Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1280 ggr
[Bermudas]
2016-02-11 08:14

Eliasson överraskad

"Har blivit överraskad över hur illa det är" http://www.expressen.se/nyheter/har-blivit-overraskad-over-hur-illa-det-ar/ "Rikspolischefen Dan Eliasson kan inte garantera säkerheten i utsatta förorter runtom i landet. – Jag har blivit överraskad sen jag blev rikspolischef över hur illa det är i vissa områden på kvällarna, säger han och varnar: – Om vi inte bromsar den utvecklingen så är jag helt övertygad att inte bara traditionell brottslighet utan också radikalisering och terror kommer att öka i vårt samhälle." Man kunde kanske tycka att politiker borde ha bättre koll på landet…men det kanske är svårt när man lever på ett "högre plan". Varför börjar man nu plötsligt se saker?

Annons:
[Bermudas]
2016-02-11 08:19
#1

Jag vill bara tillägga, jag har svårt att tro att han ska blivit så himla överraskad. Snarare har han inte brytt sig om att ta folks varningar på allvar. Men så helt och hållet kan ju dessa politiker inte kunnat missa utvecklingen i förorterna. Det tror jag inte på.

Staffan
2016-02-11 13:30
#2

Jag blir vansinnigt provocerad. Han har sedan 2006 varit

- Tillförordnad biträdande chef på SÄPO
- Generaldirektör Migrationsverket
- Generaldirektör på Försäkringskassan

Och nu kommer han och säger att han inte förstått hur allvarligt läget är. Hur i h*****e kan han få sitta kvar som chef för polisen?

Börjar kännas som att man är med i The Truman Show… :-/

// Staffan

Huygens
2016-02-11 14:04
#3

Ja-a, man kan fundera på vad Eliasson egentligen känner till, hur djupt "the rabbit hole" går?

Det ligger väl nära till hands att fundera på om Eliasson getts som arbetsuppgift att jobba i enlighet med en hemlig agenda, en agenda som svensk allmänhet inte ska veta om?

[Bermudas]
2016-02-11 15:03
#4

#2 Truman show! Precis! Så känns det! "Han har sedan 2006 varit - Tillförordnad biträdande chef på SÄPO - Generaldirektör Migrationsverket - Generaldirektör på Försäkringskassan" Ja vad ska man säga??? Är han en robot? Inte märkt något på hela tiden? #3 Ja vet inte vad ja ska tro…men att det är en hierarki som ger order i fallande skala så att de som satts att hålla ett ämbete är fullkomligt i händerna på sin överordnad osv osv…jag fattar inte hur dessa människor funkar? …Truman show… -- Om man kollar på kvinnan från Calais berättelse ( se tråd "sålt ut oss") och jämför hur man övergivit sitt folk där, som man gör här. Som de som hade fått sitt hus ockuperat och myndigheterna gjorde inget…vad är det som pågår????? Dom skyllde på juridik, men det har aldrig varit så förut, husockupanter har man slängt ut utan problem tidigare . Det känns som psykologisk krigföring….där man ständigt nekar till verkligheten, nekar till människor upplevelser och redogörelser, och den som klagar blir boven…sjukt !

sponny
2016-02-11 17:33
#5

#4 Husockupanter klarar sig här också. Minns romernas läger i Malmö och de som tagit över ett gammalt pars sommarstuga? Kan man bara inte identifiera ockupanterna så är det fritt fram.

[[eskils_]]
2016-02-12 13:53
#6

 #0 "Varför börjar man nu plötsligt se saker?" Troligen försöker Eliasson blidka opinionen genom att så smått erkänna den verklighet som han har vetat om hela tiden. Han känner väl att det blåser kallt om öronen, många vill att han avgår därför att han inte hanterar denna verklighet på ett korrekt sätt.

Wikipedia om Dan Eliasson som generaldirektör för Försäkringskassan:

"Under Eliassons ledarskap riktades 2014 kritik mot Försäkringskassan, exempelvis rörande arbetsformerna och dess inslag av orimlig detaljstyrning och övervakning. Ledningen uppgavs dock ha bemött densamma med avsked och förtäckta hot om avsked av kritiska anställda, samtidigt som Eliasson själv ska ha försökt "begrava" vissa kritiska rapporter.[7][8]

I augusti 2014 uppmärksammade Dagens Nyheter att en person från Försäkringskassans IP-adress ändrat i artikeln om Eliasson på svenskspråkiga Wikipedia genom att ta bort negativ information.[16] Försäkringskassans presschef Helena Esscher bekräftade för tidningen att ändringen gjorts av en Medarbetare till Eliasson i samråd med Dan Eliasson själv.[16]"

En värdelös chef och en värdelös polis, helt enkelt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: