Invandring och integration

Dags börja kartlägga hudfärger?

2016-04-12 09:45 #0 av: Bermudas

Oj oj oj vad har nazisterna hittat på nu?
Nej det är Botkyrka kommun och Tobias Hübinette ( han som bl a en gång sagt "Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande" och att det är ok att känna att den vita rasen är underlägsen ) som satt igång med projekt: kartläggning hudfärg och religion.

"Botkyrka kommun vill samla in uppgifter om hudfärg och religion för att motverka diskriminering. Foto: TT
Botkyrka kommun vill samla in uppgifter om hudfärg och religion – så kallad jämlikhetsdata. Detta för att identifiera grupper som utsätts för diskriminering. – Vi kommer att kunna ringa in en snävare problembild, säger Helena Rojas, på Botkyrka kommun.

I Botkyrka söder om Stockholm har de flesta av invånarna utländsk bakgrund. Kommunen är först ut i landet med att mäta diskrimineringen mot olika grupper, genom så kallad jämlikhetsdata.

Metoden går ut på att skicka ut enkäter som invånarna svarar på anonymt. På det viset ska kommunen kunna upprätta statistik på diskriminering, för att ta reda på vilka grupper i samhället som är mest marginaliserade.

– Det är en metod där de svarande själv identifierar sig i den grupp eller grupper som de anses sig tillhöra, säger Tobias Hübinette, som är lektor i interkulturella studier vid Karlstads Universitet, och författare till rapporten ”Vad är Jämlikhetsdata?”.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kommun-vill-fora-statistik-pa-hudfarg-och-trostillhorighet

Tobias Hübinette var en av den som startade expo.
Politikerna har inget problem med honom eftersom hans öppet rasistiska uttalanden kommer från"rätt" håll dvs från en som inte är etnisk svensk....det brukar inte var något problem. Så nu ska vi i det godas namn börja med en slags raskartläggning i Sverige.
Lite fler citat från mannen ifråga
https://sv.m.wikiquote.org/wiki/Tobias_Hübinette

Anmäl
2016-04-12 09:50 #1 av: Bermudas

Länk till lite mer läsning om Tobias Hübinette
https://expomakt.wordpress.com/tobias-hubinette/

Anmäl
2016-04-12 10:30 #2 av: [tk1971]

Jag läste lite på den där länkade bloggen. Skrämmande läsning. Där uppmanar man att registrera människors bostadsadresser, mailadresser etc. Varför då? Tänker man attackera dem på nåt sätt? Nåt annat syfte ser jag inte.

Är det verkligen tillåtet att sprida länkar här till såna här hatsidor?

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2016-04-12 10:49 #3 av: Bermudas

#2 Jag har inte läst runt på bloggen ännu. Men texten som jag länkat till tar upp det som han själv sagt och vad han sysslar med. Han ska som den makthavare han är granskas såklart.
Expo sysslar med kartläggning och AFA med våld och Tobias är har haft att göra med båda organisationerna.
Jag tycker det är skrämmande att en man som denna ska organisea en form av rasregistrering.

Anmäl
2016-04-12 11:18 #4 av: Hayabusa

Rent spontant känns det som fel väg att gå.

Anmäl
2016-04-12 11:26 #5 av: Bermudas

Borttaget inlägg pga missförstånd från min sida.

Anmäl
2016-04-12 11:37 #6 av: [tk1971]

#5: Jag har vanligtvis inga problem att läsa text, men jag har ingen aning om vad du säger. Du är väldigt osammanhängande, skriver i affekt pga nåt jag inte har nån aning om, anklagar mig för nåt jag inte har nån aning om.

Detta är nog inte rätt forum för vad det nu är du vill säga.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2016-04-12 11:46 #7 av: Bermudas

#6 Jag missförstod nog dig. Jag tolkade det som om du inte reagerade det minsta på att en rasist har dragit igång en registrering av hudfärg, utan istället började prata om andra saker, en blogg.
Ber om ursäkt.

Anmäl
2016-04-12 18:44 #8 av: Bermudas

Undrar om kommunpolitikerns fattar vad dom gett sig in i?Kopplingarna till Tobias Hubinette gör det hela så extra knepigt. Känner mig inte alls bekväm med honom med tanke på hans rasistiska uttalanden. Jag tror en sådan registrering kan användas i vilka syften som helst om saker och ting går snett. Hubinette som talade om att han ville att vita skulle dödas och det turkiska ordförandet häromdagen som höll tal om att han ville se armeniers blod flyta. Såna uttalanden borde oroa. Tycker jag.

Hanif Bali är dock kritisk till denna sjuka idé och skriver i Expressen:

"Detta kallar man absurt nog för "jämlikhetsdata". Via enkäter ska kommunens invånare identifiera sin hudfärg, grupptillhörighet och ras.
Denna skallmätning-by-proxy är ett initiativ från Kitimbwa Sabuni (Afrosvenskarnas riksförbund) och hans fru Fatima Doubakil (Muslimska mänskliga rättighetskommittén) som tillsammans bildat ett rasräkningsbolag som kommunen, utan upphandling, ska köpa denna tjänst ifrån.
Detta projekt understöds av Sveriges främste proponent för rasräkning, Tobias Hübinette. Även Ibn Rushd och Sveriges unga muslimer, två organisationer med kopplingar till islamistiska Muslimska brödraskapet lovordar initiativet. Representanter av Sveriges erkända minoritetsgrupper – samer, judar och romer – har tagit avstånd från detta projekt."

http://www.expressen.se/debatt/kommer-s-att-stoppa-raskartlaggningen/

Anmäl
2016-04-13 11:23 #9 av: eskils

Men vad är detta för vansinne!? Har sossarna blivit spritt språngande galna!?FörskräcktFörskräcktFörskräcktFörskräckt

"Även Ibn Rushd och Sveriges unga muslimer, två organisationer med kopplingar till islamistiska Muslimska brödraskapet lovordar initiativet."

Fler citat från artikeln av Hanif Bali (m) som länkas i #8:

(Muslimska mänskliga rättighetskommitténs representant) "Doubakil gjorde sig ett namn när hon bjöd in Munir Awad till att tala om "Terrorlagstiftningens terror", bara månader innan han gjorde sitt försök till terrorattentat mot Jyllands-Postens redaktion. En annan inbjuden deltagare var Ali Berzengi, även kallad "Terrorimamen", dömd för terrorbrott.

Hade vi tyckt att det vore lämpligt att någon som aktivt hade bjudit in och propagerat för en terrorist, exempelvis Anders Behring Breivik, hade varit lämplig att få föra rasstatistik över vår befolkning med offentliga medel? Det tycker tydligen Socialdemokraterna i Botkyrka."

(mina understrykningar)

Hela upplägget verkar nästan vara beställt av terrororganisationen IS/Daesh! De hatar ju allt vad mänskligt samförstånd och samarbete över religionsgränserna heter. Det är därför de så frenetiskt har förstört fina gamla kulturarv som t ex Palmyra, som var byggt av människor från flera kulturer i samarbete. IS anser att bara en "ras" är godkänd, nämligen fanatiska muslimer, alla andra människovarianter är "fel". IS vill ju helst att invandrade muslimer i Sverige ska radikaliseras och sluta samarbeta med vanliga svenskar.

Och detta ska nu de tydligen urblåsta sossarna i Botkyrka medverka till..............

Islamister, terrorister och Muslimska brödraskapet ska över huvud taget inte yttra sig om jämlikhet och diskriminering! Hur kan sossarna och Hübinette ge dessa personer trovärdighet - är de hjärntvättade, mutade, superfega eller vad?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.