Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 585 ggr
kamera0710
2016-06-10 11:42

Hem utpekat som vapengömma - Avpixlat anmälda

Råkade hitta en intressant nyhet från november förra året.

”En bild på Per-Lennart Perssons gård i Kaxås finns med på sajten Avpixlat i samband med en grundlös artikel om ett asylboende och en vapengömma. Han har nu polisanmält tilltaget.

– Det är obehagligt att bli uthängd. Nygården är en ganska känd plats så det är som att lägga ut en bild på mig.

Per-Lennart Persson fick reda på händelsen när en bekant ringde under onsdagen. Personen hade läst på Avpixlat att ett vapenförråd hade hittats i hans hus. Per-Lennart blev chockad.

– Det är ju fabler, jag bor ju där.

– En del på Facebook har ju redan klart för sig att jag är en bandit.

Per-Lennart har varken asylsökande eller en vapengömma på gården. ÖP har undersökt saken och det finns över huvud taget ingen grund för att en vapengömma ska ha hittats på ett asylboende i Krokoms kommun.

– Att skriva sådan där skit helt taget ur luften förstör för andra som är seriösa.

I artikeln på Avpixlat, där bilden på Per-Lennarts gård ligger, står det inte att asylboendet där vapengömman ska ha hittats ligger i Per-Lennarts hus.

– Texten är inget hot mot mig, men de skapar hat och hot på falska grunder.

I en lång Flashbacktråd om den påstådda vapengömman spekuleras om Per-Lennart ligger bakom och om det finns några vapen på hans gård.”

http://www.op.se/blaljus/brott/per-lennart-perssons-hem-pekas-ut-som-vapengomma-polisanmaler-avpixlat

Annons:
72mm
2016-06-10 14:06
#1

Suck. Vad ska diskuteras som inte redan har dragits i långbänk? 

"i samband med en grundlös artikel om ett asylboende och en vapengömma"

Den "grundlösa artikeln" kan man läsa här.  Där finns även Sjunnessons förklaring till varför Per-Lennart troligen känts sig utpekad. Samt Avpixlats svar på det.  

"I en lång Flashbacktråd om den påstådda vapengömman"

Då är det väl på sin plats att även länka till den? Om man nu verkligen är intresserad av händelsen och inte bara vill rapa upp vad någon skrev om vad någon annan skrivit menar jag.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

kamera0710
2016-06-10 14:27
#2

#1 Hävdar du att artikeln inte är grundlös? Eller ingår polisen i en vänsterkonspiration för att misstänkliggöra avpixlat-artikeln?

"Av vår artikel framgår dock klart och tydligt att vapnen gömts på ett asylboende"

Några vapen har ju dock inte hittats, vad jag förstår.

[Hayabusa]
2016-06-10 15:16
#3

På fredagen föll domen i den så kallade kyrkohärvan där 17 personer med kopplingar till S:t Petrus och Paulus syrisk-ortodoxa kyrka i Hallunda, misstänks ha lurat myndigheter på miljontals kronor. Halef Halef, som tidigare var ordförande i församlingen, döms på nästan samtliga åtalspunkter till fängelse i tre år och sex månader.

Länk:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/dom-i-kyrkoharvan

72mm
2016-06-10 15:46
#4

#2 Läs vad som redan framkommit i media, speciellt i flashback-tråden, men även Fria Tider hade en artikel där man ifrågasatte Avpixlats källor (en dag innan ÖPs krönika med samma innehåll). 

Min personliga åsikt är att Avpixlat och Sjunnesson inte verkade ha gjort sitt jobb tillräckligt bra i detta fallet. Det verkar inte finnas mycket som tyder på att de skulle ha rätt i sin artikel. 

#3 haha, jag ser vad du gjorde där!

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Upp till toppen
Annons: