Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 960 ggr
VildaVittra
2016-02-06 05:46

Upprop till försvar för asylrätten

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Zyperior
2016-02-06 07:56
#1

Nope.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Adri]
2016-02-06 07:59
#2

Nej tack

Vanja
2016-02-06 10:14
#3

Jag har aldrig riktigt förstått varför vi ska in ID-lösa personer. 

Det enda som kommer ut av det är att vi inte kan identifiera dem alls. Jag tänker på brott och olyckor och liknande. Varför är det en bra idé?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

VildaVittra
2016-02-06 15:18
#4

#3 Tänk dig situationen att nazisterna tog ifrån judarna deras identitetshandlingar. Just pga av sådana scenarion.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zyperior
2016-02-06 15:26
#5

#4 Vem är det som tar ifrån någon deras identitetshandlingar nu?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Alvsyssel1967]
2016-02-06 15:36
#6

Nej, här skrivs verkligen inte under en sån idiotisk petition, vem har övertygat dig om fördelarna med en sån här grav nackdel #0 ?

Tvärtom skall vi stänga gränserna, vi skall avtvinga folk som totalinvandrar till Sverige både pass och annan Id kontroll , vi skall ha obligatoriska hälsoundersökningar och ta DNA prover så att vi kan samarbeta med Interpol och Europol så att vi vet vem eller vad som försöker ta sig in till Sverige.

Det är slut med silkesvantar och naiv dumdristighet, nu krävs det stränga metoder för att införa trygghet och rättvisa.

Om du inte trivs varför avflyttar du då inte från detta land och väljer ett utav de 58 Islamistiska länder du tycks vurma så enormt för, man läser dina andra trådar och personligen tycker jag dina åsikter är så vedervärdiga att jag undrar om du verkligen behöver bo i Sverige ? Du har ju 100% frihet att avflytta från landet, redan idag om du vill, vilket hade vart en fröjd då dina åsikter är lika stolliga och korkade som man nånsin kan beskriva.

Dig som person kan man dock inte angripa, det är regelbrott och moraliskt och etiskt förkastligt och dessutom olagligt, men dina åsikter kan vi angripa med att beskriva dem som totalt idiotiska.

vi kämpar för ett bättre Sverige, du kämpar för ett ännu värre Sverige. Varför bor du kvar här om du vill söndra och splittra landet ?

Annons:
VildaVittra
2016-02-06 15:49
#7

#5 Jag vet tillfällen när misshandlade makar har gjort det mot sina fruar. 

#6 Ingen har övertygat mig om något, jag är fullt kapabel till att tänka själv. 

"Om du inte trivs varför avflyttar du då inte från detta land och väljer ett utav de 58 Islamistiska länder du tycks vurma så enormt för, man läser dina andra trådar och personligen tycker jag dina åsikter är så vedervärdiga att jag undrar om du verkligen behöver bo i Sverige ? Du har ju 100% frihet att avflytta från landet, redan idag om du vill, vilket hade vart en fröjd då dina åsikter är lika stolliga och korkade som man nånsin kan beskriva."

Varför ska 87 % flytta från Sverige för att vi inte tycker som 13 % ? Eller det är väl inte så att du förespråkar en diktatur i händelsen av att SD tar sig till makten?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

72mm
2016-02-06 19:34
#8

Haha, nej tack. 

#7 "Varför ska 87 % flytta från Sverige för att vi inte tycker som 13 % ?"

Nu var det inte de berömda 87% som skulle flytta, bara du. 😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

thea_thea
2016-02-06 21:40
#9

#0 👍

Petunia
2016-02-07 12:04
#10

Aldrig. Det räcker nu.

Zadeira
2016-02-07 13:46
#11

Nej tack, skriver inte under sånt som går emot mina åsikter.

Fillifjonkan60
2016-02-07 17:32
#12

Samma här, skriver inte under något sånt. Det räcker nu!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Zyperior
2016-02-07 18:05
#13

Skönt att se att det finns så mycket sunt förnuft på PiF.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Lummer]
2016-02-07 18:15
#14

Skulle aldrig falla mig in att skriva på något så urbota dumt

[Adri]
2016-02-07 18:16
#15

Det här är en intressant tråd där majoriteten väljer att säga nej.

Innefattar vi nejsägare gruppen rasister för att vi säger ifrån att nu får det vara nog? 

Nej det gör vi inte för när vi ser att över 5000 brott begåtts sen i höstas och när vi ser våra barn bli sexuellt trakasserade eller våldtagen av en grupp människor som anser sig ha friheten att göra så då måste vi säga stopp.

Konsekvensen blir att alla blir dragna över en kam men hur ska vi göra då frågar jag för det är alltid alltid så att det är andra som förstör för andra och så drar man alla över en kam fast det finns människor som är helt oskyldiga och som bara vill skapa ett nytt liv men som alltid så förstör andra för dom som kämpar för sin frihet.

Är det så konstigt att vi reagerar, att vi känner rädsla för oss själva och våra barn? är det så konstigt att vi skriker nej nu räcker det för vi vill inte ha hit sånt.

År man rasist för man värnar om sin familj och för att man är rädd om sina barn, sina anhöriga som utsätts för våld som är erkänd i en annan kultur? 

Då vet inte jag för jag är gift med en helt annan nationalitet men vi båda känner att nu måste det här våldet och frihetsberövandet få ett evigt slut. Ingen av oss ställer oss bakom det här men är vi  båda rasister som säger så? Aldrig i livet .

Upp till toppen
Annons: