. jag skulle vilja påstå att våldtäckt av en 80-åring, sexuella trakasserier av barn och ungdomar på badhus, gruppvåldtäkter av asylsökande samt händelsna i köln är helt nya beteenden.

Zyperior
2016-01-30 18:37
#65

#63 Det va en ganska blandad kompott av kulturer som kom hit under krigen i Jugoslavien. Det är det inte nu. Varför vi diskuterar detta i denna tråden är för att du kapat den med ditt sidospår/skitsnack. Grottmän är en metafor i detta fallet, jag misstänker att till och med du borde fatta det. Så sluta dryga dig. Tråden handlar om gruppvåldtäkterna som ägt rum i Sthlm, Köln och andra platser där alla förövare varit muslimer, främst nyanlända sådana. Diskutera sakfrågan eller gtfo.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Froakie
2016-01-30 18:40
#66

#61 Tycker du att våldtäktslek är att överdriva när en mobb på 100-talsmän tillsammans tafsar på en kvinna och försöker att dra av henne kläderna?

Nej självklart ska vi inte bara kastrera våldtäktsmän (och kvinnor), vi ska också låsa in de på livstid och istället för att forska på djur så tycker jag att vi ska forska på våldtäktsmän istället. Med tanke på vad dessa svin har gjort mot andra, förstört människor och gett de trauma. För att inte tala om pedofiler som lever ut sin sjukdom och ger barn men för livet.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-30 18:43
#67

#64

80-åring? Fy fan, vilka jävla monster det finns. När jag tänker på de som ger sig på djur, pensionärer och barn som har noll chans till att försvara sig så blir jag så JÄVLA arg… 😡

"time will never be golden when it rains so hard..."

thenewbreed
2016-01-30 19:30
#68

#64 

Nej. Våldsbrotten är ju fortfarande densamma. Det ända som skiljer sig är väl åldern och platsen det sker på. Men jag är övertygad om att det inte är första gången en äldre tant blivit sexuellt utnyttjad, liksom övergrepp har skett i badhus. Sen om liknande saker som Köln har skett innan vet jag inte. MEN FORTFARANDE: Det är samma brott. dvs Sexuella övergrepp och trakasserier. 

Jag vet att jag är utsatt i samhället just för dessa typer av brott. Sen vart det skulle ske eller av vem är ju inte direkt relevant egentligen. För en hel folkgrupp kan inte ansvara eller beskyllas för vad en annan människa utsätts för liksom en plats inte kan vara en anledning till att någon blir våldtagen. Det som är relevant är att det begås och hur eller vad vi kan göra för att förhindra att det sker igen.

Medarbetare på bildredigering! :)

RobinEH
2016-01-30 19:33
#69

#66 "Tycker du att våldtäktslek är att överdriva när en mobb på 100-talsmän tillsammans tafsar på en kvinna och försöker att dra av henne kläderna?"

Nej, jag tycker att det är respektlöst mot personer som blir gruppvåldtagna att du kallar det för en lek. Du verkar fortfarande totalt ignorera vad termen faktiskt betyder.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
Froakie
2016-01-30 19:35
#70

#68 A leder till B men B behöver inte leda till A.

Med andra ord, de som håller med taHarrush är muslimer men alla muslimer håller inte på med taHarrush.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-30 19:39
#71

#69 Jaha, så nu är taHarrush inte längre 'grupptrakasserier' utan gruppvåldtäkt?

Hur vill du ha det?

"time will never be golden when it rains so hard..."

Fillifjonkan60
2016-01-30 19:44
#72

Blir spyfärdig när ser inlägg som t,ex. VildaVittra´s som på något sätt bara måste ta dessa kriminella brottslingar i försvar 🤮

Och det är inte första tråden det händer i. Det är så skruvat. 😡


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Froakie
2016-01-30 19:48
#73

#72 Jag med… jag förstår inte sådana människor, antingen är de naiva eller helt enkelt hjärtlösa.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Fillifjonkan60
2016-01-30 19:53
#74

#73 Ja och ändå brukar vissa av dom med samma åsikter säga att vi som inte vill dalta med våldtäktsmän och mördare, utan snarare slänga ut dom från landet, att vi är känslokalla, empatilösa osv.

Fattar inte hur dom tänker. 🤔


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Lummer]
2016-01-30 20:15
#75

Men förfan. Hänga upp sig på ett ord. Det är företeelsen som är vidrig. Ord har en tendens att skifta innebörd med tid. Fråga vilken 15 åring som helst idag vad respekt betyder och de svarar inte som det står i NE. Denna företelse hör inte hemma i något land eller någon kultur utan är ett mycket sjukt avvikande beteende. Att det verkar sprida sig och vissa tycker att det tillhör deras kultur är oerhört beklämmande. Men även rabies sprids oerhört fort om det inte kontrolleras

Froakie
2016-01-30 20:18
#76

#75 Menar du allvarligt talat att taHarrush finns bland alla kulturer?

"time will never be golden when it rains so hard..."

Annons:
[Lummer]
2016-01-30 20:29
#77

NEJ det är inte vad jag skrev. Jag anser att denna djävulens påfund inte tillhör mänskligheten. Den ska enligt min mening inte existera alls. Skitsamma vad för ord du sätter på detta vidriga tilltag. Det hör inte hemma på våran jord att försöka rättfärdiga ett sådant avvikande beteende genom att ge det ett mildrande namn. Det som händer är att det blir accepterat för att det är kulturellt och det finner då inte jag mig i. När en farlig smitta sprider sig ska den stoppas oavsett var fan den kommer ifrån.

VildaVittra
2016-01-30 21:44
#78

#73 Nej, vi har hög intelligens.

#72 Alla mår vi illa av olika saker, du över varma kärleksfulla samt pålästa människor, jag över folk som hotar meningsmotståndare på nätet. 

#74 Vart skriver jag att någon ska daltas med? Är det när jag anser att man ska identifiera orsaken till att det hände så att det inte händer igen? För vi vet ju redan att det inte har att göra med vilken religion personerna tillhör, även om några hårdnackat påstår det eftersom de är rädda för allt utom svenskar. 

#65 Jag använder mig enbart av korrekt terminologi, grottmän är ett ord som används av folk som vill förminska de personer de diskuterar människovärde. Är du en sådan?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Froakie
2016-01-30 21:53
#79

#78 "grottmän är ett ord som används av folk som vill förminska de personer de diskuterar människovärde"

Våldtäktsmän har tappat allt sitt människovärde i mina ögon.

"time will never be golden when it rains so hard..."

RobinEH
2016-01-30 22:50
#80

#71 "Hur vill du ha det?"

Jag vill att du läser det jag skriver och relaterar det till vad du skriver. Men du har tydligt visat att det inte är av intresse.

Du tar upp gruppvåldtäkt i ditt inlägg, väljer att kalla det för lek och hävda att denna lek heter taharrush. För att förklara tydligare, du tar upp gruppvåldtäkt, kallar det för lek och hävdar det har en titel det inte har. Gång på gång får du förklarat för dig att denna titel är felaktig, men du ignorerar detta totalt.

Taharrush betyder trakasserier. Det har jag sagt om och om igen. För att citera mig själv:

"Återigen ett påpekande att taharrush betyder trakasserier. Taharrush gamea/jamai betyder trakasseri i grupp.  Skriver man taharrush el-ginsy så talar vi om sexuella trakasserier. "

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Froakie
2016-01-30 22:56
#81

#80

"Tycker du att våldtäktslek är att överdriva när en mobb på 100-talsmän tillsammans tafsar på en kvinna och försöker att dra av henne kläderna?" skrev jag och åsyftade det som hände i Köln och i Kungsan varpå du svarar

"Nej, jag tycker att det är respektlöst mot personer som blir gruppvåldtagna att du kallar det för en lek. Du verkar fortfarande totalt ignorera vad termen faktiskt betyder."

taHarrush är ett ord för en ny företeelse som innebär att hundratals män i grupp tafsar på en tjej och klär av henne mot hennes vilja. Du tycker dock grupptrakasserier är mer passande ord än våldtäktslek.

Du får leka med orden hur länge du vill, problemet fortsätter att existera och det kommer att bryta ut i massor den här sommaren.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Zepp
2016-01-30 22:57
#82

Det jag äcklas utav är hur vissa här tar Svenska mäns trakaserier och våldtäckter i försvar.. de är trots allt i majoritet!

Såå.. om vi vill angripa problemet i grupp så är det fortfarande svenska män som skall angripas.. både mig och flera som skriver här.. hur känns det?

Sen så.. det är lika vanligt att svenska och sk invandrarkvinnor trakaseras och våldtas, fråga dem om de anser det vara någon skillnad om det är svennebanan som står för handlingen!

Här framförs i denna tråden en totalt vidrig ton.. där grupper anklagas !

De är lika måna om sina kvinnor/döttrar.

"Issam Al Hlabi, som är 52 år och kommer från Aleppo i Syrien, tycker att det var särskilt givande att få sitta ned och prata om de här sakerna tillsammans med andra.

– Syrien var mycket öppet när det kom till sådant här före kriget. Vi hade många olika sorters religioner, fransk kultur och så vidare. Jag kommer från en stad där kvinnor klär sig på samma sätt som här i Norge. Vi ser också samma typer av program och filmer på tv som ni gör här. Så vi är vana och det är inget fel med vår kvinnosyn generellt.

Men han berättar att kvinnornas situation har försämrats och att det i vissa delar av landet, särskilt i byarna, nu är otänkbart att en kvinna går ut ensam och utan täckande kläder."

http://www.dn.se/insidan/har-diskuterar-nyanlanda-karlek-sex-och-granser/

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Froakie
2016-01-30 22:59
#83

#82 Vem är det som tar svenska våldtäktsmän i försvar? Visa gärna ett inlägg när någon gör det. För övrigt så diskuterar vi taHarrush nu och ska vi diskutera svenska våldtäktsmän så får det bli i en annan tråd.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Annons:
Zepp
2016-01-30 23:05
#84

Mm.. vi diskuterar en grupp åt gången va?

Tror du våldtäcktsoffren bryr sig?

Du tror inte det hade varit mer konstruktivt att debattera hur det ser ut för vanliga tjejer i dag?

Var det händer, vilka miljöer, osv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tjeja
2016-01-30 23:07
#85

Här är det ingen som tar någon våldsförövare i försvar men den här tråden handlar om TaHarrush, en kulturyttring som kommit med våldsbejakande unga män ifrån andra länder! 

Därför får den som vill fokusera debatten på svenska våldtäktsmän starta en annan egen tråd om  just det!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Froakie
2016-01-30 23:07
#86

# Jo absolut men nu är det här en tråd om taHarrush, den som vill debattera hur det ser ut för vanliga tjejer idag eller svenska våldtäktmän gör det i annan tråd. Och tjejerna som drabbades och drabbas av taHarrush bryr sig nog väldigt mycket.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Tjeja
2016-01-30 23:09
#87

Varsågod Zepp #84  och starta gärna en sådan tråd! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Froakie
2016-01-30 23:13
#88

#87 Jag har redan skapat en tråd åt honom 😉

"time will never be golden when it rains so hard..."

Zepp
2016-01-30 23:19
#89

Eh.. iomed att det betyder grupptrakaserier.. och nårgra andra redan fört tråden vidare till sexuella övergrepp så är det väl den här tråden vi skall diskutera i?

Med tanke på 80% av de som döms för sexuella övergrepp är svenskar så får hela tråden en löjets skimmer över sig.

Såå.. hur gör vi med de männen/den gruppen.. dvs svenska unga män.. kastrering/utvisning?

Utvisning till Iran kanske.. där kan man bli stenad för sådant.. iallafall i vissa avlägsna bergsbyar.. om jag fattat saken rätt?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Daisy-Moa-Elsa]
2016-01-30 23:19
#90

# 86 du skriver ".. ,vanliga tjejer idag eller …" gälllande att bli våldtagen, tror du etniskt urprung spelar någon som helst roll när du blivit våldtagen?

Annons:
VildaVittra
2016-01-30 23:19
#91

Taharrush är ju grupptrakasserier, så jag länkar till ett sådant tillfälle där det övergick till våldtäkt. http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/14/cypern.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2016-01-30 23:21
#92

#85 Fast då ska det ju definieras i TS att det enbart gäller vissa utländska män på svensk mark.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Froakie
2016-01-30 23:23
#93

#90 För offret spelar det ingen roll, men nu diskuterar vi en företeelse som har kommit hit med flyktingar ifrån Mellanöstern, dvs. 100-tals män i grupp som våldtar eller tafsar på en tjej.

Och Zepp, du får gärna skriva i tråden om svenska våldtäktsmän, här är länken, där får du också gärna visa källan om dina procent.

http://politik.ifokus.se/discussions/56ad34878e0e740146000934-svenska-och-europeiska-valdtaktsman

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-30 23:24
#94

#92 Välkommen med att skriva om händelser när svenska män mobiliserar en grupp på 100 och tafsar och våldtar en kvinna, dvs. det som är taHarrush.

"time will never be golden when it rains so hard..."

[Daisy-Moa-Elsa]
2016-01-30 23:37
#95

#90 vad underbart att du skriver att offret inte spelar någon roll. Du lever ett got liv va… utan större problem? För vem fan som blivit våldtagen accepterar din åsikt

 Men forsätt du mysa i din värld rosa värld.Jag kommer lämna tråden då det enkom handlar om våldtäckt i  grupp av viss etniskt ursprung.

Zepp
2016-01-30 23:44
#96

#94

Jag är mer intresserad av hur du tänkt dig att vi skall komma till rätta med de svenska männens sexuella trakaserier och våldtäckter iomed att de är flertalet.

Eller vill du inte låtsas om dessa?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2016-01-30 23:57
#97

#96

Jag gjorde en liten googling på ditt påstående gällande våldtäkter.

2011 så stod svenskar för 22% av de våldtäkter som anmälts.

Hur står det till med matematiken Zepp?

https://affes.wordpress.com/2012/08/05/invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2016-01-30 23:57
#98

# 96 varför enkom svenska männens sexuella trakaserrier och inte alla män som bor/lever/uppehåller sig i Sverige. För mig ingen skillnad, nolltollerans över hela linjen så att säga. Tycker att flathetens Sverige är sjukt flat, vad är skillnaden på övergrepp? Vem som  utför det? Näe att det utförs… punkt enligt mig.

[VSK]
2016-01-31 00:04
#99

#98

Det finns två sorters människor. 

1. De som fördömer allt vad våldtäkt heter oavsett ursprung på gärningsman.

2. De finns de som försöker försköna en våldtäktsman om dennes ursprung kommer utanför landets gränser, helst MENA genom att attackera och försöka flytta fokus över till de svenska våldtäktsmän som finns, och som dessutom är i i klar minoritet. 

Vilka som tillhör vad är inte så svårt att se.

Tyvärr så går det inte att diskutera med såna människor för de vägrar inse hur det ligger till.

Zepp
2016-01-31 00:14
#100

#97

Googla du vidare.. om du orkar iomed att den där statistiken redan är avfärdad och bara ett litet försök att förvränga sanningen.. i en viss riktning!

Det var fejk.. det är fortfarande fejk.. fejk är fejk!

"Martin Fredriksson om mytbildning kring invandrares kriminalitet:

VÅLDTÄKTSMYTER

Inför valet 2010 tog Sverigedemokraterna fram en rapport om ”våldtäktsvågen” i Sverige, och pekade ut invandrare som skyldiga. Men majoriteten av dem som förekommer i våldtäktsmål har ”svenska” namn som Mikael eller Andreas. Även om vi köper metoden att dela upp folk efter namn, visar det sig alltså att sexuella övergrepp inte är ett integrationsproblem. Trots det har fördomarna fått fäste hos långt fler än redan frälsta högerextremister, skriver Martin Fredriksson, Researchgruppen.  

Som ett sandpapper har det nötts och nötts, år ut och år in, rakt ner i hjärnbarken. I vårt allmänna undermedvetna ”vet vi” att invandrare begår de flesta brotten. Framför allt ”vet vi” att de flesta våldtäkter begås av invandrare. Ingen människa är immun mot högerextremisternas propagada – för propaganda är just vad det är.

Från de första hemsidorna till dagens bloggar har alla partier och organisationer på den yttre högerkanten rapporterat om brott, inte minst våldtäkter, som begås av invandrare.

Inför valet 2010 tog Sverigedemokraterna fram en rapport som pekade ut invandrare som skyldiga till ”våldtäktsvågen” – samtidigt gjorde nynazistiska Svenskarnas parti samma sak. ”Operation Nordisk Kvinnofrid” var ett projekt extremhögern drev redan 1996."

**http://www.svt.se/opinion/hogerextrema-valdtaktsmyter-faller-pa-eget-grepp
**

Du får nog Googla lite bättre källor!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2016-01-31 00:26
#101

Zepp.

Det är Brå's statistik. Om du bemödar dig skrolla i länken så har du länkarna längst ned.

Men visst, du har rätt. Experter inom ämnet har börjat ifrågasätta Brå. Varför har Brå slutat med offentlig etniskt statistik? Varför har man slutat med statistik på fängelsekunders etnicitet?

Av ren nyfikenhet undrar jag detta.

Zyperior
2016-01-31 03:42
#102

#99 Fucking jävla korrekt! +10000

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2016-01-31 03:54
#103

#102 Vad bra att du håller med om att TS tillhör kategori 2 och jag kategori ett, jag vill nämligen förhindra alla våldtäkter och ignorerar inte det faktumet att européer är lika goda kålsupare dom också. 

#97 Och hur många av invandrarna i Sverige är européer? Som finländare, polacker, tyskar, norrmän, danskar, engelsmän osv. 

#94 Återigen så betyder taharrush trakasseri, är det flera heter det taharrush gamea, och ordet beskriver det alla på planeten gör om de trakasserar någon. Kan du slå upp ordet i ett Lexikon om du inte tror oss? Börja använda korrekt terminologi.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
VildaVittra
2016-01-31 04:11
#105

#104 Jag behöver inte intala mig om något, eftersom jag redan vet vilken kategori jag tillhör dvs ett, eftersom jag inte pekar ut enbart en grupp som potentiella våldtäktsmän, utan vet att problemet finns bland alla grupper. Men du får gärna läsa mina inlägg med öppna ögon, världen blir så mycket trevligare om man inte går in med fördomar i en diskussion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zyperior
2016-01-31 04:32
#106

#105 Så bra då. Då kan jag konstatera att övergreppen i Köln och Sthlm hade tydlig kulturell anknytning och att den muslimska kvinnosynen är en del av problemet, utan att du börjar dra långsökta paralleller till amerikanska soldater under andra världskriget? Så kan vi som sagt diskutera våldtäkter från svenskar i en annan tråd där det hör hemma.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2016-01-31 04:37
#107

#106 Inte långsynta, utan helt korrekta. Vi diskuterar ju grupptrakasserier (Ts skriver ju trakasserier om och om igen på ett språk hon inte förstår) i denna tråd, vilket det är oavsett vilken kultur man kommer ifrån.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

RobinEH
2016-01-31 09:18
#108

#101 Han må ha använt BRÅs statistik, men han skapar egna siffror. Från länken

"Nedan, en uppskattning2 för 2011 baserad på uppgifterna i BRÅ-rapport 1996:2 Tabell 2.3 (sid. 107). "

Det finns inga siffror för 2011. Vad du tar upp i #97 är en beräkning, av artikelförfattaren, utifrån siffror från -96.

"I 1996-rapporten redovisas att invandrare stod för 38 procent av våldtäkterna i undersökningspopulationen (Tabell 23 sid. 73)."

"Om jag överför denna procentandel till 2011 års förhållanden där invandrarpopulationen är mycket större, samt tar hänsyn till invandrarpopulationens sammansättning, blir resultatet 66.4 procent för invandrarnas del."

- https://affes.wordpress.com/invandrarna-och-brotten-5-utrakning/

De faktiska siffror som finns säger att invandrare står för 38% av våldtäkterna. Men dessa siffror är föråldrade.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[VSK]
2016-01-31 09:35
#109

#108

De faktiska siffror som finns säger att invandrare står för 38% av våldtäkterna. Men dessa siffror är föråldrade. 

De har slutat att uppdatera statistiken, vilket jag påtalat oxå. Varför döljer man fakta om den skulle vara till det bättre? 

Hur du kan få det till 38% är för mig en gåta. Enbart stapeln Västasien är betydligt större än än stapeln Svensk bakgrund. För du menar väl inte att allt har blivit till det bättre sen -96? Är det därför svensk polis och media (samt politiker) mörkat och ljugit för den svenska befolkningen?

Så tyvärr Robin, ditt argument faller platt.

Vanja
2016-01-31 09:40
#110

#99 Så nu är allt svart eller vitt?

Det finns alltså bara två olika sorters människor och inga gråskalor? 
Känns lite inskränkt att tänka så om man frågar mig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[VSK]
2016-01-31 09:48
#111

#110

Nej, jag har aldrig påstått att det enbart finns två människor. Jag sa att det finns två människor. Var det så otydligt det jag skrev?

Annons:
Vanja
2016-01-31 09:51
#112

#111 Du skrev att det finns två sorters människor, som jag kan se det så finns det massor av fler som hamnar i sjuhundra olika kategorier emellan dessa som du målade upp. 
Dessutom är det fult att måla upp den ena kategorin som någon form av allseende hjälte och den andra som någon tvärruttet.
Och sen använder sig medlemmar av att trycka ner folk genom att säga att de tillhör den ruttna kategorin, (det är mestadels inte du som gör det). Klart att det finns fler kategorier av människor.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[VSK]
2016-01-31 10:00
#113

#112

Jag kan bara ta ansvar för det jag skriver, inte för hur du tolkar det. Om du väljer att se det som svart eller vitt är ju faktiskt upp till dig och inte mig.

Är du osäker på vad jag menar, så kan du ju alltid fråga. 

Det finns två veckodagar oxå.

RobinEH
2016-01-31 10:01
#114

#109 Det är omöjligt för mig att veta hur rapportförfattarna tänkte när de uteslöt mer detaljerad information om etnicitet.

"Hur du kan få det till 38% är för mig en gåta."

"Våldtäkt är den brottskategori där invandrarnas andel av den anmälda brottsligheten är högst, 38 procent av brotten har registrerats på invandrare."
- Brå 1996

"Enbart stapeln Västasien är betydligt större än än stapeln Svensk bakgrund"

För att det är estimerad data av artikelförfattaren själv.

"För du menar väl inte att allt har blivit till det bättre sen -96?"

Det vet jag inte. Det jag vet är att vi har siffror från rapporten 1996 och att dessa siffror är föråldrade.

"Så tyvärr Robin, ditt argument faller platt. "

Vilket argument då? Att artikelförfattaren beräknar fram siffror själv eller att siffrorna som finns är föråldrade? 🤔

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Vanja
2016-01-31 10:03
#115

#113 Jaha, du menar så. Det finns alltså mer men som du inte vill/orkar skriva med? 
Iåfall kan jag tycka att det är onödigt att skriva kategorierna öht. 
Ska man lära någon hur veckodagarna fungerar så kanske man ska nämna att det finns fler än två? 
nej men det är klart, det blir ju inte relevant för det man vill uttrycka om man bara vill belysa två specifika veckodagar. Men nu är vi OT. 
Jag har förstått vad du menar och kan applicera den synen som jag nu fick , på resterande av dina inlägg.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[VSK]
2016-01-31 15:30
#116

#115

Du har väldigt mkt förutfattade meningar Vanja.

Nu räckte det uppenbarligen med två "veckodagar" då det är det de handlar om. Feminister ställer grupper mot grupper. Jag själv tillhör den tredje "veckodagen" där jag förespråkar riktiga straff för allvarliga brott, och det oavsett vilken etnicitet GM har och det har jag påpekat mången gång.  Detta för att det är den enda lösningen i dagsläget i det här landet.

Din sista mening får du gärna vidareutveckla.

Upp till toppen
Annons: