Annons:
Etikettpolitiska-skandaler
Läst 2177 ggr
[Bermudas]
2016-04-20 21:48

MP försökte tysta SVT

Det här blir bara värre och värre. Nu har medias gullegrisparti försökt tysta svt! "När programledaren Anders Holmberg ringde upp språkrörens presskontakt Magnus Johansson, som även är planeringschef på utbildningsdepartementet, för att boka in någon som kunde bemöta kritiken tackade både språkröret Gustav Fridolin och partisekreterare Anders Wallner nej. I stället föreslog Magnus Johansson att ordföranden för valberedningen, Joakim Larsson, kunde medverka i sändningen. – Vi pratade om logistiken kring intervjun, var den skulle ske. När samtalet var på väg att avslutas sade Johansson: ”Du kan inte tänka dig att steka den här delen om Kaplan?”, berättar Anders Holmberg. När programledaren frågade vad han menade, svarade Magnus Johansson: ”Om ni låter bli att prata om Kaplan skulle du kunna få några tunga namn inom partiet som är kritiska mot att Khan varit nominerad.” Knåda Jabar Amin Anders Holmberg sade att det inte gick, varpå Magnus Johansson svarade: ”Okej, men du ska veta att vi kommer att knåda Jabar Amin under dagen. Han kommer inte att vara särskilt kritisk hos er.” Den miljöpartistiske riksdagsledamoten Jabar Amin är inbjuden till Aktuelltstudion i kväll, eftersom han är starkt kritisk till hur partiledningen har hanterat de båda fallen. Anders Holmberg uppfattade Magnus Johanssons svar som ett solklart försök att tysta ned kritiken mot Mehmet Kaplan. – Jag trodde faktiskt inte mina öron. Jag har aldrig varit med om något liknande från en företrädare för ett politiskt parti i Sverige. Han försökte alltså köpslå för att få mig att inte ta upp kritiken kring Kaplan. Och sen berättar han helt öppet att han tänker tysta en kritiker."

Annons:
[helga21]
2016-04-20 21:53
#1

Ja är det inte så en demokratur fungerar - förlåt demokrati menar jag. 😃

[Bermudas]
2016-04-20 21:55
#2

#1 hehe ja det är väl så…

fatcat
2016-04-20 21:55
#3

Demokrati?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2016-04-20 22:00
#4

MP:s representanter har visat ganska tydligt att de inte riktigt vet vad demokrati är. Kanske vill de värna om naturen men vad gör det om vi måste leva under en skendemokrati eller en ojämlik sharia stat..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Bermudas]
2016-04-20 22:05
#5

Många frågar sig varför media nu går så hårt åt MP, att liknande påtryckningar måste hänt förr. Så varför nu? Har den tredje statsmakten vänt kappan? Har situationen och medias trovärdighet blivit för bräcklig när alternativmedia hela tiden drar fram saker som MSM inte velat ta i?

[helga21]
2016-04-20 22:07
#6

# 4 Varför tror du jag skrev demokratur först?

Annons:
Zyperior
2016-04-20 22:25
#7

#5 Jag har också funderat över detta. Helt huxflux, från ingenstans gå till massiv attack mot MP, som du mycket riktigt benämner som mediernas gullegrisparti i #0. Det måste ha hänt något bakom draperierna. Eller vill de bara hävda sin makt kanske? Visa musklerna inför de partier som betyder något. "Bråka inte med media för då bråkar vi tillbaks".

Edit: Eller är man rädda att när islamiseringen möjligtvis får ordentligt fäste i Sverige, vill man inte stå med fingrarna i kakburken utan istället kunna påvisa att man varit där och slagit på andras fingrar som varit där och nallat?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Pysslan
2016-04-20 23:00
#8

Miljöpartiet är en riktigt obehaglig liten sekt  …..

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

72mm
2016-04-20 23:20
#9

#5 #7 Jag tror inte så många politiskt korrekta journalister är miljöpartister för att de delar åsikterna, jag tror MP har varit deras "gullegrisparti" för att det är det som varit just politiskt korrekt. 

När vad som är PK ändrar sig, ändrar sig också vår journalistkår. Jag tror faktiskt det är så illa.  Visst är det en massiv slagsida åt vänster, men framför allt är de oerhört rädda för att hamna utanför det tillåtna. De är mer politiskt korrekta än politiskt ideologiska. 

Nu har det helt plötsligt blivit OK att dreva mot islamism och då går det som det går för MP… 

Hastigheten i omsvängningen förvånar mig med. Det är faktiskt lätt att bli lite konspiratorisk. Vill man vara säker på att man inte går under med det sjunkande skeppet? Gäller det att snabbt som attans se till att ta avstånd därför att man vet eller misstänker att det kommer komma mer?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[helga21]
2016-04-21 10:20
#10

De blev tipsade om Kaplan samröre precis som den som skulle väljas till styrelser och även språkrören fick tips om detta men ansåg det inte var så farligt för att citera Frigolit - förlåt Fridolin heter han 😃

[Bermudas]
2016-04-21 10:35
#11

#9 "När vad som är PK ändrar sig, ändrar sig också vår journalistkår. Jag tror faktiskt det är så illa. Visst är det en massiv slagsida åt vänster, men framför allt är de oerhört rädda för att hamna utanför det tillåtna. De är mer politiskt korrekta än politiskt ideologiska. " Ingen smickrande bild av journalistkåren men den är nog tyvärr riktig ( det finns undantag dock) #7 "Det måste ha hänt något bakom draperierna." Det tror jag med. #10 språkrösskandalen !

[Bermudas]
2016-04-21 10:57
#12

Så här skriver Jens Liljestrand på Expressen om anklagelsen om "syltryggar" "Riksdagsmannen Linus Bylund (SD), tidigare pressekreterare och stabschef för Sverigedemokraterna, var i går arg på journalister. Så pass arg, rentav, att han på Twitter släppte lös en fradgande tirad om att jag och mina kolleger ("de maktmissbrukande syltryggarna") var "denna nations fiender"." "När Bylund utnämner Sveriges journalistkår till "nationens fiender" följer han det beprövade brunsvarta manuskriptet: kan du inte kontrollera medierna (än), så kan du åtminstone brännmärka, hetsa och idiotförklara bort deras legitimitet. Det är en förödande effektiv taktik: det är givetvis svårt för en reporter att förhålla sig objektivt till en politiker som systematiskt vräker skit över ens skrivbord. Så fräter SD sönder demokratin, en tweet i taget." http://www.expressen.se/kultur/sa-frater-sd-sonder-demokratin-pa-twitter/ Det roliga är att denne Jens ser tydligen inte ens ett korn av sanning i Bylunds uttalande. Han tar inte åt sig det minsta utan projicerar omedelbart "demokratins fiender" på twittrare. Skenheliga MSM som konstant skyllt allt ont på dem som dristar sig att våga kritisera den tredje statsmakten. Hotet kommer alltså från de som INTE sitter med makten i ryggen utan från Twitter och alternativmedia. Hade det inte varit för dessa så hade vi VERKLIGEN haft ännu större anledning att oroa oss över demokratin, men det förstår inte Jens, han är så övertygad om sin egen och sina kollegers förträfflighet och rättrådighet att någon självrannsakan behövs inte. Kanske dags att börja rensa utanför sin egen dörr någon gång?

landsbygdsbo
2016-04-22 18:45
#13

Det agerandet är väl egentligen det allvarligaste av dem…..

Annons:
[Carpinus]1
2017-04-24 14:10
#14

#0 Fridolin hörs i KU idag, ett år senare, om hanteringen av det här fallet. 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/just-nu-fridolin-forhors-i-ku

gruvel
2017-04-24 16:18
#15

#12 Precist skrivet.  Att hoten som journalisten ser dem kommer från dem som inte har makten, vare sig i MSM-media eller politiskt. För Expressen-journalisten blir det urjobbigt att de olika alternativen numera finns.  Parafraserar hänsovne författaren Lars Gustafsson när han kommenterade stordrakes kulturchefs ilska, för flera år sedan, över alla gräsliga framväxande alternativmedia,  -  en spasm föranledd av ett förlorat privilegium.  Att inte oemotsagd få tolka och sovra i "verkligheten" på lämpligt vis, inte ha problemformuleringsprivilegiet (en  Gustafssons-term) mer.

[Göstage]
2018-04-27 12:44
#16

Gustav hytter med fingret mot  olydiga ledarskribenter, skriver Adam Cwejman i GP:

"Med lögnen som redskap försöker Fridolin bunta samman hat och hån på nätet med borgerliga ledarsidor som kritiserar det politiska innehållet i ett lagförslag. Syftet blir att skapa ett skarpt och konturlöst motsatsförhållande, mellan ond och god och mellan vän och fiende."

 http://www.gp.se/ledare/med-lögnen-som-vapen-1.5767364

[Göstage]
2018-05-04 08:30
#17

Nytt märkligt uppträdande från MP: fick den omstridde miljöpartisten förhinder, eller belades han med munkavle?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/miljopartiet-stallde-in-medverkan-i-debatt-i-aktuellt

Upp till toppen
Annons: