Annons:
Etikettpolitiker
Läst 941 ggr
[helga21]
2016-04-01 15:03

Svensk välfärd

"Ska svensk välfärd överhuvudtaget kunna nyttjas av den som helt saknar anknytning till Sverige, som aldrig betalat en krona i skatt och som inte ens är svensk medborgare? skriver Linus Bylund (SD)."

http://www.expressen.se/debatt/svensk-valfard-ar-till-for-svenskar/

ANNO

Annons:
Vanja
2016-04-02 09:17
#1

Ja, det tycker jag nog. En viss tid. Av vissa människor. 

Jag tycker att de som flyr för sina liv ska få en fristad, (De som uppriktigt FLYR för sina liv) men som kanske inte varar för alltid. Kanske max ett år, sedan måste de börja försörja sig. Ett år är ganska lång tid att integreras och lära sig att prata Svenska.  
Om man inte vill göra detta, utan kommer hit för att leva på bidrag när man är en sk ekonomisk flykting, så borde man efter ett år utvisas och få återvända hem. 

Jag vet att välfärden främst är till för oss som jobbar och betalar skatt, men vi måste väl kunna dela med oss på bättre sätt än vad vi gör idag? För som det är idag så delar vi inte med oss på ett ödmjukt sätt till de som verkligen behöver, men vi kastar pengar på alla som ens hintar att de känner sig kränkta. Och det däremot tycker jag är fel väg att gå.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

72mm
2016-04-02 12:34
#2

#0 Självklart inte. 

#1 Fristad innebär inte automatiskt full tillgång till välfärd på samma villkor som medborgare och dessutom en underförstådd mening att det är permanent. Hade detta varit separerat (såsom i nästan samtliga andra länder) så hade vi inte haft så många "som flyr för sina liv" (men gärna vill åka på semester till hemlandet).

Det är detta svenskar måste inse, innan det är försent.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Cragan
2016-04-02 17:54
#3

som det är nu kan det iaf inte fortsätta då landet helt enkelt ej har råd med rent ekonomiskt.

Upp till toppen
Annons: