Annons:
Etikettpolitiker
Läst 1513 ggr
_Fisken
1/30/16, 9:28 AM

Löfven och ledarskap

Citat Aftonbladet  "– Det behövs en nystart där Stefan Löfven visar 

ledarskap.".  

Kan en person som inte  är ur mitt tycke en ledare bli en ledare?  Kan en katt bli en hund? Löfven är en person som är skapt för ett förhandlingsbord och inte en politiker som inför kameror leder ett folk. 
De kan börja med att tala ärligt och sanningsenligt och låta bli att föra lyssnare bakom ljuset. Till det krävs ingen "ledare". Har socialdemokraterna nån  karismatisk person som talar om var skåpet ska stå? Alla är administratörer och tjänstemän. Den största de hade  var väl Palme kan jag tycka.

Länk till Aftonbladets artikel: 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22173866.ab

Annons:
Zyperior
1/30/16, 9:37 AM
#1

Jag hoppas han sitter kvar där han är. SD behöver inte spendera så mycket pengar på valarbetare då.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Schnauzertik
1/30/16, 10:09 AM
#2

Vissa har lite mer fallenhet för ledarskap men man kan förändras och växa i en roll. Man kan också lära sig att bli och framstå som en ledare. Ledarskap är en förmåga som växer fram.  Olika tider kräver olika ledarskap.

Att vara ledare betyder inte att man automatiskt leder åt rätt håll. Exempel på ledare Hitler, Stalin, Karl XII, Ghandi, Nelson Mandela, Martin Luther King.

Bland våra partiledare är nog Jimmie och Annie de som visar mest prov på ledaregenskaper. Sen kan man ju fundera på vart de skulle leda oss.

Värd för Pensionärer

[helga21]
1/30/16, 3:21 PM
#3

Ygeman förefaller vara bättre lämpad!

[Daisy-Moa-Elsa]
1/30/16, 5:21 PM
#4

TS din rubrik fick mig att le i mjugg. Är verkligen Lövfen skapt för ett förhandlingbord? Snarae troligt är att han är ett resultat av att ingen annan ville ta på sig rollen.

Som svar på din frånga ”Har socialdemokraterna nån …” så nej. De har haft tidigare men inte nu.

I mina ögon skämmer herr Löfven ut Sverige internationellt.

_Fisken
1/30/16, 5:30 PM
#5

Daisy. Vilket underbart uttryck: "Le i mjugg".  Jag bugar!

Jag tror att han ledsnade på att svetsa och blev facklig. Kanske en som inte kunde säga nej. Det inger respekt i och för sig. Det gör honom automatiskt inte till ledare. Kanske han kan lära sig? Jag tror inte det. 

Ygeman är "trygg" men ingen ledare. Tycker jag ska jag tillägga.

[Nomen Nescio]
5/20/16, 8:08 AM
#6

Hur illa något än är så minns att det kunde ha varit värre! Enligt en ny bok av Björn Rosengren var Stefan Löfven andravalet efter Anders Sundström, något som den senare bekräftar för Expressen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: