Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 2125 ggr
[Bermudas]
2/5/16, 9:25 AM

Pappa ryter ifrån!

Kommunen i Haning har beslutat att låta ensamkommande flyktingbarn bo vid en förskola. Beslutet har väckt mycket kraftiga reaktioner bland de som bor där. Här ser vi alltså kommunmöte i Vendelsö. Man har beslutat att ta in ensamkommande och nu informeras folket som bor där. Men de är rädda för att saker ska hända deras barn. Och en pappa ryter "om det händer mina döttrar något har ni blod på era händer" nåt sånt.

Annons:
Vanja
2/5/16, 9:26 AM
#1

Mycket bra tråd! 
Tack! :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Vanja
2/5/16, 9:29 AM
#2

Den stora frågan är faktiskt exakt det han fråga, hur fan ska vi kunna skydda våra barn? 
Om vi säger att utvisning inte är ett alternativ, vilket de inte verkar vara för det är ju superrasistiskt. Vad finns det då att göra?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Bermudas]
2/5/16, 9:30 AM
#3

Här kom visst det klippet med citatet "blod på era händer" kort klipp. Jag drar upp det här delvis också för att så många feminister och så "antirasister" anklagar svenska män för att inte bry sig " på riktigt" bara vilja klämma åt invandrare och kvinnor!? men många är riktigt oroliga på riktigt.

[Bermudas]
2/5/16, 9:35 AM
#4

#2 Jag tänker såhär. Någon gång måste man dra en gräns. Vi är ett litet land. Man hjälper förhållandevis ändå bara ett fåtal om man släpper in. Bättre hjälpa på plats. Som nu är det bara en förlust för båda parter. Och dessutom faktum är när man kollat upp ensmkommande så har det visat sig att 75 % nåt sånt har ljugit om sin ålder. Att tro att de flesta talar sanning är så oerhört naivt. Hade jag själv varit ung man i deras situation skulle jag antagligen ljugit om jag behövt sänka min ålder.

VildaVittra
2/5/16, 9:44 AM
#5

Men vad tittar du på för kanaler egentligen? En känd högerextremist som är enligt uppgift är dömd för skadegörelse, allmänfarlig vårdslöshet, misshandel samt olaga hot.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gahella
2/5/16, 10:34 AM
#6

#5 Nu förstår inte jag du menar, vad då för en kanal, det är ju från en skola denna inspelning och en vanlig pappa som säger detta?

Annons:
VildaVittra
2/5/16, 10:36 AM
#7

#6 Följ länken till youtube, så ser du vem som lagt upp videosnutten och editerat den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vanja
2/5/16, 10:43 AM
#8

#7 Men den är inte editerad, den är bara klippt i början och slutet.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Gahella
2/5/16, 10:44 AM
#9

Menar du Roger Sahlström? 

Men det är ju inte han som pratar på mötet? Det är ju inget SD-möte, utan ett möte i en skola för oroliga föräldrar bland annat? Och vad jag förstår är en orolig pappa som uttrycker sin oro och ingen representant från SD.

Vanja
2/5/16, 10:50 AM
#10

Jag tycker inte att det pappan i videon tar upp är orelevant bara för att han möjligtvis röstar SD. Det spelar ingen roll om han är högerextremt. De frågor han tar upp är i allra högsta grad relevanta.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

VildaVittra
2/5/16, 10:56 AM
#11

#10 Fast lyssnade du på vad han sa? 68 % av alla våldtäkter och 100 % av gruppvåldtäkterna utförs av ensamkommande flyktingbarn. 🤪 Så man undrar ju inte utan orsak om personen inte alls är någon pappa från kommunen, utan någon denna Roger bett prata så han skulle ha något att filma. 

Jag ser bara ännu ett försök till att piska upp stämningen i hopp om motsättningar där de sedan kan säga "Titta, vi hade rätt", fastän det var de som började.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gahella
2/5/16, 11:02 AM
#12

#10 Det är helt klart relevanta frågor! 

Och särskilt när de ställs av dem som är utsatta och är oroliga för liv och hälsa, för så långt har det faktiskt gått på sina håll, och som är mer än uppenbart vid det här laget.

Vanja
2/5/16, 11:02 AM
#13

#11 Ja, jag skulle vilja se vart han får sina fakta ifrån.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Gahella
2/5/16, 11:04 AM
#14

#11 Det missade jag, ska lyssna igen. Och såna överdrifter betackar även jag mig ifrån!

VildaVittra
2/5/16, 11:05 AM
#15

#13 Förmodligen tidningen Roger arbetar för, det är en sagotidning för högerextremister. 
Och hur relevant är videon när man inte får höra svaren? Så visst är den editerad, de ville nog inte ha med delen sedan när de frågade vart han fick sina uppgifter ifrån.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vanja
2/5/16, 11:07 AM
#16

#15 Ja du har rätt, jag tänker avskriva denna video som högst opålitlig till motsatsen bevisats. Men människor får fritt fram att diskutera detta om de vill. Men en sådana opålitliga påståenden är under mig att ens lägg energi på.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Gahella
2/5/16, 11:11 AM
#17

Ja det räcker så bra som det är och är inte heller med på att piska upp stämningen, utan det är mer än viktigt att vi har öppna samtal och inte låter krafter som säger sig vilja vårt väl men har sin egen agenda i detta.

[Bermudas]
2/5/16, 11:28 AM
#18

Jag missade det med hundra procent lyssnade inte så noga på det klippet. Det är såklart fel om han sa så. Jag tog fel klipp i starten därför kom det korta klippet som TS egentligen byggde på längre ner. Ska lyssna på vad han säger i det längre klippet och kolla upp statistiken om det går. Det intressanta här är att folk börjar säga ifrån. De kommer inte stillatigande gå med på att få sin hembygd omvandlad. Sen tycker jag det är fånigt att man ständigt ska avfärda saker bara för att det kommer från" fel" källa. Det var ett kommunmöte och orden som sades sades. Sen behöver man inte hålla med pappan som var orolig för sina döttrar. Man kan tycka han var fånig och att de som applåderade var dumma och inskränkta. Det står var och en fritt att tycka.

VildaVittra
2/5/16, 11:33 AM
#19

#18 Fast är det folk som säger ifrån, eller är det högerextremister som försöker få folk att tro att folk säger ifrån? Det är just därför man ska vara enormt källkritisk, för en extremist skyr inga medel för att försöka att "omvända" folk.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vanja
2/5/16, 11:34 AM
#20

#18 Jag avfärdar inte källan för att den är fel, utan för att han hittar på saker som inte stämmer.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
[Bermudas]
2/5/16, 11:40 AM
#21

#19 Folk säger ifrån varken du vill tro det eller ej. Hörde du applåderna. Han var alltså inte ensam om att tycka så här. Det kommer såklart finnas massor med föräldrar som är oroliga när nan lägger anläggningar nära skolor och dagis och liknande. Och detta tjat om "editerat" suck! Är det något nyhetsinslag på TV som rullar på i en timme eller är det delar av vad någon/ några sade. Om man däremot klipper och klistrat mitt i meningar och pusslar ihop dem att betyda något helt annat…då kan det vara illa, men sånt brukar mest förekomma i humorprogram. #20 Nej jag påstår inte att du avfärdade rakt av för att det kom från fel källa. Det var Vildvittra som gjorde det redan i starten. #5

Gahella
2/5/16, 11:43 AM
#22

 Ja sk vanligt folk säger verkligen ifrån nu. Från absolut tyst eller högt medgivande av denna okontrollerade invandring har det tagit hus i helsike, och fler har fått smaka på konsekvenserna. Och det är friskt att folk äntligen har vaknat upp ur godhetsdimman, för detta är skapat för att polarisera oss och skapa kaos. Och det finns de som ännu inte själva sett eller blivit utsatta men det är bara en tidsfråga, tro inte annat.

VildaVittra
2/5/16, 11:44 AM
#23

#21 Och högerextremister saknar händer att klappa med?😃Vi vet ju redan att de samarbetar på exempelvis nätet när det är omröstningar, varför skulle de inte kunna göra det IRL? 

Editerat menar att man förändrar videon, jag tror knappast att han tryckte på play först när mannen började att prata.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

72mm
2/5/16, 11:47 AM
#24

#2 "Den stora frågan är faktiskt exakt det han fråga, hur fan ska vi kunna skydda våra barn? "

Nu säger han ju faktiskt inte riktigt så, han säger "hur fan ska ni kunna skydda våra barn". Det är ett intressant ordval. I Sverige så är det givetvis så att det i första hand är skolan som har ansvaret för att skydda barnen, men det slutgiltiga ansvaret är ligger ju trots allt på föräldrar. Därav alla upprörda känslor. Vad han egentligen menar är ju "jag känner inte att jag kan skydda mina barn om jag ska skicka dem till den här skolan" - det finns inga motargument mot det. Alla förstår frustrationen. 

Nu kan man givetvis,  som VidaVittra i denna tråden, försöka bortförklara att det "inte var en riktig pappa"  eller att det var "en högerextremist" eller en provokatör som var placerad där för att Avpixlat skulle ha något att filma. 

Lite väl konspiratoriskt kan tyckas, men OK, låt oss anta att allt det är sant.

Brandtalet drog ju trots allt ner rungande applåder, så uppenbarligen slog det an en sträng hos övriga föräldrar i salen. Så vad har VildaVittra och hennes fanatiska polare åstadkommit med åratal förnekande av problem? Genom konsekvent förringande av individer som uttrycker oro? 

Jo, man har fått en sal med hundratals föräldrar att applådera en "nazist". För att det är den enda som säger sanningen. För att han är den enda som pekar på problem som ingen annan vill ta i eller erkänna att de ens finns. 

Ser du inte faran med detta VidaVittra? Fattar du inte hur ditt ständiga blundande och verklighetsfrånvända påståenden krattar manegen för precis de åsikter som du hatar mest av allt? Inser du inte att ditt hat förblindar dig från vad som faktiskt händer i Sverige? Du borde egentligen tacka SD för deras blotta existens, utan deras förmåga att suga upp alla dessa nazistiska högerextremistiska rasist-föräldrar och arbetare skulle det finnas utrymme för något som faktiskt kunde vara riktigt otrevligt att ta plats i riksdagen.  

Men nu tror jag tack och lov att du som vanligt har fel. Jag tror att vad den oroliga pappan uttryckte är mer representativt för de som var på mötet än vad Avpixlat tycker.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
2/5/16, 11:48 AM
#25

#23 Du menar alltså att kommunmötet samlat mest "högerextremister" och inte folk som bor i kommunen?

VildaVittra
2/5/16, 11:52 AM
#26

#24 Den enda faran jag ser är denna blinda tro folk har på all högerextrem propaganda. Och vilka fanatiska polare har jag? 

#25 Jag menar på att du inte ska tro på allt du läser och ser på nätet, speciellt inte när det kommer ifrån en extremist.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[eskils_]]
2/5/16, 12:03 PM
#27

Det spelar väl ingen roll vad den protesterande pappan röstar på för parti! Han visar omtanke om sina barn, helt mänskligt.

Av artikeln i DN om samma möte förstår man att det ingalunda bara var en person som protesterade:

"Över 500 personer dök upp, 250 fick inte plats i lokalen och upprördheten bland de som först hamnade utanför var stor. Flera bröt sig in i skolan.

Det skreks om ”skandal” och att kommunen försökt ”mörka” att man redan beslutat att starta ett boende intill skolan, vittnar personer som var på plats i går, torsdag. Men det ska också ha skrikits andra saker:

”De kommer våldta våra barn”, ”de säljer knark och begår brott” och ”vem tar ansvar när den förste dör”.

– Ja, det var verkligt otrevligt, konstaterar Maria Porshage.

Redan 17.30 var trängseln så stor utanför skolan att man tappade kontrollen. Polis tillkallades för att lugna ner situationen. Inga ingripanden skedde och kommunen beslutade att hålla mötet i två omgångar så att alla som ville verkligen skulle få komma in."

Annons:
Schnauzertik
2/5/16, 12:04 PM
#28

Detta visar på rädsla för nytt och obekant. 

I min stad planeras ett gruppboende för förståndshandikappade ungdomar och det möts av samma rädsla och motstånd.

Värd för Pensionärer

[Bermudas]
2/5/16, 12:04 PM
#29

#26 Men "läser" det var ju en video! du tror ju att alla som går på mötet och applåderar talaren är "högerextremister". Du tror inte att vanligt folk kan vara emot att få asylboenden och HVB hem nära dagis och skola i sin hembygd? Förövrigt Jag läste dina ord nyss men tror jag på dem? Nä jag är skeptisk;-)

72mm
2/5/16, 12:05 PM
#30

#26 "Den enda faran jag ser är denna blinda tro folk har på all högerextrem propaganda.  Och vilka fanatiska polare har jag?"

Tja, vi har ju mycket dig och dina kulturmarxistiska multikulturalistiska vänner att tacka för det. Det är ni som givit dem scenen. De vinner hela tiden på intellektuell walkover från er sida.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

VildaVittra
2/5/16, 12:05 PM
#31

Nu har jag kikat runt och för två dagar sedan togs detta upp på en högerextrem sajt, ett dygn innan mötet inträffade och det kom dubbelt så många som förväntat till mötet. Så det tyder ju på att mina förslag till förklaring faktiskt kan vara sanna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/5/16, 12:08 PM
#32

#30 Jaha du, det var intressant att få veta vilken politisk inriktning jag hade. 😂du har fortfarande inte namngett mina "polare", kan du göra det? 

Har du inget bättre att komma med?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gahella
2/5/16, 12:10 PM
#33

#27 Ja nu tävlar lydmedian som SvD och DN om HUR kaotiskt det är precis överallt och hur polisen står handfallna inför allt våld som sker nu. Precis samma media som inte för länge sedan tyckte vi skulle öppna våra hjärtan och gränskontroller för alla som ville komma TROTS varningar om jihdister och deash-soldater som är är här för att destabilisera Europa och Mellanöstern, och trots att det inte fanns boenden eller resurser för alla som kom från alla delar av världen, och som nu är helt uppenbart. 

Dessa krafter skapar problemet som de sedan själva ska "åtgärda"! Det är samma krafter bakom detta skådespel, tro inte annat.

72mm
2/5/16, 12:13 PM
#34

#28 "I min stad planeras ett gruppboende för förståndshandikappade ungdomar och det möts av samma rädsla och motstånd."

Haha, jo. "Samma" rädsla och motstånd var det ja. Hundratals fäder hotar med att ta sina barn ur skolan därför att de fruktar att horder av mongon ska våldta deras döttrar på väg från skolan. 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
[Bermudas]
2/5/16, 12:17 PM
#35

#33 Precis! Det är jag också inne på! Först inget, inget,,mörkning, mörkning, vinklat så ini helskotta till och med rena lögner. Sen när skadan redan är skedd och det är försent att vända skutan då drar dom igång. Jag är misstänksam. Men samtidigt känns det som en lättnad att man inte längre mörkar på samma sätt längre. #27 Det spelar väl ingen roll vad den protesterande pappan röstar på för parti! Han visar omtanke om sina barn, helt mänskligt. Exakt!

Schnauzertik
2/5/16, 12:18 PM
#36

#34 Må vara att mängden av protesterande är mindre men det är samma fenomen.

Värd för Pensionärer

[sanna70]
2/5/16, 12:23 PM
#37

Jag har full förståelse för oroliga föräldrar! Det är en skrämmande utveckling i landet. 

Jag har köpt en överfallslarm till min 14 åriga dotter. Det säger allt, tycker jag. .

Gahella
2/5/16, 12:33 PM
#38

#35 Håller med dig helt, låt det komma fram hur lurade människor är men utan våld och hat utan med intelligens med hjärnan i behåll och ett varmt hjärta för både oss själva och andra. För om vi inte kan sätta upp gränser för galenskapen påminner det mer om ett blint medberoende som jag kan se hos de som har en medberoende-problematik, har själv varit där en gång. Men nu ser nu till min häpnad att samma sak sker ju mitt framför ögonen på oss här. För när man lider av detta är man en medskapare och en möjliggörare som endast vill det goda, men i verkligheten störtar vederbörande och även en själv utför stupet om jag ska hårdra det.

Och jag har en mycket insatt kvinnliga FB-vän att samtliga politiker har missbruksproblem främst alkohol och om man betänker deras arbetstider och arbetsbördor samt att de har fått svälja all sin idealism för att det är så korrupt inom politiken skulle jag själva dricka och glömma och bara lalla med. 

Så nu krävs det ett väldigt nyktert folk som vaknar upp ur aningslöshetens godhetsdimmor och som tar ansvar för vad som sker, för det gör inte politikerna då de har egna karriärer att tänka på. Finns hur många av fd sossar som jobbar för både näringslivet och bankerna nu, så de ser nog till att ha sitt eget på det torra och har varken tid eller intresse förutom att tjäna mammon.

VildaVittra
2/5/16, 12:35 PM
#39

#29 "Men "läser" det var ju en video!"

Läs gärna hela texten, för jag skrev "läser och ser".

"Du tror ju att alla som går på mötet och applåderar talaren är "högerextremister"."

Visa vart jag slår fast att det är så. För vad jag ser så skriver jag om att man inte ska tro på allt, utan hålla sig kritisk till sanningsgraden och ger möjliga förklaringar. Tänk om tyskarna hade haft sådana tankar när nazisterna påstod att våldtäkt tillhörde den judiska kulturen och att dessa skulle våldta de tyska flickorna.

"Du tror inte att vanligt folk kan vara emot att få asylboenden och HVB hem nära dagis och skola i sin hembygd? "

Folk är emot många saker, men de jag pratat med är positiva till flyktingboenden. 

"Jag läste dina ord nyss men tror jag på dem? Nä jag är skeptisk;-)""

Vad bra, behåll de skeptiska glasögonen på när du surfar in på nästa högerextrema sajt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/5/16, 12:41 PM
#40

Nu hittade jag väldigt intressanta uppgifter. Denna Roger bor alltså i Malmö och reser sedan till Haninge för att gå på detta möte och filma det hela. Hmm..😂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Bermudas]
2/5/16, 1:07 PM
#41

#40 var det han som talade? Var det han som applåderade? Var det han som kom i över femhundratal? DN rapporterar om mötet är även DN " högerextrema" ? Från Eskils inlägg ur DN: "Det skreks om ”skandal” och att kommunen försökt ”mörka” att man redan beslutat att starta ett boende intill skolan, vittnar personer som var på plats i går, torsdag." Tror du att folket som bor där är glada över att kommunen mörkat en så pass viktig förändring som direkt berör dem? Eller kan du känna de minsta förståelse för föräldrars oro?

Annons:
VildaVittra
2/5/16, 1:24 PM
#42

#41 DN rapporterar givetvis om att mötet ägt rum, nu sitter du bara och griper efter halmstrån. 

Men svara gärna på vad du tror att en Malmöbo har för intresse för att gå på ett möte i Haninge?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

72mm
2/5/16, 2:09 PM
#43

  #40 #42 "Men svara gärna på vad du tror att en Malmöbo har för intresse för att gå på ett möte i Haninge?

Han är journalist. 

 De har en djäkla förmåga att dyka upp där det händer saker. I alla fall de som är något att ha…. 

Redigerat från länkar som är mot reglerna, det här är första och sista varningen. - Vanja

Friskt kopplat är hälften brunnet!

VildaVittra
2/5/16, 2:43 PM
#44

#43 Precis. Så en stor möjlighet är att han tipsats om att det skulle bli rabalder från..tja..någon högerextremistisk sida kanske? 😂 

Hmm, påhopp, har jag snuddat vid något som du vet något om och det blev lite obehagligt för dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vanja
2/5/16, 2:49 PM
#45

#43  Alltså var han inte en arg pappa som hade döttrar på skolan bredvid där det skulle byggas ett hem för ensamkommande?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Bermudas]
2/5/16, 2:58 PM
#46

#43 Det är en journalist som filmat och lagt ut klippet tydligen. Pappan som talar är inte journalisten utan någon på mötet.

Vanja
2/5/16, 2:59 PM
#47

#46 Okej! Då förstår jag bättre :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Bermudas]
2/5/16, 3:02 PM
#48

#47 det är inte lätt att hänga med i svängarna alltid;-) här går det sjögång emellanåt.

Annons:
[Bermudas]
2/5/16, 3:05 PM
#49

#44 Hur mycket du än skrattar och anstränger dig så har mötet ägt rum och folk var där och man sa det man sa. Och det sker på flera håll. Föräldrar är oroliga. PS Du är rätt duktig på att leta halmstrån själv;-)

VildaVittra
2/5/16, 3:12 PM
#50

#49 Återigen, visa vart jag påstått att mötet inte ägt rum. *väntar under olidlig spänning*😂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Bermudas]
2/5/16, 3:46 PM
#51

#50 Folk som skrattar i stort sett i varje inlägg avslöjar sin osäkerhet som de döljer bakom överdrivet skrattande. Det känns bara ansträngt och en aning pubertalt. Om du skrollar så ser du dina inlägg med flabbisar. Nej du har inte påstått att mötet inte ägt rum. Du påstår att det är högerextremistisk propaganda att filma mötet och att folk som klappade händer troligtvis bara bara är högerextremister. "Fast är det folk som säger ifrån, eller är det högerextremister som försöker få folk att tro att folk säger ifrån? " Du verkar inte ens tro att folk säger ifrån. Fast du hör en talare göra det och folk som applåderar. Därför var jag lite ironisk och sa att mötet faktsikt ägt rum.

VildaVittra
2/5/16, 4:01 PM
#52

#51 Om nu du sitter och skrattar åt mina inlägg, varför beter du dig i så fall så osäkert? 😎
Jag lade in smileysarna, just för att jag satt och skrattade.

"Du påstår att det är högerextremistisk propaganda att filma mötet och att folk som klappade händer troligtvis bara bara är högerextremister.,Du verkar inte ens tro att folk säger ifrån. 

Fast du hör en talare göra det och folk som applåderar. Därför var jag lite ironisk och sa att mötet faktsikt ägt rum.."

Nu får du bevisa det påståendet. För jag har faktiskt bara skrivit att det är en möjlig förklaring eftersom de faktiskt gjort sådant tidigare, samt bett dig vara källkritisk till information. 

Men jag ska säga att jag numera undrar hur nära sanningen jag kom, just pga hur ni reagerade. Får nog snoka lite djupare, sånt är jag väldigt bra på när jag blir nyfiken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Bermudas]
2/5/16, 4:17 PM
#53

#52 "Men jag ska säga att jag numera undrar hur nära sanningen jag kom, just pga hur ni reagerade. Får nog snoka lite djupare, sånt är jag väldigt bra på när jag blir nyfiken. " Gör du det. Du är säkert jättebra på det! Du är ju både "intelligent och oerhört påläst"och vad vad det nu mer du sa häromdan….hade massor med självinsikt? Nåt sånt. PS jag skrattar inte åt dina inlägg. Har inte sagt att jag gör det.

VildaVittra
2/5/16, 4:25 PM
#54

#53 Precis, det som du skulle prova att ta efter (dock är ju ens IQ ganska konstant, så den går det ju inte att göra så mycket åt, ja, förutom nedåt då så att säga). 

Jag har redan hittat mer information, det visar sig nämligen att två högrextremistiska tidningar haft reportrar där, på ett litet möte i en förort. Varför skulle båda hitta dit om det inte var så att de fått någon sorts förhandsinformation?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2/5/16, 4:45 PM
#55

Vildvittra - så om du bott i den staden, och haft en 13-15 årig dotter som skulle gå i den skolan, så hade du tyckt det var jättebra att de byggde boendet där, så att din dotter skulle kunna lära sig av andra kulturer?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Tjeja
2/5/16, 4:48 PM
#56

#55 japp! De skulle få lära sig att respektera kvinnor av döttrarna!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Halvdansken
2/5/16, 4:51 PM
#57

Om man läser på en av dessa "högerextrema sajter" (Avpixlat) står det
"Mycket kritik riktades mot att Haninge kommun inte informerat tillräckligt. Information hade gått ut till de föräldrar med barn i skolan och vissa berörda grannar men inte offentligt. Tack vare ett privat initiativ med utdelning av 600 lappar i brevlådorna till boende i trakten, oavsett om de hade barn i skolan eller inte, spreds planen om boendet och om detta informationsmöte.

_Mötet fick delas upp i två omgångar för att alla skulle få plats, men det betydde också att ett längre möte ersattes av två kortare med mindre tid till frågor i varje."

_Ja, det är mycket möjligt att SD eller liknande var ansvariga för att sprida informationen, men om man ser till uppslutningen, så verkar det som om folk från alla olika kanter var upprörd över bristande information. Om det nu inte är så att majoriteten invånare i Vendelsö är SDare. Vilket jag inte vet något om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2/5/16, 5:10 PM
#58

#55 Mina barn skulle redan vara vana vid andra kulturer, precis som jag var i den åldern.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2/5/16, 5:17 PM
#59

#58. Men är de andra kulturerna vana vid dina tonårsdöttrar, som går klädda på ett sätt som anses provocerande (om inte direkt förbjudet) i deras hemländer?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
2/5/16, 5:33 PM
#60

Komer inte ihåg vem som la upp denna på Fokus.
Är alla dessa också "högerextrema"? Nazister kanske tom?  Det är inte bara i Sverige som den här diskussionen håller på.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
2/5/16, 5:36 PM
#61

#59 Uppenbarligen är dom det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Halvdansken
2/5/16, 6:01 PM
#62

#61. Men om alla som kommer hit är helt vana vid andra kulturer, och fullt ut accepterar lättklädda tjejer, och homusexuella förhållande, och vår sekulariserade samhälle så har vi inga ju integrationsproblem?

Vad menar du med "uppenbarligen"? Det har aldrig blivit en kulturkrock?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Silvestris
2/5/16, 7:01 PM
#63

Min 7-årings skola lånade ut sin idrottshall som tillfälligt boende till ensamkommande flyktingbarn. Inte en enda "incident" inträffade. Inga bråk, inga kränkningar, inga våldtäkter. Inte protesterade vi mot dem heller utan vi hjälptes alla åt att samla in nödvändigheter (kläder, hygienartiklar, skor mm.). Det värmde i hjärtat att se korridoren fylld av donationer. Tänk om det gör skillnad om människor möts av värme istället för med kyla?

Zyperior
2/5/16, 7:08 PM
#64

#26
"#25 Jag menar på att du inte ska tro på allt du läser och ser på nätet, speciellt inte när det kommer ifrån en extremist."

Klassiskt guilt by association-argument. Bara för att en extremist säger något är det osant. Fast å andra sidan, litar jag inte en sekund på något du säger, så du kanske har rätt iofs.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Daisy-Moa-Elsa]
2/5/16, 9:08 PM
#65

# 63 härligt att höra , att männsklig närvaro gör skillnad 😃

Halvdansken
2/5/16, 10:21 PM
#66

#63. Hur länge var "tillfälligt"? Hade ni varit lika positiva om säg två-tre år?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Blaisen
2/6/16, 1:32 PM
#67

Jag var på plats på mötet och det som skrivs i media är som vanligt extremt vinklat!
Ja, folk var arga, de var arga för att kommunen beslutat att bygga det största boendet i kommunen (kanske landet, vad vet jag) för ensamkommande "barn" mellan 15-17 år 15 meter från en skola åk 0-9, samt en förskola utan att informera något om detta i förväg.

Att politikerna blev så tagna på sängen är en gåta för de kan inte ha missat de massiva protesterna som varit på FB sedan det läckte ut att ett fåtal kallats till möte. Ett möte de skulle haft INNAN de ens övervägde att fatta något beslut. De som kom den kvällen ville veta HUR de TÄNKTE när de beslöt att placera boendet där. En fråga som besvarades med "en plats det är lätt att bygga på, snabbt koppla på vatten, el och avlopp." Inga som helst riskanalyser eller liknande och med tanke på vad som händer på såna boenden runt om i landet är det inte konstigt att föräldrar reagerar.
Framför allt med tanke på att Haninge deltagit i en undersökning där de erkänt att de inte klarar av att hantera anstormningen! Men ordföranden i Socialnämnden står och lovar att inget kommer hända…HUR kan han lova det?

Det finns många filmer i cirkulation och ja, jag tror det kan ha varit några extrema där men jag såg bra många fler på riktigt bekymrade, rädda och arga föräldrar.

Silvestris
2/6/16, 1:51 PM
#68

#66 Flera år hade självklart inte varit bra eftersom skolbarnen inte hade kunnat ha idrott då. Nu ligger det ordinarie boendet lite längre bort men skolbarnen vistas i närheten varje vecka.

Zyperior
2/6/16, 2:01 PM
#69

#67 Gött med förstahands info. =)

Man undrar ju lite, om det händer något på grund av detta, kommer politikerna känna det i sitt samvete då? Eller kommer de bara rycka på axlarna och säga att "svenskar är inte bättre själva".

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Bermudas]
2/6/16, 2:27 PM
#70

#67 Tack för att du skrev här! Jag har kollat på fler videos sen igår…såg bara mammor och pappor som var oroliga. Och just detta om vatten, att det skulle vara "lätt att koppla"…urdåligt av kommunen att inte tänka längre än så…man tar sig för pannan. Klart som sjutton man vill känna sig trygg när man lämnar sina barn till skolan.

Halvdansken
2/6/16, 3:31 PM
#71

#68. Och ni fortsätter att med  " ….. att samla in nödvändigheter (kläder, hygienartiklar, skor mm.). Det värmde i hjärtat att se korridoren fylld av donationer."?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Alvsyssel1967]
2/6/16, 3:48 PM
#72

Det värmde säkert att några få ental fick kläder osv, men medan miljontals svälter, är sjuka, dör i sina närområden så beslutar sig landet Absurdistan ( Sverige ) för att stjäla av biståndsbudgeten samt låna miljarder utav EU:s IMF bank för att några promille skall få ett liv i lyx här i Sverige ….

När jag ser svältande sjuka döende barn på leriga bygator i 3:e världen så gråter mitt hjärta. Ni andra som inte gråter och tillhör refugees VERY welcome … Er hatar jag verkligen.

Att bygga ett utav de största boenden för ensamkommande ofta vuxna ljugande män utan identitet nära skola för barn, det är fel, så fel det kan bli, det skall folk bekämpa, och gör det offentligt också. En kommun som ljuger skall avsättas offentligt och in med nya politiker som tar ansvar. Allt annat är otänkbart !

72mm
2/6/16, 7:23 PM
#73

#67 Tack. 

Vi ser hur PK-falsariet börjar krackelera. Folk är oroliga. Vanligt folk, och det oberoende vad de har röstat på. Det är skönt att se att uppvaknandet äntligen har nått en sådan nivå att folk vågar ifrågasätta och tala öppet utan att bry sig om konsekvenserna. 

Det är bara synd att svenskens natur har blivit sådan att samhällsförfallet och åsiktsförtrycket kunde bli så stort som det blivit innan vi fick se tecken på öppet motstånd.

Ljudet är helt hopplöst, men man får en känsla för stämningen.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

72mm
2/6/16, 8:51 PM
#74

Jag tror ärligt talat hela PK-sverige är på väg att fullständigt implodera. Folk verkar ha fått nog. Och då har vi inte ens sett början på de verkningar som är att vänta från 2015 års totala invasion.  

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2982178-har-klagas-det-mest-pa-flyktingboenden

"Jag har alltid argumenterat starkt mot alla former av rasistiska kommentarer men plötsligt befinner jag mig i en situation som är helt ny för mig. Nu när jag själv är personligt berörd och mina egna barns trygghet är hotad så vattnas alla mina tidigare argument ur” skriver en kvinna och säger att hon inte kommer våga låta sina barn leka på lekplatsen intill boendet."

Ja, vad säger man? God morgon. Sovit gott? 

Nu mörkar MSM, men grejen är att sådant här säljer. Så vi kommer se mer och mer av det i tidningarna. Även om det kommer orsaka enorma spänningar på mer än en redaktion mellan politisk doktrin och profit så kommer vi se mer och mer av etablerad media så sakteliga anpassa sig till mer sverigevänliga och etablissemangs-kritiska toner. Tro mig.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Silvestris
2/7/16, 10:09 AM
#75

#71 Det kommer samlas in inför nästa avhämtning från aktuell välgörenhetsorganisation såklart.

72mm
2/7/16, 10:36 AM
#76

"Jag tror ärligt talat hela PK-sverige är på väg att fullständigt implodera. Folk verkar ha fått nog."

Radio RLM tar i senaste avsnittet upp detta med avstamp i mötet på skolan.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
[Bermudas]
2/8/16, 7:58 PM
#77

Kommunen backar. Det blir inget ensamkommande-boende vid skolan. Det lönar sig att stå på sig ibland. http://haninge.se/aktuellt/inget-boende-for-ensamkommande-barn-i-vendelsomalm

[Bermudas]
2/9/16, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Haha allas vår rasismexpert Arnstad måste få säga sitt om det här!

Zyperior
2/9/16, 11:34 AM
#79

#78 Det där passar bättre i Humor-tråden. Arnstad är ju ett skämt hela han. Förstår inte att folk som förespråkar hans sida inte ber karln hålla käften.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Bermudas]
4/18/16, 8:36 AM
#80

Spånga Man vill bygga asylbaracker vid skola. Liknade situation som Vendelsö med mycket arga människor på möte. Lyssna från 15 45 till exempel, ( har själv inte sett hela klippet hoppade bara in) en man hörs tydligt och säger vad han tycker om förljugenheten de visar om farorna och hur deras situation vid skolan redan är kraftigt ansträngd med bråk vid närliggande fotbollsplan och pikar politikern som själv bor idylliskt på Gotland. En annan politiker svarar något om solidaritet och publiken börjar höja rösterna rejält. Politikern Awad Hersi säger något om demokrati och en kvinna ropar - ni som inte svarat på några mail alls ska prata om demokrati !

Zepp
4/20/16, 9:29 PM
#81

Det är grejt.. SD är för att bygga fler flyktingförläggningar för ensamkommande barn.. iallafall i Härryda kommun så ni kan lägga ner er diskution!

I lilla Hindås utanför Göteborg är folk upprörda över att politikerna planerar ett asylboende för unga illegala invandrare. Men SD välkomnar ett boende och deltog idag på ett möte för att förklara politikernas synsätt för arga väljare.
– Några besökare var lite oroliga, säger SD-politikern Calle Johansson till Härrydaposten.

Sen så för de flesta barns väl och ve så borde i förstone denne vettvilling till pappa spärras in.. som redan välkänd våldsverkare!

Varför får sådana gå lösa.. varför är det någon som över huvudtaget lyssnar på en sådan person.. är de inte rädda om sina barn/eget liv och hälsa?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

72mm
4/20/16, 10:52 PM
#82

"Sen så för de flesta barns väl och ve så borde i förstone denne vettvilling till pappa spärras in.. som redan välkänd våldsverkare!

Varför får sådana gå lösa.. varför är det någon som över huvudtaget lyssnar på en sådan person.."

Du har inga barn va?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: