Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 3193 ggr
[Bermudas]
2/29/16, 11:22 AM

IS-hyllare inbjuden att tala på skola

Gävleimamen som hyllat IS inbjuden till Andersbergsskolan: "Vi fick ett erbjudande om att träffa honom, det tyckte vi var jättebra" http://www.gd.se/gastrikland/gavle/gavleimamen-som-hyllat-is-inbjuden-till-andersbergsskolan-vi-fick-ett-erbjudande-om-att-traffa-honom-det-tyckte-vi-var-jattebra Jättebra!

Annons:
Sommarek
2/29/16, 11:25 AM
#1

Det är väl bättre att de, som de också säger, vet vad han står för och vart barnens idéer kommer ifrån, eftersom det är denna människa som de möter? Hur ska man annars kunna kväva åsikter som hans i sin linda?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Bermudas]
2/29/16, 11:48 AM
#3

#2 Från tråden "Straffet för homosexualitet är döden och en muslim får inte bli vän med en ickemuslim. De är två av alla riktlinjer som finns på hemsidan muslim.se. – Det här representerar sådana extrema åsikter som vi känner igen från till exempel talibanrörelsen, säger islamologen Jan Hjerpe. Ansvarig för sidan är Gävles imam Abo Raad."--- "Enligt muslim.se är följande förbjudet: Att bli vän med icketroende och tycka om dem. Att bli medlemmar i de icketroendes samhällen, gå med i deras partier, göra deras antal större, ta deras nationaliteter (utom när det är nödvändigt), att tjänstgöra i deras arméer eller hjälpa till att utveckla deras vapen. Att imitera dem i klädsel, utseende, tal, osv, eftersom det indikerar kärlek för den person eller det folk som imiteras."--- GD #1Mysig kille. Ja bjud in honom till skolorna. Vi kan bjuda in nazister och folk som förordar mord på både homosexuella och kristna också när vi ändå är i farten.

Sommarek
2/29/16, 12:47 PM
#4

#3 Nej, han är inte en mysig kille. Men han ska inte träffa barnen, och vad är annars ditt förslag på hur lärarna ska veta vad han sysslar med?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Zyperior
2/29/16, 12:50 PM
#5

Låt oss dock inte glömma att SD är det största hotet mot demokratin.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Sommarek
2/29/16, 12:59 PM
#6

#5 Nej då, ett parti som vill byta ut alla poliser när det "tar makten" är ju hur mysegulligt som helst.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Bermudas]
2/29/16, 2:04 PM
#7

#4 Vi kan konstatera att vi har olika uppfattningar om att bjuda in IS-förespråkare till skolor. Jag kan tycka att det finns bättre alternativ om man vill förstå hur Islam är funtat och jag kan tycka att man ska hålla antidemokrater som hyllar grupper som pysslar med sexslaveri och folkmord och och söker världsherravälde, jäkligt kort. Det handlar om principskäl och av respekt för de som flytt till vårt land för att undkomma IS, men jag respekterar att andra inte känner så, vi är olika funtade helt enkelt. Dom här männen vill gärna komma in i vårt öppna samhälle men de skulle helst vilja ta bort öppenheten och införa sharia så fort de får chansen. Men man vill kanske inte tro så illa om dessa skägggubbar som hyllar IS utan vill så gärna lyssna på deras försäkringar om att allt är lugnt. Jag antar att han berättar bara det som passar svensken men låter helt annorlunda när vi inte är med. Så vill man VERKLIGEN förstå kanske man ska smyga in på deras möten som en mus och lyssna. Eller varför inte ta del av det som redan läckt ut än att sitta och höra på tillrättalagda versioner av lögnare.

[Carpinus]
2/29/16, 2:35 PM
#8

Om lärarna tror att imamen kommer att vara uppriktig om sitt budskap mot dem är de nog rätt naiva, Vi har ett dagsfärskt exempel från Danmark på att det som predikas av vissa imamer inte nödvändigtvis är samstämmigt vad de uttrycker officiellt.

"Med dold kamera visar danska TV2 hur en imam vid Grimhøjmoskén i Århus predikar att otrogna muslimska kvinnor ska stenas till döds eller piskas enligt sharialagen. Nu reagerar danska integrationsministern mot uttalandena. En annan anledning att bli dödad är om man som muslim vänder islam ryggen, förklarar imamen för studiegruppen."---

"Budskapen i studiegruppen stämmer inte överens med den linje som moskén driver officiellt, vilket märks när moskéns ordförande Oussama El-Saadi uttalar sig öppet framför TV2:s kamera i en intervju före den dolda inspelningen med Abu Bilal. -Vi kan acceptera allt som sker runtomkring oss, och vi kan samarbeta med vårt folk här i landet utan några problem, säger han och påpekar att de är danskar som följer det reglerna säger."

TT-Titzau

Jämför med Gävlemoskéns ord, "vad vi tänker, tycker och tror är endast vår ensak och ingen annans.”

[[eskils_]]
2/29/16, 2:42 PM
#9

Har samma inställning som Bermudas och Carpinus. Fanatiska extremister i Sverige ska anpassa sig till vårt öppna demokratiska samhälle - inte tvärtom! Annars finns det ju andra länder som nog passar dem bättre.

Men den här imamen i #0 tänker tydligen inte anpassa sig:
"Efter Gefle Dagblads granskning av moskén och dess företrädare bojkottar Gävle Moské Gefle Dagblad och vägrar att svara på några frågor."

#8 Ja, vi måste absolut sluta vara så f-------t naiva nu! Låt oss göra som danskarna och köra dolda kameran i moskéerna. En del imamer är säkert sansade, men de fanatiska extremist-imamerna måste bort. De kan inte tillåtas fortsätta påverka barnen till att bli potentiella mördare och misshandlare.

Sommarek
2/29/16, 2:48 PM
#10

# Jag antar att han berättar bara det som passar svensken men låter helt annorlunda när vi inte är med.

Fast nu är ju hans åsikter anledningen till att de kallar honom. Och i citatet ovan fabulerar du fritt utan att veta att dugg om vad som hänt/kommer att hända. PiF i ett nötskal.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Bermudas]
2/29/16, 3:13 PM
#11

#10 som sagt vi har olika principer jag tycker det är oetiskt att mjäka med folk som honom som hyllar folkmord och utrensning, Och du tror att han talar sanning och att han berättar öppet om sina "åsikter" men det det tror inte jag. Där skiljer vi oss åt du och jag.

Fillifjonkan60
2/29/16, 5:35 PM
#12

Skulle vi inte lära oss av historien? Som t.ex. Tyskland och Hitler och hur det gick. Men bara för att det är män från Mellanöstern så verkar vissa tycka det är helt ok oavsett hur jävliga dom än är.

Då lärde vi oss trots allt inte så mycket, utan daltar med och fjäskar för dessa mördare och terrorister som snart tar över hela Europa och då är det definitivt försent!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Bermudas]
2/29/16, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

“Vi står sida vid sida för att välkomna alla våra medmänniskor som söker skydd, frihet, trygghet i vårt vackra Sverige”, skriver Rague Ali Youssouf i samband med en bild på sig själv och statsminister Stefan Löfven från integrationsjippot “Sverige Tillsammans”. Knappt fyra månader senare försvarar han Islamiska Statens flagga i samband men en artikel om dödshot: “Be till Allah eller dö”. – Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan, säger han till Gefle Dagblad. Han är talesperson för Gävles moské Har förtroendeuppdrag som styrelseledamot i Ungdom Mot Rasism Anklagar Aftonbladet för islamofobi på grund av negativ publicitet av IS terrorflagga Blev invald som nämndeman i tingsrätten på Mp-mandat Minglar med Stefan Löfven, Mona Sahlin och Karl-Petter Thorwaldsson Nyheter Idag har talat med Rague Ali Youssouf: “Då hade jag pratat på ett annat sätt än jag gör nu” http://nyheteridag.se/styrelseledamot-i-ungdom-mot-rasism-en-flagga-jag-skulle-kunna-ga-runt-med-pa-stan-fick-uppdraget-som-namndeman/

Annons:
[Hayabusa]
2/29/16, 6:55 PM
#14

Stabil kille - "Honom ska vi ha!" 

🤮

[[eskils_]]
2/29/16, 7:04 PM
#15

#13 !!!!!!!!!!!!!!! Detta borde skickas i ett antal brev till Löfvén och Sahlin…… De måste få veta att de är avslöjade. " invald som nämndeman i tingsrätten"…… 😮

Mer om personen ifråga:

"Ett antal islamska hatpredikanter har de senaste åren varit attraktiva att bjuda in att förkunna sitt budskap i vissa muslimska kretsar och moskéer i Sverige.

Givetvis inte i alla, men den i Gävle finns tyvärr med på listan kunde GD avslöja i helgen.

"Kvinnor ska stanna hemma och den som förolämpar Mohammed bör avrättas", anser imamen Said Rageah som lever i Kanada. Han anlitades för att predika i Gävle moské den 16 maj.

Motiveringarna från inbjudarna i Gävle följer samma tema som vid liknande händelser tidigare och på andra håll.

– Han är en välkänd föreläsare bland både somalier och ickesomalier, förklarade en av inbjudarna Rague Ali Youssouf till GD.

– Said Rageah är en föreläsare med väldigt många kloka idéer."

http://www.helahalsingland.se/opinion/ledare/vilken-sorts-islam-forkunnas-i-gavle-moske

🤮

[[eskils_]]
2/29/16, 7:20 PM
#16

"På sin instagram har Gävle moskés styrelsemedlem Ali Al-Ganas laddat upp bilder på terroristorganisationen Islamiska Statens flagga.

Ali Al-Ganas har varit omskriven tidigare i Gefle Dagblad. För ett år sedan hyllade han stupade IS-terrorister och blev ifrågasatt för facebookinlägg om Charlie Hebdo-attacken. Då var han kontaktperson för moskén, hade en aktiv roll inom ungdomsgruppen samt höll i predikningar. Gävle moské gick då ut med att Ali Al-Ganas fråntogs sin roll inom moskén och skulle inte heller i framtiden ha någon roll inom verksamheten.

Ett halvår senare valdes han in i Gävle moskés styrelse.

– Jag kan inte kommentera vad dåvarande styrelsen gjorde. Jag var inte en del av den, säger moskéns nuvarande talesperson Rague Ali Youssouf, som även han då valdes in i styrelsen.

Han ser inget problem i att Ali Al-Ganas publicerat Islamiska Statens flagga.

– Det är en flagga som jag skulle kunna gå runt med på stan.

Gefle Dagblad skickade bilderna och Rague Ali Youssoufs uttalanden till Uppsala Universitets professor i islamisk teologi och filosofi, Mohammad Fazlhashemi. I ett mejl reagerar han starkt.

– Ingen människa oavsett om denne är muslim eller icke-muslim och tar avstånd från terrorsektens barbari skulle vilja förknippas med denna flagga eller för den delen gå runt i stan med den. Att bära en flagga som förknippas med en specifik terrorsekt betyder att man ställer sig bakom dess illdåd, skriver han."

Gefle Dagblad

[[eskils_]]
3/8/16, 10:36 PM
#17

"Vår moraliska plikt att slåss mot IS

Tänk om även Sverige skulle skicka trupp och materiel till Mellanöstern för att bistå i kampen mot IS.

IS och liknande grupper kräver underkastelse och att alla ska leva efter deras hårda regelverk. Underskatta dem inte. Totalitära och auktoritära idéer har slagit rot många gånger förut, och gör det fortfarande. IS hade 2014 drygt 30 000 stridande soldater i Irak och Syrien. Omkring 300 av dem är eller har varit – 40 av dem är döda – svenska medborgare. Rekryteringen sker över hela Europa, inte minst genom Internet.

Varför skickar vi inte militära styrkor för att bekämpa en fundamentalistisk våldsam gruppering som IS? Det gör vårt grannland Danmark till exempel, som häromdagen utökade sitt engagemang genom att skicka såväl marktrupp som stridsflygplan till Syrien och Irak.

Det är moraliskt riktigt och det ligger även i vårt intresse att inte IS idéer och kalifat breder ut sig, understödda av oljepengar. Det var rätt och riktigt av Sveriges utrikesminister att kraftfullt kritisera Saudiarabiens tortyr av oliktänkande.

Tänk om hon kunde vara lika tydlig och fördöma terrorgruppen Hamas för dess kvinnoförtryck, antisemitiska propaganda och islamism. 

Att fördöma och bekämpa de intoleranta är inte intolerans. Tvärtom."

SvD Ledare

Zyperior
3/8/16, 11:00 PM
#18

#17 Men det blir svårt att bekämpa IS när man samtidigt vill ljuga om hur många terrorister som befinner sig inom Sveriges gränser efter så lång tid av okontrollerad massinvandring.
Börjar vi aktivt hjälpa till att stoppa IS, då börjar fyrverkerierna här på hemmaplan och då ser ju regerande politiker lite dumma ut. All heder åt potentiella terroroffer, men ja menar, kom igen, vi kan inte begära att politikerna ska tappa ansiktet fullständigt.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[[eskils_]]
3/8/16, 11:16 PM
#19

#18 Håller med, det viktigaste för många politiker i denna oroliga och skrämmande tid tycks vara att göra karriär och bli beundrade. Då gör de nästan vad som helst hellre än att erkänna att de faktiskt har underskattat problemen.

 "Anna Sundberg växte upp i ett välmående villaområde i Halmstad på sjuttiotalet, i en borgerlig medelklass som inte stack ut.

För Anna Sundberg tog det två veckor att radikaliseras och bli en militant islamist. I sexton år levde sedan Anna Sundberg som en militant islamist och vistades i terrornätverk i Europa.

Anna berättar att hon träffade en kvinna som hade gift om sig tre gånger. Varje gång för att mannen hade dött i  strid och blivit martyr.

_– Hon såg det som sin livsuppgift att fostra morgondagens mujahedin. Så var det också för mig. Mina söner skulle ta vid och försvara islam.
_

Så småningom inser hon att allt som hon tidigare hade trott var ”sanningen” i själva verket var mordisk galenskap."

DN

[Daisy-Moa-Elsa]
3/8/16, 11:48 PM
#20

# 5 varför drar du in SD i en diskussion som denna? En Imam av denna tragiska kaliber är inte direkt kopplad till SD. Så snälla blanda inte ihop äpplen å päron, låt oss ha focus på det illa valet av inbjudan av en förespråkare av Islam. Så föreslår jag att du startar en "SD" tråd istället separat, okej?

Annons:
Zyperior
3/9/16, 12:31 AM
#21

#20 Du har ingen talan om huruvida inlägg om diverse saker, oavsett vad de handlar om, har i den här tråden att göra eller inte.
Jag överlåter det till trådstartaren och/eller sajtvärdar att avgöra om det är irrelevant för tråden. Det borde du också göra.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

rudyC
3/10/16, 6:23 AM
#22

#20 tror att ironin flög rakt över huvudet där …

[Daisy-Moa-Elsa]
3/10/16, 6:49 PM
#23

#21 givetvis har jag en talan, oavsett vad du tycker om det jag skriver. Du kan inte komma å tala om för folk om de har rätt att skriva eller tycka något i en tråd oavsett vad du tycker om det så länge man följer svensk lag och sitens regler. Vem tror du att du är som tror dig bestämma over vad andra får tycka?

#22 med tanke på vems uttalande det var fanns det inget som antydde på ironi.  Det är ju rätt lämpligt om man ska i skrift använda ironi kanske förslagsvis använda sig av en smiley. Dessutom sa # 21 inget om att det var ironi.

Zyperior
3/10/16, 11:08 PM
#24

#23 Du får tycka vad du vill. Du kan skriva hundra sådana inlägg som #20 i varenda tråd om du vill, men det gör ingen skillnad. För det är TS och sajtvärdar som avgör vad som platsar i trådarna och inte. Inte du. Om du fortsättningsvis vill censurera inlägg eller på annat vis förstöra en diskussion i brist på argument har du nog större chans att lyckas genom att kontakta sajtvärdar. Dock upplever jag att de som är det här är rätt vettiga personer och gör ett bra jobb så du får nog ha lite mer kött på benen först än bara din egen åsikt. För övrigt vill jag tacka för att du hjälper till att uppmärksamma mitt inlägg. =)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Carpinus]1
6/5/17, 12:59 PM
#25

Efter det senaste Londondådet ställer sig Erik Nord, polischef i Göteborg, åter frågan är hur rimligt det är att hatpredikanter kan ha fri lejd i Sverige, och varför vissa kretsar är så angelägna att föra deras talan. Nord intervjuas av Expressen och säger bland annat:

"Efter attacken skriver polischef Erik Nord följande på Twitter: "Kanske läge att återkalla uppehållstillstånd för terrorsupporters".---

"– Jag är övertygad om att det hade fått en effekt på de här personerna som reser mellan länder och propagerar för våld och terror, säger Erik Nord, polischef i Göteborg. Enligt honom handlar det främst om individer som försörjs av svenska skattebetalare och som använder plattformen med uppehållstillstånd för att sprida terrorns budskap. – Det märkliga i systemet är att du kan vara flykting från ett land, sen åker du till det landet och har semester. Du bor i Sverige, försörjd av svenska skattepengar, propagerar för en totalitär regim och åker på semester till den regimen, säger Erik Nord och fortsätter: – Det kan inte vara rätt och riktigt att det är på det sättet. Han är noga med att påpeka att han inte syftar på muslimer eller islam generellt utan de antidemokrater som stöder våldsbejakande ideologier och organisationer som IS.

Han har ingen exakt siffra på hur många individer som skulle beröras i nuläget, men uppskattar att det i Göteborg finns ett tiotal. – I Sverige skulle nog 50-100 gå att identifiera. Sen är ju frågan hur många som har svenskt medborgarskap och inte, säger Erik Nord."---

http://www.expressen.se/gt/polischefen-efter-attacken-utvisa-terrorsupporters-/

[Carpinus]1
1/7/18, 7:56 PM
#26

Inte predikan för elever förvisso, men väl uthyrning av skollokaler till islamistisk rörelse:

"Svenska ministrar har hamnat i blåsväder för samröre med Milli Görüs. Bostadsministern Mehmet Kaplan (mp) fick avgå i april 2016 efter att bland annat utryckt stöd för Milli Görus. Dåvarande inrikesminister Anders Ygeman (s) fick skarp kritik efter att ha fotograferats med en Milli Görus-ledare på ett torgmöte två månader senare."---

"I lördags höll alltså denna rörelse ett möte i den kommunala Sjumilaskolans aula. Skolan är belägen i Biskopsgården som tillhör stadsdelen Västra Hisingen. Högste politiske ansvarige Jahja Zeqiraj (s) reagerar med bestörtning när han nås av GT:s uppgifter:

– Vi har klara regler och policys vad gäller uthyrning av stadens lokaler. Vi ska givetvis inte hyra ut en skolaula till en organisation som uttryckt antisemitism och som inte verkar dela de demokratiska värderingar vi ska stå för."---

https://www.expressen.se/gt/islamistisk-rorelse-holl-mote-i-svensk-skola/

[Göstage]
3/13/18, 11:12 PM
#27

#8 Abu Bilal igen…

"Vetenskapsskolan i Göteborg anklagas för islamism. Enligt en granskning i DN kan skolans huvudman kopplas till islamister, tidigare anställda ska ha hyllat terrorgruppen IS och Säkerhetspolisen har varit på besök.

Vetenskapsskolan ligger i nordöstra Göteborg och har elever från förskolan till nionde klass. Skolan har goda resultat och många blir behöriga till gymnasiet, berättar DN.

Men enligt en granskning som tidningen gjort anklagas skolan för islamism. Kritiken rör flera punkter. Däribland huvudmannen och vd:n Abdel Nasser El Nadis kopplingar till islamister som den danske imamen Abu Bilal (de två är Facebook-vänner) som predikat att otrogna kvinnor ska stenas till döds, enligt tidningen."---

https://www.expressen.se/gt/anklagelser-om-islamism-mot-vetenskapsskolan-i-goteborg/

Annons:
[Göstage]
3/27/18, 9:12 AM
#28

"Socialdemokraterna vill se skärpta regler för att hindra att religiösa och politiska extremister reser till Sverige för att sprida hatbudskap. Anders Ygeman (S), gruppledare i riksdagen, vill att svenska myndigheter, konsulat och ambassader skaffar sig bättre kontroll över läget."---

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-vill-stoppa-hatpredikanter-fran-inresa-i-sverige

Men…?

"Socialdemokraternas nya retorik är tills annat bevisats inget annat än retorik. Någon uppgörelse med sin egen och partidistriktet i Stockholms Stads historia visar inte Anders Ygeman upp i någon egentlig mening. Personbanden med Ibn Rushd-sfären, som löpande bjudit in hatpredikanter, och såväl regering som parti finns kvar."

https://ledarsidorna.se/2018/03/trots-hot-om-lagstiftning-mot-hatpredikanter-gor-inte-s-upp-med-sin-historia/"

Edit.

[Göstage]
5/16/19, 11:13 AM
#29

#27 Allvar nu?

"Den muslimska friskolan Vetenskapsskolans vd Abdel-Nasser el Nadi, 54, har frihetsberövats på ännu oklara grunder, enligt uppgifter till Expressen i samarbete med Doku. Insatsen ska ha skett tidigare i veckan och hans anhöriga och arbetskamrater uppger att han sitter hos Säkerhetspolisen. Skol-vd:n – som nu blixtersatts på posten – är därmed den femte framträdande personen inom radikalislamistiska miljöer i Sverige som frihetsberövats på kort tid."---

https://www.expressen.se/gt/sapo-har-slagit-till-mot-vetenskapsskolans-vd/

[Hayabusa]
5/16/19, 11:15 AM
#30

#29 Aj, då…

LBB
5/16/19, 2:44 PM
#31

Han har väl nekats svenskt medborgarskap vid ett flertal tillfällen,,så SÄK har väl intressant information om honom sedan länge.

[Göstage]
9/9/19, 4:02 PM
#32

#29ff Släppt i väntan på utvisning, som dock ej kan genomföras.

https://doku.nu/2019/09/09/tidigare-skol-vdn-el-nadi-slappt-ur-forvaret/

Upp till toppen
Annons: