Annons:
Etikettideologi
Läst 655 ggr
72mm
6/5/16, 12:24 PM

Den andra sidan...

Jag vet inte hur många av er som läser politiska bloggar, lyssnar på podcasts eller tar del av sk. "alternativmedia".  Men det blir ju lätt att man fastnar för sådana som redan predikar det som rimmar bra med ens egna åsikter, jag fungerar i alla fall på det viset. 

Så för att göra något åt det så tänkte jag att skulle försöka att lyssna/läsa på lite poddar/bloggar som "den andra sidan" (dvs i princip alla som inte tycker som jag :) tycker är bra och som de regelbundet följer. Gärna sådana som är mindre,  ideella och privata, dvs inte som Politism/Avpixlat utan mer i stil med Radio bubbla (nyhets-analys med libertariansk vinkel) eller Den kokta grodan (nationalistisk grabbig men humoristisk politisk satir/analys). 

Vad lyssnar/läser ni som ni tycker är bra? Och lyckas ni regelbundet ta del av något som kommer från någon vars politiska åsikter ni verkligen inte delar?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
Grävlingen
6/5/16, 12:41 PM
#1

Lyssnar på Motgift (hette radio framåt innan) och Radio Nordfront. Läser inte mycket media förutom Friatider. Tittar på vad propaganda bloggen aftonbladet eller DN vill förmedla ibland.

kamera0710
6/5/16, 1:43 PM
#2

Läser en hel del vars åsikter jag inte delar, inte minst här där ju den så kallade SD-svansen är flitig!

Liberalen Johan Norberg har jag på många sätt den största respekt för, utan att dela hans åsikter. Hans bok Till världskapitalismens försvar har jag läst med största intresse. Sedan finner jag många liberaler (Norberg inkluderad) okunniga i naturvetenskapliga frågor och det faktum att det finns en fysisk verklighet utanför ideologierna.

Upp till toppen
Annons: