Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 810 ggr
[Bermudas]
2016-04-19 18:09

Ungdomar i "orten" har tröttnat på våld

Bra initiativ! Ungdomar som vill stoppa våldet. Det dödliga våldet bland unga eskalerar. Under de senaste fyra månaderna har fyra personer under 25 år skjutits eller knivstuckits ihjäl i Stockholms län. I flera förorter växer känslan av att det är nog nu. DN Stockholm berättar i en serie artiklar om de som vill stoppa våldsspiralen. http://www.dn.se/sthlm/unga-har-fatt-nog-av-valdet-i-fororterna/

Annons:
[Bermudas]
2016-04-19 18:16
#1

Som sagt, trots att polisanmälningar mot våldsbrott hela tiden ökar i Sverige så blir det allt vanligare att man inte anmäler det har jag försökt förklara för dem som tror att våldet minskar, vilket är BS enligt mig och många andra. Så här säger dom i artikeln: "– Vi vet att nästan ingen vågar vittna. Det är frustrerande, men det är en verklig rädsla. Jag kan inte förstå varför man inte får vittna anonymt, det skulle förändra allt, säger Aji Mba Mbye. Hon och de andra pratar i termer som att ”alla vet att golare jagas ner” och ingen orkar leva med de hot det medför och att grupptrycket är stort. Konflikterna mellan olika områden har också eskalerat – och den som känner sig kränkt av någon måste agera, annars blir man utfryst." Denna kultur måste motarbetas med positiva krafter annars kommer dessa zoner bli laglöst land där den starkare har makten. Maffian tar över.

72mm
2016-04-19 18:16
#2

Men vänta nu. De har alltså fått nog av det våld som enl. DN själva inte finns? De har fått nog av att Sverige aldrig har varit tryggare och att brottsligheten minskar? 

Jag fattar inte.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
2016-04-19 18:26
#3

#2 Jag vet det är nästan övernaturligt! DN lever i parallella universum! Snor det här som Carpinus postade i annan tråd "När inrikesminister Anders Ygeman (S) på måndagen besökte Botkyrka fick han en realistisk bild av hur det kan gå till där. Efter att han fått åka polisbil och blivit bjuden på lunch skulle patrullen åka vidare – då hade någon skurit sönder polisbilens däck."--- Artikel FRÅN DN! http://www.dn.se/sthlm/inrikesministern-pa-besok-da-skars-polisbilens-dack-sonder/ Hujedamig har DN fått en ny agenda att följa?

Upp till toppen
Annons: