Annons:
Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1426 ggr
[Bermudas]
2/17/16, 10:23 AM

Ensidigt "mest synd om"

Privilegierade vänsterkvinnor med gräddfil till offerrollen? Så här skriver Julia Ceasar i sin krönika häromdagarna, det är ett utdrag ur en lång krönika: "Privilegierade vänsterkvinnor radas upp som offer Jag känner ett isande främlingskap inför svenska journalister. De som under många år var mina kolleger. De som har glömt att deras uppdrag är att granska makten, inte krypa upp i knät på den. Jag känner starkt främlingskap när jag ser SVT Uppdrag granskning och fem utvalda, oerhört privilegierade vänsterkvinnor ur den politiska och mediala eliten radas upp som offer för “näthat”; Mona Sahlin (s) – givetvis -, Rosanna Dinamarca (v), Birgitta Ohlsson (L), Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg och den rabiata Alexandra Pascalidou som av obegripliga skäl ges rikligt hatutrymme i Sveriges radio och får betalt för det. De har aldrig missat en chans att utnyttja sin makt De här kvinnorna befinner sig sedan lång tid på Sveriges räkmackssida. De har makt. De har i åratal utnyttjat sina välavlönade plattformar för att angripa Sverige och svenskarna. De har alla gått i bräschen för mångkultur och massinvandring. När de har gått till attack mot de få meningsmotståndare som har haft möjlighet att få en syl i vädret har det skett med en hätskhet som saknar motstycke. I evighet har de offentligt och med solid medieuppbackning öst hat över Sverige och svenska folket. Enorma skattefinansierade skyddsnät; säkerhetsavdelningar, livvakter och hemliga adresser skyddar dem mot att konfronteras med reaktionerna på den landsskadliga verksamhet de bedriver. Ändå lyfts de fram som – offer. Har de någon gång frågat sig vad hatet beror på? Är det konstigt att de är hatade? Har någon av dem någon enda gång ärligt ställt sig frågan vad det beror på? Om Mona Sahlin hade haft den gnutta omdöme som hon tyvärr saknar hade hon avstått från att spela rollen av offer. Hon är själv genom underrättelseorganisationen Expo i högsta grad involverad i våldsvänstern som bland annat genom AFA (Antifascistisk aktion) gör oanmälda våldsamma hembesök hos oliktänkande och av Säpo har klassats som det största hotet mot Sveriges säkerhet och den största faran för demokratin. Enligt en kartläggning gjord av Brå (Brottsförebyggande rådet) är verksamma SD-politiker värst utsatta för våld, som misshandel, bomber vid ytterdörren, sönderslagna fönster. Varannan (49 procent) SD-politiker är drabbad. Om detta säger Uppdrag granskning inte ett ord. Mona Sahlin är inget offer Mona Sahlin är inget offer. Hon är sedan decennier en av Sveriges värsta hatare. Hennes hat är svart som strömmande lava. När människor samlas till en fredlig demonstration i Stockholm (Folkets demonstration i Stockholm den 30 januari) utnyttjar hon sina mediemegafoner och går till ursinnig attack mot demonstranterna i Expressen. Hon kallar dem “ideologiskt drivna extremister” och “fega uslingar” (ett epitet som hon också klistrade på Sverigedemokraten Richard Jomshof sedan hon besegrats av honom i en debatt i SVT Agenda). “Det är ideologiskt drivna extremister. Det är nazister. Det är män som hatar kvinnor och invandrare. Det är de som gillar våld och hatar demokrati. De är fega uslingar.” Om Knut Kainz Rognerud och Uppdrag granskning hade gjort ett reportage om privatpersoner som kartlagts av Researchgruppen, fått oanmälda hembesök, krossade fönster och hängts ut i Expressen eller Aftonbladet – då hade de fått min respekt. Jag menar vanliga oskyddade privatpersoner – utan resurser, säkerhetsavdelningar och livvakter att gömma sig bakom. Istället ställer sig SVT som vanligt ogenerat på etablissemangets sida." http://snaphanen.dk/2016/02/14/framling-i-eget-land/ Håller ni med ställer sig SVT mest på etablissemangets sida ? Eller är det bara en myt från invandringskritiska människor? Förtjänar invandringskritker ändå egentligen att utsättas för våld? "Som man bäddar får man ligga" liksom? Är Mona Sahlin själv en hatare? Eller är hon bara ett offer för andras hat? Är det ok att hota folk bara de tillhör "fel" grupp? Är SVT objektiva och neutrala?

Annons:
Sommarek
2/17/16, 11:06 AM
#1

Jaha, så om man inte uppfyller ett visst antal kriterier, så är det okej att hatas och mordhotas? Den enes hat rättfärdigar den andres? En potentiell förövare kan aldrig vara ett offer, utan det är antingen eller?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Bermudas]
2/17/16, 11:12 AM
#2

#1 Sommarek "Jaha, så om man inte uppfyller ett visst antal kriterier, så är det okej att hatas och mordhotas?" Precis! Det verkar ju nästan så. Är det OK?

72mm
2/17/16, 11:30 AM
#3

"Är SVT objektiva och neutrala?"

Finns det någon det minsta insatt som fortfarande är osäker? 

#0 Julia Ceasar träffar som vanligt huvudet på spiken, att de nämna kvinnorna (inga män som "hatas" förresten?) utmålas som någon typ av offer är äckligt. Precis som Sommarek antyder så missar UG här hela poängen. 

Om det är något som borde granskas så är det dessa "fem utvalda" användande av public service som en politisk plattform för sin egen opinionsbildning.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

kamera0710
2/17/16, 12:51 PM
#4

Hävdar denna Julia Caesar fortfarande att hon är elallergiker?

Själv har jag intrycket att hon tappat all kontakt med verkligheten, det stärks än mer när jag läser citatet ovan.

Vi hade en diskussion i denna tråd, när hennes identitet avslöjats.

http://politik.ifokus.se/discussions/55e48a3a8e0e741e21000017-yttrandefrihet-och-hot

[Bermudas]
2/17/16, 1:03 PM
#5

#4 Om du vill diskutera elallergi eller spikifoten så kan du gärna starta tråd om det. Annars har jag skrivit frågor i tråden som du gärna kan diskutera här. Finns det en obalans i hur media rapporterar? "Enligt en kartläggning gjord av Brå (Brottsförebyggande rådet) är verksamma SD-politiker värst utsatta för våld, som misshandel, bomber vid ytterdörren, sönderslagna fönster. Varannan (49 procent) SD-politiker är drabbad. Om detta säger Uppdrag granskning inte ett ord. " Stämmer inte det ovan som skrivs i artikeln? Eller ska vi avfärda dessa rader eftersom du anser att elallergi är en hittpåsjukdom?

Schnauzertik
2/17/16, 1:16 PM
#6

Att ta Julias maniska pladder som utgångspunkt för en diskussion är kanske inte bästa sättet att få till en vettig debatt.

Värd för Pensionärer

Annons:
[Bermudas]
2/17/16, 1:28 PM
#7

#6 Julia skrev: "Enligt en kartläggning gjord av Brå (Brottsförebyggande rådet) är verksamma SD-politiker värst utsatta för våld, som misshandel, bomber vid ytterdörren, sönderslagna fönster. Varannan (49 procent) SD-politiker är drabbad. Om detta säger Uppdrag granskning inte ett ord. " Inget att säga i sak? Var detta hon skrev helt fel? Vill du bara som Kamera skjuta budbäraren. Kom igen vässa motargumenten nu ;-)

kamera0710
2/17/16, 2:07 PM
#8

"Förtjänar invandringskritiker ändå egentligen att utsättas för våld? "Som man bäddar får man ligga" liksom?"

Jag har flera gånger, hittills utan att få svar, ställt följande motfråga: Har någon invandringskritiker här i Norden gått fram som Breivik på Utöya eller som Lasermannen John Ausonius på 90-talet?

72mm
2/17/16, 2:34 PM
#9

"Hävdar denna Julia Caesar fortfarande att hon är elallergiker?"

"Att ta Julias maniska pladder som utgångspunkt för en diskussion är kanske inte bästa sättet att få till en vettig debatt."

Försök till karaktärsmord eller att avfärda en samhällskritikers (tokig eller ej) inlägg som "maniskt pladder" borgar ju definitivt inte för en vettig debatt. kamera0710 förväntar jag mig inget av, men det där var dåligt för att komma från Schnausertik tycker jag.

Själva anledningen till att MSM gick så hårt åt Julia var ju just att hon skrev vassa saker som träffade sitt mål. Jag tycker hon ställer intressanta och relevanta frågor i citerad text.     

#0 Är Mona Sahlin själv en hatare? Eller är hon bara ett offer för andras hat? 

Jag tror Mona är ordentligt vilsen rent ideologiskt. Jag tror faktiskt inte människan  riktigt förstår vad hon sysslar med. Hon vill bara vara god. 

Är det ok att hota folk bara de tillhör "fel" grupp? 

Tja, det är ju få som ifrågasätter vänsterns försök att tysta extrema (och ibland inte så extrema) minoriteter. "Inga rasister på våra gator" är ju inte bara verklighetsfrånvänt utan rent anti-demokratiskt, och det gäller även när det i undantags fall faktiskt skriks åt riktiga rasister.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Schnauzertik
2/17/16, 3:09 PM
#10

När det gäller Julia så har jag min uppfattning klar om henne, och den är inte smickrande för henne.

Jag bortser från allt hennes pladder, bryr mig inte om att bemöta det (det förtjänar bara en talande tystnad)  och försöker svara på TS frågor

Håller ni med ställer sig SVT mest på etablissemangets sida ? Eller är det bara en myt från invandringskritiska människor

Se på PiF där det emellanåt bryter ut debatt om att det nästan bara framförs SD-åsikter och i nästa ögonblick att det domineras vänsteråsikter. Tror det är lite av samma sak med hur vi betraktar SVT, dvs det är lite en fråga om perspektiv och ögonblick

Förtjänar invandringskritker ändå egentligen att utsättas för våld? "Som man bäddar får man ligga" liksom? 

Nej våld är alltid fel utom i självförsvar.

Är Mona Sahlin själv en hatare? Eller är hon bara ett offer för andras hat? 

Vet inte, Vet inte  ens om frågan är rätt ställd, hur den borde ställas eller  om den ska ställas.

Är det ok att hota folk bara de tillhör "fel" grupp? 

Nej.

Är SVT objektiva och neutrala?

Om man ska hitta ett helt  objektivt media får man leta bland några vetenskapliga tidskrifter men inte ens där är det säkert att man hittar det.

Värd för Pensionärer

kamera0710
2/17/16, 3:58 PM
#11

#9 "Tja, det är ju få som ifrågasätter vänsterns försök att tysta extrema (och ibland inte så extrema) minoriteter. "Inga rasister på våra gator" är ju inte bara verklighetsfrånvänt utan rent anti-demokratiskt, och det gäller även när det i undantags fall faktiskt skriks åt riktiga rasister. "

Men har någon som står till vänster här i Norden gått fram så våldsamt som exempelvis Breivik mot sina meningsmotståndare?

[Hayabusa]
2/17/16, 4:04 PM
#12

Sovjetunionens anfall på Finland -39?

[Bermudas]
2/17/16, 5:44 PM
#13

Eftersom Kamera i vanlig ordning bara kommer med motfrågor så utgår jag ifrån att han tycker att det är helt ok att man mordhotar och misshandlar SDare. Orsaken är att de på något sätt är ansvariga för Breivik också alltså behöver man inte bry sig om dem. Däremot ska man bry sig om vänstern som inte på något sätt ska förväxlas med Pol Pot, Stalin etc etc Vänstern kan mordhota, kasta brandbomber och hata men det är OK enligt Kamera, för världen har sin Breivik. Alltså är det helt OK att Svt bara belyser hatet från "högern" men aldrig från "vänstern". Edit: Kamera jag är väldigt trött på att du varenda gång du inte vill beröra en fråga bara kommer med motfrågor. Du har satt det i system och jag vet ingen som konstant gör så som du., jag tycker ärligt talat det är ohederligt och fräckt.

Annons:
72mm
2/17/16, 6:46 PM
#14

#13 "Edit: Kamera jag är väldigt trött på att du varenda gång du inte vill beröra en fråga bara kommer med motfrågor. Du har satt det i system och jag vet ingen som konstant gör så som du., jag tycker ärligt talat det är ohederligt och fräckt."

Det är inte det han gör. Inläggen är bara till för att spåra ur trådar och dra dem från huvudfrågan. Vill någon diskutera moderaterna eller miljöpartiet så ska det alltid jämföras med något tokigt SD har gjort. Handlar tråden om vänster-våld så finns ju alltid Breivik. Osv..

Observera också att det var människor med makt och etablerad media-platform kontra privatpersoner med AFA-besök, yxor i dörren och uthängning i Expressen som var fokus, inte nödvändigtvis den något trötta vänster - höger-konflikten.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

kamera0710
2/18/16, 6:42 AM
#15

#13 Det tjatas ständigt om att våldet främst kommer från vänster.  Bland dem som kommer med detta påstående vill ingen svara på den enkla frågan om vi i Norden har några vänstermotsvarigheter till Breivik eller Lasermannen.

Pol Pot var inte verksam här i Norden, vad jag vet. Tänker för den skull inte försvara honom.

Våld tar jag i vilket fall avstånd ifrån, på den punkten behöver man tydligen ständigt upprepa sig.

[Bermudas]
2/18/16, 9:34 AM
#16

#15 "Det tjatas ständigt om att våldet främst kommer från vänster" Nej det är ju det det inte gör! Inte i media och från politiker som Sahlin med flera utan tvärtom! Man till och med samarbetar, som 72mm mycket riktigt påpekar, med våldsmänniskor från vänstern. Man hänger ut folk som sen inte ens får skydd till skillnad mot politiker. Du är så ivrig i att skydda våldsvänstern från anklagelser att du ständigt måste dra till Breivik i Norge som såklart toppar det mesta i Norden än så länge, Men det är inte det vi talar om här. Hatet som kvinnorna från uppdrag granskning utsatts för, har dom inte monopol på….det är det vi talar om…det är det rubriken i tråden anvisar. " ensidigt mest synd om" #14 tack. Du har helt rätt.

[Bermudas]
2/18/16, 9:40 AM
#17

#0 "Det är ideologiskt drivna extremister. Det är nazister. Det är män som hatar kvinnor och invandrare. Det är de som gillar våld och hatar demokrati. De är fega uslingar.” Är man politiker från vänstern kan man tydligen säga vad som helst. Så sa hon alltså efter en debatt med Jomshof. Snacka om att piska fram hat mot oliktänkande. Monamartyr är själv en hatare. Hon ser inte det, för hennes hat tillhör det " goda" hatet.

Schnauzertik
2/18/16, 12:01 PM
#18

#17

Nu tar vi det lilla lugna så ska du se att det blir mer rätt.

Om vi tar hela ditt citat så yttrade hon det i samband med den så kallade folkets demonstration och vad jag förstått så deltog där nazister, nyfascister, fotbollshuliganer  och SD-folk.

Vad hon sa angående Jomshof efter intervjun var att han "är en feg usling" och inget annat.

Jag är inget fan av Mona, men rätt ska vara rätt.

Värd för Pensionärer

[Bermudas]
2/18/16, 12:49 PM
#19

#18 Rätt ska vara rätt. Men det gör inte saken bättre. Mona är dessutom JO anmäld för det uttalandet. En präst från svenska kyrkan som var med på folkets demonstration och som höll tal där har JO anmält Utdrag ur anmälan som går att läsas i sin helhet på Karlssons Facebooksida: "Under åberopande av sin ställning som chef för myndigheten Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism förtalar Mona Sahlin grovt Folkets Demonstration den 30 januari 2016. Åhörare och deltagare i denna demonstration utpekas utan grund som “våldsbejakande extremister” och beskrivs med en rad nedsättande, lögnaktiga och kränkande epitet såsom “män som hatar kvinnor och invandrare” och som “gillar våld och hatar demokrati”, “nazister” och “fega uslingar”. Mona Sahlin påstår att demonstrationen “syftar till att skrämmas, hota och utöva våld mot till exempel människor som har invandrarbakgrund.” Varken tal eller plakat vid Folkets Demonstration ger minsta underlag för dessa påståenden. Jag hemställler att Justitieombudsmannen prövar om Mona Sahlin därmed följt vad som åligger henne som myndighetsperson. Bland annat synes hennes agerande strida mot hennes åligganden enligt direktiven för Nationell samordnare för att värna demokratin mot våldsbekjande terrorism. Hon har inget uppdrag att misstänkliggöra oskyldiga som presumtiva våldsverkare. https://www.facebook.com/axelw.karlsson/posts/1104582222920261

[Bermudas]
2/18/16, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här har Mona sina "nazister, kvinnohatare, invandrarhatare som gillar våld och hatar demokrati". Men Mona får tydligen säga vad som helst utan att själv vara en " hatare" ,

Annons:
Schnauzertik
2/18/16, 1:04 PM
#21

#19 #20

Du vet om att Mathias Karlsson och Paula Bieler också tar avstånd? Mathias använde ordet neofascister om några grupperingar som deltog.

Förnekar du att det ingick Nazister, nyfascister och fotbollshuliganer i demonstrationen?

Jag tycker att det är en stor skillnad om yttrandet varit riktat mot Jomshof i stället som nu mot en företeelse.

Värd för Pensionärer

kamera0710
2/18/16, 3:33 PM
#22

#16 Från SD:s så kallade svans, där många skriver flitigt här, tjatas det ständigt om att våldet kommer från vänster. Och du hävdar fortfarande att jag "är så ivrig i att skydda våldsvänstern från anklagelser", trots att jag i #15 klart och tydligt sagt att jag tar avstånd från allt våld.

72mm
2/18/16, 3:45 PM
#23

#21 "Du vet om att Mathias Karlsson och Paula Bieler också tar avstånd? Mathias använde ordet neofascister om några grupperingar som deltog."

Eftersom du inte har fattat det, det ligger till på följande vis: SD är livrädda för att bli sammankopplade med högerextremister. De far mycket hårt fram internt för att rensa bort varje tillstymmelse av sådant. Att inte bara införa en nolltolerans, utan att också faktiskt implementera den samt att göra sig av med hela ungdomsförbundet talar väl sitt tydliga språk? 

Därför är de ibland mycket snabba på att ta avstånd från icke-SD anordnade tillställningar såsom "Folkets Demonstration". Som jämförelse skulle man bara önska att t.ex. vår käre statsminister var lika kritisk och ifrågasättande mot de som bär röda och svarta fanor i de demonstrationer "mot rasism" som han glatt deltar i.   

Förnekar du att det ingick Nazister, nyfascister och fotbollshuliganer i demonstrationen?"

Säkert gjorde det det. Om de stackars fåtal "nyfascister" och nazister som nu faktiskt finns hade fått för sig att gå dit, vad spelar det för roll? Du förstår att det finns en skillnad på att anordna, delta och titta på va? Var fanns dina nazister? På talar-listan? Som plakat-bärare? eller i publiken? 

Förnekar du att de förmodade nazister som fanns där inte på något vis skulle skriva under på mycket av kraven från deltagarna? "Vi kräver demokrati" är ju inte direkt något som låter hämtat ur SvPs partiprogram direkt.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
2/18/16, 4:38 PM
#24

Det är nog så att man från regeringshåll och från media gett sig sjutton på att hålla undan en folklig protest. Därav den ensidiga smutskastningskampanjen och  ensidiga vinklingen som tillåts fortsätta.

(Kalla Jomshof feg usling efter en debatt….luktar hat. Undrar vad som hänt om han istället  kallat Mona för feg usling?🎧)

Schnauzertik
2/18/16, 4:51 PM
#25

#23 Eftersom du inte har fattat det,

Varför skulle jag inte förstått det. Motivet till kritiken kan vara olika men kritik är det likafullt.

Förnekar du att de förmodade nazister som fanns där inte på något vis skulle skriva under på mycket av kraven från deltagarna? "Vi kräver demokrati" är ju inte direkt något som låter hämtat ur SvPs partiprogram direkt

Så är det kanske. Men nu var de där  och påverkade det intryck man fick av demonstrationen.

Demonstrationer kan kanske vara bra men det finns risk att det blir såhär:

 Det finns en arrangör och en hård kärna med en agenda, talare men närliggande agenda,  en del pålästa, ett större antal som av olika anledningar gått dit och agerar kollektiv fårskock och så extremister som utnyttjat tillfället för egna syften.

Värd för Pensionärer

kamera0710
2/18/16, 4:52 PM
#26

#20 Tänk om de som "kräver demokrati" är i minoritet? Sedan vill jag inte förneka någon rätten att demonstrera och uttala sina åsikter.

[Bermudas]
2/18/16, 5:11 PM
#27

Kopierar från folkets demonstrations egen hemsida där de dementerar rykte, sista raderna: "demokrati - öppenhet - humanitet - VÄLFÄRD - RÄttsstat syfte Regeringen ska avgå och utlysa extra val. Media och polis mörkar brott som berör medborgarna. Den offentliga makten utgår från folket som måste få säga sitt. Demonstrationen vill samla folk, oavsett partifärg, som anser att vi behöver en regering som i första hand värnar om Sverige och dess medborgare. folkets röst I dagens svenska samhälle är det nästan ingen som för folkets talan, varför vår ambition är att demonstrationen ska vara en folkets röst. Vi vill därmed samla människor som är missnöjda med samhällets utveckling, att dessa får träffa likasinnade, samt lyssna på bra talare med intressanta tal. "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" Det går en del rykten varför vi vill klargöra följande: Nej, inget parti står bakom detta. Nej, vi är inte islamofober, men vi är emot bland annat barnäktenskap. Nej, vi har ingenting med Pegida att göra. Nej, vi samarbetar inte med andra organisationer. vi tar kraftigt avstånd från alla former av våld och extremism" http://www.folketsdemonstration.se/ Men det är klart vi har inte gått in i samtliga deltagares hjärnor dom kanske i hemlighet drömmer om snygga SS uniformer och snajdiga stövlar som de så fort de fått chansen ska marschera runt i och jävlas med folk.

Annons:
Schnauzertik
2/18/16, 6:13 PM
#28

#27 Jag blir så trött på alla som säger sig representera folket (i bestämd form).

Med vilken rätt gör de det?

Värd för Pensionärer

72mm
2/18/16, 8:46 PM
#29

#25 "Så är det kanske. Men nu var de där  och påverkade det intryck man fick av demonstrationen."

Åh, så du var där och fick intryck av nazisterna? För det är väl inte som så att du fått de där intrycken av vad media skrivit om vilka som var där och vad de står för?  😉

Friskt kopplat är hälften brunnet!

kamera0710
2/19/16, 7:05 AM
#30

#27 "Regeringen ska avgå och utlysa extra val."

Och om så väl allians som rödgröna partier fortsätter att lova att de inte tänker samarbeta med SD och valresultat blir en liknande parlamentarisk situation som efter valet 2014?

72mm
2/19/16, 8:46 AM
#31

"Och om så väl allians som rödgröna partier fortsätter att lova att de inte tänker samarbeta med SD och valresultat blir en liknande parlamentarisk situation som efter valet 2014?"

Då kommer protesterna att fortgå och öka i styrka. Ett sådant beteende kommer nog även att garantera ett SD över 30% . Alternativet skulle vara S+M-samarbete vilket långsiktigt troligen är fullständigt förödande för båda partierna. 

Eventuellt kan M hindra SDs uppgång och trassla sig tillbaka till makten om de helt lyckas överta SDs politik och övertyga Sverige om att de genom detta kommer lösa problemen. Samma sak som de gjorde 2006, fast åt andra hållet så att säga.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Schnauzertik
2/19/16, 9:27 AM
#32

 "Så är det kanske. Men nu var de där  och påverkade det intryck man fick av demonstrationen."

Åh, så du var där och fick intryck av nazisterna? För det är väl inte som så att du fått de där intrycken av vad media skrivit om vilka som var där och vad de står för?

Nej jag har inget intresse av att delta i "folkets" demonstrationen.

Extremgrupper har säkert en agenda med sitt deltagande, är det inte för att de sympatiserar så är det för att få uppmärksamhet för sin sak eller ibland bara för att ställa till bråk, dvs göra ett intryck. Behöver man inte läsa någon tidning för att begripa.

Värd för Pensionärer

72mm
2/19/16, 11:40 AM
#33

"Nej jag har inget intresse av att delta i "folkets" demonstrationen.

Extremgrupper har säkert en agenda med sitt deltagande, är det inte för att de sympatiserar så är det för att få uppmärksamhet för sin sak eller ibland bara för att ställa till bråk, dvs göra ett intryck. Behöver man inte läsa någon tidning för att begripa."

Dina "intryck" är mao helt baserade på MSMs version av verkligheten. Bra, då vet vi.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Schnauzertik
2/19/16, 12:08 PM
#34

#33 Eftersom du verkar ha en annan uppfattning än jag så  vore spännande att få veta vad du tror är orsaken till nazisternas, nyfascisternas och fotbollshuliganernas närvaro i demonstrationerna.

Värd för Pensionärer

Annons:
[[eskils_]]
2/19/16, 1:11 PM
#35

Det ligger mycket i vad #23 skriver. Man kan inte bedöma en politisk manifestation utifrån något annat än dess eget budskap, dvs vad som står på plakat och banderoller och vad som sägs i talen. På de här plakaten och banderollerna efterlystes bl a demokrati, yttrandefrihet, gränskontroller och statsministerns avgång. Den enda flagga som syns på bilderna är svenska flaggan. Varför fördöma en sådan demonstration??

Om det då bland demonstranterna insmyger sig personer med en vedervärdig ideologi, t ex nynazister, så är det väl inte demonstrationens fel? Alla känner inte igen sådana personer till utseendet och kan avvisa dem.

Det som man däremot kan fördöma, är när svenska politiker deltar i demonstrationer under terrorist- och hakkorsflaggor. Ur en artikel från 2009:

"I lördags deltog Mona Sahlin och förre utrikesministern Jan Eliasson i en demonstration där fanor för Hamas och Hizbollah vajade för vinden. Stora flaggor, fullt synliga. I demonstrationen sågs också hakkors. Senare under protestmötet stacks den israeliska flaggan i brand.

I Malmö talade riksdagsledamoten Luciano Astudillo, som sitter i s partistyrelse. På en film från mötet ses tre stora Hizbollahfanor. En man bredvid Astudillo bär terrorledaren Hassan Nasrallahs porträtt på sitt bröst.

I Norrköping deltog förre partisekreteraren Lars Stjernkvist, nu kommunalråd. Han fångades på bild under Hizbollahflagg av bloggaren Erik Svansbo, som också konfronterade Stjernkvist. ”Det var inget konstigt med det”, ska Stjernkvist ha svarat. Också i Norrköping förekom hakkors."

http://www.svd.se/mona-sahlin-borde-valja-sitt-sallskap

[Bermudas]
2/19/16, 2:18 PM
#36

#35 Haha det där var ju lite lustigt i sammanhanget….Mona kanske skulle kolla sig i spegeln innan hon sätter igång med sina sedvanliga påhopp på oliktänkande.

72mm
2/19/16, 2:43 PM
#37

#34 Eller så erkänner du att du egentligen inte har en aning om huruvida det förekom nazister på folkets demonstration. Eller på vilket sätt de skulle ha deltagit.  

Allt du vet är vad MSM talat om för dig att du ska veta.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Schnauzertik
2/19/16, 3:29 PM
#38

#37 Det ska du få svar på när du har svarat på min fråga i #34

Värd för Pensionärer

[Carpinus]
5/6/16, 11:33 AM
#39

Samordnaren och Expo:

#0 (Citat _Snapphanen 160217:) "Om Mona Sahlin hade haft den gnutta omdöme som hon tyvärr saknar hade hon avstått från att spela rollen av offer. _

Hon är själv genom underrättelseorganisationen Expo i högsta grad involverad i våldsvänstern som bland annat genom AFA (Antifascistisk aktion) gör oanmälda våldsamma hembesök hos oliktänkande och av Säpo har klassats som det största hotet mot Sveriges säkerhet och den största faran för demokratin." 

Widar Andersson (S), Folkbladet 160505: "Sahlins uppdrag som samordnare skulle upphört sista juni i år. Kanske hade det förlängts. Kanske inte. Nu är alla sådana spekulationer akademiska.

Personligen tycker jag att regeringen borde ta chansen att förnya uppdraget om någon ny samordnare ska utses. Fokus bör mer ligga på det polisiära.

De nya lagar om terrorresor som regeringen tagit initiativ till förändrar spelplanen. Fler och fler vittnesmål talar dessutom för att fokus på religiös radikalisering och moskéer är för ensidigt. Terroristers bakgrunder är oftare traditionellt kriminell än religiös.

Dessutom har ”nazister och fascister” fått en alldeles för stor politisk betydelse genom Mona Sahlins arbete. Dessa perifera och i allt väsentligt polisiära problem ägnas oproportionerligt stort intresse. I dessa frågor har Sahlin – som jag ser det – i vart fall tidigare inspirerats alltför mycket av kretsarna runt Expo; en aktör som lever i symbios med högerextremism."---

Upp till toppen
Annons: