Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 1249 ggr
[Hayabusa]
3/27/16, 12:41 PM

Sveriges bästa asylboende?

Nja, kanske inte - men det var det som siktet var inställt på . Boendet på Vallhall Park skulle bli Sveriges bästa, men nu haglar det in protester från de asylsökande. Läs mer här:

http://www.hd.se/lokalt/angelholm/2016/03/27/smuts-skadegorelse-och-syssloloshet/

Annons:
[helga21]
3/27/16, 12:59 PM
#1

Det är väl fritt fram att  städa själva om de vill? Då får de sysselsättning också!

[Hayabusa]
3/27/16, 1:03 PM
#2

#1 Det kan jag nog också tycka. När jag själv bodde där 1980 så hade vi städrutiner varje morgon med efterföljande inspektion. Personligen tycker jag att området är fint med goda möjligheter till lek för barn, t ex en (flera t om) fotbollsplaner.

Vanja
3/27/16, 1:03 PM
#3

Att det luktar stark urin är väl knappast personalens fel, eller är de dom som inte kan träffa toaletten kanske?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Hayabusa]
3/27/16, 1:05 PM
#4

#3 Precis. Märklig frågeställning. I min värld är ett ypperligt boende.

Vanja
3/27/16, 1:07 PM
#5

#4 Ja väldigt knepigt, men de är klart. Lättare att klaga på de som städar än att göra bättre ifrån sig själv.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Hayabusa]
3/27/16, 1:20 PM
#6

#5 Ja, precis. Tidigare var ytorna omkring husen fläckfria, men så är det tyvärr inte längre. Man måste inte slänga skräp precis där man står & går.

Annons:
Aleya
3/27/16, 1:21 PM
#7

Jösses. Då får man väl börja städa och görs mat. Varför ska det vara sådan jäkla uppassning? Det är vuxna människor utan något handikapp, då kan man väl göra mat och städ själv, gör lag eller nå så har alla något att göra. Och sen klaga… Ja jäklar, trodde vuxna hade mer vett i huvudet, men det är väl skönt att kunna skylla på andra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Vanja
3/27/16, 1:29 PM
#8

#6 Undra varför de tycker att de har rätt till gratis, serverad mat. 
Det har iallafall inte jag räknad med att bli serverad någonstans jag går sedan jag flyttade hemifrån. Jag har svårt att se det tankesättet. 
Och då har jag bott på studenthem själv med en kokplatta att laga mat på, fungerade alldeles utmärkt. Funderade inte en enda gång på att skriva och klaga till skolledningen för att jag minsann ville bli serverad och uppassad.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Petunia
3/27/16, 2:43 PM
#9

Frågan är vad albaner har här att göra över huvud taget. De är ju inga flyktingar utan kommer hit för att ta del av vår välfärd.

[[eskils_]]
3/27/16, 3:23 PM
#10

#9 Hur vet du att de är albaner? (Enligt officiella uppgifter avvisas 99% av alla asylsökande albaner som kommer till Sverige. Med all rätt, eftersom Albanien är ett fredligt land i Europa. Däremot är det fattigt och det är väl där skon klämmer. Dessa personer är definitivt inga flyktingar, bara välfärdsmigranter som vill ta del av andras höga levnadsstandard.)

"– Problemet är att sakerna försvinner in på rummen eller förstörs.

Ett rum hade de inrett som ett tv-spelrum. Efter en stund var spelen borta och någon hade kastat ut tv:n genom fönstret."

Lite magstarkt att protestera mot personalen i det läget kan man tycka…

[rara]
3/27/16, 5:41 PM
#11

#10

Under fotot  står det; "Hela familjen Metani från Albanien i deras rum. Från vänster: Sejda, Sidrit, Anila, Ali, Rejan, Andi och Omer."

[[eskils_]]
3/27/16, 8:59 PM
#12

#11 Tack, såg inte bildtexten. De har alltså bott i Sverige och blivit försörjda i 2 år hittills. Har mage att klaga på mat, städning, internet m.m. Ganska ruttet faktiskt. Vad flyr de ifrån kan man fråga sig? Vad hjälper de till med själva, kan man också fråga sig.

Googlade förut på namnet Andi Metani, dvs han som leder protesterna mot asylboendet, för att kanske kunna gissa hans nationalitet. Fann då en namne som greps för några veckor sedan för att ha försökt smuggla 28 kg heroin från Albanien in i Europa. Det kanske är ett vanligt namn i Albanien, eller en släkting. http://www.cdm.me/english/photo-caught-with-28kg-of-heroin-worth-over-eu2m

[helga21]
3/27/16, 9:22 PM
#13

# 12 Men de ska inte vara här! Hoppas att  det är et vanligt namn så inte en av dem åker i fängelse här.

Annons:
[Bermudas]
3/27/16, 9:55 PM
#14

Men herregud! Man tror knappt det är sant! Vet inte om man ska skratta eller gråta. Sverige är ett dårhus.

[Hayabusa]
3/27/16, 10:34 PM
#15

Måste säga att det är fullkomligt galet.  Det är ett ypperligt område på alla sätt & vis. Man kan fråga sig vad den mannen har för föreställning/förväntning.

platinium
3/28/16, 1:48 AM
#16

Alltså jag blir så jävla trött. Det är inget hotell de bor på?! De har själva valt att komma hit?? De får GRATIS logi och mat….Herregud, hur verklighetsfrånvarande kan man bli? Hur skall dessa människor någonsin lära sig att sköta ett eget boende om de någonsin får ett i framtiden?

Orkar inte.

Petunia
3/28/16, 11:09 AM
#17

Eftersom albaner inte får stanna i Sverige kan man anta att de har överklagat beslutet. Detta är ett vanligt sätt att hålla sig kvar i landet, och man kan överklaga hur många gånger som helst.

Annars  tycker man ju att ett avslag inte är helt och hållet negativt. De får ju gratis hemresa och ett generöst tilltaget nystartsbidrag.

Upp till toppen
Annons: