Annons:
Etikettövrigt
Läst 2292 ggr
[rara]
2016-02-05 14:25

Övergrepp varje dag!

Varje dag läser man om nya övergrepp i Tyskland och Österrike. Det här finns att läsa i en enda öserrikisk tidning på en enda dag.

http://www.krone.at/Oesterreich/Trio_ueber_Maedchen_-16-_in_Haltestelle_hergefallen-Maenner_gefluechtet-Story-494649

En 16-årig tjej blev ofredad av 3 män med arabiskt utseende när hon väntade på spårvagnen. En höll fast henne medan dom andra öppnade hennes byxor och tog henne mellan benen och på brösten. När spårvagnen kom flydde dom.

http://www.krone.at/Oesterreich/US-Studentin_erstickt_Gambier_in_Schweiz_gefasst-In_Fluechtlingsheim-Story-494640

Flykting från Gambia mördade Au-pair flicka från USA som jobbade i Österrike.

http://www.krone.at/Oesterreich/31-Jaehriger_schlaegt_Frau_und_Kleinkind_spitalsreif-In_Fluechtlingsheim-Story-494485

I ett flyktingshem slår en flykting fru och barn tills de hamnade i sjukhus.

http://www.krone.at/Oesterreich/Bub_-10-_in_Wiener_Schwimmbad_vergewaltigt-Iraker_in_Haft-Story-494653

Flykting från Irak våldtar 10-årig pojke i ett badhus.

http://www.krone.at/Welt/Video_Migranten_gehen_auf_zwei_aeltere_Maenner_los-In_Muenchner_U-Bahn-Story-494328

Flyktingar attackerar 2 äldre män i en tunnelbana för att dom ville hjälpa kvinnorna som flyktingarna ofredade.

http://www.krone.at/Welt/Koelner_Karneval_Frau_von_Fluechtling_vergewaltigt-Sexuelle_Uebergriffe-Story-494651

Flera sexuella övergrepp under karnevalen i Köln trots förstärkta poliskontroller. En 22- årig kvinna blev våldtagen.

Vad man kan läsa i tidningarna är säkert bara toppen på isberget.

Man kan ju knappt våga sig ut på gatan längre och snart är vi där som de radikala salafisterna vill ha oss. Kvinnor ska inte få gå ut ensamma.

Och vad gör politikerna? Ingen kommenterar vad man kan läsa i tidningarna varje dag och vad medborgarna upplever varje dag. Tänker de sig "jaha, då är det väl så"?

Man måste se sanningen i ögat. Europa har inte resurser till att göra livet säkert för oss. Vi har inte tillräckligt poliser som skyddar oss från "flyktingarna"och vi har inte tillräckligt domstolar och fängelser. Vi kommer att leva i ett osäkert Europa i framtiden och kommer att lämna över det här kaoset till våra barn, barnbarn osv. Dom kommer aldrig att förstå varför vi (vår generation) gjorde så här. Merkel kommer att hamna i historieböckerna som den galna kvinnan som förstörde Europa.

Annons:
Maikailoa
2016-02-05 14:50
#1

Tyskland faller som ett korthus: Provocera dom inte!!!!

[Carpinus]
2016-02-05 14:50
#2

"Totalt ska 18 fall av sexuella övergrepp, varav en våldtäkt, ha rapporterats i Köln, enligt The Local",  och det enda TT har i form av beskrivning av misstänkta gm är följande:

"En kvinnlig journalist som rapporterade direkt från karnevalen antastades av två män som tog henne på brösten, rapporterar The Locals tyska upplaga.

– Först gjorde de bara miner bakom mig. Sen landade en hand på mitt bröst. Jag blev chockad, säger reportern.

_En inspelning av händelsen som The Local tagit del av visar att männen hade europeiskt utseende."---
_

Det gäller att ta tillvara på räddningsplankorna…

[Lummer]
2016-02-05 14:52
#3

Nej det är ju tack vare flatheten i pressen hos regeringen och polis som inte får ingripa. Gapvänstern som ska utmåla de som protesterar mot dessa tilltag som gjort det möjligt. Detta började inte på nyårsafton i tyskland. Detta har byggts upp under lång tid. Nu ser ju förövarna att det är fritt fram för konsekvensen uteblir. Tyvärr har vi inte sett slutet på detta än. Det kommer bara bli värre . När förövarna blir utvisade istället för att få skadestånd när dom själva betett sig och då menar jag även när dom slår sönder asylboenden och eldar upp byggnader och bilar och vad dom nu lyckas få fyr på och naturligtvis alla former av trakaserier spelar inte nån roll hur små de stackars barnen som gör det är. Ut med hela familjen då. Det måste bli kännbara konsekvenser och slut på detta gullande med kriminella. Fy vad upprörd jag blir

_Fisken
2016-02-05 14:52
#4

Benämningen "Flykting" kommer att få en mycket negativ klang.  Det är säkert som Amen i Kyrkan.   Som jag ser det är en del av dem brottslingar som måste få kännbara straff och att det syns utåt.  
Läste nyss på min FB att det bildats ett Medborgargarde här. …

[AnimeV4]
2016-02-05 14:55
#5

Det här är rentav förj*vligt! Snart i en stad nära dig.. Tack, ni 87% stolta idioter som röstat fram detta i Sverige!

Maikailoa
2016-02-05 15:15
#6

#5

Skyll inte på pk-gänget, dom vet inte vad dom gör.

Annons:
[AnimeV4]
2016-02-05 15:16
#7

#6 Det är ju precis det som är problemet?😮

[Daisy-Moa-Elsa]
2016-02-05 17:12
#8

Automatisk livstidsutvisning på direkten. Tyvärr inget vi kan göra på svenska medborgare även om det vore önskvärt.

[[eskils_]]
2016-02-05 17:22
#9

#0 och #1 Otäcka fakta! Man borde tvinga alla svenska partier att besvara frågan "vill något parti att vi får det så här i Sverige också, och i så fall varför?"

En fiffig dellösning från tyska regeringen:
"Berlin’s decision to declare Algeria and Morocco as “safe countries” in a new asylum law passed on Wednesday is seen partly as a reaction to the fact that the majority of suspected attackers in Cologne were migrants from those countries in the Maghreb."

(Berlins beslut att förklara Algeriet och Marocko som "säkra länder" i en ny asyllag i onsdags ses delvis som en reaktion på det faktum att majoriteten av misstänkta angripare i Köln var invandrare från dessa länder i Nordafrika.)

The Guardian

Så kan väl Sverige göra också, för att kunna skicka tillbaka de yrkeskriminella invandrare (enligt Leif GW Persson) som i pressen kallas "gatubarn" från Nordafrika??

[helga21]
2016-02-05 17:58
#10

# 9 Det är på gång att göra detta. Äntligen 😃

VildaVittra
2016-02-05 18:35
#11

Gambia? Ska du försöka vinkla det till att det har med vilket land personen kommer med, så kanske du skulle hoppat över just den eftersom det landet är världskänt just för att flera folkgrupper med flera olika religioner lever sida vid sida helt fredligt, och detta trots att majoriteten består av dessa "blodtörstiga" muslimer. 😃

Och snälla, lär dig skillnaden på "mördade" samt "misstänks ha mördat".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[helga21]
2016-02-05 19:51
#12

# 11 Vem avses?

VildaVittra
2016-02-06 00:53
#13

#12 Tja, gambiern?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[rara]
2016-02-06 11:36
#14

#11

Jag har inte "vinklat till" någonting, utan jag har bara redovisat vad som står i tidningen och där står det att mannen var från Gambia. Om du har problem med det, kan du gärna skriva till tidningarna och be dom att dom ska hålla tyst om vilka länder gärningsmännen kommer ifrån, dvs. om du är intresserad av mörkläggning.

Jag har heller inte skrivit om "blodtörstiga muslimer" och eftersom det inte står i tidingen vilken av de många religionerna som finns i Gambia som mannen som häktades för mord tillhör, har jag heller inte skrivit ett ord om det. Du måste lära att läsa vad andra skriver och svara på det som dom skriver och inte på det som du tänker ut dig, för i så fall diskuterar du med dig själv.

"Och snälla, lär dig skillnaden på "mördade" samt "misstänks ha mördat". "

Jag vet skillnaden mellan att ha mördat och misstänkts för att ha mördat och jag känner Österrikes medialagar. Innan en domstol har dömt någon för mord, får tidningarna bara skriva "misstänkt" hur uppenbart mordet än är. Vad som gäller den här mannen så har han redan 2014  sexuellt missbrukat en minderårig och nu var han på flykten för att han skulle bli skickad tillbaka till Gambia. Au-pair flickan lät honom bo i hennes lägenhet, där han kvävde henne med en madrass och sedan flydde han till Schweiz. Det har polisen kunnat reda ut eftersom de spårade hans mobiltelefon.

[rara]
2016-02-06 12:02
#15

Samma tidning dagen efter (idag):

http://www.krone.at/Oesterreich/Kaerntnerin_-53-_von_sechs_Maennern_attackiert-Rempelten_mich_an-Story-494765

6 asylanter ofredade en 53 årig kvinna. Dom omringade henne efter att hon hade varit och handlat och slog inköpskassen ur händerna på henne, knuffade henne hårt och trakasserade henne. Först när passanter kom till hjälp flydde dom.

[rara]
2016-02-06 12:21
#16

https://daserwachendervalkyrjar.wordpress.com/2016/02/05/zwoelfjaehriges-maedchen-sexuell-missbraucht-zwei-fluechtlinge-verhaftet/

2 flyktingar våldtog 12-årig flicka. En 6-årig pojke som såg brottet hotades med att dom skär av halsen på honom om han säger något.

1. En kvinna i Leipzig kunde befria sig genom att bita gärningsmannen när han försökte att våldta henne. Mannen häktades i ett asylhem och kunde identifieras pga bettet.

2. En 17-årig afgan slog en kvinna knock out och sedan våldtog han henne.

3. Kvinna blev sexuellt ofredad av en migrant.

4. Mörkhyade män attackerade 45 årig kvinna som promenerade med sin hund. Kvinnan kunde försvara sig.

5. 30 årig man från Turkmenistan kidnappade 7-årigt barn och våldtog barnet.

6. Flera sydländska män som talade kurdiska eller arabiska tvingade kvinna till Oralsex.

7. Flyktingar våldtog minderårig flicka i Düsseldorf.

osv……osv…..osv…..

[[eskils_]]
2016-02-06 12:44
#17

#14 Komplettering om gambiern (andra länken i #0):

Ungefärlig översättning:

"25-åringen låg i sitt eget blod med ansiktet nertryckt i madrassen på golvet, halvnaken. Endast hennes huvud doldes av en tröja. Flickan från Colorado blev kvävd. DNA-spår från Abdou I har säkrats - en internationell häktningsorder har gått ut pga mordmisstanke.

Gambiern blandade sig med asylsökande och gömde sig i ett flyktingläger i kantonen Bern i Schweiz. På torsdagen greps han där."

(Die 25- Jährige lag mit dem Gesicht in die am Boden liegende Matratze gedrückt in ihrem eigenen Blut, halb nackt. Nur ihr Kopf war mit einem Pullover verdeckt worden. Das Mädchen aus Colorado ist erstickt. DNA- Spuren von Abdou I. wurden sichergestellt - ein internationaler Haftbefehl wegen Mordverdachts ausgeschrieben.

Der Gambier mischte sich unter Asylwerber und tauchte in einem Flüchtlingslager im Kanton Bern in der Schweiz unter. Am Donnerstag wurde er dort verhaftet.)

[Daniela1983]
2016-02-06 13:03
#18

Antalet fall är chockerande. Fruktansvärt, så det är sådana personer politikerna vill ha i våra europeiska länder. Att ha råkat ut för något utav övergreppen skapar nog men för livet.

[Bermudas]
2016-02-06 14:37
#19

Belgien. Killar våldtar medvetslös belgisk tjej. Dansar runt henne och sjunger att kvinnor ska lyda och filmar. Lärare råkar se killes FaceBook där han poserar med pistol. Polis kollar upp och hittar dessutom våldtäktsfilmen. Killarna åker dit, men en hävdar fortfarande för polis att kvinnor ska lyda och att hon var medvetslös och ska därför inte klaga. http://www.therebel.media/refugees_caught_on_film_raping_unconscious_girl_while_dancing_and_singing_in_arabic_say_women_must_obey

VildaVittra
2016-02-06 15:23
#20

#14 Om du läser på lite, så är en av teorierna att det är en sexlek som gått snett, så det där med att medialagarna blablabla är bara skitsnack. De har rättssäkerhet i det landet också, annars skulle de väl lyncha mördare utan rättegång.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[rara]
2016-02-06 15:42
#21

#20

Oj, har den råkat gå snett så att hon till slut låg i sitt eget blod med asiktet nedtryckt av madrassen? Tror du att hon var med på det, liksom han väl bara "råkade" att missbruka en minderårig 2014?

Undrar om du skulle tänka som du gör om det skulle ha hänt din dotter?

VildaVittra
2016-02-06 15:57
#22

#21 Jag skulle tänka som jag alltid gör, dvs med hjärnan. 

Och ja, sexlekar som gått snett är faktiskt inte helt ovanliga. Och vad som hänt med den minderåriga vet jag inte då jag inte läst den domen, dock vet jag att sexbrott och mord inte är samma sak.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rara]
2016-02-06 16:14
#23

#22

"Jag skulle tänka som jag alltid gör, dvs med hjärnan."

Jag frågade inte "med vad" du skulle tänka, utan OM du skulle tänka som du gör om det vore din egen dotter som låg död i sitt eget blod. Skulle du säga till gärningsmannen "ok, jag förlåter dig. Det var ju bara en sexlek som råkade gå snett".

Nu är det så att man kan tänka ut sig alla möjliga teorier till varför mannen dödade flickan och sen kan man välja ut en av dom som man vill tro på. Jag har dock inte skrivit ett inlägg där jag teoretiserar för att försvara det här monstret, utan jag håller mig till faktan som jag läser i tidningen. I tidningen står att kvinnan blev mördad och låg i sitt eget blod (underlig sexlek) och kvävd av madrassen som fortfarande låg på henne. Mannen som häktades är en barnmissbrukare som var på flykten och som nu har dödat flickan.

VildaVittra
2016-02-06 18:16
#24

#23 "Jag frågade inte "med vad" du skulle tänka, utan OM du skulle tänka som du gör om det vore din egen dotter som låg död i sitt eget blod."

Nej, det gjorde du inte. Men som svar på det du nu frågar så dömer jag som civiliserad ingen odömd.

"Nu är det så att man kan tänka ut sig alla möjliga teorier till varför mannen dödade flickan och sen kan man välja ut en av dom som man vill tro på."

Eller så inser man att man inte har tillräckligt med bevis via media för att ens kunna tro något.

"Jag har dock inte skrivit ett inlägg där jag teoretiserar för att försvara det här monstret, utan jag håller mig till faktan som jag läser i tidningen."

Är det någon som gjort det? Jag däremot skrev ett inlägg där jag påpekade att ditt invandrarfientligt vinklade inlägg hade en del att önska med tanke på att du inte visste något om exempelvis Gambia.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
VildaVittra
2016-02-06 18:36
#26

#25 Kul för dig att jag inte är feminist. 😃

*skickar en virtuell spypåse*

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rara]
2016-02-06 19:14
#27

#24

Du har fortfarande inte svarat på min fråga, men att undvika att svara på en fråga är också ett sorts svar.  Eftersom han pga bevisen som finns (DNA, Mobiltelefon) kommer att bli dömd av en rättegång dömer du honom inte om du svarar på frågan.

Om du tycker att det som invandrarna gör är invandrarfientligt har det ingenting med tidningsartiklarna om deras gärningar eller mitt inlägg där jag redovisar dessa artiklar att göra, utan det är invandrarnas egna beteende som är anledning till tidningsartiklarna och att dessa hamnar i forumet. Skulle dom sköta sig, skulle de inte stå i tidningarna och i forumet.

Jag skrev heller ingenting om Gambia som du skulle kunna dra någon sorts slutsats angående min kunskap om Gambia. Om jag skulle ha skrivit om Gambias politik, infrastruktur, religioner, geografi osv. skulle du kunna dra en slutsats, beroende på om det som jag skulle ha skrivit vore rätt eller fel. Men eftersom inlägget inte handlar om Gambia är det inte aktuellt.

För övrigt hade Österrike också en mördare som tog livet av kvinnor under sexlekar, Jack Unterweger. Han ströp ihjäl dom med deras underbyxor, en efter den andra. Han mördade 8 kvinnor efter samma system i Prag, Wien, Graz och Lustenau och 3 kvinnor i Los Angeles. Men dom strypte han medan dom hade sex och ingen av dom hittades i en pöl blod.  För honom må det ha varit en lek, men inte för kvinnorna.

Eftersom Au pair flickan hittades under madrassen som han kvävde henne med i en pöl blod kan man inte anta att det för henne var en lek.  Om han verkligen tog livet av henne bara för att ha lite skoj, gör det ju saken ännu värre. Men det finns otaliga andra möjligheter. Kanske han ville ha sex men inte hon? Kanske hon kom på att han var en efterlyst barnmissbrukare? Jag ser det som att du försvarar mördaren bara för att han är en invandrare från Gambia och vem som skriver om det i tidningar eller forum är för dig invandrarfientlig.  Jag är för övrigt själv invandrare i ett annat land, men jag bär mig inte åt som dom som kommer från arabiska och afrikanska länder.

Annons:
[helga21]
2016-02-06 19:19
#28

# 27 Han blir inte dömd av en rättegång utan av en domstol. Och vänta med att ta u segern i förskott. Låt lagen ha sin gång.

[rara]
2016-02-06 19:24
#29

#28

Okey, du har rätt. Han blir inte dömd av en rättegång utan i en rättegång av en domstol. Om det nu är så viktigt för dig.

VildaVittra
2016-02-06 19:28
#30

#27 Nej, jag svarade helt korrekt. 

"Om du tycker att det som invandrarna gör är invandrarfientligt har det ingenting med tidningsartiklarna om deras gärningar eller mitt inlägg där jag redovisar dessa artiklar att göra, utan det är invandrarnas egna beteende som är anledning till tidningsartiklarna och att dessa hamnar i forumet. Skulle dom sköta sig, skulle de inte stå i tidningarna och i forumet."

Nej, jag skrev att ditt inlägg var invandringsfientligt vinklat. Läs gärna texten ordentligt, så inga missförstånd uppstår.
Om det inte fanns folk som skrev invandringsfientligt vinklade inlägg, så skulle inte forumen svämma över av sådana trådar. 

"Jag ser det som att du försvarar mördaren bara för att han är en invandrare från Gambia och vem som skriver om det i tidningar eller forum är för dig invandrarfientlig."

Nu gör du det igen, du skriver att han är mördare när han bara är misstänkt för att vara det. Och nej, jag försvarar inte dömda mördare, jag har inte ens försökt att försvara denna odömda misstänkta  mördare, utan jag skriver sansade inlägg om ett land jag faktiskt bott i.  Jag skulle rekommendera dig att åka dit, vi har mycket att lära av dom, som bemötandet av rörelsehindrade, psykiskt sjuka, flyktingmottagning osv. 

"Jag skrev heller ingenting om Gambia som du skulle kunna dra någon sorts slutsats angående min kunskap om Gambia. Om jag skulle ha skrivit om Gambias politik, infrastruktur, religioner, geografi osv. skulle du kunna dra en slutsats, beroende på om det som jag skulle ha skrivit vore rätt eller fel. Men eftersom inlägget inte handlar om Gambia är det inte aktuellt."

Du visade tydligt att det var ett land du inte visste något om eftersom du listade ett brott som kan ha begåtts av en av dess medborgare som ett "bevis" på att invandrare är brottsliga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[helga21]
2016-02-06 21:26
#31

# 29 Ja det är väldigt viktigt för mig att skilja på en rättegång och en domstol. Tack för att du svarade.

[Bermudas]
2016-02-06 21:45
#32

Man, något äldre utpekad som förövare av flera kvinnor i Borås…när han visar id så visar det sig att han bara är femton! Ensamkommande som antastat? Dags med ålderstester snart??? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22219005.ab

[rara]
2016-02-07 11:41
#33

Om du tillskriver mig att skriva invandrarfientliga inlägg är jag väl tvungen att se det som att du tillskriver mig att vara invandrarfientlig.  Det är ju just därför som det är nödvändigt att belysa brotten som invandrarna begår och skriva inlägg som belyser det, för att det finns flyktingskramare som anser att "de är så snälla och sociala" och som försvarar mördare och våldtagare bara för att de är invandrare.

Nu har polisen häktat en känd barnmissbrukare vars DNA man hittade hos offret och som flydde till Schweiz, men för dig är han fortfarande ingen mördare. Eftersom du skriver att du har bott i Gambia, antar jag att du kommer därifrån och att det stör dig att brott som folk från Gambia begår hamnar i media och i forum. Nu var det här bara ett av brotten i den långa listan och ingen skulle speciellt lägga märke till det, eftersom de andra brotten utövades av folk från andra länder, men tack vare  dina inlägg ligger fokusen just på det här och nu har det väl fastnat i minnet på alla som läser den här tråden att det var med en mördare från Gambia i den långa listan.

Jag tycker inte att det är invandrarfientligt om man vill leva i ett säkert land och i ett säkert Europa.  Visst kan man alltid råka ut för ett brott, oavsett om vi har en massa invandrare eller inte. T.ex. kan det alltid hända att en kvinna blir ofredad om hon går hem från krogen mitt på natten, för fyllerister som inte kan uppföra sig finns i alla länder. Men det kan man undvika genom att inte gå på krogar eller att ta en taxi hem. Men nuförtiden är man inte säker någonstans. Kvinnor och barn blir ofredade mitt på dagen, när de väntar på bussen, när de går i badhus, när de går på föranstaltningar och det är inte enstaka fall, utan det är hela gäng som överfaller kvinnor. 

Jag har inga problem att avstå från att gå på krogar, men jag har problem om jag inte an röra mig ute på stan, inte kan gå och bada på sommarn och inte kan ta bussen eller tåget längre. När jag flyttade till utlandet fick jag besöka tyskakurser för att få och kunna jobba här. Min man säger att om jag skulle ha flyttat till honom nu, skulle han inte våga låta mig fara till kurserna ensam längre.

Men det är inte bara säkerheten som är problemet med invandringen, utan att socialsystemet inte klarar av den här massinvandringen längre.  Europa blir ett enda fattigdomshem om invandringen fortsätter som nu. Vi i Europa, våra föräldrar oc deras föräldrar har byggd upp ett säkert Europa med bra socialsystem. Vi har också haft krig här.  1945 var halv Europa sönderbombad, men redan på 60-talet hade vi välfärd igen, tack vare att vi var flitiga. När min man var ett småbarn bodde hela familjen (5 personer) i en lägenhet med bara 2 rum. De hade inget varmvatten, ingen dusch eller badkar, ingen dammsugare, ingen telefon, inget kylskåp, ingen elektrisk spis och mat var det ont om. Men ett par år senare bodde de i ett stort hus med all lyx som man kan tänka sig, för att hans föräldrar var flitiga och jobbade dag och natt, precis som de flesta andra i Europa.

Själv har jag gjort 150 övertidstimmar på 2 månader och utom Söndagarna har jag bara haft 3 lediga dagar sen Oktober.  Det är helt normalt i Europa!

Nu kommer en invasion av människor från länder där människorna inte är lika flitiga, där det ständigt är krig och där de skär halsen av varandra bara pga olika religioner, där kvinnor inte har några rättigheter och där de anses vara skyldiga om de blir våldtagna. I stället för att kämpa mot IS för att befria deras länder kommer de hit och kräver allt det som vi och våra föräldrar har jobbat hårt för, utan att behöva röra ett finger. Och som tack för att vi tar hand om dom blir vi våldtagna och ofredade. Om alla de unga, starka och aggressiva männen som är här skulle ha stannat i deras länder för att kämpa mot IS skulle IS bli utraderad på ett par månader. IS har bara 30.000 kämpare. Men en miljon unga starka män föredrog att fly hit  i stället för att kämpa för deras länder och bygga upp dom med samma flit som vi byggde upp Europa igen efter kriget.

Jag anser att jag har rätt till att bo i ett säkert Europa. Jag anser att jag har rätt till ett socialsystem och har rätt till att inte behöva göra mig av med mitt fina hem om jag skulle råka bli arbetslös, för jag har betalat in mycket pengar i socialsystemet. Jag anser att jag har rätt till att kunna gå och bada på sommarn, röra mig ute på stan och åka tåg, buss och spårvagn utan att bli sexuellt ofredad av dom som har kommit hit, som föraktar oss, vår kultur, våra religioner och vårt sätt att leva och som kräver att jag ska jobba åt dom och offra det som jag har jobbat hårt för. Du kallar det "invandrarfientligt", men vad tror du skulle hända om jag skulle fara till ett t.ex. arabiskt land? T.ex. Afganistan, Iran,  Irak, Syrien eller Libyen? Tror du att jag skulle ha det lika bra där som du har det i Sverige? Jag skulle bli föraktad, våldtagen och sen skulle jag bli stenad för att jag blev våldtagen och ingen skulle bry sig om jag är bostadslös eller svälter.

Om dom som kommer hit inte skulle förakta, hata, våldta och råna oss skulle vi i Europa inte bemöta dom "invandrarfientligt" och vi skulle inte skriva "invandrarfientliga" inlägg. Det skulle inte ens finnas substans för att skriva sådana här inlägg. Men verkligheten ser ut som att substansen för sådana här inlägg aldrig tar slut och det är inte vårt fel, utan deras som kommer hit. Det är nödvändigt att belysa verkligheten som såna som du försöker att mörklägga och bagatellisera.

VildaVittra
2016-02-07 12:46
#34

#33 "Om du tillskriver mig att skriva invandrarfientliga inlägg är jag väl tvungen att se det som att du tillskriver mig att vara invandrarfientlig.  Det är ju just därför som det är nödvändigt att belysa brotten som invandrarna begår och skriva inlägg som belyser det, för att det finns flyktingskramare som anser att "de är så snälla och sociala" och som försvarar mördare och våldtagare bara för att de är invandrare."

Jag tillskriver dig invandringsfientliga inlägg, det är väl tredje gången jag skriver det nu?
Flyktingkramare? Ja, mina vänner kramar jag ibland, annars är jag inte speciellt kramig av mig. Vill du verkligen leva i ett land där folk döms utan rättegång och folk får ägna sig åt förtal (vilket du gjort i denna tråd, så är han oskyldig kan du bli dömd till att betala skadestånd till honom) enbart för att personen inte är "europé"?

"Nu har polisen häktat en känd barnmissbrukare vars DNA man hittade hos offret och som flydde till Schweiz, men för dig är han fortfarande ingen mördare. "

Har han blivit dömd? Om inte, så nej, då är han fortfarande en misstänkt mördare. Och vad konstigt att de hittade hans DNA i lägenheten som han bodde i, vem hade kunnat ana det liksom (man måste ha liite starkare bevis än så). 

"Eftersom du skriver att du har bott i Gambia, antar jag att du kommer därifrån och att det stör dig att brott som folk från Gambia begår hamnar i media och i forum."

Nope, din slutledningsförmåga förde dig inte på rätt spår denna gång heller. (Alltså, hur gambisk ser jag ut på min presentationsbild liksom? 😃)

"Nu var det här bara en av brotten i den långa listan och ingen skulle speciellt lägga märke till det, eftersom de andra brotten utövades av folk från andra länder, men tack vare  dina inlägg ligger fokusen just på det här och nu har det väl fastnat i minnet på alla som läser den här tråden att det var med en mördare från Gambia i den långa listan."

Det är väl jättebra att belysa hur olika d muslimska länderna och folkgrupperna faktiskt är? Folk kan ju av misstag råka lära sig något, kanske åka till landet och upptäcka att Sverige inte är bäst på allt och att även ett av världens fattigaste länder har saker att lära oss? Som hur man delar med sig till andra. 

"Jag tycker inte att det är invandrarfientligt om man vill leva i ett säkert land och i ett säkert Europa."

Det som är invandringsfientligt är att peka ut en persons etnicitet som orsaken till att det sker brott. Hade du haft med en massa etniska svenskar i din lista, så hade det varit en annan sak. 

"Visst kan man alltid råka ut för ett brott, oavsett om vi har en massa invandrare eller inte. T.ex. kan det alltid hända att en kvinna blir ofredad om hon går hem från krogen mitt på natten, för fyllerister som inte kan uppföra sig finns i alla länder. Men det kan man undvika genom att inte gå på krogar eller att ta en taxi hem. Men nuförtiden är man inte säker någonstans. Kvinnor och barn blir ofredade mitt på dagen, när de väntar på bussen, när de går i badhus, när de går på föranstaltningar och det är inte enstaka fall, utan det är hela gäng som överfaller kvinnor. "

Man har aldrig varit säker någonstans.

"Jag har inga problem att avstå från att gå på krogar, men jag har problem om jag inte an röra mig ute på stan, inte kan gå och bada på sommarn och inte kan ta bussen eller tåget längre. När jag flyttade till utlandet fick jag besöka tyskakurser för att få och kunna jobba här. Min man säger att om jag skulle ha flyttat till honom nu, skulle han inte våga låta mig fara till kurserna ensam längre."

Det finns SFI i Sverige, vill du få ett jobb som ger en lön att överleva på måste du gå den, har du inget jobb blir det mycket svårare att få stanna. 

"Men det är inte bara säkerheten som är problemet med invandringen, utan att socialsystemet inte klarar av den här massinvandringen längre."

Men då tar vi Gambia som exempel. Det är alltså ett av världens fattigaste länder, sjukvården och tandvården är dock gratis (inte alltid den bästa, men den finns i alla fall). De tar hela tiden emot ekonomiska flyktingar från grannlandet Senegal (som är mycket torrare än Gambia och som har mer motsättningar mellan folkgrupperna), utövr det tog de emot flyktingar från Sierra Leone. Detta lilla land där man tjänar ca 500 kr i månaden, där arbetslösheten är enorm kunde öppna sina hjärtan, varför kan inte vi det? Har vårt materialistiska  samhälle verkligen stängt våra hjärtan så att vi inte kan inse att människoliv är viktigare än en ny iphone?

"Europa blir ett enda fattigdomshem om invandringen fortsätter som nu. Vi i Europa, våra föräldrar oc deras föräldrar har byggd upp ett säkert Europa med bra socialsystem."

Våra förfäder byggde också upp välfärden genom att suga ut andra länder, samt genom att en god portion av Europas befolkning utvandrade (alltså, de var sådana där "lyxflyktingar" som ville få det lite bättre och få mat på sitt bord varje dag). Och vore det så hemskt om Europa slutade att konsumera så mycket skräp? Vore det så hemskt om vi var tvungna att äta tvåbenta morötter också, alltså de där 50% som slängs av idag?

 "Vi har också haft krig här.  1945 var halv Europa sönderbombad, men redan på 60-talet hade vi välfärd igen, tack vare att vi var flitiga. När min man var ett småbarn bodde hela familjen (5 personer) i en lägenhet med bara 2 rum. De hade inget varmvatten, ingen dusch eller badkar, ingen dammsugare, ingen telefon, inget kylskåp, ingen elektrisk spis och mat var det ont om. Men ett par år senare bodde de i ett stort hus med all lyx som man kan tänka sig, för att hans föräldrar var flitiga och jobbade dag och natt, precis som de flesta andra i Europa."

Du tror att fattigdom beror på lathet? Och vi ska inte lära oss något av det kriget? som att Anne Franks familj inte fick asyl fastän de ansökte om det?

"Själv har jag gjort 150 övertidstimmar på 2 månader och utom Söndagarna har jag bara haft 3 lediga dagar sen Oktober.  Det är helt normalt i Europa!"

Och det är unikt i världen? Vet du att det finns många i u-länderna som jobbar varje dag? Vet du att bönder aldrig är lediga?

"Nu kommer en invasion av människor från länder där människorna inte är lika flitiga, där det ständigt är krig och där de skär halsen av varandra bara pga olika religioner, där kvinnor inte har några rättigheter och där de anses vara skyldiga om de blir våldtagna."

Men herregud, vad har du för människosyn? Du har helt uppenbarligen aldrig satt din fot i ett u-land, och om du har det lämnade du väl aldrig lyxhotellet.  

"I stället för att kämpa mot IS för att befria deras länder kommer de hit och kräver allt det som vi och våra föräldrar har jobbat hårt för, utan att behöva röra ett finger. Och som tack för att vi tar hand om dom blir vi våldtagna och ofredade. Om alla de unga, starka och aggressiva männen som är här skulle ha stannat i deras länder för att kämpa mot IS skulle IS bli utraderad på ett par månader. IS har bara 30.000 kämpare. Men en miljon unga starka män föredrog att fly hit  i stället för att kämpa för deras länder och bygga upp dom med samma flit som vi byggde upp Europa igen efter kriget.

Jag anser att jag har rätt till att bo i ett säkert Europa. Jag anser att jag har rätt till ett socialsystem och har rätt till att inte behöva göra mig av med mitt fina hem om jag skulle råka bli arbetslös, för jag har betalat in mycket pengar i socialsystemet. Jag anser att jag har rätt till att kunna gå och bada på sommarn, röra mig ute på stan och åka tåg, buss och spårvagn utan att bli sexuellt ofredad av dom som har kommit hit, som föraktar oss, vår kultur, våra religioner och vårt sätt att leva och som kräver att jag ska jobba åt dom och offra det som jag har jobbat hårt för. Du kallar det "invandrarfientligt", men vad tror du skulle hända om jag skulle fara till ett t.ex. arabiskt land? T.ex. Afganistan, Iran,  Irak, Syrien eller Libyen? Tror du att jag skulle ha det lika bra där som du har det i Sverige? Jag skulle bli föraktad, våldtagen och sen skulle jag bli stenad för att jag blev våldtagen och ingen skulle bry sig om jag är bostadslös eller svälter.

Om dom som kommer hit inte skulle förakta, hata, våldta och råna oss skulle vi i Europa inte bemöta dom "invandrarfientligt" och vi skulle inte skriva "invandrarfientliga" inlägg. Det skulle inte ens finnas substans för att skriva sådana här inlägg. Men verkligheten ser ut som att substansen för sådana här inlägg aldrig tar slut och det är inte vårt fel, utan deras som kommer hit. Det är nödvändigt att belysa verkligheten som såna som du försöker att mörklägga och bagatellisera."

Vet du hur många gånger du skrev jag? Det handlar alltså om att du är rädd för att din bekväma livsstil kanske kommer att sänkas en procent. Ren skär egoism.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[rara]
2016-02-07 15:39
#35

#34

"Jag tillskriver dig invandringsfientliga inlägg, det är väl tredje gången jag skriver det nu?"

Om du tillskriver mig att skriva invandringsfientliga inlägg, tillskriver du mig indirekt att vara invandringsfientlig.

"Flyktingkramare? Ja, mina vänner kramar jag ibland, annars är jag inte speciellt kramig av mig. Vill du verkligen leva i ett land där folk döms utan rättegång och folk får ägna sig åt förtal (vilket du gjort i denna tråd, så är han oskyldig kan du bli dömd till att betala skadestånd till honom) enbart för att personen inte är "europé"?

Nej för att hamna i fängelset behövs en domstol. Mitt inlägg leder inte till att någon hamnar i fängelset.

Har han blivit dömd? Om inte, så nej, då är han fortfarande en misstänkt mördare. Och vad konstigt att de hittade hans DNA i lägenheten som han bodde i, vem hade kunnat ana det liksom (man måste ha liite starkare bevis än så). 

Du vet, Hitler, Idi Amin, Gaddaffi, Saddam Hussein och alla IS terrorister i Irak, Syrien och Libyen har heller aldrig blivit dömda. Ska vi anse dom att vara oskyldiga?

"Nope, din slutledningsförmåga förde dig inte på rätt spår denna gång heller. (Alltså, hur gambisk ser jag ut på min presentationsbild liksom? "

Bilden som någon har som sitt Avatar säger ingenting. Somliga har smurfar, änglar och troll som Avatar.

"Det är väl jättebra att belysa hur olika d muslimska länderna och folkgrupperna faktiskt är? Folk kan ju av misstag råka lära sig något, kanske åka till landet och upptäcka att Sverige inte är bäst på allt och att även ett av världens fattigaste länder har saker att lära oss? Som hur man delar med sig till andra."

Efter det som vi upplever nu, ska jag passa mig för att resa till ett muslimskt land.

"Det som är invandringsfientligt är att peka ut en persons etnicitet som orsaken till att det sker brott. "

Jag har inte skrivit ett ord om hans etnicitet eller vad som var orsaken till brottet, utan jag skrev bara att en man från Gambia mördade en flicka.

" Hade du haft med en massa etniska svenskar i din lista, så hade det varit en annan sak."

Det är ju inte svenskarna som är anledningen till att man inte är säker längre. Men om tusentals svenskar skulle resa till ett annat land och uppföra sig som flyktingarna här gör, skulle jag skriva om det.

"Men då tar vi Gambia som exempel. …… osv…….

Saken är den, att vi redan har öppnat hjärtat för mycket. Hos oss får flyktingarna 10 ggr mer än vad någon i Gambia tjänar, bara som fickpengar och sen kommer kostnader för hanteringen av dom.  Som tack gör dom Europa osäkert och ofredar oss. Sen tror jag inte att dom som kom från Sierra Leone föraktar människorna i Gambia lika mycket som dom som kom till oss föraktar oss. Om jag öpnnar mitt hjärta, öppnar jag det hellre för dom fattiga barnen som svälter i Afrika och som inte har råd att resa till Europa, men inte till dom som är här och ofredar oss.

"Man har aldrig varit säker någonstans"

Jo det har man. Förr kunde man t.ex. vänta på spårvagnen mitt i stan mitt på dagen utan att bli vålddtagen av ett gäng.

"Våra förfäder byggde också upp välfärden genom att suga ut andra länder… osv…….

Vem suger ut vem? När Europa var sönderbombad hade de inte resurser till att suga ut något annat land. Nuförtiden är det storföretag som suger ut andra länder och det är dessa som gör vinsten. Jag vet att det finns ett material i alla mobiltelefoner som barnslavar i Afrika bryter ner i gruvor. Därför har jag en gammal mobiltelefon som det inte ens går att ta kort med. Men flyktingarna som kommer hit verkar att ha de nyaste smartphones.  Jag undviker att äta kött, inte bara för djurens skull, utan för att regnskogen förstörs, djur och växter utrotas och folket som lever där förlorar deras land och förgiftas av pesticider. Men dom som kommer hit verkar bara att undvika griskött, för att en snubbe för tusentals år sa att det är orent.

"Du tror att fattigdom beror på lathet? Och vi ska inte lära oss något av det kriget? som att Anne Franks familj inte fick asyl fastän de ansökte om det?"

Inte bara på lathet. Vi i Europa är sociala och lägger ihop våra energier för att skapa ett bra samhälle för alla. Vi bekämpar varandra inte och vi låter även kvinnorna deltaga i livet. På tal om Anne Frank……  jag länkade för ett tag till flera tidningsartiklar där muslimska flyktingar attackerade judar bara för att de är judar.  Vi i Europa har inget emot andra kulturer, religioneroch folkgupper men vi har något emot dom som föraktar och ofredar oss, oavsett vilken kultur, religion eller folkgrupp de tillhör.  Att det just är dom som är här är inte vårt fel.

"Och det är unikt i världen? Vet du att det finns många i u-länderna som jobbar varje dag? Vet du att bönder aldrig är lediga?"

Nej, jag skrev att det är normalt i Europa, inte unikt. Bönder har vi många i Europa men alla, oavsett om bonde eller arbetare, jobbar för att ha det bra och för att upprätthålla säkerheten och socialsystemet i Europa. Men dom som kommer hit vet att det inte finns jobb för dom, men att dom ändå blir omhändertagna och som tack ofredar de oss och skapar kaos i Europa.

"Men herregud, vad har du för människosyn? Du har helt uppenbarligen aldrig satt din fot i ett u-land, och om du har det lämnade du väl aldrig lyxhotellet."

Nu måste jag anta att du aldrig har satt en fot utanför lyxhotellet. Vilka rättigheter har en muslimsk kvinna i ett muslimskt land som inte även hundar har? Hundar har det bätttre. Dom blir inte stenade om dom blir våldtagna och inte slagna om dom inte lyder.

"Vet du hur många gånger du skrev jag? Det handlar alltså om att du är rädd för att din bekväma livsstil kanske kommer att sänkas en procent. Ren skär egoism. "

För mig är det inte egoism att kräva rätten att leva i ett säkert land, där man inte har hög risk blir ofredad, våldtagen och rånad. Om du anser att det är bekväm livsstil att göra 70-80 övertidstimmar i månaden antar jag att du aldrig har erfarit vad hårt jobb innebär och att du aldrig har erfarit hur det är att t.ex. jobba från 6-23 och komma hem 23,30 och stiga upp klockan 4 nästa dag igen.  Det handlar inte om att offra 1 % av sin "bekväma livsstil", utan den handlar om att hela socialsystemet håller på att kollabera och det handlar om att jag vill ha pension som jag kan leva på när jag är för gammal för att jobba eller om jag skulle bli sjuk.

Sverige, Tyskland och Österrike har faktiskt många bostadslösa och väldigt många pensionärer i dessa länder har inte råd att värma upp lägenheten på vintern. För dom finns det inga pengar, fast de har betalat in en massa i socialsystemet.

För mig är egoism att resa till ett annat land, där man vet att det inte finns jobb men där man förväntar sig att bli omhändertagen av folket som man föraktar och att sedan ofreda dom. Varför tror du att dom inte stannar i Grekland? Grekland är ett underbart vacker land, med vackra stränder, öar och ett behagligt medelhavsklimat. Varför tar någon mödan på sig bara för att resa tusentals kilometer till det kalla och mörka Sverige? Jo, för det första socialsystemet och för att de förväntar sig att de blonda kvinnorna i Sverige, som de anser är horor för att de inte bär burka, bara väntar på dom.

[rara]
2016-02-07 16:25
#36

Det dagliga "normala"

http://www.krone.at/Oesterreich/Sex-Angriff_Sehe_noch_seine_gierigen_Blicke-Tirolerin_berichtet-Story-494892

En 44 årig kvinna ville bara handla mat och parkerade in sig på parkringsplatsen utanför affären klockan 16,45 . När hon var i ostavdelningen stod plötsingt en 21årig asylant brevid henne och frågad om dom kan bli vänner, Hon sa "nej" men asylanten gav inte upp. Hon sa uttryckligt att han ska lämna henne ifred, men han försökte att kyssa henne på munnen och halsen mitt i affären. Hon betalade räkningen och flydde till bilen. Men han följde henne och när hon hade lämnat vororna i bilen föll han över henne, tog henne på brösten och mellan benen och kysste henne om och om igen. När en annan bil parkerade in sig, tog hon chansen att knuffa bort honom och stänga dörren och fara iväg. Polisen kunde utforska mannen, men släppte ut honom igen.

Nu är kvinnan traumatiserad, kan inte sova och  vågar sig inte ut på gatan längre. Hon har mardrömmar och vaknar upp genomsvettig, gråtande och darrande.

[Daniela1983]
2016-02-07 16:29
#37

# 33 Bra skrivet. Jag tänkte igår på vilket annat folkslag skulle bete sig som krigsflyktingar som de från MENA och Afrika beter sig? Tror inte någon från vare sig Östeuropa, USA, Australien, Nya Zeeland eller övriga Europa skulle börja hata, våldta, misshandla, ofreda och råna de medborgare som tagit emot dem i sitt land. Det var väl något folk som flydde till Sverige innan, antar att de betedde sig som civiliserat folk som ville komma in i samhället.

[rara]
2016-02-07 17:00
#38

Nyaste nytt från au pair flickan som blev mördad av en man från Gambia:

http://www.krone.at/Wien/Warum_musste_Lauren_M._sterben-Blind_vertraut-Story-494790

Hon lät mannen bo hos sig pga medkänsla. Hon gav honom tak över huvudet, köpte mat, kläder och cigaretter till honom.  2 dagar före hon blev mördad, bad hon förtvivlad om hjälp på Facebook, för att hon vändade besök och kunde inte ha honom hemma vid den tiden. Hon letade efter ett ställe där han under den tiden kunde bo. Hon besökte ofta asylhem och tog med filtar och livsmedel till flyktingarna.

2 dagar senare hittades hon kvävd i hennes hem, liggande på magen, med naken överkropp, byxorna nerdragna till knäna i en pöl av blod blandat med spy.  I lägenheten var det kaos. På golvet låg livsmedel, blöta handdukar, mellan alla möjliga prylar, kläder och stearinljus. Alla glödlampor i hemmet var söndriga. På hennes lik fanns det hudmjäll från mannen från Gambia.

Mannen från Gambia flydde 2012 till Italien. Därifrån reste han till Tyskland, men blev efterlyst pga rån, stöld och barnmissbruk. Sen levde han som u-båt i Österrike.  När han häktades i Schweiz hade han med sig flickans laptop och mobiltelefon.

VildaVittra
2016-02-07 17:00
#39

#35 "Om du tillskriver mig att skriva invandringsfientliga inlägg, tillskriver du mig indirekt att vara invandringsfientlig."

Tyvärr kan jag inte hindra dig från att läsa fel om du nu absolut vill göra det. 

"Nej för att hamna i fängelset behövs en domstol. Mitt inlägg leder inte till att någon hamnar i fängelset."

Nej, men det kan leda till något mycket värre. 

"Du vet, Hitler, Idi Amin, Gaddaffi, Saddam Hussein och alla IS terrorister i Irak, Syrien och Libyen har heller aldrig blivit dömda. Ska vi anse dom att vara oskyldiga?"

Alla människor har rätt till en rättegång, oavsett vad man tycker om dom. 

"Efter det som vi upplever nu, ska jag passa mig för att resa till ett muslimskt land."

Rädd för Gambia? He,he. 

"Jag har inte skrivit ett ord om hans etnicitet eller vad som var orsaken till brottet, utan jag skrev bara att en man från Gambia mördade en flicka."

Och en från Jordanien och en från…. Om nu deras hemland inte spelar någon roll för dig, varför ens nämna det? 

"Det är ju inte svenskarna som är anledningen till att man inte är säker längre. Men om tusentals svenskar skulle resa till ett annat land och uppföra sig som flyktingarna här gör, skulle jag skriva om det."

Så du menar att det är jättetryggt att stå och vänta på plattan nu om man har mörkt hår och mörka ögon? 

"Saken är den, att vi redan har öppnat hjärtat för mycket. Hos oss får flyktingarna 10 ggr mer än vad någon i Gambia tjänar, bara som fickpengar och sen kommer kostnader för hanteringen av dom.  Som tack gör dom Europa osäkert och ofredar oss. Sen tror jag inte att dom som kom från Sierra Leone föraktar människorna i Gambia lika mycket som dom som kom till oss föraktar oss. Om jag öpnnar mitt hjärta, öppnar jag det hellre för dom fattiga barnen som svälter i Afrika och som inte har råd att resa till Europa, men inte till dom som är här och ofredar oss."

Men vi ger en mindre andel per person. Och jag har aldrig blivit föraktad av invandrare. Tvärtom faktiskt. 

"Jo det har man. Förr kunde man t.ex. vänta på spårvagnen mitt i stan mitt på dagen utan att bli vålddtagen av ett gäng."

Och hur ofta har det skett? Och tidigare kunde man bli våldtagen i baksätet på en svensk polisbil, men det kanske inte är något du hört talas om? 

"Vem suger ut vem? När Europa var sönderbombad hade de inte resurser till att suga ut något annat land. Nuförtiden är det storföretag som suger ut andra länder och det är dessa som gör vinsten. Jag vet att det finns ett material i alla mobiltelefoner som barnslavar i Afrika bryter ner i gruvor. Därför har jag en gammal mobiltelefon som det inte ens går att ta kort med. Men flyktingarna som kommer hit verkar att ha de nyaste smartphones.  Jag undviker att äta kött, inte bara för djurens skull, utan för att regnskogen förstörs, djur och växter utrotas och folket som lever där förlorar deras land och förgiftas av pesticider. Men dom som kommer hit verkar bara att undvika griskött, för att en snubbe för tusentals år sa att det är orent."

Åh jo, de ägde ju fortfarande en hel del utomlands, skriv inte om historian. Och det är vi som suger ut andra länder, bara för att vi inte vill betala för vad produkten skulle kosta om man gav de som producerar det en skälig ersättning. Har du något i bomull är du definitivt skyldig du också. 

Äter du delfin, hund eller kattkött? Om nej, har du då rätt till att hävda att det är fel att inte äta griskött? 

"Inte bara på lathet. Vi i Europa är sociala och lägger ihop våra energier för att skapa ett bra samhälle för alla. Vi bekämpar varandra inte och vi låter även kvinnorna deltaga i livet. På tal om Anne Frank……  jag länkade för ett tag till flera tidningsartiklar där muslimska flyktingar attackerade judar bara för att de är judar.  Vi i Europa har inget emot andra kulturer, religioneroch folkgupper men vi har något emot dom som föraktar och ofredar oss, oavsett vilken kultur, religion eller folkgrupp de tillhör.  Att det just är dom som är här är inte vårt fel."

Så du menar att samerna inte blir förtryckta? Eller romerna? Och det har inget med lathet att göra. Föds du in i fattigdom är det i princip omöjligt att ta dig ur den, du ärver för det första dina föräldrars skulder i många länder, sedan får du en spottstyver i lön som inte lämnar minsta utrymme till ett sparande. 

"Nej, jag skrev att det är normalt i Europa, inte unikt. Bönder har vi många i Europa men alla, oavsett om bonde eller arbetare, jobbar för att ha det bra och för att upprätthålla säkerheten och socialsystemet i Europa. Men dom som kommer hit vet att det inte finns jobb för dom, men att dom ändå blir omhändertagna och som tack ofredar de oss och skapar kaos i Europa."

Faktiskt så är européer latare än de flesta andra nationaliteter. 

"Nu måste jag anta att du aldrig har satt en fot utanför lyxhotellet. Vilka rättigheter har en muslimsk kvinna i ett muslimskt land som inte även hundar har? Hundar har det bätttre. Dom blir inte stenade om dom blir våldtagna och inte slagna om dom inte lyder."

Hahaha, jag bodde inte ens på lyxhotell, jag bodde i ett hus jag hyrde på en "gård" bland gambierna (vägg i vägg med moskén, och jag överlevde helt otroligt nog). Du får nog ringa presidenten och be honom ta i med hårdhandskarna så landet stämmer in på dessa fördomar du nu vädrar. För det första är det inget ovanligt med "oäkta" barn, ingen blir stenad och könsstympning är numera olagligt. Kvinnor får skilja sig, kvinnor får ha jobb, kvinnor får äga egendom. Behöver jag fortsätta? 

"För mig är det inte egoism att kräva rätten att leva i ett säkert land, där man inte har hög risk blir ofredad, våldtagen och rånad. Om du anser att det är bekväm livsstil att göra 70-80 övertidstimmar i månaden antar jag att du aldrig har erfarit vad hårt jobb innebär och att du aldrig har erfarit hur det är att t.ex. jobba från 6-23 och komma hem 23,30 och stiga upp klockan 4 nästa dag igen.  Det handlar inte om att offra 1 % av sin "bekväma livsstil", utan den handlar om att hela socialsystemet håller på att kollabera och det handlar om att jag vill ha pension som jag kan leva på när jag är för gammal för att jobba eller om jag skulle bli sjuk.

Sverige, Tyskland och Österrike har faktiskt många bostadslösa och väldigt många pensionärer i dessa länder har inte råd att värma upp lägenheten på vintern. För dom finns det inga pengar, fast de har betalat in en massa i socialsystemet.

För mig är egoism att resa till ett annat land, där man vet att det inte finns jobb men där man förväntar sig att bli omhändertagen av folket som man föraktar och att sedan ofreda dom. Varför tror du att dom inte stannar i Grekland? Grekland är ett underbart vacker land, med vackra stränder, öar och ett behagligt medelhavsklimat. Varför tar någon mödan på sig bara för att resa tusentals kilometer till det kalla och mörka Sverige? Jo, för det första socialsystemet och för att de förväntar sig att de blonda kvinnorna i Sverige, som de anser är horor för att de inte bär burka, bara väntar på dom."

Det är egoism när man inte kan maka det minsta lilla på sig. 

En fråga, har du någonsin frågat någon av de asylsökande om hur de ser på svenskar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rara]
2016-02-07 18:23
#40

#39

"Tyvärr kan jag inte hindra dig från att läsa fel om du nu absolut vill göra det."

Vem annars än invandrarfientliga människor skriver invandrarfientliga inlägg?  

"Nej, men det kan leda till något mycket värre."

Vad skulle kunna vara värre? Syftet är att öppna ögonen på folk på vad som händer så att politiken skulle kunna styra emot och lösa problemet. Speciellt för att det finns folk som vill mörklägga och bagatelisera.

"Alla människor har rätt till en rättegång, oavsett vad man tycker om dom."

Javisst, är mitt inlägg ett hinder till det? Om mitt inlägg skulle vara ett hinder till att han blir dömd och hamnar i fängelset skulle jag inte skriva det.  

"Och en från Jordanien och en från…. Om nu deras hemland inte spelar någon roll för dig, varför ens nämna det? "

För att det stod i tidningen och för att belysa vad invandringspolitiken leder till.

"Så du menar att det är jättetryggt att stå och vänta på plattan nu om man har mörkt hår och mörka ögon? "

Det har ingenting med ögonen och hårfärgen att göra, men man behöver inte vistas vid platser där de umgås kriminella eller i drogmiljö. Men jag vill inte behöva undvika att gå i affärer, att gå och bada, att åka tåg eller buss eller att överhuvudtaget måsta stanna hemma för att det inte är säkert någonstans.

"Men vi ger en mindre andel per person. Och jag har aldrig blivit föraktad av invandrare. Tvärtom faktiskt."

Men jag har blivit, kanske för att jag ser bättre ut än dig?  Jag blev ofredad både på tyska kursen och på jobbet som jag hade förr av muslimska män som inte kunde acceptera att jag inte ville gå på kaffe med dom eller träffa dom och att jag har en man som jag är lycklig med. Med europeiska män har jag aldrig haft detta problem med.

"Och hur ofta har det skett? Och tidigare kunde man bli våldtagen i baksätet på en svensk polisbil, men det kanske inte är något du hört talas om? "

Som sagt finns det idioter även i Sverige, men det är inte det som mina inlägg handlar om, utan dom handlar om dom nya problemen som är anledningen till att man inte kan känna sig säker någonstans längre.

"Åh jo, de ägde ju fortfarande en hel del utomlands, skriv inte om historian. Och det är vi som suger ut andra länder, bara för att vi inte vill betala för vad produkten skulle kosta om man gav de som producerar det en skälig ersättning. Har du något i bomull är du definitivt skyldig du också. "

Min mans föräldrar ägde ingenting, precis som alla andra vanliga människor heller inte ägde någonting. Jag har faktiskt kläder av bomull, men jag klär mig inte efter det nyaste modet utan jag bär kläderna så länge de håller. Det handlar inte om att sluta leva, äta och klä på sig, utan om att lämna ett så litet fotavtryck som möjligt.

 "Äter du delfin, hund eller kattkött? Om nej, har du då rätt till att hävda att det är fel att inte äta griskött?"

Som sagt äter jag inget kött alls, men jag ville bara belysa av vilka anledningar olika folk avstår från olika saker. Dom ena för att dom tänker och har medkänsla, dom andra för att dom är hjärntvättade av religioner

"Så du menar att samerna inte blir förtryckta? Eller romerna? Och det har inget med lathet att göra. Föds du in i fattigdom är det i princip omöjligt att ta dig ur den, du ärver för det första dina föräldrars skulder i många länder, sedan får du en spottstyver i lön som inte lämnar minsta utrymme till ett sparande." 

Nej, jag menar det som jag skrev och där ingår inte en liten folkgrupp som förtrycker en annan liten folk grupp utan det handlar om vad majoriteten gör för att bygga upp ett Europa som det är värt att leva i.  Vad som gäller spottlönerna är det redan ett faktum i Europa och ett problem som blir värre med ju mer folk som är arbetslösa. Det visar ju att vi inte har tillräckligt med resurser att hjälpa hur många som helst. Med min lön finns det inte utrymme till ett sparande och skulle jag inte ha gjort mina övertidstimmar skulle jag inte ens haft en dator att skriva i forumet med. Därför måste vi vara mycket nogranna i urvalet av folk som vi släpper in och sätta en gräns som inte överstiger våra resurser.

"Faktiskt så är européer latare än de flesta andra nationaliteter."

Vad tror du att det beror på att det är dom andra som kommer till oss och inte tvärtom? Tror du inte att det är vi som har byggt upp våra sönderbombade städer och gjort välfärdsländer på bara ett par tiotals år? Är det inte vi som byggt våra hus och som jobbat hårt för att ha det så bra? Vi har inte fått allt det här som present utan vi har jobbat mycket hårt för det. Min mans mor hade inte råd att stanna hemma för att ta hand om tre barn, en man och ett hushåll utan hon jobbade från 8-17 och sen skötte hon hushållet och lagade mat, diskade och tvättade tvätt för fem personer. Vi måste verkligen offra mycket för att kunna leva så här bra.

"Hahaha, jag bodde inte ens på lyxhotell, jag bodde i ett hus jag hyrde på en "gård" bland gambierna (vägg i vägg med moskén, och jag överlevde helt otroligt nog). Du får nog ringa presidenten och be honom ta i med hårdhandskarna så landet stämmer in på dessa fördomar du nu vädrar. För det första är det inget ovanligt med "oäkta" barn, ingen blir stenad och könsstympning är numera olagligt. Kvinnor får skilja sig, kvinnor får ha jobb, kvinnor får äga egendom. Behöver jag fortsätta?"

Men du har tydligen aldrig varit i muslimska arabiska länder, men om du åker till ett sådant land  får du se att det inte är så som där som du levde utan att det är som jag skrev. Hundar har också mer rättigheter för att dom får gå ut utan att fråga mannen i huset.

"Det är egoism när man inte kan maka det minsta lilla på sig."

Vad menar du med det "minsta lilla"? Menar du att kräva att få leva i säkerhet och slippa bli våldtagen och ofredad av dom som väljer att inte kämpa för deras land utan som föredrar att leva på vår bekostnad och ofreda oss som tack? 

"En fråga, har du någonsin frågat någon av de asylsökande om hur de ser på svenskar? "

Nej, varför skulle jag ha det, det syns ju tydligt på hur dom beteer sig vilken kvinnosyn de har. En bild säger faktiskt mer än tusentals ord.

[rara]
2016-06-16 10:24
#41

Nu har Gambiern blivit dömd till livstids fängelse för mordet på Lauren M

http://www.krone.at/Oesterreich/Studentin_in_Wien_ermordet_Lebenslang_fuer_Gambier-Half_ihm_bei_Asyl-Story-515235

Annons:
landsbygdsbo
2016-06-17 06:20
#42

Om man då jämför med Sverige, Då har väl antalet våldtäkter ökat kraftigt det senaste året. Eftersom vi fått in så många utlänningar?

Om inte så är det hela väl bara en ballong i stil med vad exponerat kör med så ofta?

Upp till toppen
Annons: